Forfatter |
|
Carsten R.B Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 68
|
Sendt: 08 Januar 2005 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hello.
Kanon gennemført bio du har fået bankede ned derude på landet...Respekt.......
|
Til top |
|
|
KasperP Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
wow...flere spændende billeder siden sidst jeg kiggede...keep it up  Det værste ved den slags tråde her, er at jeg selv får mere og mere lyst til et hus og muligheden for noget ligende, men sådan er vi jo nok mange der har det herinde  Kunne nu godt tænke mig at se den i virkeligheden og få et bedre indtryk af den
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kanon med de nye billeder!! 
Billederne med effektforstærkere/HT/sub ligner jo nærmest et potent effektbjerg!
Glæder mig forresten til når "historien" når til dine subber... 
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
Ja det ser jo stadigvæk super fedt ud!!!!!, godt med flre billeder, giver bedre indtryk, men hva med de der screen shots?  |
|
|
Jeg har faktisk taget nogle, men af en eller anden grund ( nej , jeg er ikke fotonørd/prof ) er de alle sammen blevet en anelse for mørke!? ,nå men jeg skal nok poste dem alligevel ( og så må jeg ændre/rette/tilføje dem, hvis det lykkes mig at lave nogle bedre ) - måske skal "lukketiden" være længere? ( var på et fotokursus i en uge for en 18-19 år siden - jeg har mystisk nok glemt det meste .
Bryder mig bare ikke så meget om, at vise screen shots, som ikke yder projektoren retfærdighed  ( jeg ved det godt, filmtossen, - at I sikkert har det på samme måde ) men det irreterer min nørdholdning (læs: kritiske sans ).
__________________ dj
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

|
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
BenFi skrev:
Det er jo extremt så mange detaljer og sjove dimser du har fået i din bio! Det er en rigtig sjov/spændene ide - Nu har man set så mange billeder at man næsten har været der selv ( fedt, det var lidt ideen ) Nu glæder jeg mig til at se de screen dumps De kommer, selv om de første ikke er blevet så gode
.. Det kan godt være det står et sted, men hvor længe har du brugt på at bygge den op?? De store "rammer"( rummet,akustikken,kabelbakker, farverne......undskyld: farven , lyset, gardiner,strøm, fjb.system, siddepladser og podie) ca. 8-9 mdr. med en del stop (tænkepauser) undervejs, men anlæg/rack, HTér,subber ( specielt subberne - 3 subbér giver store problemer med at få dem til at arbejde fasemæssigt godt sammen i kombination med placering) lærred og projektor har været flyttet/ændret/skiftet jævnlig i de sidste knap 3 år . |
|
|
__________________ dj
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

|
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten R.B skrev:
Hello.
Kanon gennemført bio du har fået bankede ned derude på landet...Respekt.......Tak |
|
|
__________________ dj
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

|
Sendt: 10 Januar 2005 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det værste ved den slags tråde her, er at jeg selv får mere og mere lyst til et hus og muligheden for noget ligende, men sådan er vi jo nok mange der har det herinde 
Jeg kender godt fornemmelsen I mange år, inden vi fik huset, havde jeg en mindre lejlighed, hvor en del af mit bestående grej var "proppet" ind i og jeg gik tit og fantaserede om, hvad jeg ville gøre, når jeg en dag forhåbentlig fik et hus, hvor jeg så kunne undgå alle de kompromier, jeg på daværende tidspunkt var nødt til. Det har jeg nu ikke helt undgået , men det er dog blevet langt mere kompromiløst og hvor er det skønt - så glæd dig bare ( og gå endelig i gang med planlægningen, om ikke andet så bare for sjov - man ved jo aldrig, hvornår det lige ( forhåbentlig ) falder i "hak".
__________________ dj
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2005 kl. 02:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har tilføjet nye billeder og tekst til min "fortælling" om min hjemmebio og multirums indstallation - så hop tilbage på side 1 og kig/læs videre.
Og ja, der skal nok komme screen shots, men jeg nåede det ikke denne gang .
__________________ dj
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 11 Januar 2005 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
jeg har tilføjet nye billeder og tekst til min "fortælling" om min hjemmebio og multirums indstallation (Jamen det svarer jo til de flestes "normale" bio...) - så hop tilbage på side 1 og kig/læs videre. Og ja, der skal nok komme screen shots, men jeg nåede det ikke denne gang . |
|
|
Bare gå til den! 
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 11 Januar 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
Filmtossen skrev:
Ja det ser jo stadigvæk super fedt ud!!!!!, godt med flre billeder, giver bedre indtryk, men hva med de der screen shots?  |
|
|
Jeg har faktisk taget nogle, men af en eller anden grund ( nej , jeg er ikke fotonørd/prof ) er de alle sammen blevet en anelse for mørke!? ,nå men jeg skal nok poste dem alligevel ( og så må jeg ændre/rette/tilføje dem, hvis det lykkes mig at lave nogle bedre ) - måske skal "lukketiden" være længere? ( var på et fotokursus i en uge for en 18-19 år siden - jeg har mystisk nok glemt det meste .
Bryder mig bare ikke så meget om, at vise screen shots, som ikke yder projektoren retfærdighed  ( jeg ved det godt, filmtossen, - at I sikkert har det på samme måde ) men det irreterer min nørdholdning (læs: kritiske sans ).
Har du prøvet at bruge et foto redigerings program?? det kan ofte justere lyset temmeligt godt (mit eget er et ganske simpelt et "picture it 7.0") ofte ved hjælp af en auto justering....
|
|
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Chevy Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 244
|
Sendt: 11 Januar 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Whauuu.............

__________________ Med venlig hilsen
Chevy
Mit Surround
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

|
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chevy skrev:
Whauuu............. Hva´ka´jeg sige.!?..........................(tak ,og) I lige måde .
Det er sjældent, at man ser MLére og fortæl endelig om din sub´s performance.

|
|
|
__________________ dj
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

|
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 03:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er mine første "spæde" forsøg med "screen shots" blevet tilføjet ( desværre knap så gode indtil videre - men jeg giver fotografen (mig), den fulde skyld .
Ingen af billederne er redigeret, da de kom til at se endnu mindre ud, som i virkeligheden, da jeg begyndte at justerer dem - så for at få dem til at se mest "naturtro" ud ( desværre langt fra ) trods alt, lod jeg dem bare være, som de er taget - med tiden regner jeg med bedre færdigheder .
__________________ dj
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 07:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
Så er mine første "spæde" forsøg med "screen shots" blevet tilføjet ( desværre knap så gode indtil videre - men jeg giver fotografen (mig), den fulde skyld .
Ingen af billederne er redigeret, da de kom til at se endnu mindre ud, som i virkeligheden, da jeg begyndte at justerer dem - så for at få dem til at se mest "naturtro" ud ( desværre langt fra ) trods alt, lod jeg dem bare være, som de er taget - med tiden regner jeg med bedre færdigheder .
|
|
|
Du kan da prøve at sende billederne til mig på mail, så kan jeg lige redigere dem og sende dem til dig igen. HVis du synes resultatet er godt kan du jo bruge dem, hvis ikke.... ja så er det da prøvet. __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Chevy Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 244
|
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
Chevy skrev:
Det er sjældent, at man ser MLére og fortæl endelig om din sub´s performance. |
|
|
|
|
|
Jeg er meget til freds med min Signature, jeg var bange for at den måske ville blive for langsom til audio brug, men ligesom jeg har læst rundt omkring er den faktisk hurtigere end 10" modellen. Det skyldes formentligt at 12" ikke skal bruge så meget slaglængde for at flytte den samme luft som 10" skal.
Mit største problem er rummet, alt bliver simpelthen sat i vibrationer. Jeg vil forsøge mig med noget stickattack under alt det inventar som danser rundt på borde og vindueskarme.
Men ud over det, er det for fedt at støde på nogle cd/Dvd'er hvor man pludselig kan støde på noget lyd under 20hz, eller der omkring. __________________ Med venlig hilsen
Chevy
Mit Surround
|
Til top |
|
|
jisimu Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 202
|
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fantastisk fed bio 
Det er også en framragende beskrivelse af rummet og alle de ting man ikke normalt forventer at høre om (lyd isolering, lyd mm.)
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

|
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
D.J. skrev:
|
|
|
Du kan da prøve at sende billederne til mig på mail, så kan jeg lige redigere dem og sende dem til dig igen. HVis du synes resultatet er godt kan du jo bruge dem, hvis ikke.... ja så er det da prøvet. Tak for tilbudet, jeg har sendt dig en PM. |
|
|
__________________ dj
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

|
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chevy skrev:
D.J. skrev:
Chevy skrev:
Det er sjældent, at man ser MLére og fortæl endelig om din sub´s performance. |
|
|
|
|
|
Jeg er meget til freds med min Signature, jeg var bange for at den måske ville blive for langsom til audio brug, men ligesom jeg har læst rundt omkring er den faktisk hurtigere end 10" modellen. Det skyldes formentligt at 12" ikke skal bruge så meget slaglængde for at flytte den samme luft som 10" skal.
Mit største problem er rummet, alt bliver simpelthen sat i vibrationer. Jeg vil forsøge mig med noget stickattack under alt det inventar som danser rundt på borde og vindueskarme. Ellers, så prøv med nogle blygummiplader ( kan købes i bildele butikker) de er nemme at arbejde med og monterer( dobbeltklæbende tape) og du kan skære dem ud i alle størrelser og forme.
Men ud over det, er det for fedt at støde på nogle cd/Dvd'er hvor man pludselig kan støde på noget lyd under 20hz, eller der omkring. tja, jeg kan sgu´ikke høre noget under 30 hz mere , kun mærke det - den vildeste test jeg kender, er dvdén "the Haunting" i DTS-ES på region 1 , men pas på , hvis du ikke har beskåret dine HTére, da der er dyb bas i samtlige kanaler på den indspilning |
|
|
__________________ dj
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

|
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 22:01 | IP-adresse registreret