Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 02:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Filmtossens Bio m. Z4, NYE SKILTE 11/9 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 58
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr. Sanders
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2004
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Smart!

BenFi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

SUPER NICE!!!

Kanon fræk detalje med den rulle film

Til top Vis BenFi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BenFi

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 14 Januar 2005 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Mr. Sanders skrev:
Smart!

Ja ikke?!

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2005 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

BenFi skrev:

SUPER NICE!!!  rigtigt mange tak

Kanon fræk detalje med den rulle film det synes jeg også, det var iøvrigt Roberts ide (men det har du sikkert set alt om tidligere i tråden?....)

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2005 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Så blev det tid til ny opdatering (side 1 og 7)...yderligere opdateringer i den kommende uge

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

anno1982
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

- Smart detalje!

- Luxusproblemer som os fattig-røve med DIY lærred ikke bøvler med

Er det et udbredt problem med "rul-ned" lærreder?

Min Bio
Til top Vis anno1982's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anno1982

-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg ved dit lærrede er 135" men hvor bredt er det egentlig totalt i cm?

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2005 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

anno1982 skrev:

- Smart detalje!

- Luxusproblemer som os fattig-røve med DIY lærred ikke bøvler med

Er det et udbredt problem med "rul-ned" lærreder?Mjaaa, jeg har tidligere haft et 90" 4:3 hvor det ikke var et problem, men når man kommer op i de store størrelser er det vist ret udbredt (det gælder iøvrigt både motordrevne og manuelle lærreder), men efter jeg har lavet "opstramningen" er det ikke længere et problem

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2005 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

-jan- skrev:

Hej.

Jeg ved dit lærrede er 135" men hvor bredt er det egentlig totalt i cm?

Lærred bredden er 3m, men så skal du lægge 5 cm til i hver side til selve kassetten

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Det var Robert som kom med ideen til at hænge en filmstrimmle op på vægen og Filmtossen som udførte ideen først. Nu har jeg skaffet mig filmtraileren til the day after tomorrow og den er blevet hængt op ved min star wars plakat Lightsabre.

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:

Til Rapper: Her er så, som lovet, nogle billeder af mit møbel....

Fornemt. Mange tak!

Citér:

Beklædningen består ganske enkelt af noget stift karton...som du kan se er det noget bredere end selve skinnen, det giver dels mere plads i skinnen, og dels giver det, efter min mening, et mere æstetisk udseende når det har en blød bue....

Hehe, lavede selv samme trick. Også med et bredere stykke karton så den blev buet... Enkelt, funktionelt og billigt
Citér:

Synes ikke at du skulle begynde at save i møblet, det kunne jo være at du ville få brug for mere end 2 hylder engang..

Var det svar nok???

Ved ikke om jeg gider at rode med det nu. Mht. at skulle bruge mere end to hylder, så er det lidt udelukket eftersom min 3. hylde er smadret Mit var faktisk sat op på samme måde som dit, men ville se hvordan dit kunne en hel del pænere end mit... Men grunden er vist bl.a. at du har en del færre kabler. Har bl.a. et stort fedt fladt Tech-Link Scartkabel som skal ned til mit tv. Det problem har du jo ikke når dit kabel går opad til projektoren. Men kan være at jeg tager mig sammen en dag og prøver at lave en løsning der er lige så pæn som din, for mine kabler sad sgu ikke så pænt som dine inde i skinnen

Citér:

Var det svar nok???

Bestemt

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
Rapper skrev:
For %#%#¤% da!!

Har du fået dine SD-feet endnu?nope.... Overvejer selv at prøve samme trick med en flise på et tidspunkt med mine DM603 S3'ere. Nu siger du at lyden blev meget bedre efter du lavede flisetricket. Kan ikke se om det er linolium eller gulvtæppe du har det er et dejligt tyk gulvtæppe, men havde du dem på spikes inden de fik flise under?ja men det var spikes monteret på en VM acoustics fod Og har du prøvet at fjerne flise/spikes igen?ja og spikes direkte i HT og så på flise er bedre

Oki doki... Kunne være at man skulle smutte ud efter en haveflise en dag Hedder det bare en normal haveflise i byggemarkederne oder was?

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

Dio`
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2004
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Super lækker bio du har, virkelig lækker! Og virkelig imponerende så hurtigt du rykker, der er bestemt ikke langt fra idé til udførsel, så 3 for det! Eneste "kritik punkter" overhovedet må være den larm den ellers virkelig lækre SP5700 står for og så rummet hvide flader. Men hvor meget støjen genere er jo meget individuelt, og ser man film med gang i lydsiden hele tiden er det jo lige meget. Og selv om det helt klart giver væsentlig bedre kontrast at have et sort bio rum, blir det også et modbydeligt sted at opholde sig når filmen ikke ruller, efter min mening. Så var det mig, havde væggene haft samme farve
Et spørgsmål: Kan du anbefale nogle gode sites for filmindkøb blandt de amer. og can. sites du selv køber fra?
Once again, suuper fed bio, tak for inspiration. (mit rum skal dog også bruges som stue, men alligevel )
Til top Vis Dio`'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dio`

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

.

Citat Dio:

Og selv om det helt klart giver væsentlig bedre kontrast at have et sort bio rum, blir det også et modbydeligt sted at opholde sig når filmen ikke ruller, efter min mening.   -           Må lige tilføje at det behøver det absolut ikke at være, man kan sagtens have et sort hyggeligt rum ( og der er også masser af muligheder for spil mellem forskelle slags "sort" og feks. mørkegrå eller andre mørke farver) og ved hjælp af forskellige slags lys, kan du skabe masser af forskellige slags stemninger. - Et sort rum giver ikke bare en klart bedre kontrast - det giver det ultimative bedst mulige billede og illusion( oplevelse) af at være med i filmen.  - Bare lige en mening fra en som har en helt sort bio ( så man kan godt sige, at min mening er farvet).

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

biojensen skrev:

Det var Robert som kom med ideen til at hænge en filmstrimmle op på vægen og Filmtossen som udførte ideen først. Nu har jeg skaffet mig filmtraileren til the day after tomorrow og den er blevet hængt op ved min star wars plakat Lightsabre.

Det ser da bare sk.. godt ud, det var en temmelig god ide han fik ham Robert

Fed plakat!, har selv haft den oppe i en periode, men den har måttet lade pladsen for teaser plakaten til EP III. (kan godt lide at skifte ind imellem) 

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2005 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Rapper skrev:
Filmtossen skrev:

Til Rapper: Her er så, som lovet, nogle billeder af mit møbel....

Fornemt. Mange tak!

Citér:

Beklædningen består ganske enkelt af noget stift karton...som du kan se er det noget bredere end selve skinnen, det giver dels mere plads i skinnen, og dels giver det, efter min mening, et mere æstetisk udseende når det har en blød bue....

Hehe, lavede selv samme trick. Også med et bredere stykke karton så den blev buet... Enkelt, funktionelt og billigt
Citér:

Synes ikke at du skulle begynde at save i møblet, det kunne jo være at du ville få brug for mere end 2 hylder engang..

Var det svar nok???

Ved ikke om jeg gider at rode med det nu. Mht. at skulle bruge mere end to hylder, så er det lidt udelukket eftersom min 3. hylde er smadret  man kan såvidt jeg er orienteret købe løse hylder... Mit var faktisk sat op på samme måde som dit, men ville se hvordan dit kunne en hel del pænere end mit... Men grunden er vist bl.a. at du har en del færre kabler. Har bl.a. et stort fedt fladt Tech-Link Scartkabel som skal ned til mit tv. Det problem har du jo ikke når dit kabel går opad til projektoren. Men kan være at jeg tager mig sammen en dag og prøver at lave en løsning der er lige så pæn som din, for mine kabler sad sgu ikke så pænt som dine inde i skinnen

Citér:

Var det svar nok???

Bestemt

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2005 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Rapper skrev:
Filmtossen skrev:
Rapper skrev:
For %#%#¤% da!!

Har du fået dine SD-feet endnu?nope.... Overvejer selv at prøve samme trick med en flise på et tidspunkt med mine DM603 S3'ere. Nu siger du at lyden blev meget bedre efter du lavede flisetricket. Kan ikke se om det er linolium eller gulvtæppe du har det er et dejligt tyk gulvtæppe, men havde du dem på spikes inden de fik flise under?ja men det var spikes monteret på en VM acoustics fod Og har du prøvet at fjerne flise/spikes igen?ja og spikes direkte i HT og så på flise er bedre

Oki doki... Kunne være at man skulle smutte ud efter en haveflise en dag Hedder det bare en normal haveflise i byggemarkederne oder was?

Ja jeg købte min i Bauhaus, til den exorbitante sum af kr. 14,95, og den måler 25x50 cm. (24,5x49,5cm.). Jeg grundede dem med hvid vægmaling, og sprayede dem sorte.

Så er der jo hele den famøse snak om beton eller skifer ell. andet. Nu er det sådan at jeg i en anden tråd blev belært..om at beton "synger" mere end f.eks. skifer......det er hvis du spørger mig noget BS Jeg har tilfældigvis et par bordplader i skifer som jeg har prøvet at slå på, ligesom jeg har gjort det med fliserne (de synger nøjagtigt lige meget/lidt); jeg har endda sat en skiferplade under den ene HT og en flise under den anden, og der er INGEN forskel......så jeg holder mig til den billige løsning...

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2005 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Dio` skrev:
Super lækker bio du har, virkelig lækker! Og virkelig imponerende så hurtigt du rykker, der er bestemt ikke langt fra idé til udførsel, så 3 for det! tak tak tak, det er skønt at få rosEneste "kritik punkter" overhovedet må være den larm den ellers virkelig lækre SP5700 står for jeg synes egentlig ikke at det er så slemt <25db, og det er faktisk ikke blæerne der larmer så meget. Jeg har planer om snarest at sætte dæmpende gummi imellem skruerne mellem PJ og ophæng, og senere skifte blæserne ud. Min er dog begyndt at få en "høj" (som i højfrekvent) hyletone som jeg tror kommer fra farvehjulet. Har snakket med KT Radio om det og de vil gerne sende den til Infocus, idet farvehjulet godt kan komme lidt ud af kalibrering og så rummet hvide flader. Men hvor meget støjen genere er jo meget individuelt, og ser man film med gang i lydsiden hele tiden er det jo lige meget.som sagt synes jeg ikke det generer, heller ikke i stille film  Og selv om det helt klart giver væsentlig bedre kontrast at have et sort bio rum, blir det også et modbydeligt sted at opholde sig når filmen ikke ruller, efter min mening. helt enig Så var det mig, havde væggene haft samme farve
Et spørgsmål: Kan du anbefale nogle gode sites for filmindkøb blandt de amer. og can. sites du selv køber fra?

Jeps: www.Axelmusic.dk  (som jeg godt ved er dansk) er kommet rigtigt godt efter det også med kode 1 (og 2,3,4) udvalg, og man betaler ikke moms og told, så der er jeg begyndt at handle tit.

Ellers er der www.DV-depot.com, de har et super udvalg og gode priser. (detaljer sender jeg i en privat besked).

www.hmv.uk , som desværre er dyre i forsendelse, men som har gode priser.

www.amazon.co.uk er også godt.

Et råd: Du skal sikre dig at sites´ne i UK ikke sender fra kanal øerne idet du så kommer til at betale moms etc.
Once again, suuper fed bio,endnu engang tak tak for inspiration. selv tak det er mig en glæde!!(mit rum skal dog også bruges som stue, men alligevel )

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:

.

Citat Dio:

Og selv om det helt klart giver væsentlig bedre kontrast at have et sort bio rum, blir det også et modbydeligt sted at opholde sig når filmen ikke ruller, efter min mening.   -           Må lige tilføje at det behøver det absolut ikke at være, man kan sagtens have et sort hyggeligt rum ( og der er også masser af muligheder for spil mellem forskelle slags "sort" og feks. mørkegrå eller andre mørke farver) og ved hjælp af forskellige slags lys, kan du skabe masser af forskellige slags stemninger. - Et sort rum giver ikke bare en klart bedre kontrast - det giver det ultimative bedst mulige billede og illusion( oplevelse) af at være med i filmen.  - Bare lige en mening fra en som har en helt sort bio ( så man kan godt sige, at min mening er farvet).

Jer enig med dig DJ, at et mørkere rum sandsynligvis ville være bedre, (se biograferne de har sorte/meget mørke vægge) og det er helt sikkert at når jeg skal lave en ny (nyt hus), bliver væggene grå (i en eller anden tone). Sort er nok en kende dystert for mig.....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Dio`
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2004
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Mange tak for links

DJ, kan klart godt se hvad du mener, med det bedre billede i det hele taget, og den mere involverende filmoplevelse.
Og der findes sikkert mange mennesker som syntes at et helt mørkt rum kan være hyggeligt. Jeg har en god ven som har malet stuevæggene mørkerøde. Men jeg syntes virkelig ikke om det, har det som om at rummet bliver meget mindre, og virkelig trist at være i. Men sådan er vi jo heldigvis så forskellige Jeg har heller aldrig haft det godt med de mørke danske vintre, som flere syntes er hyggelige... Gi mig sommer året rundt!
Men at en filmoplevelse er optimal i et mørklagt mørkt rum er jeg bestemt ikke uenig i!
Til top Vis Dio`'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dio`

<< Forrige Side af 58 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes