Forfatter |
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
Nu ved du jo bare ikke hvor du skal løbe hen hvis du lynhurtigt skal ud af "biffen" under en forstilling, når du ikke kan se UD-skiltet 
- BR
|
|
|
he, he, he.. , jo det er nu ikke noget problem, der er ca 2 meter fra sofaen og derfra kan man sagtens se det stadigvæk, så jeg skal nok nå at komme ud...... . __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 02:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hi,hi jeg er ihvertfald ikke den eneste nørd her - Filmtosse, fedt at du har prøvet en test med at dæmpe lyset i skiltet ( kan godt se, at det er en balancegang mellem at det lyser for meget og influerer på billedet og så lidt, at man ikke kan se det og dermed ligeså godt kunne være foruden.
Prøv at mørklægge maksimalt, sæt dig ned i et par minutter ( så dine øjne vænner sig til mørket) og lad så konen tænde og slukke skiltet et par gange - lyser dit lærred op ( som så bliver det´s nye grund sortniveau) eller forsætter det med at ligge i mørke? hvis det sidste, er den bare i vinkel ( eller du kan evt. eksperimenterer med lidt mere lys i den. ).
Det skal dog også nævnes, at jeg bruger en CRTér, som nok har et lavere sortniveau ( end din 5700 DLP´er) og dermed også bliver mere sårbar over lys udefra ( bare lyset i min fjb. er nok ) - samtidig har du markant mere lys tilrådighed og hvis du bruger det ( for højere hvid nivea) vil det sandsynligvis gøre at dit lysstærke billede vil "kaste" en del lys ud i din stue, hvor din hvide vægge så genskinner lidt af det tilbage på lærredet og dermed rykker dit sortniveau lidt op og dermed vil det være mindre kritisk overfor et svagt lysende UD skilt 7m derfra .
Forresten, jeg er nødt til at spørge - hvorfor har du sat skiltet til venstre over døren ( contra midt på ) ? er det fordi håndtaget er i den side eller hvad?? eller synes du ikke at det så så pænt ud med det symmetrisk midt i ( jeg erkender, jeg er "symmetrifætter" ). Jeg har ikke kunnet finde et billede, der viser hele bagvæggen , måske jeg kunne lokke dig til et .
NB. kunne vi ikke bytte rum størrelse?? jeg ville elske at have dit fede store rum..........suk! .....min kæreste siger, at jeg må nøjes med mit toilet lignende størrelse rum   
__________________ dj
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 467
|
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 06:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
så kom jeg gennem alle 7 sider, og jeg må sige Smukt !!. Det ser rigtig godt ud!. De skrå vægge gør det helt unikt.
Faktisk er jeg blevet så inspireret at jeg idag vil ændre i mine tegninger af min kommende biostue-overetage. (vinduet i gavlen er slettet til fordel for en 60cm tyk gipsforskalling med indbyggede rum for grej) samt plads til et Stort lærred.
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
hi,hi jeg er ihvertfald ikke den eneste nørd her nej det ligger vsit helt fast - Filmtosse, fedt at du har prøvet en test med at dæmpe lyset i skiltet ( kan godt se, at det er en balancegang mellem at det lyser for meget og influerer på billedet og så lidt, at man ikke kan se det og dermed ligeså godt kunne være foruden. ja nemlig ja..
Prøv at mørklægge maksimalt, sæt dig ned i et par minutter ( så dine øjne vænner sig til mørket) og lad så konen tænde og slukke skiltet et par gange - lyser dit lærred op ( som så bliver det´s nye grund sortniveau) eller forsætter det med at ligge i mørke? hvis det sidste, er den bare i vinkel ( eller du kan evt. eksperimenterer med lidt mere lys i den. ).det prøver jeg....
Det skal dog også nævnes, at jeg bruger en CRTér, som nok har et lavere sortniveau ( end din 5700 DLP´er) og dermed også bliver mere sårbar over lys udefra ( bare lyset i min fjb. er nok ) - samtidig har du markant mere lys tilrådighed og hvis du bruger det ( for højere hvid nivea) vil det sandsynligvis gøre at dit lysstærke billede vil "kaste" en del lys ud i din stue, hvor din hvide vægge så genskinner lidt af det tilbage på lærredet og dermed rykker dit sortniveau lidt op og dermed vil det være mindre kritisk overfor et svagt lysende UD skilt 7m derfra .
Forresten, jeg er nødt til at spørge - hvorfor har du sat skiltet til venstre over døren ( contra midt på ) ? er det fordi håndtaget er i den side eller hvad?? eller synes du ikke at det så så pænt ud med det symmetrisk midt i ( jeg erkender, jeg er "symmetrifætter" ). Jeg har ikke kunnet finde et billede, der viser hele bagvæggen , måske jeg kunne lokke dig til et .Det er fordi som du selv nævner at monteringsfoden er i den side..men vær sikker på at jeg også er symmetri-nørd, se resten af bioen (det er hvad 13 år i hæren gør ved en..
NB. kunne vi ikke bytte rum størrelse?? jeg ville elske at have dit fede store rum..........suk! .....min kæreste siger, at jeg må nøjes med mit toilet lignende størrelse rum   
|
|
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
-jan- skrev:
så kom jeg gennem alle 7 sider, og jeg må sige Smukt !!. Det ser rigtig godt ud!. De skrå vægge gør det helt unikt.
Faktisk er jeg blevet så inspireret at jeg idag vil ændre i mine tegninger af min kommende biostue-overetage. (vinduet i gavlen er slettet til fordel for en 60cm tyk gipsforskalling med indbyggede rum for grej) samt plads til et Stort lærred.
|
|
|
1000000 tak, det glæder mig at du er blevet inspireret (det er vel også en af grundene til at jeg har lagt billederne herind...)
Det er meget flatterende at du har ændret dine planer efter at have set min bio, taaaak! 
Lyder fedt med din kommende bio, glæder mig til billeder.... (hvad er tidshorisonten?) __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Rapper Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 706
|
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 01:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
For %#%#¤% da!!
Hvor er det herre hamrende snyd at du har sådan en nice lejlighed med
det rum - jeg er lidt misundelig når jeg sidder her i mit lille værelse
Kan især godt lide:
- Rummets størrelse og stil - stor hjemmebif, men samtidig et hyggeligt rum.
- DVD samlingen
- B&W højttalere 
- KÆMPE lærred (damn!)
- Biografplakater og lir! Især filmrullen er en for lækker detalje
Kan måske undre mig lidt over at væggene er hvide? Reflekterer de ikke
meget, eller løser gardinerne problemet? Men hvis de ikke gør ville jeg
også foretrække hvid i sådan et loftrum.
Har du fået dine SD-feet endnu? Overvejer selv at prøve samme trick med
en flise på et tidspunkt med mine DM603 S3'ere. Nu siger du at lyden
blev meget bedre efter du lavede flisetricket. Kan ikke se om det er
linolium eller gulvtæppe du har, men havde du dem på spikes inden de
fik flise under? Og har du prøvet at fjerne flise/spikes igen?
Har du ikke problemer med S3 møblets manglende dybde? Er ved at få spat af mit 
Har du forresten ikke nogle flere billeder af det og den kabelskjuling
du har lavet ved det? Evt. fortæl lidt hvis du gider. Ser jo ret
elegant ud.
Havde selv lavet karton tricket med mit. Dog gik skinnen ned bag mit tv
og var ca. halvt overflødig fordi jeg kun har (og bruger) to hylder.
Måske skulle jeg prøve at korte l**tet lidt af så kablerne fra
recieveren ikke skal ind bag kartonet, for det var der lidt for mange
kabler til at kartonet kunne klare i længden...
__________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
D.J. skrev:
hi,hi jeg er ihvertfald ikke den eneste nørd her nej det ligger vist helt fast - Filmtosse, fedt at du har prøvet en test med at dæmpe lyset i skiltet ( kan godt se, at det er en balancegang mellem at det lyser for meget og influerer på billedet og så lidt, at man ikke kan se det og dermed ligeså godt kunne være foruden. ja nemlig ja..
Prøv at mørklægge maksimalt, sæt dig ned i et par minutter ( så dine øjne vænner sig til mørket) og lad så konen tænde og slukke skiltet et par gange - lyser dit lærred op ( som så bliver det´s nye grund sortniveau) eller forsætter det med at ligge i mørke? hvis det sidste, er den bare i vinkel ( eller du kan evt. eksperimenterer med lidt mere lys i den. ).det prøver jeg....
Forresten, jeg er nødt til at spørge - hvorfor har du sat skiltet til venstre over døren ( contra midt på ) ? er det fordi håndtaget er i den side eller hvad?? eller synes du ikke at det så så pænt ud med det symmetrisk midt i ( jeg erkender, jeg er "symmetrifætter" ). Jeg har ikke kunnet finde et billede, der viser hele bagvæggen , måske jeg kunne lokke dig til et ja det er da ikke utænkeligt. Det er fordi, som du selv nævner, at monteringsfoden er i den side..men vær sikker på at jeg også er symmetri-nørd, se resten af bioen (det er hvad 13 år i hæren gør ved en..
NB. kunne vi ikke bytte rum størrelse?? hmmmm, lad mig tænke...narj jeg ville elske at have dit fede store rum..........suk! takker.....min kæreste siger, at jeg må nøjes med mit toilet lignende størrelse rum   arrh så slemt er det vist heller ikke
|
|
|
|
|
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er så på forespørgsel fra D.J. et billede af (næsten) hele bagvæggen....

Skelettet skyldes ikke at jeg har en morbid passion ell. lign. men at min bedre halvdel er fysioterapeut.... .
(yderligere til venstre står der et skrivebord med PC etc.)
Hvis nogen undrer sig over hvorledes jeg bruger min PS 2 når den står ca. 2,5 meter bagved sofaen så har jeg en trådløs forbindelse til den fra sofaen,ikke alt muligt bøvl med lange ledninger, og det virker upåklageligt...
Håber det viser det du ønskede D.J.
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Rapper: Her er så, som lovet, nogle billeder af mit møbel....

Beklædningen består ganske enkelt af noget stift karton...som du kan se er det noget bredere end selve skinnen, det giver dels mere plads i skinnen, og dels giver det, efter min mening, et mere æstetisk udseende når det har en blød bue....
Synes ikke at du skulle begynde at save i møblet, det kunne jo være at du ville få brug for mere end 2 hylder engang..
Var det svar nok??? __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2005 kl. 02:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:

Skelettet skyldes ikke at jeg har en morbid passion ell. lign. men at min bedre halvdel er fysioterapeut.... .
Hvis nogen undrer sig over hvorledes jeg bruger min PS 2 når den står ca. 2,5 meter bagved sofaen så har jeg en trådløs forbindelse til den fra sofaen,ikke alt muligt bøvl med lange ledninger, og det virker upåklageligt...
Håber det viser det du ønskede D.J. jotak, det giver et bedre billede af dit rum som helhed og man kan bedre danne sig et helhedsindtryk ( ja, jeg fik samme opfordring fra Ingeniøren tidligere , så jeg har bare taget ideen til mig )
jeg synes din bio er fed, men undskyld mig - det "ud" skilt skriger efter at komme ind midt på over døren .........ka´du ikke høre det?! ........( svag hvisken: flyt mig,please - flyt mig)
Jeg synes personligt, at skelettet er fedt! ( jeg er sgu´nok lidt morbid ) det giver en dødgod stemning (  - undskyld ku´ikk´lade være). Er biojobbet et ekstrajob for hende?.......hvis ja,så........smart, ....hm ,hvordan får jeg lokket min kæreste til at tage et ekstrajob .
|
|
|
__________________ dj
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
Filmtossen skrev:

Håber det viser det du ønskede D.J. jotak, det giver et bedre billede af dit rum som helhed og man kan bedre danne sig et helhedsindtryk ( ja, jeg fik samme opfordring fra Ingeniøren tidligere , så jeg har bare taget ideen til mig )
jeg synes din bio er fed, men undskyld mig - det "ud" skilt skriger efter at komme ind midt på over døren .........ka´du ikke høre det?! ........( svag hvisken: flyt mig,please - flyt mig)
Jeg synes personligt, at skelettet er fedt! ( jeg er sgu´nok lidt morbid ) det giver en dødgod stemning (  - undskyld ku´ikk´lade være). Er biojobbet et ekstrajob for hende?.......hvis ja,så........smart, ....hm ,hvordan får jeg lokket min kæreste til at tage et ekstrajob .
|
|
|
|
|
|
Problemet med UD skiltet er at monteringsfoden sidder på siden....ergo kan det kun flyttes til midten således at det kommer til at vende fronten til højre eller venstre, og så kan man jo ikke se det. Jeg kunne selvfølgelig prøve på noget klamphuggeri og montere det uden og så selv bakse et eller andet sammen.....hmmmm  når jeg får tid ser jeg på det......jeg er enig i at det ville være bedre hvis det sad midt på....
Min kones job er et bi job, et halvt dusin aftener om måneden... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
chris Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 43
|
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser sku lækkert ud ! Enkelt og stilrent, lige efter mit hoved
('[=D%3E]') Vil glæde mig til at kunne vise dig mit setup !
__________________ Domino.Mac.Onkyo.JamoD6.Lissau.Phillips
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
chris skrev:
Det ser sku lækkert ud ! Enkelt og stilrent, lige efter mit hoved ('[=D%3E]') Vil glæde mig til at kunne vise dig mit setup ! |
|
|
Mange tak! , ja man det vil jeg da gå og glæde mig til.... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg flyttet UD skiltet (som foreslået af DJ) og der ser bedre ud (se side 1).
Derudover fik jeg langt om længe taget mig sammen til at få malet mine fodlister.

Før: ubehandlede trælister

Efter: (ser efter min mening noget pænere ud (kan dog være svært at bedømme på dette billede). __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

|
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først og fremmest, har du helt sikkert ikke lavet noget "klamhuggeri" med ud-skiltet, det ser helt klart pænere og mere diskret monteret "ud" nu, ( før kunne man ane et sort? strøm kabel til venstre, nu ser det helt ledningsfri ud -flot!! ).
OG så ser det MEGET mere rigtigt ( også bioagtigt ) ud, alt i alt en super flot finpudsning, af en i forvejen tæskeflot "hjemmebio" - og stor respekt for den hurtige beslutning(villighed til at gide) og handling . Man kunne godt ane trælisten forneden og igen en fin lille finpudsnings detalje ........... ..................hm....hvis vi så bare "lige" kunne lokke Jer til en lidt mørkere farve på væggen  - måske en grålig nuance af hvid ( eller hvad nu konen synes godt om eller ihverfald kan "accepter" - hvis hun læser dette, så undskylder jeg på forhånd,at jeg sætter "griller" i hovedet på din mand , men for den da, et dejlig biorum I har, så det må vi da ha´optimeret mest muligt   .......eller burde jeg lukke mås... inden .... ?- ???!.
Godt arbejde
__________________ dj
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

|
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
På billedet ser det ud som om at den ene centerbagHT hænger længere nede end den anden ( den højre længst nede) er det billedet der snyder eller?
__________________ dj
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 10 Januar 2005 kl. 07:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
På billedet ser det ud som om at den ene centerbagHT hænger længere nede end den anden ( den højre længst nede) er det billedet der snyder eller?
|
|
|
Billedet snyder lidt, men hvis du nærstuderer det vil du se at de er forskudt i dybden, ca. 30 cm. ( ja væggen er forskudt så det kan jeg ikke rigtigt lave om på )og det gør at det ser ud som om de ikke hænger lige højt, men det gør de (man er vel symetrifætter ) __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 10 Januar 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
Først og fremmest, har du helt sikkert ikke lavet noget "klamhuggeri" tak, men jeg blev nu nødt til at bore nogle huller i bagbeklædningen på selve konsollen med ud-skiltet, det ser helt klart pænere og mere diskret monteret "ud" nu, ( før kunne man ane et sort? strøm kabel til venstre det var nu selv monterings foden, nu ser det helt ledningsfri ud -flot!! ).tak skal du ha´det synes jeg også selv....
OG så ser det MEGET mere rigtigt ( også bioagtigt ) ud, alt i alt en super flot finpudsning, af en i forvejen tæskeflot "hjemmebio" - og stor respekt for den hurtige beslutning(villighed til at gide) og handling tak, men min holdning er hvorfor udsætte det til imorgen som man kan lave idag.... det laver jo ikke sig selv.. Man kunne godt ane trælisten forneden og igen en fin lille finpudsnings detalje ........... ..................hm....hvis vi så bare "lige" kunne lokke Jer til en lidt mørkere farve på væggen  - måske en grålig nuance af hvid det sker nok ikke lige med det første idet det er for egen reging, læs udgifter som udlejer nyder godt af senere ( eller hvad nu konen synes godt om eller ihverfald kan "accepter" - hvis hun læser dette, så undskylder jeg på forhånd,at jeg sætter "griller" i hovedet på din mand , men for den da, et dejlig biorum I hartakker mange gange, så det må vi da ha´optimeret mest muligt  enig.. .......eller burde jeg lukke mås... inden .... nej slet ikke konstruktive forslag er altid velkomne..?- ???!.
Godt arbejde endnu engang mange tak for de pæne ord (aren´t we all suckers for it??
|
|
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette er klippet ud af et indlæg jeg havde under TV/projektion, men fordi der ikke har været så mange der har set dette, samt at jeg blev opfordret til at flytte det til denne tråd, så tænkte jeg "what the F .
Jeg synes selv ideen er brandgod (og det er der en hel del i min omgangskreds som også synes...)
Jeg var rimeligt træt af at mit lærred (135") ikke var helt stramt/glat i overfladen. Jeg regnede indledningvis ikke med at det ville genere mig men det gjorde det. Jeg var/er alt for nærig til at investere mere end 3 gange så mange penge i en ramme skærm/et ramme lærred, så jeg tænkte lidt alternativt og det virkede
Man måler afstanden fra væggen ud til lærredet når det hænger frit ned. Man tager så et "bræt" i samme størrelse og monterer i hele lærredets højde, således at det flugter med midten af den sorte kant i lærredet.
Brættet til montering af velcro
Her monteres velcroen, og det modsvarende stykke sættes på lærredet.

Uden opstramning
Så sætter man velcroen sammen og vupti så er lærredet stramt!

Med opstramning (de små "folder" som ses er ikke synlige når man sidder lige for lærredet)
(jeg er klar over at såfremt man tager sit lærred op og ned hver gang man ser film er dette ikke en anvendelig løsningsmodel)
Det virker ret godt, og jeg synes faktisk at det er godt og billigt tweak, især for større lærreder... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|