Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 15:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: LB film & musik set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 210
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sheiken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Sheiken skrev:

Damn lækkert setup og kan godt lide så stilet som du har gjort det! Mange tak!  Selv tak.har kun positive ting at sige om dit grej, og mener at dig og filmtossen virkelig har fattet hvad det hele handler om! i er mønstrebrugere her på hifi4all vil jeg endda gå så langt at sige så thumbs up!  Tak skal du have. Jeg tror vist jeg taler for os begge når jeg siger, at vi begge nyder at deltage på HIFI4ALL! Jeg ved at såvel Filmtossen som jeg selv aldrig havde deltaget på nogle fora før vi kom hertil - men der er vanedannende  Tak jer selv, det er trods alt ikke os andre som har lært jer at omgås andre mennesker i en god og konstruktiv tone!

forresten, for at det hele skal passe lidt mere i stil, synes jeg, endda på trods af at din effekt er rigtig lækker, at den skal stå i skabet det falder nemlig mere i stil med det andet, men er vist det eneste som man kan sætte en finger på og det er jo endda en smags sag! Tak for input, men den bliver på gulvet. Hvis den kommer uden for mit synsfeldt bliver jeg straks urolig...  Hvad med en bette rude i skabet ?

Til top Vis Sheiken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sheiken

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 06:24 | IP-adresse registreret  

whatz skrev:
Nej, der er kun en version af dem, der dog nogle meget meget få derude på marked som er uden stik udgang/indgang til balanceret, men lige til at montere i, selve det balanceret board sidder i mange af disse og man får derfor nøjagtig samme fætter, dog bare uden de balanceret ind/udgange.

Begge er med 7.1 indgang/udgang.

Tak for disse fakta Whatz! Balanceret drift er ikke vigtig for mig, så alle "modeller" har jo interesse. Hvor mange stereo-indgange har sådanne en fætter ud over 7.1 indgangen?

Fordele ved køb af 1.0:

• bedre hifi
  • "trigger out" funktion til min effektforstærker

Ulemper ved køb af 1.0: 

• kun én signalkilde med surround (dvs. slut med surround fra TV og parabol)
  • jeg mangler så effekttrin fra Denon til bagkanalerne (jeg kan så vælge at lade være at bi-ampe mine fronter, alternativt skal jeg købe en ekstra effektforstærker)
  • ingen surround back kanaler (kan jeg godt leve uden)

Jeg synes godt nok det er svært!!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2005 kl. 06:28 | IP-adresse registreret  

Sheiken skrev:
forresten, for at det hele skal passe lidt mere i stil, synes jeg, endda på trods af at din effekt er rigtig lækker, at den skal stå i skabet det falder nemlig mere i stil med det andet, men er vist det eneste som man kan sætte en finger på og det er jo endda en smags sag! Tak for input, men den bliver på gulvet. Hvis den kommer uden for mit synsfeldt bliver jeg straks urolig...  Hvad med en bette rude i skabet ?

Det kan ikke gøre det min ven. Jeg skal kunne se det "cool" blå lys når den er tændt og skal lige engang imellem hen og lyse ned i den med en lommelygte, så jeg kan betragte den dejlige trafo, de lækre lytter og den enorme køleplade.

Selvom det ikke er tit man skifter kabler osv. er det nu også rart at kunne komme nemt til dem...

whatz
Branchemedlem
Branchemedlem
Hififreaks

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

whatz skrev:
Nej, der er kun en version af dem, der dog nogle meget meget få derude på marked som er uden stik udgang/indgang til balanceret, men lige til at montere i, selve det balanceret board sidder i mange af disse og man får derfor nøjagtig samme fætter, dog bare uden de balanceret ind/udgange.

Begge er med 7.1 indgang/udgang.

Tak for disse fakta Whatz! Balanceret drift er ikke vigtig for mig, så alle "modeller" har jo interesse. Hvor mange stereo-indgange har sådanne en fætter ud over 7.1 indgangen?

Der er 5 stereo indgange.

Anyhow, der dukker jo tit en seperat Dolby Digital dekoder op i ny og næ, de plejer at ligge på omkring de 500-700kr også kan du som regel sætte flere sources til den. De plejer at være "ok".

Densen Audio / HeadFreaks.dk / StaxHeadphones.eu
https://headfreaks.eu
Til top Vis whatz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af whatz Besøg whatz's Websted

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2005 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

whatz skrev:
Der er 5 stereo indgange.

Jamen det er jo lige det jeg har brug for; tuner, VCR, SAT, PC, spillekonsol (har den ikke nu, men når børnene bliver større )

Jeg må i tænkeboks  

whatz
Branchemedlem
Branchemedlem
Hififreaks

Sendt: 18 Marts 2005 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

Fornuftigt.

Nu kender jeg desværre ikke rigtigt dekoderne i din Pioneer, men jeg ved da at selv i en denon 2900 har samme dekodere som der sidder i en denon 3803.

Men jeg kan næsten ikk forstille mig den klare sig dårligt som konverter.

Til top Vis whatz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af whatz Besøg whatz's Websted

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2005 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

whatz skrev:
Men jeg kan næsten ikk forstille mig den klare sig dårligt som konverter.

Det tror jeg heller ikke. Bruger den idag med stor tilfredshed til DVD-A og SACD.

Tak for billeder via PM !!!  

whatz
Branchemedlem
Branchemedlem
Hififreaks

Sendt: 18 Marts 2005 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Nooo0o problemo maayn ;)

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Du kunde se om du kan finde en H/K ADP 303 som passer perfekt til dit set up. Jeg købte en brugt her på sitet.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2005 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:
Du kunde se om du kan finde en H/K ADP 303 som passer perfekt til dit set up. Jeg købte en brugt her på sitet.

Tak for tip og god week-end!

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Du er jo uforbedrelig mer vil have mer. Kan på det KRAFTIGSTE fraråde 2.0eren og jeg ville lytte grundigt til 1.0eren inden køb, aftal evt. tilbage levering med en evt. sælger (imod mindre betaling muligvis). Selv min H/K AVR330 lammetæver en 2.0er. Og jeg tror du vil komme til at fortryde lidt at mangle de muligheder du har nu (DTS/DD/Pro logic), kontra at køre med et fast 7.1 setup fra en 1.0er og bruge dvden som dekoder. Jeg ville istedet kigge efter en Rotel Pre-amp (min kammerat købte en brugt for 4700) den har 7.1 og en rigtig god lyd(eller andre alternativer, kan her igen fraråde dig NADT163 den har de samme probs som 2.0eren med konstant sssss-lyde). Hvis du absolut skal ud og have noget nyt istedet for Denonen.

ps hvis du kommer forbi KBH, så ring lige har et hifi & elektronik hvor der er billeder af H/Keren indeni, så du slipper for lygten

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

whatz
Branchemedlem
Branchemedlem
Hififreaks

Sendt: 18 Marts 2005 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Tonyax, han vil jo stadig have Dolby/dts osv, de ligger bare i dvden i stedet.

At køre den så langt ud med 1.0eren er langt ude, det er en af de absolut bedste pre's i den lave prisende og der kan du så kridt op med det rotel bras, den vil få sig en lussing af kalibre.

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

tonyax skrev:

Du er jo uforbedrelig mer vil have mer. Kan på det KRAFTIGSTE fraråde 2.0eren og jeg ville lytte grundigt til 1.0eren inden køb, aftal evt. tilbage levering med en evt. sælger (imod mindre betaling muligvis). Selv min H/K AVR330 lammetæver en 2.0er. Og jeg tror du vil komme til at fortryde lidt at mangle de muligheder du har nu (DTS/DD/Pro logic), kontra at køre med et fast 7.1 setup fra en 1.0er og bruge dvden som dekoder. Jeg ville istedet kigge efter en Rotel Pre-amp (min kammerat købte en brugt for 4700) den har 7.1 og en rigtig god lyd(eller andre alternativer, kan her igen fraråde dig NADT163 den har de samme probs som 2.0eren med konstant sssss-lyde). Hvis du absolut skal ud og have noget nyt istedet for Denonen.

ps hvis du kommer forbi KBH, så ring lige har et hifi & elektronik hvor der er billeder af H/Keren indeni, så du slipper for lygten

Har haft Rotel RSP-1066 7.1 pre, og sammenlignet på samme h/k 1.3 signature effekt er den ikke engang tæt på at kunne hamle op med h/k signature 1.0 i kvalitet rent stereomæssigt. Hvad angår surround gør den jobbet, men ikke noget du mærker forskel på fra så mange andre surround pre's der kan det samme, eller for den sags skyld en receiver.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Hej gutter og tak for jeres respons!

powda skrev:
tonyax skrev:

Du er jo uforbedrelig mer vil have mer. Ja, det er en uhelbredelig sygdom! Kan på det KRAFTIGSTE fraråde 2.0eren Det har jeg hørt før, så den går jeg udenom og jeg ville lytte grundigt til 1.0eren inden køb, aftal evt. tilbage levering med en evt. sælger (imod mindre betaling muligvis). Selv min H/K AVR330 lammetæver en 2.0er. Og jeg tror du vil komme til at fortryde lidt at mangle de muligheder du har nu det er jeg også bange for (DTS/DD/Pro logic), kontra at køre med et fast 7.1 setup fra en 1.0er og bruge dvden som dekoder. Jeg ville istedet kigge efter en Rotel Pre-amp (min kammerat købte en brugt for 4700) den har 7.1 og en rigtig god lyd(eller andre alternativer, kan her igen fraråde dig NADT163 den har de samme probs som 2.0eren med konstant sssss-lyde). Hvis du absolut skal ud og have noget nyt istedet for Denonen. Det er nu heller ikke sikkert, men det er sjovt at lege med tanken...

ps hvis du kommer forbi KBH, så ring lige har et hifi & elektronik hvor der er billeder af H/Keren indeni, så du slipper for lygten Tak for tilbudet - det kan være jeg holder dig op på det engang.

Har haft Rotel RSP-1066 7.1 pre, og sammenlignet på samme h/k 1.3 signature effekt er den ikke engang tæt på at kunne hamle op med h/k signature 1.0 i kvalitet rent stereomæssigt. Jeg har set 1.0 rost flere gange og er blevet anbefalet den af flere herinde. Har du selv en tråd med dit anlæg? Hvad angår surround gør den jobbet, men ikke noget du mærker forskel på fra så mange andre surround pre's der kan det samme, eller for den sags skyld en receiver. Personligt har jeg svært ved at høre forskel på film-lyd, når man snakker "nuancer", dvs. jeg kan dog høre forskel på 1.000 eller 10.000 kr forstærkning. Derimod stereo kan jeg tydeligt høre forskel på. 

Jeg har fået fortalt flere steder, at 1.0 ligger mellem 1.200 og 2.000 kr. brugt og det er jo til at holde ud, hvis man skulle gå galt i byen...

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2005 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

whatz skrev:

At køre den så langt ud med 1.0eren er langt ude, det er en af de absolut bedste pre's i den lave prisende og der kan du så kridt op med det rotel bras, den vil få sig en lussing af kalibre.

okay viste jeg ikke, troede ærligt talt ikke den var så god (synes IMO at 2.0eren er det absolut ringeste produkt jeg har haft i mine hænder) så troede også det "smittede" af på 1.0eren. Men det lyder ikke til at være tilfældet, snarere tværtimod.

H/K & B&W snurrerundt

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

tonyax skrev:

whatz skrev:

okay viste jeg ikke, troede ærligt talt ikke den var så god (synes IMO at 2.0eren er det absolut ringeste produkt jeg har haft i mine hænder) så troede også det "smittede" af på 1.0eren. Men det lyder ikke til at være tilfældet, snarere tværtimod.

Problemet er, at man gerne vil have det bedste af begge verdener surround/stereo  og det er svært!

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2005 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

2 setups  hehe kan kan ikke få begge dele åbentbart, men dette er jo så endnu dyrere.

Ville nok selv prøve en 1.0er, som du selv siger er de langt nede i pris, og er det ikke noget kan du jo nok sælge den for det samme du købte den til, men så er du jo så også på herrens mark. For hvad skal du så have................

H/K & B&W snurrerundt

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2005 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

tonyax skrev:

2 setups  hehe kan kan ikke få begge dele åbentbart, men dette er jo så endnu dyrere.

Ville nok selv prøve en 1.0er, som du selv siger er de langt nede i pris, og er det ikke noget kan du jo nok sælge den for det samme du købte den til, men så er du jo så også på herrens mark. For hvad skal du så have................

Vist ikke en 2.0

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Da jeg købte min 1.0 blev jeg frarådet at købe 2.0 hvis stereo var det jeg lyttede mest til.

Jeg kan kun anbefale 1.0 til ren stereo brug og den har jo 7.1 hvis du også vil kører surround. Bedre kan det jo ikke være.

Her er lidt læsestof:

http://www.cinenow.com/pdf/harman-kardon_signature_cat8_us.p df

http://www.cinenow.com/pdf/harman-kardon_adp303_man16_us.pdf

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2005 kl. 07:33 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Da jeg købte min 1.0 blev jeg frarådet at købe 2.0 hvis stereo var det jeg lyttede mest til.

Jeg kan kun anbefale 1.0 til ren stereo brug og den har jo 7.1 hvis du også vil kører surround. Bedre kan det jo ikke være.

Her er lidt læsestof:

http://www.cinenow.com/pdf/harman-kardon_signature_cat8_us.p df

http://www.cinenow.com/pdf/harman-kardon_adp303_man16_us.pdf

Tak for din anbefaling!

Har også selv fundet cinenow.com "brochurer". Desværre er 1.0 ikke på deres liste, ej heller på harman's site. Det er da lidt "strange" ?

<< Forrige Side af 210 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes