Forfatter |
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 25 April 2005 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit film & musik system opdateret april 2005
Efter seks måneder med konstante opgraderinger er her en lille opsummering på systemet, som det er nu. Alt er skiftet siden december 2004 og jeg er rigtig godt tilfreds!
Dali Grand Diva & Dali Grand Coupé
Jeg er rigtig glad for mine Dali Grand Diva fronthøjttalere. De formidler musik, som ingen anden højttaler jeg har ejet og så er den en fryd for øjet. Til film kan de selvfølgelig også ”levere varen” uden probelmer. De spiller med et kæmpe perspektiv og er meget ”let-flydende”.
Som baghøjttalere benytter jeg Dali Grand Coupé. En lækker lille højttaler, som matcher mine Diva perfekt. De står på VM Acoustics BlackFoot 60 standere som er fyldt med ovntørret sand.
Jeg nyder at se film og lytte til SACD med denne kombination.

Harman/Kardon Signature 1.0 & Harman/Kardon Signature 2.1
Mit forstærker-sæt er forforstærkeren Harman/Kardon Signature 1.0 og effektforstærkeren Harman/Kardon Signature 2.1. Et sæt der i mine ører spiller rigtig godt og ser godt ud.
Pioneer DV-668AV
Min CD/SACD/DVD-afspiller er Pioneer DV-668AV som har et rigtig flot billede gennem HDMI til min projektor, men også gengiver CD/SACD/DVD-A fuldt tilfredsstillende for mig.

Panasonic PT-AE700 med 80” Lissau lærred
Der er skrevet en del om denne projektor på dette forum og nej, den er ikke perfekt med hensyn til sort-niveau og vertical banding, men jeg synes nu alligevel at den er rigtig god – især til prisen! Den er opdateret med software version 1.07. Jeg har selv bygget en lille kasse til den, som jeg selv synes er lykkedes meget godt.

Rummet
Jeg har ”tykke” gardiner samt rullegardiner for det store vinduesparti, som jeg ikke vil undvære, da jeg har en fin udsigt den vej.
Lyset i loftet er lavet som en ”stjernehimmel” med lysdæmper så jeg kan skrue op og ned for lysstyrken i hele rummet på en gang.
Der er trukket to stikkontakter fra el-tavlen kun til grejet.
Der løber kabelbakker langs væggene og fra det ene hjørne af stuen til det andet løber der et tagrende-rør under gulvet til at trække kabler i. Denne ”installation” gør at jeg altid relativt nemt kan skifte kabler.

Komplet udstyrsliste kan stadig ses på side 1.
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 25 April 2005 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
For sulan da LB! Det er denondelyneme blevet läkkert,  ja det var det jo også för men nu er det efter min mening federe...
Men stort tillykke med det hele! __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 25 April 2005 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak Hr. Filmt.
|
Til top |
|
|
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
Sendt: 25 April 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan kun give Filmtossen ret!, meget lækkert  , både med hensyn til udstyr og rum,bare det var mig der havde et rum af den størelse til disposition __________________ Hilsen Pihl
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 25 April 2005 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl skrev:
jeg kan kun give Filmtossen ret!, meget lækkert , både med hensyn til udstyr og rum,bare det var mig der havde et rum af den størelse til disposition  |
|
|
Mange tak Pihl! 
Mht. størrelsen af rummet så hjælper det lidt at bo på bøh-landet, der er prisen pr. kvm en anden end så mange andre steder. 
Mht. udstyret har det ene taget det andet med sig....
- Det hele startede med at jeg blev aktiv (for meget
) i dette forum. Det fik interessen til at blusse op igen.
- Jeg fik pludselig mulighed for at få opfyldt en gammel drøm om at eje en projekter.
- Derefter begyndte jagten på en DVD med HDMI og da den var købt, fandt jeg ud af at den også kunne spille SACD.
- SACD var starten på min "hunger" efter bedre hifi-lyd. Sjovt at det var en DVD-afspiller der skulle starte det.

- Først blev det til en effektforstærker. Endnu en gammel drøm, som kunne opfyldes indenfor budgettet. Det lød godt, men der manglede et aller andet.
- Fik så fat i en forforstærker istedet for reciever. Det gjorde underværker, men når jeg lyttede seriøst til CD manglede der bund og jeg synes ikke rigtigt, at jeg kunne få subben til at integrere ordentligt.
- Så besluttede jeg at gå "all the way" og skifte højttalerne. Det var en svær beslutning, for jeg har virkelig nydt mine 805'ere som jeg havde 3 sæt af. De var nu meget nemme at sælge og jeg kastede mig over Dali Grand serien. De kan alt det 805'erne ikke kunne, men de koster også næsten 3 gange så meget. Min sub blev også solgt. Jeg savner en sub, men det må vente lidt.
- Er begyndt at "lege" med kabler. Mit system er nu nået et niveu hvor jeg faktisk kan høre forskel og det er fedt!
- Skal have overtalt konen til at købe et tæppe som kan lægges foran højttalerne. Nu må vi se om jeg får lov...

|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 25 April 2005 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B.
Du har simpelthen et vanvittigt flot setup. Æstetisk er det lige efter mit hovede - og de Diva´er skulle også kunne noget helt specielt.
Det var i virkeligheden alt - en spændende tråd at tygge sig igennem. Jeg har kig på ny DVD og har shortlistet 668´eren - med udgangspunkt i at lyddelen i den skulle være noget over normalen i prisklassen. Hvad mener du om den sag?
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
tchav Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 181
|
Sendt: 25 April 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Virkelig lækkert setup. Har lige siddet og læst 22 sidder  . Man må godt nok sige at der er sket lidt af hvert. Håber da du er meget tilfreds. Kan kun sige at jeg er misundelig. __________________ Mit anlæg
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 25 April 2005 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 26 April 2005 kl. 07:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
Du har simpelthen et vanvittigt flot setup. Æstetisk er det lige efter mit hovede - og de Diva´er skulle også kunne noget helt specielt. Mange tak for komplimentet . Det er også vores stue, så det gælder om at finde en løsning der er til at holde ud at kigge på også. Ud over Diva'erne er en fryd for øjet, så spiller de helt kanon. Alting flyder ligesom let ud af dem og opløsning/perspektiv er helt fantastisk.
Det var i virkeligheden alt - en spændende tråd at tygge sig igennem. Tak! Jeg har kig på ny DVD og har shortlistet 668´eren - med udgangspunkt i at lyddelen i den skulle være noget over normalen i prisklassen. Hvad mener du om den sag? Jeg har ikke testet mange afspillere i mit system, men den spiller langt bedre end den Denon DVD-2500 jeg havde før. Jeg har netop haft mulighed for at låne en Denon S10 CD-afspiller. Denon var marginalt bedre, ikke et specielt punkt, men sådan helhelsindtrykket var lidt bedre. Det var dog langt fra nok til, at jeg vil have en som CD-afspiller ved siden af. Desuden har 668 også SACD, som jeg personligt synes lyder godt. Hvis du kommer i nærheden af en 668 så prøv at løfte den - man kan mærke det er kram. Se desuden på bagsiden og læg mærke til kvaliteten af hele produktets ydre. Til sidst (selvom det ikke er det du spørger om) kan jeg nævne, at det er den beste DVD-afspiller jeg har set mht. billede, men jeg har igen ikke set mange.
MVH |
|
|
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 26 April 2005 kl. 07:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
tchav skrev:
Virkelig lækkert setup. Har lige siddet og læst 22 sidder . Man må godt nok sige at der er sket lidt af hvert. Håber da du er meget tilfreds. Kan kun sige at jeg er misundelig. |
|
|
Tak for de rosende ord og tak fordi du gad læse de 22 sider. Tråden er lavet fordi jeg synes det er sjovt at læse/se andres systemer og for at inspirere andre, som jeg er blevet det på dette fantastiske forum...
Man finder ud af, at man ikke er den eneste "nørd" og det er jo rart. Hvad der ikke er så rart er, at man ind imellem får hifi-feber og går helt amok med opgraderinger. Det gælder nu om at holde det nede ved at høre god musik og se gode film - det er nu engng det det handler om!
Jeg er tilfreds, men der lurer altid noget om hjørnet. 
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 26 April 2005 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 26 April 2005 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
For sulan da LB! Det er denondelyneme blevet läkkert,  ja det var det jo også för men nu er det efter min mening federe...
Men stort tillykke med det hele!
|
|
|
EDIT: Og kanon ide det der med en opdatering i stykke henne i tråden!!  __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 26 April 2005 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
Filmtossen skrev:
Men stort tillykke med det hele!
|
|
|
EDIT: Og kanon ide det der med en opdatering i stykke henne i tråden!!  |
|
|
I learned from the best my friend! må jeg anbefale : http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17707&P N=1&TPN=20
|
Til top |
|
|
deadelvis Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2005
Status: Offline Indlæg: 35
|
Sendt: 26 April 2005 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej LB.
Meget cool bio du har.
Jeg har selv skråt loft herhjemme, og går og tænker på den bedste måde at sætte et lærred op på.
Jeg faldt lige over din bio og så du også har skråt loft.
Hvordan har du fået det monteret?
MVH
Anders
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 26 April 2005 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
deadelvis skrev:
Hej LB.
Meget cool bio du har. Mange tak - det er altid rart at få af vide! 
Jeg har selv skråt loft herhjemme, og går og tænker på den bedste måde at sætte et lærred op på. Jeg faldt lige over din bio og så du også har skråt loft.
Hvordan har du fået det monteret?
MVH
Anders |
|
|
Hej Anders,
Nu er det et Lissau lærred jeg har og med det fulgte fine beslag, som kunne sættes i loftet og på en lodret væg, men ikke på skråvæg.
Jeg kørte til det nærmeste byggemarked og købte 2 små vinkler til ca. kr. 10,- pr. stk, satte dem i en skruetvinge og buggede dem så det passede med vinklen på skråvæggen. Jeg vil lade billederne tale for sig selv. Sig endelig til hvis du har yderligere spørgsmål...

|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 26 April 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg har købt mine front-højttalere brugt må jeg indrømme, at de har lidt flere ridser/mærker end de ville ha' hvis det var mig der havde ejet dem fra nye.
Jeg har tørret dem af med en fugtig klud og købt nyt frontstof og det har selvfølgelig givet dem "et løft" men er der nogle der er "eksperter" i hvordan man ordner små ridser i fineren ...og kan man i det hele taget det 
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 26 April 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm - hvor store er de ridser da - min bedre halvdel arbejder da på møbelfabrik, og den gamle er tømer, så kan da prøve at høre
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 26 April 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
hmm - hvor store er de ridser da - min bedre halvdel arbejder da på møbelfabrik, og den gamle er tømer, så kan da prøve at høre |
|
|
Hej Guld!
De er nu ganske små og jeg har malet dem med en af børnenes tusser, men jeg er meget glad for alle ideer udefra. 
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 26 April 2005 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis det er ægte finer, burde ridserne rejse sig, hvis de får lidt
vand, og så tager man finkornet slibepapir og kører over til det er
jævnt, og så skulle man kunne tage noget der affedter og renser, eks.
salmiak eller sådan noget, og derefter kan man male, men jeg prøver
lige at høre de kloge om hvad de siger.
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 26 April 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ordnes bedst med en udskiftning til et par Dali "grander".......  - undskyld L.B. men jeg kunne ikke lade være
Det bedste jeg kan komme på er dæmpet belysning ..............nej alvorligt talt ved jeg ikke om man kan "lappe" det - men jeg ved hvem, der måske kan svare os på det - jeg checker det lige ud og giver dig en melding om nogle dage.
__________________ dj
|
Til top |
|
|