Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 06:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kubikkens set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 90
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 15 Juli 2006 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Så er der efterhånden lyttet lidt på PS2GTI.
Sådan som jeg ser det nu, så er der fortsat tale om 2 forskellige karakteristika fra de 2 PSUér.
PS4 er den blødeste af dem, forstået på den måde, at den har lidt romantik over sig.
Den er stadig vældig præcis, men den har et musikalsk befordrende element over sin gengivelse.

PS2GTI er spændstig.
Faktisk kan det ses på membranerne, de bevæger sig mere, men i et jerngreb simpelthen.
Bundoktaverne er bare præcise med den på.
Den spændstighed jeg taler om, ligger lidt i den øvre bas og grundtoneområdet..
Mange er sikkert gerne fri for den information, men netop det område er faktisk en paradedisciplin for Divaerne. Normalt er det faktisk det område, hvor den største energi ligger, og det er også det der så får et instrument til at lyde særdeles dynamisk.
Her har PS2GTI nogle kræfter, der enten er rigtige eller også er de ikke, men de er der.
De meste af det øvrige fremstår på lignende vis stramt.
Her er det vist, at man må vælge side og gå ud fra det.
PS2 kan i øvrigt ændre sig meget ved valg af andet netkabel, her skal man så passe på ikke at komme til at vælge noget der er lidt tunt nedefter, for det slår igennem med 400 kilo i sekundet om det sker. I hvert tilfælde hvis man har en amp, der kan sætte sig igennem.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 15 Juli 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Hva' så KvK, var dette bæst ikke noget for dig? Cool ser det tihvertifald ud...synes jeg!

http://cgi.ebay.de/Denon-DP-S1-CD-Laufwerk-Transport-NP8500- euros_W0QQitemZ190007819049QQihZ009QQcategoryZ75766QQssPageN ameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

FHWac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Juli 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Til top Vis FHWac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FHWac

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Juli 2006 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Prøv den her hvis du tør:

2 X AKG 414EB og så en Nagra IV-S og intet andet.
Jo lige Bonnie, der synger infamt godt - jazz der sparker boller - der.
Prøv det hellere før det bliver forbudt .
Bliv ikke overrasket over en grøn gris i bomulden i ny og næ
Hun hedder Bonie Koloc og skiven er optaget på Naim og hedder Naimcd052 og kan købes på Naims hjemmeside for ca. 12 £ + lidt forsendelse.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 24 Juli 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Hvad er lige titlen..  kan ik tyde det der står på billedet.

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Juli 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Hej der!

Se lige ovenfor!

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 August 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Så er der lavet diverse underlige forsøg med PSII og PSIV.

PSIV er afgjort en stærk makker til XDP, i princippet er der kun gode ting at sige om den.
PSII har i standardtrim for mange underligheder og mangel på dynamik i særdeleshed med fra fødselen.
Den virker decideret klemt op ad PSIV.
Jeg har forsøgt at løse problemet, og er kommet frem til at reguleringerne i PSII er noget bras, som bedst fjernes ASAP. Jeg har tilmed forsøgt med at fjerne bypass med lidt varierende succes.

Ganske radikalt har jeg udskiftet Nichicon lytterne med Philips blå serie, hvilket får en PSII til klart at nærme sig en PSIV lydmæssigt. Endeligt er jeg kommet til det resultat, at bypass bør fjernes på den analoge PSU, men bør blive siddende på den digitale.
Herefter er valget af netkabel af afgørende betydning.
Både PSII og PSIV er på den måde nice løsninger helt sikkert.
Som stængerne står pt. er mit valg PSII fordi Philips lytterne klart har bidraget med mere information og nærvær end jeg oplever med PSIV.
PSII i factory trim mener jeg dybest set er en misforståelse, men sådan er der jo en del ting der er blevet undfanget.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 August 2006 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Kan du ikke smide et par billeder af PSII indvendigt af dine modifikationer med supplerende tekst således at Onkel Stewart kan hapse-snapse den idé?
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 August 2006 kl. 02:16 | IP-adresse registreret  

Nå lidt update herfra!

Der er nu sket det, at jeg har købt et decideret hifi-rack fra Audio Magic.
Det er ikke noget særligt, men sådan en trebenet fidus med mørke hylder til.
Det fylder en del mindre end mit hjemmegjorte spånplade halløj.
Det helt sjove er så, at da jeg stillede det op og tændte det, så fik hylderne en rekord lang levetid på omkring 61-62 sekunder. Det er MDF hylder og jeg har endda kun testet én af dem under min preamp. Jeg tør ikke forestille mig, hvad der sker hvis jeg søtter dem under min CD maskine osse.
Det er horibelt som sådan en omgang spikede MDF plader, kan spolere alt.
Så der er lavet spånhylder til det i 16 mm spån, som måske er liiige til den lette side. Så måske må jeg efter det igen i større tykkelse på et tidspunkt. Men alt i alt virker det nu ganske OK. Apparaterne er nemme at komme til og højden er fin. Gravity stå til orientering ved siden af racket, den kan man aldrig finde et rack til som kan klare den i størrelse og vægt anyway.
Den er placeret på en spånplade i betragtelig tykkelse oven på 6 korkklodser. Hertil har den 3 stk. 3M gummiklodser 10x10mm tror jeg under hver af mederne. Det sidste gør at den her i mit lytterum lige præcist ikke lader sig påvirke af vibrationer. Der er simpelthen en tydelig grænse for tilkobling, som man ikke bør overskride - det er min erfaring i hvert tilfælde. Overskrides grænsen, så sker der oftest det, at én eller anden ting vokser sig for stor i lydbilledet, samtidig så tager Gravity fat i bassen, så man får nyrerne rystet løse. Den kan trykke den af, skal jeg hilse og sige. Nå men nu står set-uppet så der og troner. Nederst min tilbageværende Namit (Asbjørn har lidt aktier i den), så kommer 1 stk. 3560 herefter min preamp og øverst endnu en 3560 med min DAC on top. PSTWO og PSFour står på gulvet, dog oven på lidt kork, idet mit gulv er hårdt og det altså er temmeligt tydeligt, når de står direkte på det. Man får en fuldstændigt hamrende klippehård bas, BOK kan den bare sige, men det bliver ligesom et kendetegn, som man ikke rigtigt kan overhøre. Så forløbigt mildnes dette af en gulvkork plade. Måske jeg finder på noget andet senere. Lige nu er det testet med en spånplade, et stykke gulvtæppe, intet og kork. Et er sikkert, den er ikke helt ligeglad med underlaget. Måske den skal testes ovenpå ét af de de andre apparater f.eks. ovenpå den anden 3560.

Well! Da jeg så var igennem omflytningen, så kunne jeg da bestemt kende lyden af mit set-up igen, det var tydeligvis det samme som før, men med lidt ændringer i akustikken og måske osse lidt mekanisk anderledes opførsel. Om det alt i alt er til det bedre, kan jeg ikke på nuværende sige bestemt, men der er bestemt gode elementer i det.
Sad f.eks. forleden og lyttede til Rach 3 piano Lang Lang fra Royal Albert Hall, hvor jeg altid har kunnet opfatte at der var publikummer, der gik op og ned ad trapperne mellem sæderækkerne, men her var der overraskende en der meget livagtigt sneg sig på plads - Han var nok en drukmås, eller måske det var en dame der havde fået snask på fingrene.
Vi må se om det lykkes at leve videre med AM/Silvan racket. Til andre der har AM Racks - brænd det MDF gylle.

I tilgift til ovenstående, så har jeg eksperimenteret lidt videre med PSU til DTI, XDP. Jeg fandt jo tidligere ud af, at de var særdeles kræsne mht. PSU og den spænding de fik ind. Asbjørn sate dog en enkelt lille tvivl i mit sind, om det ikke blot var pga. den ekstra regulering. Men jeg er kommet til den - ganske vist efterrationaliserede konklusion - at det kan ikke helt have sin rigtighed, eftersom min Denon DAC også havde dobbelte reguleringer allevegne. Den havde først noget der ligner 24V regulering efterfulgt af 15V og 5V i DACdelen, og den havde ikke antydning af de problemer som der her opleves. Den gjorde ganske vist tingene noget anderledes, men ikke med denneher lidt tørre klemthed, som PS2 står for.
Så jeg mener, at det må være spændingen i første omgang, der giver den store forskel, selvom det egentlig undrer mig, at det skulle være sådan.
Nå! Men inspireret af det, så tænkte jeg på at lave mine egne kabler til brug mellem PS2 og XDP, DTI. Allerede for flere måneder siden købte jeg ind til det, men fik så forlagt den ene stump kabel. Da jeg så fandt den igen, så den lidt kortere ud end jeg var villig til at acceptere, så jeg måtte have fat i mere. Idéen var i mellemtiden osse ændret, for jeg måtte jo næsten udlede af det foregående, at tværsnit kunne være en vigtig faktor.
Det originale kabel ligner noget i retning af 3X0,1mm2 + skærm og 6x 0,1 + skærm.
Jeg har så gjort det, at jeg har indkøbt 6x0,14mm2 + skærm.
Til DTI med minijack har jeg så taget 6x0,14 og lavet til 3x0,28 ved at lægge lederne dobbelt, så hver pol +, -, og 0 hver har 2 ledere at løbe i. Tværsnittet mere en dfordobles på den måde og her har vi med 12V DC at gøre, hvor tværsnit betyder noget, hvis der skal strøm igennem på hurtigt forlangende.
DIN/DIN kablet har jeg så været lidt kreativ med, fordi jeg så her har lokaliseret de +-12V og deres 0 leder og så det samme med +-24V og deres 0 leder. De har så hver i sær fået deres eget kabel at løbe i, hvor så lederne er lagt dobbelt - præcist som i det første eksempel.
Dvs. at kablet med minijack ser ganske normalt ud, der går 1 kabel mellem stikkene. DIN/DIN kablet har derimod 2 kabler mellem stikkene. 1 der forsyner analogdelen i XDP med +-24V og ét der forsyner filter, DAC chip og noise shaper med +-12V.
Jeg skal hilse og sige, at det er noget af det mest enerverende pillearbejde jeg kan komme på, så kender du en kvinde med et skarpt syn, som kan svinge et glohedt jern på rette vis, så er det løsningen. Jeg skal simpelthen efterhånden bruge for meget lys til den slags. Den globale opvarmning er noget fis, solen skinner ikke nær så kraftigt, som da jeg var barn.
Nå men det er altså noget småt noget, hvor man skal bruge spritnye briller, der passer lige på dagen og så en kraftig lampe og en god portion tålmodighed, som skal krydres med en visualisering af, hvordan kablet skal se ud, når det er færdigt. Selvsagt blev mit ikke het det jeg havde regnet med, fordi det techflex jeg havde købt var til den stramme side, men måske en vinteraften jeg laver endnu et i deluxe udførelse.
Nu har jeg så spillet lidt med det, og jeg må sige helt utilsløret, at jeg faktisk synes det er rigtig fedt. Forskellene skal udforskes meget mere, fordi man meget nemt lader sig farve af arbejdsindsatsens størrelse, men umiddelbart virker det som om, at dynamikken har fået en dejlig tand ekstra, og de bedste er at det sker så legende let og over et bredere frekvensområde. Det virker mao ret overlegent i mine ører. Som sidegevinst finder jeg også mere substans, krop og spændstighed lige midt i grundtoneområdet. Sybillance virker mere naturlig og det virker som om den kan nappe sybillerne fra et enddog meget stort kor uden at gå kold i dem. Normalt sker det kun ved tilført fjernvirkning, men det virker her modsat som om man er kommet tættere på.
Jeg synes det er ret lækkert som det virker, andre interesserede kan jo selv prøve.
Frem med jernet der og lad os se hvad du kan.
I øvrigt skal det tilføjes, at jeg med 100% vilje IKKE har brugt noget som helst sølvsuper kabel til opgaven. Kun helt almindeligt 6x014 med skærm til audiobrug købt i Århus Radiolager, fabrikatet er Tasker, som de får de fleste af deres specialkabler fra, NKT leverer det meste af resten.

Håber det kan inspirere lidt.

PS!
Jeg skal nok få lavet billeder someday

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 August 2006 kl. 07:59 | IP-adresse registreret  

Hej Kurt von Kubik !

Det var en ordenlig smøre du kom med der, kunne du ikke sove

Har du prøvet med skiffer under dit grej ???

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 August 2006 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Hej KVK

Jeg høre du havde Krell KAV 400xi hjemme en kort stund .

Skulle vi snart have en lille aften os to med noget vilder , nu er det snart vinter så han man tiden igen

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 August 2006 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:

Hej Kurt von Kubik !

Det var en ordenlig smøre du kom med der, kunne du ikke sove

Har du prøvet med skiffer under dit grej ???

Yes et søvnløst øjeblik!
Skifer og andre hårde koblinger har jeg det ret skidt med.
Faktisk havde jeg engang en granitsten under min pladespiller, som igen var flydende ophængt. Heller ikke det duede.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 August 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

MC955 skrev:

Hej KVK

Jeg høre du havde Krell KAV 400xi hjemme en kort stund .

Skulle vi snart have en lille aften os to med noget vilder , nu er det snart vinter så han man tiden igen

Båt der MC!
Nice to see you back.
Hvad er det for en knallert du har scoret?
Det ligner da ikke en Tomosmodel jeg kender eller har i samlingen.
Kan du holde hjulene ved jorden med den, eller er du til baghjul ligesom mig.

Ja! Jeg har haft en KAV 400 inde og prøve lidt sammen med Svanen og Svend P.
Faktisk en lille fin amp med gode kræfter. Men det er jo også adelsmærket hos Krell - power ¨så det basker.
Jeg vil da klart gerne høre mere Krell, så når varmen er væk, kunne det jo være totalt fint.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 August 2006 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Her kom så lidt nye billeder

Først lidt set-up

Gravity med en bjergkrystal, den giver klart mere krystalklar lyd, og så koster den næsten kun 20.000 kr. inkl. min velsignelse.
Der bliver kø ved kassen kan i tro

Så Powersations til Alchemy

Alchemy set bagfra

Og her ser du forsiden.
Det skarpe øje vil bemærke, at deemphasis er on, det betyder der ligger en Denon Mastersonics skive i spillen.

PS Two uden tøj på.
Den har fået blå Philips lytter i stedet for de nichicon den er født med.
Reguleringerne er fjernet og den leder de regulerede er luset på undersiden af printet.
Det piner mig lidt, at jeg kun havde gult krymp til de sidste 4 lytter.

Her ser du mine hjemmelavede forsyningskabler sammen med satndard ditto til alchemy.
Fra venstre er det ledningen fra PS four, dernæst standardledning fra PS Two til XDP til sidst mit hjemmestrikkede, som skulle have været emballeret i techflex, men det jeg havde købt var for småt.

Her er til venstre forsyningsledning til DTI, til højre min hjemmegjorte ditto.

Inside PS Four.
Se den er indstøbt i æsken, hvilket helt sikkert har lydmæssige konsekvenser.
En af de gode ting er at den er helt lydløs. Det kan man ikke sige om PS2, den snerrer lystigt.
Nede i støbemassen gemmer sig 2 stk ensrettere og lidt elektrolytter. Transformeren er en med dobbeltvikling, så den kan forsyne digitaldelen med 12V og analogdelen med 24V. I alt kommer der 6 ledere ud fra forsyningen.

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 August 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Kææææææææææft den er STOR den Gravity  Efter jeg også på anbefalig, har sat en spånplade hylde op, tænker jeg også - om end ikke brænde - så skifte et par af mine MDF hylder ud med spåner af træ  

P.S FEEEEEDE højttalere du har der du!!!!

PP.S Kommer nok mog Århus i den kommende tid. Invitere du inden for eventuelt?

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 13 August 2006 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Hold da helt op, hvor det har pyntet med det nye rack!

Tillykke med det.

(naturligvis medfører dette knæfald for indretningen, at din status som "nørd" i stedet bliver nedgraderet til "ivrig entusiast")

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 August 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Hold da helt op, hvor det har pyntet med det nye rack!

Tillykke med det.

(naturligvis medfører dette knæfald for indretningen, at din status som "nørd" i stedet bliver nedgraderet til "ivrig entusiast")

Jah alderen trykker lidt.
Der skal jo lidt gymnastik til at klatre rundt bagved det oprindelige arkitektoniske mesterværk, nu går det jo som en leg selv for kørestolsbrugere.
Men det koster på renoméet selvfølgelig, men det kan vel gå tilbage for selv den ondeste

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 August 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Kurt von Kubik skrev:

Kææææææææææft den er STOR den Gravity  Efter jeg også på anbefalig, har sat en spånplade hylde op, tænker jeg også - om end ikke brænde - så skifte et par af mine MDF hylder ud med spåner af træ  

P.S FEEEEEDE højttalere du har der du!!!!

PP.S Kommer nok mog Århus i den kommende tid. Invitere du inden for eventuelt?

Jamen ring i forvejen, så ser vi på mulighederne.
Og ja den Gravity er ondt stor og hvad der er endnu værre, når den er tændt står termometeret, som du kan se ligger ovenpå køleprofilen til venstre, på 55-60gr. på trods af blæserkøling.
Det giver varmen, skulle jeg mene.
Glemmer aldrig engang jeg skulle hive den ud og vistnok rengøre den, den var lige slukket og da jeg var færdig med kropskontakt og nærkamp me den, svedte jeg så meget, at jeg måtte skifte tøj. 1 ekstra time og huset havde været oversvømmet

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 13 August 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Glemmer aldrig engang jeg skulle hive den ud og vistnok rengøre den, den var lige slukket og da jeg var færdig med kropskontakt og nærkamp me den, svedte jeg så meget, at jeg måtte skifte tøj. 1 ekstra time og huset havde været oversvømmet

Man flytter sguda ikke rundt på hifi med tøj på! det ved alle da ... gad vide hvad naboerne nogle gange tænker? hmm

Og nu lidt mere seriøst ... er det ikke et hånd lurvet tæppe du har der? super tweak hvis det er
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 August 2006 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Kurt von Kubik skrev:

Man flytter sguda ikke rundt på hifi med tøj på! det ved alle da ... gad vide hvad naboerne nogle gange tænker? hmm

Og nu lidt mere seriøst ... er det ikke et hånd lurvet tæppe du har der? super tweak hvis det er

Tæppet er nøje udvalgt, det lyder klart bedre med grå kvadrater end f.eks. blå ditto.
Men læg da osse lige mærke til mit ekstra kraftige køleanlæg
Jeg kan holde temp nede på 45 gr. når den er lige ved at lette.

<< Forrige Side af 90 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes