Forfatter |
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Jeg forstår dig godt, der findes en masse overvurderede mystiske dimser. Men nogle "ting" er der ingen chance for, at det gør lyden dårligere og koster praktisk talt ingenting og det "hopper jeg på". 
|
|
|
ENIG! det gør jeg også, er det rimeligt økonomisk overkommeligt, og burde det give en forskel, "then I´m game" .... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
suk - suk - håber ikke jeg bliver smittet i den grad - har dig og
filmtossen mon en konkurrence kørende - i tordner jo frem nye ting og
tweaks - og laver alverdens ting, og er ivrige skrivere i hinandens
tråde - eller er i mon bare totalt lost i hifi og surround verdenen
For fanden hvor ser det godt ud - øhhhh - ja - ved egentlig ikke hvad jeg mere skal sige  andet end bravo
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
Guldkysten skrev:
suk - suk - håber ikke jeg bliver smittet i den grad - har dig og filmtossen mon en konkurrence kørende jeg har ikke... (det har vi da ikke vel LB.?) - Nej det har vi ikke. Jeg må også indrømme, at jeg for fremtiden ikke vil opgradere i samme tempo. Projector, lærred, ny DVD afspiller og effektforstærker på 1 år er absolut max for mig. i tordner jo frem nye ting og tweaks til en vis grænse tror vi vist selv på og hygger os med lidt tweaks- og laver alverdens ting, og er ivrige skrivere i hinandens tråde Ja, det er rigtigt. Man kan vist sige, at vi har et HIFI4ALL-venskab (er der noget der hedder det), da jeg i hvert fald nyder at kommentere Filmtossens tråd. Vi er ikke helt enige om alt og har også hver sine præferencer, men det udelukker ikke mig fra at synes at Filmtossens bio er vildt fed. - eller er i mon bare totalt lost i hifi og surround verdenen det kan man vist roligt sige!!! Ja det kan man!! 
For fanden hvor ser det godt ud - øhhhh - ja - ved egentlig ikke hvad jeg mere skal sige andet end bravo HØRT! og enig! Mange tak for det Guldkysten. Det er altid rart at blive rost når man lægger så meget tid, penge og "sjæl" i sin skønne hobby! 
|
|
|
|
|
|
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
ha ha - svarer i nu også for hinanden |
|
|
Ja da - Filmtossen, du har hermed min velsignelse. 
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Guldkysten skrev:
|
|
|
|
|
Thanx man! og det samme gælder den anden vej rundt! __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
L.B. skrev:
Guldkysten skrev:
|
|
|
|
|
Thanx man! og det samme gælder den anden vej rundt! |
|
|
fint nok for mig, så behøver jeg kun stille spørgsmål til en af jer, så svarer en af jer nok - skide nemt for en "grøn" som mig
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|

Okay LB, så er jeg opdateret på din tråd.
Fedt effekttrin, den eneste fejl jeg kan finde ved den er, at der mangler en til 
Jeg synes rent faktisk, at det ser godt ud, når den står på gulvet - og da min ( første) Nakamichi stod på gulvet, så den klart mere præsentabel ( og potent ) ud, end da jeg rykkede den op på en røgfarvet glasplade ( Q-design) på væggen. Og idag da de står på/i mit "rack" yder det dem slet ikke retfærdighed - de så langt mere "fede" ud, da de stod på gulvet - men nogen gange er det et plads hensyn .
Og Ja, man må sige, at du er kommet langt på det sidste år med dit grej - feberen raser i dig for tiden  .................nyd det, så længe du har råd
__________________ dj
|
Til top |
|
|
Hardy Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 79
|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Jeg forstår dig godt, der findes en masse overvurderede mystiske dimser. Men nogle "ting" er der ingen chance for, at det gør lyden dårligere og koster praktisk talt ingenting og det "hopper jeg på". 
|
|
|
Mange af os har vel også et vist behov for at lege lidt med opsætningen nu og da - måske især hvis systemet ikke er blevet opdateret i et stykke tid (selv om det jo ikke lige et det, der pt. synes at være dit 'problem'... )
Jeg var heller ikke ude på at spolere din fine tråd med en religionskrig omkring værdien af eksotiske kabler og lignende - nærmere at minde om, at vi også skal huske at bruge vores dejlige hjemmebiografer!  __________________ A break-in period is an excuse made up by some audio manufacturers to get your ears used to the bad sound.
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt at se så mange B&W´ere samlet i virkelig fine omgivelser  __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 07:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:

Okay LB, så er jeg opdateret på din tråd. Dejligt at se dig tilbage! 
Fedt effekttrin, den eneste fejl jeg kan finde ved den er, at der mangler en til Ja, jeg drømmer allerede om en 1.3 til bagkanalerne. 
Jeg synes rent faktisk, at det ser godt ud, når den står på gulvet - og da min ( første) Nakamichi stod på gulvet, så den klart mere præsentabel ( og potent ) ud, end da jeg rykkede den op på en røgfarvet glasplade ( Q-design) på væggen. Og idag da de står på/i mit "rack" yder det dem slet ikke retfærdighed - de så langt mere "fede" ud, da de stod på gulvet - men nogen gange er det et plads hensyn . Jeg er meget enig med dig (jeg har jo set det hos dig) og mangler ikke selv plads, så den bliver på gulvet på granitpladen...
Og Ja, man må sige, at du er kommet langt på det sidste år med dit grej - feberen raser i dig for tiden  .................nyd det, så længe du har råd
Jeg nyder det i fulde drag - tak for kommentarer! |
|
|
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hardy skrev:
Jeg var heller ikke ude på at spolere din fine tråd med en religionskrig omkring værdien af eksotiske kabler og lignende - nærmere at minde om, at vi også skal huske at bruge vores dejlige hjemmebiografer!  |
|
|
Hej Hardy,
Du spolerer skam intet. Hvis ikke man vil have ris/ros skal man ikke oprette en tråd herinde.
Jeg har selv valgt at se "rimeligt" på tingene, hvis man kan kalde det det. Jeg har eksempelvis kabler af en rimelig kvalitet, men er ikke villig til at bruge 800,- på hvert phonokabel (der er også kommet 6 sæt til siden jeg fik SACD og effektforstærker). Samtidig bruger jeg mange meter højttalerkabel og har derfor igen valgt noget der er OK uden at være vildt dyrt.
Jeg må indrømme, at nogle gange går der "grej" i den og man bliver lidt "vild i varmen", men jeg går meget op i at nyde det jeg har, dvs. se film og lytte til musik. Jeg har samlet mit system over 10 år (jeg havde andet før, men det var der jeg købte den første B&W 805) og glæder mig altid over hvor godt jeg synes det er...
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
Dejligt at se så mange B&W´ere samlet i virkelig fine omgivelser  |
|
|
Mange tak! 
Må indrømme, at jeg er lidt fan af B&W, inklusiv dine 801'ere. Har selv haft 803, men syntes de var for "bassede" og synes langt bedre om 801 og 802, men det er lidt uden for min "league".
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu haft lejlighed til at sidde og lytte ordentligt til mit system i stereo efter opgradeingen med Harman/Kardon 2.1 effektforstærkeren. Under seriøs lytning har jeg rullet mit lærred op (så det ikke virker som en stor baffel) og afspilleren er sat til ”pure audio” så alle video-kredsløb slukkes.
Alle favoritterne har været i afspilleren: Mike Oldfield, Pink Floyd, Roger Waters, The Cure, Bruce Springsteen, Dire Straits, REM, Trach Chapmann, Sting mv.
Jeg havde selvfølgelig forventet, at det ville blive bedre, men er positivt overrasket. Aldrig er der kommet så meget vellyd ud af mine små 805’ere. Nu har de også fået 2x100 watt hver til at holde styr på ”sagerne”, så det er i hvert fald ikke kontrol og ”kræfter” de mangler.
Lyden er generelt blevet mere ”luftig” og jeg synes, at jeg har et suverænt godt perspektiv. 805’eren kommer aldrig til at spille dyb bas, men der er klart kommet mere punch i dem nu. Før kunne komplekse musik-stykker hurtigt lyde ”mudret”, men nu er der bedre adskillelse mellem de enkelte instrumenter.
Vokaler står knivskarpt i lydbilledet.
Musik er nu skønt!
|
Til top |
|
|
Sheiken Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 310
|
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damn lækkert setup og kan godt lide så stilet som du har gjort det! har kun positive ting at sige om dit grej, og mener at dig og filmtossen virkelig har fattet hvad det hele handler om! i er mønstrebrugere her på hifi4all vil jeg endda gå så langt at sige så thumbs up! 
forresten, for at det hele skal passe lidt mere i stil, synes jeg, endda på trods af at din effekt er rigtig lækker, at den skal stå i skabet det falder nemlig mere i stil med det andet, men er vist det eneste som man kan sætte en finger på og det er jo endda en smags sag!
|
Til top |
|
|
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er alt jo glimrende ;-)
Så er det jo bare at få solgt den denon og få gang i en 1.0'er, så får du for alvor vellyd i stereo. ;-)))))
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
lorx skrev:
Så er alt jo glimrende ;-)
Så er det jo bare at få solgt den denon og få gang i en 1.0'er, så får du for alvor vellyd i stereo. ;-))))) |
|
|
Har faktisk tænkt på netop det!
Jeg har fået af vide, at 2.0 ikke skulle spille særligt godt, men at 1.0 er rigtig god i stereo. Der skulle vist være 2 versioner af 1.0. En med balanceret in/out samt 7.1 indgang og så en ældre sag med 5.1 indgang. Jeg har i princippet kun brug for 5.1 lyd ved DVD-V, DVD-A samt SACD og det klarer min Pioneer 668.
1.0 skulle også være til at få for rimelige penge, men nu må vi se.
|
Til top |
|
|
whatz Branchemedlem

Hififreaks
Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 352
|
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|