Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 13:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: LB film & musik set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 210
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 05 Februar 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Man går vel altid og "leger" lidt med anlægget.

- Jeg købte for 6 år siden en Rega Planar 3, som har været pakket ned de sidste 5 år mens vi har købt hus og sat det i stand. Har så prøvet og sætte den til for et par uger siden. Der er absolut noget over vinyl - nostalgisk og "lækkert". Men jeg synes ikke rigtig jeg får brugt den tid jeg gerne vil på at lytte til musik og med masser af CD'er og et par nye SACD'er, besluttede jeg mig for at sælge den. Så, farvel vinyl og tak for de gode stunder sammen.

- SACD er blevt en realitet for mig ifm. køb af Pioneer 668 og det har klart udfyldt det tomrum vinyl måtte efterlade (og så er det meget nemmere). Man bruger selvfølgelig ikke så meget tid på at justere som med vinyl (det kan dog være sjovt) næææ man bruger tiden på at lytte til god musik, og det er bare fedt. Ulempen er helt klart antallet af titler, men der kan nok findes en 20 plader som er favoritter og så er der jo til mange timers nydelse.

- Har også leget lidt med digitalkabler. Nu kan mit anlæg betragtes som middelmådigt og jeg kan ikke høre forskel på disse, så mit Tech+Link bliver på.

- Min projector har fået en software opgradering og selvom jeg ikke kunne finde fejl på den før, kører den nu helt optimalt med HDMI og det er jo bare lækkert.

Det var vist alt for "lege-stuen" denne gang. God week-end til alle mine medsammensvorne på dette vidunderlige forum.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 Februar 2005 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

L.Becker skrev:

Man går vel altid og "leger" lidt med anlægget. ja det gør man, det kunne jo være at det lige kunne blive lidt bedre...

- Jeg købte for 6 år siden en Rega Planar 3, som har været pakket ned de sidste 5 år mens vi har købt hus og sat det i stand. Har så prøvet og sætte den til for et par uger siden. Der er absolut noget over vinyl - nostalgisk og "lækkert". Men jeg synes ikke rigtig jeg får brugt den tid jeg gerne vil på at lytte til musik og med masser af CD'er og et par nye SACD'er, besluttede jeg mig for at sælge den. Så, farvel vinyl og tak for de gode stunder sammen.

- SACD er blevt en realitet for mig ifm. køb af Pioneer 668 og det har klart udfyldt det tomrum vinyl måtte efterlade (og så er det meget nemmere). Man bruger selvfølgelig ikke så meget tid på at justere som med vinyl (det kan dog være sjovt) næææ man bruger tiden på at lytte til god musik, og det er bare fedt. Ulempen er helt klart antallet af titler, men der kan nok findes en 20 plader som er favoritter og så er der jo til mange timers nydelse.

- Har også leget lidt med digitalkabler. Nu kan mit anlæg betragtes som middelmådigt arrhhh skal vi nu ikke lige....det er F...ikke det der ligner middelmådigt (så fik vi vist det slået fast!.og jeg kan ikke høre forskel på disse, så mit Tech+Link bliver på. ja hvis man ikke kan høre/se forskel så skal man ikke ændre, det er vi enige om!

- Min projector har fået en software opgradering og selvom jeg ikke kunne finde fejl på den før, kører den nu helt optimalt med HDMI og det er jo bare lækkert. ja HDMI/DVI det er altså bare bedre!!!

Det var vist alt for "lege-stuen" denne gang. God week-end til alle mine medsammensvorne på dette vidunderlige forum. rigtigt meget i ligemåde!!!

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2005 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
Nu kan mit anlæg betragtes som middelmådigt arrhhh skal vi nu ikke lige....det er F...ikke det der ligner middelmådigt (så fik vi vist det slået fast!

Jamen så siger jeg tak og vælger at tage det som et kompliment.

Jeg synes selv, at der burde være en eller gerne flere effektforstærkere i mit set-up hvis det skal løftes til næste niveau. I disse tider med ICEpower til meget rimelige penge, har jeg gået og er blevet lidt lun på sådanne en. På den anden side kan man få "normale" effektforstærkere brugt til rimelige penge også, så det er ikke nemt...

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2005 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

L.Becker skrev:

Filmtossen skrev:
Nu kan mit anlæg betragtes som middelmådigt arrhhh skal vi nu ikke lige....det er F...ikke det der ligner middelmådigt (så fik vi vist det slået fast!

Jamen så siger jeg tak og vælger at tage det som et kompliment. det var lige præcis det det var

Jeg synes selv, at der burde være en eller gerne flere effektforstærkere i mit set-up hvis det skal løftes til næste niveau. I disse tider med ICEpower til meget rimelige penge, har jeg gået og er blevet lidt lun på sådanne en. På den anden side kan man få "normale" effektforstærkere brugt til rimelige penge også, så det er ikke nemt...

Hvor meget giver det med effekforstærkere?? Jeg får en kollega hjem i næste uge (som har noget heftigt grej), så skal vi prøve med effektforstærkere på mit set-up...glæder mig til om jeg kan høre en væsentlig forskel

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
L.Becker skrev:

Filmtossen skrev:

Jamen så siger jeg tak og vælger at tage det som et kompliment. det var lige præcis det det var

Hvor meget giver det med effekforstærkere?? Jeg får en kollega hjem i næste uge (som har noget heftigt grej), så skal vi prøve med effektforstærkere på mit set-up...glæder mig til om jeg kan høre en væsentlig forskel

Nu er smag og behag jo forskellig, men her er mine erfaringer.

Det kan sammenlignes lidt som når man skifter video-signal fra RGB/component til HDMI/DVI. Først lægger man ikke mærke til den store forskel, men med tiden kan man ikke gå tilbage, det er bare bedre.

Der er mere styr på dine højttalere, dvs. fastere, mere defineret bas, flere detaljer i musikken afsløres, da dine højttalere styres bedre. Der bliver populært sagt mere "hul igennem". Ved film-lyd kan det være sværere, men prøv at læg mærke til "lagene" i soundtracket og hvordan dine bas-enheder "opfører" sig.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Så skete der lidt igen. Efter at have fået projector skal rummet kunne mørklægges i et vist omfang (det er stadig en stue og det skal se godt ud). Har et fint vindue ud til en god udsigt, men den er i vejen når der ses film. Har købt 4 rullegardiner som godt nok ikke er sorte, men har ”mørklægnings-stof” på bagsiden. De kostede kun 150,- stykket, så det var til at leve med.

Kan også om nødvendigt trække gardinerne for og så er der næsten helt mørklagt.

Desuden er der kommet mørklægningsgardin for mit tagvindue og det lukker alt lys ude.

Ja, ja – det hjælper alt sammen…

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Hej Becker

Det ser sku godt ud. Har det hjulpet på kvaliteten?

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Hej Becker

Det ser sku godt ud. Har det hjulpet på kvaliteten?

Hej Henrik,

Tak og helt sikkert!  Især og dagen hvis man vil se noget på projectoren, men også om aftenen, så billedet ikke reflekteres i vinduerne.  

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Så skete der lidt igen. Efter at have fået projector skal rummet kunne mørklægges i et vist omfang (det er stadig en stue og det skal se godt ud). Har et fint vindue ud til en god udsigt, men den er i vejen når der ses film. Har købt 4 rullegardiner som godt nok ikke er sorte, men har ”mørklægnings-stof” på bagsiden. De kostede kun 150,- stykket, så det var til at leve med.

Kan også om nødvendigt trække gardinerne for og så er der næsten helt mørklagt.

Desuden er der kommet mørklægningsgardin for mit tagvindue og det lukker alt lys ude.

Ja, ja – det hjælper alt sammen…

Det ser sgu´da SUPER ud ( hvorfor gjorde du ikke det noget før??)  og så var det ovenikøbet billigt - garanteret din største billedetforbedring contra pengemængde investeret overhovedet...................... indtil væg og loft malerarbejdet går igang ( ..........hvad mener du med..." sker ikke i det nærmeste årti" .....).

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Meget lækkert lavet...fedt rum, rart med god plads. Hvorledes har du målt dine højtalere ind? Med måler eller efter gehør?
Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2005 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
Det ser sgu´da SUPER ud Tak!

(hvorfor gjorde du ikke det noget før??)  og så var det ovenikøbet billigt - garanteret din største billedetforbedring contra pengemængde investeret overhovedet Ja, jeg troede det var meget dyrere, men blev klogere (heldigvis)

...................... indtil væg og loft malerarbejdet går igang ( ..........hvad mener du med..." sker ikke i det nærmeste årti" .....). Ja, nu må vi se...

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Hej

Den ene sub er det nok til at give bund nok i det store rum .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2005 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Hej

Den ene sub er det nok til at give bund nok i det store rum.

Hej Jensen og jo!

Jeg spiller ikke meget højt sådanne helt generelt, men på sigt skal jeg klart have en sub til. Jeg kunne dog godt tænke mig en der er mere "fast", da jeg synes ASW1000 lyder lidt for "buller-agtig" når jeg lytter hifi. Mht. hifi skal der også på et tidspunkt effekttrin til... kommer tid kommer råd

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:
Meget lækkert lavet...fedt rum, rart med god plads. Hvorledes har du målt dine højtalere ind? Med måler eller efter gehør?

Hej Martin,

Tak for rosen  og ja, det er rart at bo "på landet" med god plads.

Jeg har målt mine højttalere ind på begge ovennævnte metoder. Jeg har købt en laser vatterpas med gradmåler. Det lyder dyrt, men det er det ikke, kun 89,- på tilbud. Jeg har også lyttet mig frem og flyttet en del rundt på højttalerene.

Jeg er kommet frem til at have 40 grader mellem mine fronter fra lyttepositionen, hvor jeg synes det lyder godt (godt perspektiv og intet "hul" imellem højttalerne). Jeg kunne godt tænke mig at have det ligeså til baghøjttalerne, men det er ikke fysisk muligt. Jeg tror også på, at alle højttalere skal være i ørehøjde.

Generelt er det ikke biografen der er min referance, men en optimal lyd-gengivelse = så tro mod mediet som muligt. Jeg synes det er svært at høre forskel på surround-lyd og bruger altid musik til at evaluere kvaliteten af "komponeneter". 

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2005 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Kanon med de der gardiner til ovenlys vinduet (har dem selv), de gør virkelig et godt stykke arbejde. (hvor købte du gardinerne til de "almindelige" vinduer?)

En sub mere? er det, til film "kigning", ikke nok med den ene ASW 1000? og synes du ikke den gør et super job til film? (ja jeg bruger kun mit set-up til film)

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2005 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:

Kanon med de der gardiner til ovenlys vinduet (har dem selv), de gør virkelig et godt stykke arbejde. (hvor købte du gardinerne til de "almindelige" vinduer?) i Bilka (er ikke meget for at indrømme det)

En sub mere? er det, til film "kigning", ikke nok med den ene ASW 1000? og synes du ikke den gør et super job til film? (ja jeg bruger kun mit set-up til film) Til film = absolut! Til hifi kunne jeg godt tænke mig en "fastere" gengivelse...

Tak for dine kommentarer - det er altid en fornøjelse...

Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Snedigt setup....er meget stilet....vild med det....  det kan være at du er blevet spurgt om dette flere...men, har du overvejet nogle større fronter i fremtiden....ikke fordi jeg betvivler matrixht'ernes ydeevne..men det kunne jo være....hehe

Til top Vis Feeble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feeble

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2005 kl. 05:39 | IP-adresse registreret  

Feeble skrev:

Snedigt setup....er meget stilet....vild med det....  det kan være at du er blevet spurgt om dette flere...men, har du overvejet nogle større fronter i fremtiden....ikke fordi jeg betvivler matrixht'ernes ydeevne..men det kunne jo være....hehe 

Hej Feeble,

Tak for kommentarer og rosen. Jo, jeg har overvejet det flere gange, men jeg kan godt li' den "homogenitet" i lydbilledet det giver at have 6 ens højttalere. Og så tror jeg bare på 6 ens højttalere - det er nogle gange nok.  Lyder eksempelvis rigtig godt når jeg spiller SACD/DVD-A, synes jeg selv.

Jeg er ikke typen der spiller vildt højt og når jeg endelig gør, undres jeg over at de små 805'ere faktisk "følger godt med". Jeg skærer dem dog også ved 80Hz til subben, når jeg hører/ser film, men ikke når jeg lytter til musik. Øverst på min ønskeliste står en effektforstærker...

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Fantatisk =P
Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

lorx skrev:
Fantatisk =P

Hej lorx,

Vælger at tage det som et kompliment - så takker herfra

<< Forrige Side af 210 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes