Forfatter |
|
Robert Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 471
|
Sendt: 29 December 2004 kl. 01:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen tillad mig lige at komme med en lille idé, ved ikke om du har tænkt på det, det har jeg flere gange men har ikke kunne finde det jeg søger.
Filmstrimmler ( 35 mm fra biograffer ) på nogle meter, som man kunne hænge lidt smart på en vægen. Evt. også et par "filmruller/spoler" det kunne se rigtig nice ud.
Jeg har prøvet lidt forskellige steder, med det som de havde liggende var der copyright på, så det måtte de ikke udlevere.
Hvis der er nogen som har en idé til hvor dette kan skaffes fra, må de meget gerne sige til. __________________ Mvh. Robert
|
Til top |
|
|
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
Sendt: 29 December 2004 kl. 06:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 29 December 2004 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Robert: Tak for ideen, har selv overvejet noget i samme stil: En mindre bid film,´i en ramme hvor der kan trænge lys igennem bagfra (i strimlens størrelse), så nogle ret fede nogen da jeg var i London i starten af måneden....
Men jeg tror da at jeg vil starte med det du foreslår, jeg har jo en kontakt som måske kunne klare det..... 
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 30 December 2004 kl. 03:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for linket Robert,  jeg læser det igennem og så må vi se, om det bliver bedre  __________________ dj
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 30 December 2004 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så fik jeg snakket med konen om den lille ide som Robert kom med (10000 tak ), og tadaa minsandten om ikke hun kunne skaffe noget 

Det er en film kassette, samt to teaser trailers (Polarexpress og Shark tale).
Så er spørgsmålet bare hvordan det skal sættes op.... sættes i ramme, hænge på væggen, stå som det gør på billedet??.....Robert (eller andre for den sags skyld) har du/i nogen ideer?
Posten kom også igår og med sig havde han min SUNWAVE multi fjernbetjening...og den er fed (der er mange for programmerede apparater i, så det kunne indledningsvis ordnes med 5 tryk på den så virkede det, men jeg skal lige have finpudset funktionerne....)

Der er to rigtigt fede features i den. Man kan have en synsvinkel på ned til ca. 45 grader, (som på billedet) og stadig se alle knapper, og der kommer kun lys i displayet hvis der er mørkt i lokalet ) der er en lille lyssensor over displayet). (der er sikkert mange flere, men det er dem jeg lige har set efter at have "leget" med den i en times tid..... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Mr. Sanders Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 109
|
Sendt: 30 December 2004 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er heldig som har et så STORT rom, og 135" er KINO-size. 
To spørsmål:
- Er de takvinduene Velux, som har integrerte blendingsgardiner?
- Hviken modell er Sunwave'n?
|
Til top |
|
|
ralle Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 235
|
Sendt: 30 December 2004 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej filmtossen. Det er sku en fed fjernbetjening du har dig der., kan du fortælle lidt om den, Vil du sige hvad den koster.
Jeg må sige at det er en super fed hjemmebiograf du har, og den bliver bare bedre for hver gang vi ser den. du forstår sku at lave den fed. og du går hen og bliver et forbillede for din fine hjemmebio.
Rasmus __________________ Film skal ses i hjemmebio.
Rasmus Erichsen
www.hifi4all.dk
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 30 December 2004 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. Sanders skrev:
Du er heldig som har et så STORT rom, og 135" er KINO-size. 
To spørsmål:
- Er de takvinduene Velux, som har integrerte blendingsgardiner?
- Hviken modell er Sunwave'n?
|
|
|
TAK!
Ja vinduerne er VELUX og gardinerne er beregnet til disse vinduer.... Det er helt kanon....
SUNVAWEén er model SRC-3000 og kan købes i HIFI-Klubben for 499,- (DKR)
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 30 December 2004 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
ralle skrev:
hej filmtossen. Det er sku en fed fjernbetjening du har dig der., kan du fortælle lidt om den, Vil du sige hvad den koster.
Jeg må sige at det er en super fed hjemmebiograf du har, og den bliver bare bedre for hver gang vi ser den. du forstår sku at lave den fed. og du går hen og bliver et forbillede for din fine hjemmebio.
Rasmus
|
|
|
Hej ´Ralle!
Tak for de meget pæne ord, det gør mig sq glad.. . Jeg kan ikke sige så meget om fjernbetjeningen endnu, da jeg ikke har "leget" så meget med den (har gæster og vil ikke gå i nørde mode mens de er her, så efter den. 1 JAN såehhhh , skal jeg nok uddybe..) Men indtil nu virker den temmelig fed og meget let at betjene....
Den er ikke så dyr :499.- i HIFI-Klubben.... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Robert Forum Bruger

|
Sendt: 30 December 2004 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Filmtossen.
Det var du sgu ikke lang tid om !!.
Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at sætte filmkassetten op på skråvægen imellem de to Velux vinduer, på den ene side af din plakat/ramme. Snog lidt film omkring kassetten og videre under plakaten om på den anden side. Prøve om det kunne komme til at krølle og vride sige lidt. Men stadig holdes tæt ind til vægen med små stifter.
Jeg tror ikke det ville være en god idé med at for meget snoren rundt, men bare holde det lidt enkelt.
Men eller prøv at kigge lidt på hvad div. biografer gør i deres udstillinger.
Glæder mig til at se nogle billeder af resultatet !! God fornøjelse
__________________ Mvh. Robert
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 30 December 2004 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Robert skrev:
Hej Filmtossen.
Det var du sgu ikke lang tid om !!.
Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at sætte filmkassetten op på skråvægen imellem de to Velux vinduer, på den ene side af din plakat/ramme. Snog lidt film omkring kassetten og videre under plakaten om på den anden side. Prøve om det kunne komme til at krølle og vride sige lidt. Men stadig holdes tæt ind til vægen med små stifter.
Jeg tror ikke det ville være en god idé med at for meget snoren rundt, men bare holde det lidt enkelt.
Men eller prøv at kigge lidt på hvad div. biografer gør i deres udstillinger.
Glæder mig til at se nogle billeder af resultatet !! God fornøjelse
Nææhh men som jer andre (måske?) så kan jeg godt lide at arbejde hurtigt, og smede mens jernet er varmt.
Tak for ideen og forslaget , jeg pusler lidt med det i det nye år
Godt nytår tilbage
|
|
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 30 December 2004 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
Det er en film kassette, samt to teaser trailers (Polarexpress og Shark tale). Det er da for sejt!! Det kendetegner virkelig en rigtig bio... 
Posten kom også igår og med sig havde han min SUNWAVE multi fjernbetjening...og den er fed (der er mange for programmerede apparater i, så det kunne indledningsvis ordnes med 5 tryk på den så virkede det, men jeg skal lige have finpudset funktionerne....) Fedt! Hvor har du købt den og hvad koster den? Sorry, det kan jeg jo se højere oppe...
|
|
|
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 31 December 2004 kl. 01:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har vi lidt at glæde os til i det nye år  __________________ dj
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 31 December 2004 kl. 01:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
Hvordan får du screen shots til at blive ( til noget! ) så gode og klare - en kammerat og jeg prøvede idag ( med hans fine nye kamera ) og ingen af screen shots´ene blev til noget  ????? vi prøvede både med og uden blitz! - hvad gør vi forkert??
Resten af billederne ( af grej ,rum osv) blev ok, så de kommer snart .
Ja altså jeg bruger mit Casio Exilim 3,2 mega pixels, men bliver nødt til at sætte dvdén på pause for at få noget ud af dem (især hvis der er meget bevægelse i). De beskæres i og justeres (hvis det er nødvendigt) i et foto redigerings program, og så er den i vinkel.....
|
|
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 31 December 2004 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Robert:
Var lige inde på din hjemme side og se din Bio....Hold nu K.... hvor er det bare en "#"@&% Grrrr fed bio, det må jeg sige    , den er rigtigt lækker!!!!
Læste også din artikel om Grå vs. Hvid dug, interesant.... For jeg har jo selv en hvid og bliver lidt i tvivl om at det var det rigtige valg (fik det anbefalet af sælgeren til præcis min projektor, hvor der er mange indstillings muligheder mht. kontrast etc. hvilket der ligeledes er i min DVD). Har du tilfældigvis set min projektor i aktion på en grå hhv. en hvid dug?
Til top |
|
|
anno1982 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 01 Januar 2005 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
Til Robert:
Var lige inde på din hjemme side og se din Bio....Hold nu K.... hvor er det bare en "#"@&% Grrrr fed bio, det må jeg sige    , den er rigigt lækker!!!!
Læste også din artikel om Grå vs. Hvid dug, interesant.... For jeg har jo selv en hvid og bliver lidt i tvivl om at det var det rigtige valg (fik det anbefalet af sælgeren til præcis min projektor, hvor der er mange indstillings muligheder mht. kontrast etc. hvilket der ligeledes er i min DVD). Har du tilfældigvis set min projektor i aktion på en grå hhv. en hvid dug?
|
|
|
Den var også kraftigt medvirkende til at jeg ændrede mit lærred, og jeg er i dag ikke det mindste på Robert! - Tværtimod!
Cool test 
- En ting er hvad man får at vide, og logisk vis kan tænke sig til, noget andet er at se det ganske simpelt stillet op imod hinanden!
- BTW: Det er jo rent lir med de der film ruller! __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
Til top |
|
|
Robert Forum Bruger

|
Sendt: 01 Januar 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
Til Robert:
Var lige inde på din hjemme side og se din Bio....Hold nu K.... hvor er det bare en "#"@&% Grrrr fed bio, det må jeg sige    , den er rigigt lækker!!!!
|
|
|
Hej Filmtossen.
Tak for de pæne ord.
Mht. din pj og lærred valg har jeg desværre aldrig oplevet en Infocus live, så det kan jeg ikke give dig noget feedback på. Men for mig har et gråt lærred øget min film oplevelse en del. Men der er et most at kunne mørklægge total. Som jeg også skriver et sted på min side, går det ud over det hvide niveau med en grå dug. Men jeg er absolut mest til et godt sortniveau frem for et godt hvidtniveau.
Du kan evt. prøve at kontakte firmaet Lissau, de sender gerne nogle dug prøver ( A4 format ) til interesserede. __________________ Mvh. Robert
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå men så kom vi jo ind i det nye år, og jeg har igen haft tid til at "nørde" lidt .
Først brugte jeg noget tid på den nye fjernbetjening. Det viste sig at de forud programmerede koder ikke virkede optimalt til mit setup.....blev først lidt træt i ansigtet , men det viste sig at en manuel programmering ikke kom til at tage mere end 5 min. pr fjernbetjening, så det var sq nemt ..
Der er mange fede features bla. "makro" programmering, så nu skal jeg trykke på en tast så tænder alle komponenter (receiver, DVD, projektor), og det samme gælder når der skal slukkes. Derudover kan den nu også tænde/slukke samt dæmpe lyset. , og der er F.... fedt!
Her er billeder (inspireret af Roberts hjemmeside)..

Antal fjernbetjeninger før..

Og efter...
Nu jeg er inde på Robert så gik jeg også igang med at "dekorere" væggen lidt mere (efter hans opfordring) og her er så resultatet. En stor tak til Robert for ideen....og Robert..: Som tak for hjælpen så har jeg skaffet en filmrulle med teaser traileren for Shark Tale til dig (håber at det er noget du kan bruge.....)

Resultatet:... jeg synes det er nice
(ikke helt det som Robert havde foreslået, men jeg kunne bedre lide ideen med en hylde end at sætte "æsken" op på væggen)
Nu var jeg jo godt igang, og posten havde været på besøg med nogle original spikes til mine fronter, som jeg havde bestilt før jul...så jeg smuttede en tur i BauHaus efter 2x haveflise, malede dem sorte; monterede spikes på fronterne og vupti så blev lyden hørbart bedre.. (mere ren og klar og veldefineret) (så mangler jeg at gøre det samme på subben, men der skal der lige tænkes kreativt mht. højden således at den ikke rager op over lærredet...)

Have flise (har næsten samme mål som fronten..heldigt)

1 stk. original spike , monteret

Helhedsindtryk...
Det var så det for denne gang, nu mangler jeg som sagt subben, og Jjazz fødderne....det kommer når jeg får tid igen
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Robert skrev:
Filmtossen skrev:
Til Robert:
|
|
|
Hej Filmtossen.
Tak for de pæne ord.
Mht. din pj og lærred valg har jeg desværre aldrig oplevet en Infocus live, så det kan jeg ikke give dig noget feedback på. Men for mig har et gråt lærred øget min film oplevelse en del. Men der er et most at kunne mørklægge total. Som jeg også skriver et sted på min side, går det ud over det hvide niveau med en grå dug. Men jeg er absolut mest til et godt sortniveau frem for et godt hvidtniveau.
Du kan evt. prøve at kontakte firmaet Lissau, de sender gerne nogle dug prøver ( A4 format ) til interesserede.
|
|
|
Tak for rådet, jeg tror jeg kontakter Lissau i næste uge, og får fat i sådan en prøve....jeg kan sq ikke leve i uvisheden om at det måske kan blive bedre... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt, fedt, fedt - din bio bliver da bare "sejere" for hver dag der går... 
Også fedt med en masse billeder, det er altid inspirerende!
|
Til top |
|
|