Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 18:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kubikkens set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 90
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 01 November 2006 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Rytmik skrev:

Tak!
Det vil jeg prøve om jeg ikke kan få lagt øre til. Jeg bruger CW lige for tiden. Synes det mangler lidt klarhed i mellemtonen i forhold til mit vante kabel.

Mvh.

Jeg tror de er lidt svære at finde rundt i landet.
1.200 Euro for et sæt, er da trods alt en slags penge og der er vist ikke solgt mange sæt.
Måske fokus er på de nye varianter efterhånden f.eks. Super Nova

Super Nova´en er vist heller ikke så tosset. Jeg har en bekendt der er meget glad for sit sæt. Desværre er det vist ikke muligt, at få det lokket med på besøg hos mig.
Men der findes måske nogle demo sæt rundt om i landet?

Mvh.

Mvh
Til top Vis Rytmik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rytmik

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 November 2006 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

1.200 Euro for et sæt, er da trods alt en slags penge og der er vist ikke solgt mange sæt.

Jeg troede ikke du købte så dyre kabler? Så vidt jeg husker, plejer du at sige noget i retning af at det kun er PVC og kobber man får for pengene, så det skal ikke koste det samme som en brugt Kadett?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 01 November 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Kurt von Kubik skrev:

Jeg troede ikke du købte så dyre kabler? Så vidt jeg husker, plejer du at sige noget i retning af at det kun er PVC og kobber man får for pengene, så det skal ikke koste det samme som en brugt Kadett?

Man er vel momentant sindssyg i ny og næ.
Jeg har nemlig 2 sæt for at det ikke skal være helt løgn og de er 2,85m pr. stk. 23m alt i alt.
De er dog købt second hand for en del år siden.

Dem her er så ikke med PVC udenpå, men med Teflon eller FEP om du vil, det er dyrere end PVC, men stadig den mindste del af det hele.
Der er meget kobber i dem, men det kaster ikke mange basører.
Forarbejdningen, avancerne og momsen æder det hele, selvom VdH altid egentlig har holdt avancerne på rimelige niveauer. Jeg har aldrig hørt om 70-80% af udsalgsprisen på hans produkter, nærmere noget der ligner ca. 40%.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 November 2006 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Svend P skrev:

Kurt von Kubik skrev:

Man er vel momentant sindssyg i ny og næ.
Jeg har nemlig 2 sæt for at det ikke skal være helt løgn og de er 2,85m pr. stk. 23m alt i alt.
De er dog købt second hand for en del år siden.

Dem her er så ikke med PVC udenpå, men med Teflon eller FEP om du vil, det er dyrere end PVC, men stadig den mindste del af det hele.
Der er meget kobber i dem, men det kaster ikke mange basører.
Forarbejdningen, avancerne og momsen æder det hele, selvom VdH altid egentlig har holdt avancerne på rimelige niveauer. Jeg har aldrig hørt om 70-80% af udsalgsprisen på hans produkter, nærmere noget der ligner ca. 40%.
4x2,85 eller er det 2 biwire sæt?
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 November 2006 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

4x2,85 eller er det 2 biwire sæt?

Nu er SCS6 jo single lead, så der er 8X2,85.
Dvs. et komplet sæt til biwiring på 2,85 m .
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Sendt: 01 November 2006 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Hej Kvk

Jeg prøver lige at komme med en lille problemstilling vedr. CW i mit setup. Med fare for at blive misforstået, for jeg ved ikke hely hvorledes jeg skal forklare fænomenet!
Det er som om der ved nogle transienter opstår en slags disharmoni, som føles som lidt trykken for ørene. Eller en slags ubehag. Kender du -eller har på fornemmelsen hvad jeg mener?
Jeg oplever ikke det samme fænomen ved mit vante højt.kabel.

Mvh.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 November 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Rytmik skrev:
Hej Kvk

Jeg prøver lige at komme med en lille problemstilling vedr. CW i mit setup. Med fare for at blive misforstået, for jeg ved ikke hely hvorledes jeg skal forklare fænomenet!
Det er som om der ved nogle transienter opstår en slags disharmoni, som føles som lidt trykken for ørene. Eller en slags ubehag. Kender du -eller har på fornemmelsen hvad jeg mener?

Mvh.

Welcome to the world.
Nu kender jeg jo ligesom ikke omstændighederne, men det kan meget vel være en god ting.
Sagen er bare HVOR det opstår.
Energien skal altid ligge i mellemregisteret.
Alle instrumenter har mest at sige her 200 - 1.500Hz eller deromkring.

Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Sendt: 01 November 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Rytmik skrev:
Hej Kvk

Mvh.

Welcome to the world.
Nu kender jeg jo ligesom ikke omstændighederne, men det kan meget vel være en god ting.
Sagen er bare HVOR det opstår.
Energien skal altid ligge i mellemregisteret.
Alle instrumenter har mest at sige her 200 - 1.500Hz eller deromkring.

Det er nu ikke befordrende-tvært imod. Jeg kunne godt tænke mig at løse problemet-om muligt, for jeg synes CW er et godt kabel-specielt til prisen.

Det er i mellem registeret. Jeg har bare aldrig før været udsat for det med andre kabler.
Jeg har lige skiftet tilbage til Chord Signature, efter at CW har været spændt på en uges tid.
Som sagt, så forsvandt problemet. Det kan måske også skyldes et større dynamisk headroom på de monotrin jeg bruger nu?
 Jeg giver den da godtnok lidt gas, men det er faktisk mest "oprydningen", kontrollen og autoriteten i lydbilledet jeg nyder.

Mvh.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 16 December 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Til dem der så småt har fulgt udviklingen af Kbuikkens og mit DAC-projekt, har jeg oprettet en ny tråd....:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=47401

Her er lidt billeder til en start, og senere kommer en masse info.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Jamen så vil jeg da også bidrage med noget nyt til denne tråd. Når katten er ude, så at sige...

Jeg var nemlig sammen med Groove forbi Kubikken i torsdags med min HTPC. Den skulle testes op imod hans Denon 3560'er, men kun som løbeværk og SPDIF ud. Det var således Kubikkens Audio Alchemy, der tog sig af DA konverteringen, uanset hvilken afspiller vi benyttede.

Vi lagde nogle af Kubikkens CD'er ind på PC'en med EAC, og afspillede dem fra harddisken gennem et M-Audio Firewire Audiophile eksternt lydkort. Lydkortet har sin egen strømforsyning, og som navnet antyder, køres der via firewire fra PC'en.

Det stod klart fra starten, at Denon'en var bedst. Der var lidt mere luft omkring det hele, og pc'en lød lidt klemt. Hertil var vi enige. Uenigheden gik egentlig kun på, hvor stor forskellen var. Groove og mig mente umiddelbart, at det var meget lidt, og at vi ikke ville kunne afsløre det i en blindtest. Kubikken var lidt af en anden opfattelse.

En mulig forklaring på forskellen (der i teorien vel ikke burde være der), var at pc'en bruger en switch-mode strømforsyning, der i.flg. Kubikken kunne tænkes at støje ind i resten af kæden. D.v.s. at det i princippet kunne tænkes at pc'en VAR ligeså godt som Denon'en, men at den fik resten af komponenterne (forforstærker m.m.) til at performe dårligere.

Alt i alt, var det ikke noget der fik mig til at revurdere at bruge pc'en som eneste musikformidler hjemme hos mig, eller noget der fik Kubikken til at overveje at skifte Denon'en ud med en pc hjemme hos ham.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 December 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Jamen så vil jeg da også bidrage med noget nyt til denne tråd. Når katten er ude, så at sige...

Jeg var nemlig sammen med Groove forbi Kubikken i torsdags med min HTPC. Den skulle testes op imod hans Denon 3560'er, men kun som løbeværk og SPDIF ud. Det var således Kubikkens Audio Alchemy, der tog sig af DA konverteringen, uanset hvilken afspiller vi benyttede.

Vi lagde nogle af Kubikkens CD'er ind på PC'en med EAC, og afspillede dem fra harddisken gennem et M-Audio Firewire Audiophile eksternt lydkort. Lydkortet har sin egen strømforsyning, og som navnet antyder, køres der via firewire fra PC'en.

Det stod klart fra starten, at Denon'en var bedst. Der var lidt mere luft omkring det hele, og pc'en lød lidt klemt. Hertil var vi enige. Uenigheden gik egentlig kun på, hvor stor forskellen var. Groove og mig mente umiddelbart, at det var meget lidt, og at vi ikke ville kunne afsløre det i en blindtest. Kubikken var lidt af en anden opfattelse.

En mulig forklaring på forskellen (der i teorien vel ikke burde være der), var at pc'en bruger en switch-mode strømforsyning, der i.flg. Kubikken kunne tænkes at støje ind i resten af kæden. D.v.s. at det i princippet kunne tænkes at pc'en VAR ligeså godt som Denon'en, men at den fik resten af komponenterne (forforstærker m.m.) til at performe dårligere.

Alt i alt, var det ikke noget der fik mig til at revurdere at bruge pc'en som eneste musikformidler hjemme hos mig, eller noget der fik Kubikken til at overveje at skifte Denon'en ud med en pc hjemme hos ham.

Hej nice at se denne tråd ikke er død.

Jeg har hørt et op til flere gange musik fra pc, det dur ikke ikke der hvor jeg har hørt det.

Det mangler 3D , luft meget enda , det lyder som du siger meget klemt og kedeligt som bare fanden.

Men hvis man ikke har et setup hvor man kan høre forskel så er det bare at bruge sin computer til musik.

Det er næste det samme i mine øre at samline CD med pladespiller.

Men dem der er født med det digitale har jo aldrig hørt bedere.

Og god jul KVK.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 18 December 2006 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Svend,

Hvilken software brugte I til at afspille materialet? Jeg har indtil videre bedste erfaringer med at bruge Foobar i Kernel Streaming mode. KS mode bypasser Windows k-mixer.

Mvh,

Karsten

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Det var med Winamp. Men jeg havde på forhånd sikret mig at den spyttede 44.1 Khz ud, via ASIO, så det burde ikke være der problemet ligger.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 December 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Spencer skrev:

Hvad er en fornuftig regulator ?
Der sidder skam 4 stk. spændingsregulatorer pr. kanal - 2 stk. LT317A og 2 stk. LT337A pr. kanal.
Det er nok ikke den slags du mener ?

LM317og LM337 er skam ganske udemærkede standardregulatorer. De findes i alverdens udstyr. Og deres regulering vil uden tvivl give væsentlig større ripple/støj undertrykkelse end alle de store lytter.
317 og 337 er dog ikke andet end en standardregulator. Og noget kunne tyde på, at ONtech ikke mener den har tiltrækkelig gode egenskaber, idet man har valgt at proppe et kæmpe lager af lytter på. Måske man i stedet skulle have valgt at benytte en lidt bedre regulator... Man kan faktisk få standardregulatorer der har meget bedre egenskaber end disse. Eks TL431. Alternativt kunne man lave en selv.
Dette vil have MEGET større effekt, end bare hovedløst at koble flere lytter på. Men det er selvfølgelig den lette måde, og også den der ser voldsomst ud... Og det sælger sikkert godt! De færreste gad sikkert stolt vise billeder frem, hvis der blot sad nogle små lytter, og så en ULTRA god regulator (som folk alligevel ikke kan skelne fra en standard).

Tillykke med jeres nye DAC-projekt! Den TL431 - er den god?

Eller kan billige regulatorer godt bruges alligevel?
Der er vist noget med at I bruger stor lytkraft i jeres strømforsyning?
Det har jeg vist læst i en anden tråd.

Ellers tillykke med at I har lavet et udgangstrin der spiller op med Daner Detal, uden at ligne 100%

svanen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Sørgeligt hvis denne suveræne tråd dør ud lidt efter lidt.

Men der er også positivt at berette om: Nemlig at jeg også er kommet med på Audio Alchemy-holdet med DTI, XDP og PS2. Ganske kort fortalt sparker det bare r.. på 1. klasse.

I den forbindelse vil jeg gerne takke hr. Kubik for hans store hjælp med kabler, modificering af PS2 og jeg kunne blive ved... Var det ikke for dig, havde jeg IKKE den lyd, jeg har idag.

Håber du får lyst til at deltage i debatten igen på et tidspunkt. Din skarpe pen er stærkt savnet.

JBL 4341, Sony X707ES, AA-DTI, XDP, PS1, PS4, Krell KAV 400xi, Analysis Plus Silver Oval In, AudioQuest Gibraltar, VdH DM300MK2
Til top Vis svanen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svanen

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Ja, som du kan se er der jo brug for din hjælp, Kubik. Så er du ikke snart færdig med at spille fornærmet ? Sådan et lille rap over nallerne, er da nærmest bare et signal om at man går til grænsen - og det er jo der´ der begynder at blive noget ved det !

Ellers ender det bare med at folk begynder at skifte papirenheder ud med plastic og grydelåg, og fets'ene vinder terræn !

-Det går jo slet ikke..

S.R
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Januar 2007 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

S.R Vaughan skrev:
Ja, som du kan se er der jo brug for din hjælp, Kubik. Så er du ikke snart færdig med at spille fornærmet ? Sådan et lille rap over nallerne, er da nærmest bare et signal om at man går til grænsen - og det er jo der´ der begynder at blive noget ved det !

Ellers ender det bare med at folk begynder at skifte papirenheder ud med plastic og grydelåg, og fets'ene vinder terræn !

-Det går jo slet ikke..

S.R

Fy føj da

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 15 Januar 2007 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Hæ! The man is back?! I så fald velkommen tilbage!

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 Januar 2007 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

Sådan!! Thats the spirit
Giv den gas von kreidler.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Januar 2007 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

lpm76 skrev:
Hæ! The man is back?! I så fald velkommen tilbage!

Thank´s a lot

<< Forrige Side af 90 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes