Forfatter |
|
Sheiken Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 310
|
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 06:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
whatz skrev:
Nej, der er kun en version af dem, der dog nogle meget meget få derude på marked som er uden stik udgang/indgang til balanceret, men lige til at montere i, selve det balanceret board sidder i mange af disse og man får derfor nøjagtig samme fætter, dog bare uden de balanceret ind/udgange.
Begge er med 7.1 indgang/udgang. |
|
|
Tak for disse fakta Whatz! Balanceret drift er ikke vigtig for mig, så alle "modeller" har jo interesse. Hvor mange stereo-indgange har sådanne en fætter ud over 7.1 indgangen?
Fordele ved køb af 1.0: 
- bedre hifi
- "trigger out" funktion til min effektforstærker
Ulemper ved køb af 1.0: 
- kun én signalkilde med surround (dvs. slut med surround fra TV og parabol)
- jeg mangler så effekttrin fra Denon til bagkanalerne (jeg kan så vælge at lade være at bi-ampe mine fronter, alternativt skal jeg købe en ekstra effektforstærker)
- ingen surround back kanaler (kan jeg godt leve uden)
Jeg synes godt nok det er svært!!
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 06:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sheiken skrev:
forresten, for at det hele skal passe lidt mere i stil, synes jeg, endda på trods af at din effekt er rigtig lækker, at den skal stå i skabet det falder nemlig mere i stil med det andet, men er vist det eneste som man kan sætte en finger på og det er jo endda en smags sag! Tak for input, men den bliver på gulvet. Hvis den kommer uden for mit synsfeldt bliver jeg straks urolig... Hvad med en bette rude i skabet ?  |
|
|
Det kan ikke gøre det min ven. Jeg skal kunne se det "cool" blå lys når den er tændt og skal lige engang imellem hen og lyse ned i den med en lommelygte, så jeg kan betragte den dejlige trafo, de lækre lytter og den enorme køleplade. 
Selvom det ikke er tit man skifter kabler osv. er det nu også rart at kunne komme nemt til dem... 
|
Til top |
|
|
whatz Branchemedlem

Hififreaks
Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 352
|
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 07:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
whatz skrev:
Nej, der er kun en version af dem, der
dog nogle meget meget få derude på marked som er uden stik
udgang/indgang til balanceret, men lige til at montere i, selve det
balanceret board sidder i mange af disse og man får derfor nøjagtig
samme fætter, dog bare uden de balanceret ind/udgange.
Begge er med 7.1 indgang/udgang. |
|
|
Tak for disse fakta Whatz! Balanceret drift er ikke vigtig for mig,
så alle "modeller" har jo interesse. Hvor mange stereo-indgange
har sådanne en fætter ud over 7.1 indgangen? |
|
|
Der er 5 stereo indgange.
Anyhow, der dukker jo tit en seperat Dolby Digital dekoder op i ny og
næ, de plejer at ligge på omkring de 500-700kr også kan du som regel
sætte flere sources til den. De plejer at være "ok".
__________________ Mvh,
Daniel Nielsen
Densen Audio / HeadFreaks.dk / StaxHeadphones.eu
https://headfreaks.eu
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 07:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
whatz skrev:
Der er 5 stereo indgange. |
|
|
Jamen det er jo lige det jeg har brug for; tuner, VCR, SAT, PC, spillekonsol (har den ikke nu, men når børnene bliver større )
Jeg må i tænkeboks 
|
Til top |
|
|
whatz Branchemedlem

Hififreaks
|
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fornuftigt.
Nu kender jeg desværre ikke rigtigt dekoderne i din Pioneer, men jeg
ved da at selv i en denon 2900 har samme dekodere som der sidder i en
denon 3803.
Men jeg kan næsten ikk forstille mig den klare sig dårligt som konverter.
__________________ Mvh,
Daniel Nielsen
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
whatz skrev:
Men jeg kan næsten ikk forstille mig den klare sig dårligt som konverter. |
|
|
Det tror jeg heller ikke. Bruger den idag med stor tilfredshed til DVD-A og SACD.
Tak for billeder via PM !!!
|
Til top |
|
|
whatz Branchemedlem

Hififreaks
|
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nooo0o problemo maayn ;)
__________________ Mvh,
Daniel Nielsen
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunde se om du kan finde en H/K ADP 303 som passer perfekt til dit set up. Jeg købte en brugt her på sitet.
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Du kunde se om du kan finde en H/K ADP 303 som passer perfekt til dit set up. Jeg købte en brugt her på sitet. |
|
|
Tak for tip og god week-end! 
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er jo uforbedrelig mer vil have mer. Kan på det KRAFTIGSTE fraråde 2.0eren og jeg ville lytte grundigt til 1.0eren inden køb, aftal evt. tilbage levering med en evt. sælger (imod mindre betaling muligvis). Selv min H/K AVR330 lammetæver en 2.0er. Og jeg tror du vil komme til at fortryde lidt at mangle de muligheder du har nu (DTS/DD/Pro logic), kontra at køre med et fast 7.1 setup fra en 1.0er og bruge dvden som dekoder. Jeg ville istedet kigge efter en Rotel Pre-amp (min kammerat købte en brugt for 4700) den har 7.1 og en rigtig god lyd(eller andre alternativer, kan her igen fraråde dig NADT163 den har de samme probs som 2.0eren med konstant sssss-lyde ). Hvis du absolut skal ud og have noget nyt istedet for Denonen.
ps hvis du kommer forbi KBH, så ring lige har et hifi & elektronik hvor der er billeder af H/Keren indeni, så du slipper for lygten
__________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
whatz Branchemedlem

Hififreaks
|
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonyax, han vil jo stadig have Dolby/dts osv, de ligger bare i dvden i stedet.
At køre den så langt ud med 1.0eren er langt ude, det er en af de
absolut bedste pre's i den lave prisende og der kan du så kridt op med
det rotel bras, den vil få sig en lussing af kalibre.
__________________ Mvh,
Daniel Nielsen
|
Til top |
|
|
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
Du er jo uforbedrelig mer vil have mer. Kan på det KRAFTIGSTE fraråde 2.0eren og jeg ville lytte grundigt til 1.0eren inden køb, aftal evt. tilbage levering med en evt. sælger (imod mindre betaling muligvis). Selv min H/K AVR330 lammetæver en 2.0er. Og jeg tror du vil komme til at fortryde lidt at mangle de muligheder du har nu (DTS/DD/Pro logic), kontra at køre med et fast 7.1 setup fra en 1.0er og bruge dvden som dekoder. Jeg ville istedet kigge efter en Rotel Pre-amp (min kammerat købte en brugt for 4700) den har 7.1 og en rigtig god lyd(eller andre alternativer, kan her igen fraråde dig NADT163 den har de samme probs som 2.0eren med konstant sssss-lyde ). Hvis du absolut skal ud og have noget nyt istedet for Denonen.
ps hvis du kommer forbi KBH, så ring lige har et hifi & elektronik hvor der er billeder af H/Keren indeni, så du slipper for lygten
|
|
|
Har haft Rotel RSP-1066 7.1 pre, og sammenlignet på samme h/k 1.3 signature effekt er den ikke engang tæt på at kunne hamle op med h/k signature 1.0 i kvalitet rent stereomæssigt. Hvad angår surround gør den jobbet, men ikke noget du mærker forskel på fra så mange andre surround pre's der kan det samme, eller for den sags skyld en receiver. __________________ AnanaZz
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gutter og tak for jeres respons!
powda skrev:
Har haft Rotel RSP-1066 7.1 pre, og sammenlignet på samme h/k 1.3 signature effekt er den ikke engang tæt på at kunne hamle op med h/k signature 1.0 i kvalitet rent stereomæssigt. Jeg har set 1.0 rost flere gange og er blevet anbefalet den af flere herinde. Har du selv en tråd med dit anlæg? Hvad angår surround gør den jobbet, men ikke noget du mærker forskel på fra så mange andre surround pre's der kan det samme, eller for den sags skyld en receiver. Personligt har jeg svært ved at høre forskel på film-lyd, når man snakker "nuancer", dvs. jeg kan dog høre forskel på 1.000 eller 10.000 kr forstærkning. Derimod stereo kan jeg tydeligt høre forskel på. |
|
|
Jeg har fået fortalt flere steder, at 1.0 ligger mellem 1.200 og 2.000 kr. brugt og det er jo til at holde ud, hvis man skulle gå galt i byen...
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

|
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
whatz skrev:
At køre den så langt ud med 1.0eren er langt ude, det er en af de absolut bedste pre's i den lave prisende og der kan du så kridt op med det rotel bras, den vil få sig en lussing af kalibre.
|
|
|
okay viste jeg ikke, troede ærligt talt ikke den var så god (synes IMO at 2.0eren er det absolut ringeste produkt jeg har haft i mine hænder) så troede også det "smittede" af på 1.0eren. Men det lyder ikke til at være tilfældet, snarere tværtimod . __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
whatz skrev:
At køre den så langt ud med 1.0eren er langt ude, det er en af de absolut bedste pre's i den lave prisende og der kan du så kridt op med det rotel bras, den vil få sig en lussing af kalibre.
|
|
|
okay viste jeg ikke, troede ærligt talt ikke den var så god (synes IMO at 2.0eren er det absolut ringeste produkt jeg har haft i mine hænder) så troede også det "smittede" af på 1.0eren. Men det lyder ikke til at være tilfældet, snarere tværtimod .
|
|
|
Problemet er, at man gerne vil have det bedste af begge verdener surround/stereo og det er svært!
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

|
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
2 setups hehe kan kan ikke få begge dele åbentbart, men dette er jo så endnu dyrere .
Ville nok selv prøve en 1.0er, som du selv siger er de langt nede i pris, og er det ikke noget kan du jo nok sælge den for det samme du købte den til, men så er du jo så også på herrens mark. For hvad skal du så have................ __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
2 setups hehe kan kan ikke få begge dele åbentbart, men dette er jo så endnu dyrere .
Ville nok selv prøve en 1.0er, som du selv siger er de langt nede i pris, og er det ikke noget kan du jo nok sælge den for det samme du købte den til, men så er du jo så også på herrens mark. For hvad skal du så have................ |
|
|
Vist ikke en 2.0 
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 07:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for din anbefaling! 
Har også selv fundet cinenow.com "brochurer". Desværre er 1.0 ikke på deres liste, ej heller på harman's site. Det er da lidt "strange" ?
|
Til top |
|
|