Forfatter |
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
WOW!! .. sikke en masse fede detaljer, især dit "brandmateriale" og "UD" skiltet falder i øjnene, men også de filmruller fruen har fået fat i.
Billedet (ud fra de screenshots du har taget) ser ganske forrygende ud, jeg er blevet lidt misundelig på kvaliteten.
og lækkert med en masse billeder..
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.Becker skrev:
Fedt, fedt, fedt - din bio bliver da bare "sejere" for hver dag der går... 
Også fedt med en masse billeder, det er altid inspirerende!
|
|
|
Jeg bukker og takker . Har iøvrigt fulgt den nyeste udvikling i din tråd...fed ide, måske man skulle gøre det samme?.... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Robert Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 471
|
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Filmtossen.
Det ser jo rigtig fedt ud med filmstrimlen 
Og tillykke med din nye fjernb. skønt med nyt legetøj.
1000 tak for indsatsen mht. filmstrimlen .... sender dig lige en pm.
__________________ Mvh. Robert
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot og sjovt, med alle de "små" fine detaljer. Det gør jo også, at det virker mere biograf-agtigt .
__________________ dj
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Robert skrev:
Hej igen Filmtossen.
Det ser jo rigtig fedt ud med filmstrimlen Tak skal du have, glæder mig at du kan lide det, selvom det ikke helt var sådan du foreslog...
Og tillykke med din nye fjernb. skønt med nyt legetøj. jeps
1000 tak for indsatsen mht. filmstrimlen .... sender dig lige en pm. Selvtak!!
|
|
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
Flot og sjovt, med alle de "små" fine detaljer. Det gør jo også, at det virker mere biograf-agtigt .
|
|
|
Fedt at du kan lide det , ved ikke endnu hvad det næste bliver? (et klap træ, Oscar statuette etc..vi får se..) __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
WOW!! .. sikke en masse fede detaljer, især dit "brandmateriale" og "UD" skiltet falder i øjnene, men også de filmruller fruen har fået fat i. taaak, jeg synes også selv at det lige giver lidt extra
Billedet (ud fra de screenshots du har taget) ser ganske forrygende ud, jeg er blevet lidt misundelig på kvaliteten. det er den også, og hvis du spørger mig så gør billederne ikke projektoren helt ære..
og lækkert med en masse billeder.. det synes jeg også |
|
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Virkelig lækkert med alle detaljerne!
- BR
|
Til top |
|
|
Pingo1987 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 118
|
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pænt mange film alligevel!
__________________ 40" Samsung UE407705
Harman/Kardon AVR-355
Samsung BD-P3600
Yamaha NS-125F, NS-C125, NS-M125
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

|
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
L.Becker skrev:
|
|
|
Jeg bukker og takker . Har iøvrigt fulgt den nyeste udvikling i din tråd...fed ide, måske man skulle gøre det samme?....
|
|
|
Ja for pokker da. AV er ikke kun til bio'en. Rart at vide, at man ikke er den eneste der er så "skør" 
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for roserne . Som jeg har skrevet længere oppe så synes jeg faktisk at det giver lidt extra med alle disse "biograf ting", så hvis du har fået et UD-skilt, så er det da bare at komme i sving og få det sat op, og det kan da kun gå for langsomt...... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.Becker skrev:
Filmtossen skrev:
L.Becker skrev:
|
|
|
Jeg bukker og takker . Har iøvrigt fulgt den nyeste udvikling i din tråd...fed ide, måske man skulle gøre det samme?....
|
|
|
Ja for pokker da. AV er ikke kun til bio'en. Rart at vide, at man ikke er den eneste der er så "skør" 
|
|
|
Vi får se...... , og så tror jeg roligt at du kan satse på at du ikke er den eneste!! __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

|
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
"problemet" med det er, at der skal jo lys i det og min eneste dør ( ind til soveværelset - indgangen er en trappenedgang i siden af rummet, hvor der ikke er dør) er på bagvæggen og hvis det hænger der og lyser - ødelægger det lidt af "mørket" i rummet og det sorte i billedet bliver lidt mindre mørkt ( jeg erkender, at det er minimalt), men 1: jeg er nørd  , 2: jeg bruger en CRT - som er mere sårbar, 3: jeg har malet så og sige alt sort, fået syet sorte gardiner osv. for at få det sortest muligt i rummet og så vil jeg ikke ødelægge det med et lysende skilt   ( jeg arbejder stadig på en løsning  ) - faktisk kan jeg se sortniveauet ændrer sig (superlidt   ) hver gang jeg betjener min fjb ( Marantz RC2000 mk2, som har lys i sig) og jeg hader at lave kompromier ( selv om jeg har været nødt til at lave masser af dem   ). __________________ dj
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 07:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
anno1982 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
anno1982 skrev:
D.J. skrev:
"problemet" med det er, at der skal jo lys i det og min eneste dør ( ind til soveværelset - indgangen er en trappenedgang i siden af rummet, hvor der ikke er dør) er på bagvæggen og hvis det hænger der og lyser - ødelægger det lidt af "mørket" i rummet og det sorte i billedet bliver lidt mindre mørkt ( jeg erkender, at det er minimalt), men 1: jeg er nørd , 2: jeg bruger en CRT - som er mere sårbar, 3: jeg har malet så og sige alt sort, fået syet sorte gardiner osv. for at få det sortest muligt i rummet og så vil jeg ikke ødelægge det med et lysende skilt ( jeg arbejder stadig på en løsning ) - faktisk kan jeg se sortniveauet ændrer sig (superlidt ) hver gang jeg betjener min fjb ( Marantz RC2000 mk2, som har lys i sig) og jeg hader at lave kompromier ( selv om jeg har været nødt til at lave masser af dem ). |
|
|
Måske en lysdæmper kunne være løsningen, - man kan få nogle "dreje banditter" til 80-100 kr til at montere på kablet. - Der er godt nok en rødlig diode inde i dem men det kan fjernes...
Mjaaa måske men nu er det er ikke en løsning (for mig altså), så skal jeg jo rejse mig, men den kunne evt. sluttes direkte til de andre lamper som min fjernbetjente lysdæmper allerede styrer.
Edit: Har prøvet at vikle staniol om pæren og det virker fint, om det har fået en positiv indflydelse på billedet må jeg se i aften..... |
|
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
anno1982 skrev:
D.J. skrev:
"problemet" med det er, at der skal jo lys i det og min eneste dør ( ind til soveværelset - indgangen er en trappenedgang i siden af rummet, hvor der ikke er dør) er på bagvæggen og hvis det hænger der og lyser - ødelægger det lidt af "mørket" i rummet og det sorte i billedet bliver lidt mindre mørkt ( jeg erkender, at det er minimalt), men 1: jeg er nørd , 2: jeg bruger en CRT - som er mere sårbar, 3: jeg har malet så og sige alt sort, fået syet sorte gardiner osv. for at få det sortest muligt i rummet og så vil jeg ikke ødelægge det med et lysende skilt ( jeg arbejder stadig på en løsning ) - faktisk kan jeg se sortniveauet ændrer sig (superlidt ) hver gang jeg betjener min fjb ( Marantz RC2000 mk2, som har lys i sig) og jeg hader at lave kompromier ( selv om jeg har været nødt til at lave masser af dem ). |
|
|
Måske en lysdæmper kunne være løsningen, - man kan få nogle "dreje banditter" til 80-100 kr til at montere på kablet. - Der er godt nok en rødlig diode inde i dem men det kan fjernes...
Mjaaa måske men nu er det er ikke en løsning (for mig altså), så skal jeg jo rejse mig, men den kunne evt. sluttes direkte til de andre lamper som min fjernbetjente lysdæmper allerede styrer.
Edit: Har prøvet at vikle staniol om pæren og det virker fint, om det har fået en positiv indflydelse på billedet må jeg se i aften.....
|
|
|
|
|
|
EDIT 4/1: Har testet det mens der er film, og der var måske en lille forbedring (synes det var svært at afgøre )

Det er så hvor meget det lyser, billedet giver et ret godt indtryk af at det er minimalt det lyser op, og med en afstand på næsten 7 meter til lærredet, så betyder det vist ikke en sk.... , så sådan bliver det.... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved du jo bare ikke hvor du skal løbe hen hvis du lynhurtigt skal ud af "biffen" under en forstilling, når du ikke kan se UD-skiltet
- BR
|
Til top |
|
|