Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 13:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kubikkens set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 90
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Hejsa!

Jeg må indrømme, at jeg slet ikke kan huske hvad de dersens Taraér hed???
De hed noget med master fidus eller ét eller andet.
De var ret aflange i det .
Men det helt højtidelige kunne jeg ganske enkelt ikke gå op i.
De lød lidt i retning af andre Tara jeg har lyttet på.
Bum bummelum og så slukkede jeg vist.

Jamen så sigen min erfaring med den lille knallertdreng, at Hr. Bak og den kære Hifi-Klubben ikke har eller sælger Taralabs kabler, siden de skulle være så ringe.. ¨

Forresten kære knallertdreng, ligger du med røven i vejret på et bedetæppe med retning mod Nørager fem gange i døgnet - for jeg ville ikke været overrasket, hvis du gjorde...LOL

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Så så...  god tone!!...

RSC. Decade Gen2 er noget helt for sig selv!... afslørende , og åbent samt med hul igennem i en grad ikke meget andet hverken dengang eller idag kommer i nærheden af!!..

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2005 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Ahh..., jeg driller ham bare, Miju. Kurt går normalt rundt med skyklapper på og dømmer denne verden i henhold til Hifi-Klubbens produktsortiment...Big smile

Lars

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Halløjsa Von Granatenwürfer!

Nu kommer mine kabler godt nok fra Holland.
Og HIFI-klubben har da vist aldrig haft VdH.

Ellers går snakken nok mere på nogle Vifa og scanspeakenheders performance og idéerne bag dem.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Ellers går snakken nok mere på nogle Vifa og scanspeakenheders performance og idéerne bag dem.

Nej, det må jeg give dig ret i, men det kunne nu skyldes "inside information", hvorefter VdH snart kan ses ved din elskede Hifi-Klubben. Men resten af dit setup kan du vist ikke løbe fra, at Hifi-Klubben og Hr. Bak er guddommelige i din verden...LOL

Lars

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:

Kurt von Kubik skrev:

Nej, det må jeg give dig ret i, men det kunne nu skyldes "inside information", hvorefter VdH snart kan ses ved din elskede Hifi-Klubben. Men resten af dit setup kan du vist ikke løbe fra, at Hifi-Klubben og Hr. Bak er guddommelige i din verden...LOL

Lars

Jeg må nu sige, at jeg nok har lidt svært ved at elske HIFI klubben.
Jeg mener ikke mere de gør noget meget specielt for god lyd.
Den har været drevet af enthusiasme, nu er det mere et spørgsmål om penge nok til overlevelse.
VdH tror jeg næppe havner i HFK.
Men hvad er det du er faldet for i dine Thule apparater?
Det sidste jeg har hørt til disse var på udstilling.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Mit setup drives udelukkende af det musikalske - og det skal kunne spille rock, så stuen vibrerer og samtidig gengive de mest udpenslede akustiske plader, der findes. Mit setup gør efter min mening et bedre job end de fleste setup´s, som jeg har hørt i mit liv(og jeg har hørt RIGTIG mange,,!), når disse lydpræferencer tages i betragtning...Wink

Desuden er det vist begrænset, hvad du får ud af høre noget på en udstilling - selvfølgelig undtaget dit elskede Hifi-Klubben...Big smile

Lars

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Er du forresten lidt gnaven her til morgen, kære knallertdreng...?

Lars

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:

Lars

Syntes du er noget efter Kubikken, hvad har han gjort dig ?   

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Fedt, at når børnehaven er lukket i weekenden at barnet fra rød stue er undsluppet og skal ødelægge en ellers forholdsvis sober tråd.
Så tag Jer dog sammen.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Det der overraskede mig mest ved Kubikkens setup, var at der er en så vild dybbas. Vi hørte nogle med orgler, og der var bare tryk på bassen og godt med niveau langt ned. (og det kommer fra en mand der har to stk 15" subs i kummefryser-størrelse derhjemme). Det hjælper naturligvis at lytterummet kun er omkring 15 kvm, men det var en ganske imponerende forestilling alligevel.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Det der overraskede mig mest ved Kubikkens setup, var at der er en så vild dybbas. Vi hørte nogle med orgler, og der var bare tryk på bassen og godt med niveau langt ned. (og det kommer fra en mand der har to stk 15" subs i kummefryser-størrelse derhjemme). Det hjælper naturligvis at lytterummet kun er omkring 15 kvm, men det var en ganske imponerende forestilling alligevel.

Ja, der er fandme knald på når han fyrer de orgler af - det lyder skidegodt  

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Jeg har egentlig forsømt at forklare lidt om, hvorfor jeg har valgt som jeg har valgt.

Det vil jeg forsøge at rode bod på her:

Daner/Dali Detal:
Min Daner detal er med indbygget RIAA, den afløste i sin tid en AGI511 og før den en Music reference RM5, som afløste en Qaud 44, som afløste en 33ér og så fremdeles.
RM5 skiftet til AGI var noget af det vildeste jeg nogensinde har gjort. en fuldstændigt rundskuldret og snasket preamp, blev er stattet af noget af det mest nøgterne verden havde set.
Her  var jeg ganske enkelt solgt. AGIén evnede at gengive stemmer og alt muligt andet, helt uden at betone og forvanske. Det betød f.eks. at en stemme kunne stå helt præcist uden at være lys.
Det er et særsyn den dag i dag.
Sidst jeg blev overrasket, var da jeg hørte et set-up spille en af mine bedre optagede violinkoncerter, som var optaget med "one point" teknik.
Tror du så ikke at pigens bevægelser i tøjet og hendes fingre på gribebrættet, næsten fyldte lige så meget som violinspillet?
Det er grotesk, men desværre almindeligt.
AGIén gjorde ikke dette, den formåede at holde fast uden i øvrigt at miste detaljerne, de var der sååmænd alligevel, bare i den rette sammenhæng.
I sandhed en forbløffende preamp.
Da den veg pladsen for Detal, var det tydeligt, at der var enkelte ting, som her flyttede sig betydeligt. Dynamik og præcission blev overraskende mere udtalt, ligesom neutraliteten fra specielt RIAA delen var på et nyt niveau.
Det var en oplevelse der huskes.

Gravity:
Den har jeg bare drømt om siden jeg så den første gang.
Den afløste mine namit udgangstrin, som jeg i øvrigt stadig er vældig glad for. De afløst ei sin tid en Hiraga Classe A - den originale på 20 watt, som kun var 16 watt og som kun kørte klasse A op til noget de ligner 0,5 watt el. lign.
Da Namit kom på, skete der så meget, at det nærmest vel er ligemeget.
Jeg forstår dog den dag i dag, ikke hvorfor jeg havde den Hiraga og ikke bare brugte f.eks. en 3020. Nå men sådan går det.
Namit gør aldrig rigtig noget forkert, de lydmæssige kompromisser er helt forståelige, den er med andre ord en gennemsund konstruktion, som kvitterer med fornuftig lyd og masser af musik.
Skiftet til Gravity er dog en historie for sig selv. Man bliver pludselig klar over, hvor vigtigt dette trin er og hvor svært det er at lave.
Ud over at være mere udstrakt og glat, så kan man sige om Gravity, at den aldrig trykker sig eller lader sig klemme på nogen måde.
Send noget skidt ind, så kommer der skidt ud. Sæt et slasket kabel på din CD og der kommer bre slask ud gennem højttaleren.
Den virker som en formidler mere end en medspiller, og det er jo herligt når det kan være sådan.

Denon S1:
Har jeg købt efter anbefaling.
Den var jeg mægtig glad for en rum tid.
Løbeværket fra 3560 har dog rykket den væsentligt i mine øjne.
Den er betydeligt mere potent og bredbåndet, når der fødes fra 3560.
Hvorfor ved jeg ikke.
Også 3560 har jeg fået anbefalet af en anden.

SonyXA50ES
Den glemmer vi stille og roligt at skrive mere om, jeg spiller ikke på den, ligesom jeg heller ikke forstår hvorfor jeg gjorde det.
Tror dog en del af miseren skyldes BB opamps i filter og analogdel.

Van den hul Clearwater højttalerabel.
Det afløste mit VdH SCS12 kabel.
Jeg fik det anbefalet af en kammerat, ogmåtte efter en tid bide i det sure æble og give ham ret. Når de anvendes dobbelt er de faktisk uovertrufne.

Dali Grand Diva:
Well! Hvad skal man ligesom sige til dem?
Enten har man hørt hvad de kan eller også har man ikke.
Første gang jeg lyttede til dem, var vel i 97.
Den helt konkrete oplevelse var, at tale var tavshed og sølv var guld.
De kan være stille imellem linierne som ingen anden jeg kender.
Jeg kender ikke noget jeg kan sammenligne dem med, men man er nok nødt til selv at forsøge sig.
De kan være en grum oplevelse såvel som omvendt.
Man kan i hvert tilfælde ikke beskylde dem for at give elektronikken en hjælpende hånd.
De magter desuden den dybe ende ret på en ret overraskende måde.
Man er desværre nok nødt til at opleve det på egen hånd.

Van den Hul SCS6
Dem har jeg vist bare, synes om dem ind imellem, dog mest når jeg pakker dem væk

Furukawa speaker kabler:
Øhhh!

Van den Hul MC silver
Det er et usædvanligt kabel, der ville have mange tilhængere, om folk kendte det. Her er detaljer man bare aldrig har drømt om, og så serveres de som folk flest kan lide dem.

Van den hul MCD501
Yndlingskablet, udstrakt, stramt, usnasket og med en helt uhørlig top, som strækker sig oktav efter oktav opefter. Overhovedet ingen betoning af presensområdet, som normalt giver alt for kraftigt fokus på detaljer og ødelægger homogeniteten.
I mine øjne det bedste af alle mine kabler og nok det der sidst vil blive kiget efter afløsere til.

Netkablerne er fra NKT
Valgt fordi de ikke er så ringe endda og fordi jeg fik dem anbefalet.
Har siden prøvet afsindigt mange, men jeg vender hele tiden tilbage til dem her.
Der findes sikkert nogen der har lidt flere detaljer, jeg har også ganske kort hørt et eichmann, som løb stærkt, men det her har det meste og er i fin ballance.
Mange af de dyre netkabler klarer sig usædvanligt dårligt op mod det her.
Prøv selv.

Det var sådan set de overvejelser der er gjort omkring enkeltelementerne i kæden.

Hele grundidéen med set-uppet er reproduktion.
Altså en så nøjagtig akustisk kopi af det der skete på et andet tidspunkt og måske endda et helt andet sted, som det er muligt.

Normalt når man lytter til musik (med musik mener jeg akustisk musik, uden elektrisk forstærkning), så er man ALDRIG i tvivl om det er live eller om det er gengivet musik.
Denne grænse er den jeg søger, når ellers optagelserne er lavet med netop dette for øje.
Man skal simpelthen komme i tvivl, ligesom man skal kunne observere sine egne reaktioner på musikken og genkende dem fra live situationen.
Hvis du sidder med blanke øjne til en fremførelse af  Rachmaninovs 2. klaverkoncert, så skal du også gøre det, når skiven smides på hjemme i privaten.
Hvis du bliver overvældet af at lytte til Beethovens klaversonater i salen, så skal også det kunne gentages.
Det er idéen i mit set-up

Det stiller f.eks. nogen anderledes krav til f.eks. dynamik end man normalt gør.
Dynamik er jo som bekendt forskellen på laveste og højeste niveau, men hvor de fleste går mest op i det højeste, så interesserer jeg mig mindst ligeså meget for det laveste. Det er uhyggeligt svært at få med, man skal såmænd blot stille sine apparater på noget forkert, så hører man aldrig mere noget til det.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Hejsa Svend P!

Nu skal du selvfølgelig huske, at de orgelplader selvfølgelig ikke var tilfældigt valgt.
Det var Dorians fantastise næroptagelse af et uhyrligt orgel i Tonhalle i Wien. I øvrigt udført med B&K mikes og ST lysleder teknologi.
Jeg har i øvrigt en lignende en fra St. Eustace i Paris, som er en kirke med en helt anden akustik end Tonhalle. Det er en ret sjov ting at opleve.
Bastonerne krydres selvfølgeligt også af lidt stående bølger, som rusker lidt liv i de søvnige .
Men der er orgelpiber i monsteret der er afstemt til 16Hz. .

Men du har nok ret i, at ingen ville tro det muligt fra Divaén.
men det kan den altså. Den har brugbart output til ca. 30Hz.
Og det mærkes ret tydeligt.
Når så ampen også er ligeglad med om den skal lave 30 Hz eller 300 hz, så kommer der gang i den.
Jeg har i øvrigt eksperimenteret lidt med, at få et optimalt forhold mellem mekanisk til og afkobling.
Det har resulteret i hurtigere reaktioner i subbassen, forstået på den måde, at den bare stopper når den skal. jeg har fået de første reaktioner på fænomenet. Og det lyder i retning af - nu holdt den jo op??
Det er ret sjovt faktisk, fordi enkelte skiver er indspillet, så bunden let kommer til at flyde afsted, bummmm bummmmelummmm - blidadududaj wummm wummm o.s.v.
Men hvis så pludselig en basstreng bliver helt tavs, når guitarristen lægger hånden på den, før han slår den an igen, så tænker man lige pludselig "hvor blev den af?"
Det kan man altså trimme lidt på vha. lidt små træklodser, lidt gulvkork, lidt filtdubber el. lign.

PS!
Rummet er nu altså 4,30 x 5,25.
Derfra skal der trækkes lidt fra, fordi karnappen ikke fylder hele rummets bredde.
20-21 Kvmm er nok det mest rigtige bud jeg kan give.

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
lars37 skrev:

Lars

Syntes du er noget efter Kubikken, hvad har han gjort dig ?   

Det er blot "kærlige" drillerier...Big smile

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:
Kurt går normalt rundt med skyklapper på og dømmer denne verden i henhold til Hifi-Klubbens produktsortiment...Big smile

Lars

Tanken med skyklapperne har også strejfet mig i tråden om miju's Denon CD-tweak, hvor alle der mener, at der findes en anden sandhed end Op.Amp af typen 553x, har en skrue løs . Jeg respekterer fuldt ud, at Kurt o.a. vælger at benytte NE553x i deres setup, men i mit setup virker OPA2134 lydmæssigt bedre på alle parametre.

Ifølge en af mine kilder  indenfor Studie og PA audio er NE553x typerne dem, der leverer den mest neutrale gengivelse - "ledning med forstærkning" - i forhold til stort set alle audio op.amp.'s på markedet i øjeblikket. Dvs. at det jeg, Kurt o.a. hører - forudsat at 553x-op.amps.'ene bliver brugt i både I/V og filter/buffer - er DAC'en. For mit vedkommende er Yamaha's SingleBit Plus altså ingen fornøjelse. Måske forklarer DAC'en i virkeligheden valget af op.amp. og ikke op.amp.'en i sig selv?

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

MGPProjectS skrev:
lars37 skrev:
Kurt går normalt rundt med skyklapper på og dømmer denne verden i henhold til Hifi-Klubbens produktsortiment...Big smile

Lars

Tanken med skyklapperne har også strejfet mig i tråden om miju's Denon CD-tweak, hvor alle der mener, at der findes en anden sandhed end Op.Amp af typen 553x, har en skrue løs . Jeg respekterer fuldt ud, at Kurt o.a. vælger at benytte NE553x i deres setup, men i mit setup virker OPA2134 lydmæssigt bedre på alle parametre.

Ifølge en af mine kilder  indenfor Studie og PA audio er NE553x typerne dem, der leverer den mest neutrale gengivelse - "ledning med forstærkning" - i forhold til stort set alle audio op.amp.'s på markedet i øjeblikket. Dvs. at det jeg, Kurt o.a. hører - forudsat at 553x-op.amps.'ene bliver brugt i både I/V og filter/buffer - er DAC'en. For mit vedkommende er Yamaha's SingleBit Plus altså ingen fornøjelse. Måske forklarer DAC'en i virkeligheden valget af op.amp. og ikke op.amp.'en i sig selv?

Halløjsa!

Jamen jeg argumenterer slet ikke for, at 5534 er den mest vellydende opamp.
Jeg argumenterer for dens neutralit. Hvilket du jo selv er inde på, at den besidder.
Og ja! jeg vil gerne høre de DACén laver, hvis det er fornuftigt.
Og nej Yamaha single bit er nok ikke den man bør nærme sig.
Derfor kan man sagtens finde udstyr, hvor det er optimalt IKKE at bruge optimale komponenter.
Muligvis bør man afholde sig fra, at lave en ægte sej DAC, idet man så pludselig står med 16 bit opløsning, der måske viser sig i den grad, at være utilstrækkeligt.
Så respekt for det du skriver.
Og ja! jeg tror næppe at 5534 i 3560 er specielt godt, det var det ikke i min.
Derfor skiftede jeg DAC chipsene til BB1704UK. Desværre har jeg et lyt til gode endnu, idet eksperimentet endnu ikke har båret frugt i form af lyd.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Så har Clearwater atter været på prøve nu i "Kurt`s" anbefalede dobbelte konfiguration...  og DET! har godtnok højnet dem noget..

Single er de lidt "kantede" med mindre god overblik og kontrol, ikke helt så finkordene i opløsning, selv om der er ganske meget "hul" igennem.. det hele virker lidt "ringende"

Dobbelt : her falder der RO! over tingene, den lidt ringende gengivelse op efter er der ikke, "kantedheden" er væk, og der er uendelig mere kontrol, fast dyb bas, med god dynamik. ganske imponerednde at en fordobling af tværsnit kan indvirke på hele opløsning, klang balance for uden kontrol og dynamik..

Faktisk slet ikke så dumt det her!..

I samspil med D501 faktisk ganske neutralt og godt, ikke umidelbart noget graverende at sætte finger på!... klang balancen er nu helt i orden da intet stikker ud eller lades tilbage..

Masser af plads og luft op over, og dynamik i massevis, detaljering og opløsning glimrende og i klasse med sde fleste andre rigtig dyre fornemme kabler..( og over rigtig meget !)

Gengivelsen er ganske ren og støvsuget for "fernis" og sirup eller generende "slør"

Dog stadig en smule "uro" i perspektivet i forhold til det bedste jeg kender til.

Og der mangler lidt krop og fylde ( sjæl ) den der udeffinerbare "organiske" fornæmmelse der gør at instrumenter VIRKELIG! lyder af træ, messing, rigtig tromme SKIND, og vokaler af kød & blod. ( ikke at dette mangler på nogen måde!!! bestemt ikke!!   RSC. Decade har det bare i mere overbevisende grad! spørgsmålet er blot hvor meget man stiller sig tilfreds med?.. )

At tilføre denne "sjæl" eller organitet UDEN! at sovse det hele til og lægge et slør af "sirup" hen over lyden og især imellem!.. er en kunst få kabler mestre og evner de færreste besider!.. enten er de snaskede til! eller også er de klinisk rensede og netop KLINISKE!..

RSC Decade mestre dette i uhørt grad!..

Men Vdh kombien gør det også!... ( dog som sagt i en anelse mindre grad!)

Og så besider mit Taralabs RSC Decade Gen2. ( Interconect + Højtaler kabler kombi )endnu højre grad af opløsning og micro dynamiske egenskaber, samt en dynamik er på nogle områder stadig overgår denne kombi, og det meste andet!!! 

Renheden og overblikket, stabiliteten og autoriteten i perspektiv, og dynamik samt evnen til at skabe 3 d. og ganske enkelt som kabler forsvinde helt og lade det hele ( musikken) upåvirket og ubegrænset slippe igennem er her en anelse støre.. ( tror kun jeg har hørt det fra en lille halv håndfuld andre kabler før!.. uanset pris!!!)

Her er bare mere "overskud" og overblik, stabilitet samt atter renhed der gennemsyre alle aspekter og parametre.

Men igen så er det jo flue knæpperi vi taler om... ( 99% af de normal musik og sån normal udstyrs / hifi interaserede jeg kender vil næppe opleve nogen synderlig svaghed de to kable kombier i forhold til hinanden..)

Må indrømme at D501 og DOBBELT! Clearwater er en ganske fornuftig og afbalanceret løsning.. ( og relativ BILLIG!   )

DOG ! stadig med et og andet ganske svagt løft op efter mod det lyse.. og her ikke helt PINE! neutrale.. dette observeret over en del andet udstyr en lige mit eget!.. og især over lidt mørkt klingende grej / kombier.. hvor det tydeligt høres hvordan der løftes lidt og faktisk balancerse lid ud og op!   en posetiv ting efter min mening! (men ikke altid lige efter de der VIL! havde den der lidt mørke klang balance!)

Men dette løft skænner dog ikke!... ( ikke som fra nogle andre kabler hvor det hele bare tipper over!.. og det hele bliver tyndt også ned efter hvilket er en typisk effekt for det meste!...  det er blot med til at give lidt mere luft og subjektiv fornæmmelse af luft og udstragthed i toppen.

Kan dog på noget udstyr provokere så det hele klinger en anelse lyst!.. hvis dette udstyr selv ligger lige på grensen, og ellers i sig selv er absolut PINE! neutralt og i absolut balance, hvor der kun skal et lille skub i en retning før det tipper!.. ( her under mit eget som dette nu er konfigureret!)

Her med det kendskab jeg har til "Kurts" dali Diva så modvirker dette lille løft den tendens der er til at lukke lidt af op efter, så der faktisk kunne opstå en fin balance, der opleves ganske udstragt og neutral.

Dog kommer de sidste micro detaljer af den grund ikke helt frem og med.. selv om de da vil være tilstede i ganske hørbar grad, men ikke så meget som de burde og kunne være for at være 100% i balance i forhold til optagelsens potencielle.

Men igen er dette flue knæpperi..

Tror helt sikkert at "Kurt" har fundet den helt rette kombi til nettop sit system, og at der her opstår en symbiose på højt plan der gør det hele meget "rigtigt" og overbevisende..

"Kurts" elektronik kede er jo faktisk i høj grad meget neutral og afbalanceret i lyden!.. måske med en ganske svag lille tendens mod det mørke, ( på en posetiv måde som faktisk opleves på en del rigtigt godt udstyr ) dette skal dog meget forsigtigt og nensomt modvirkes i valg af kabler, uden at tilføre noget kunstigt, for at opnå en helt rigtig balance...  hvilket er en kunst! dette formår denne kabel kombi faktisk..

Det er fuldt ud på højde med mine Furukawa, endda mere åbent og med en smule mere hul igennem på nogen områder.. IMPONERENDE!!

Men Decade kablerne jeg anvender er dog stadig de stærkeste på de væsentligste områder.

Men i "kurts" kombi tror jeg der er ramt helt rigtigt!!

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Hej Miju!

Hvis du har loddet på dem, så prøv igen i aften (efter krønikken).
Eller i morgen f.eks.
Det gør en brav forskel om de er nyloddede eller ej.

Ellers finder jeg din beskrivelse ret prof om jeg så må sige.
D501 har en top der bare strækker sig næsten uendelig langt, man kan måske diskutere hvorvidt den hæver sig en kende, men den er ren og den er udstrakt.
CW i dobbeltrul er også langt hen ad vejen et neutralt kabel.
Det går kælderdybt og det har fremragende 3D egenskaber.
Den uro du beskriver kan meget vel komme fra nye lodninger, det er et mærkeligt fænomen, ligesom at elektronerne ikke rigtigt ved, hvilken vej der er kortest.
3560 med den originale DAC mener jeg er lidt tyndbenet, den kan godt trænge til lidt hjælp, som jeg mener den nok får når der sættes Tara på.
LC grejet er jo også kendt for at have det behov.
I øvrigt synes jeg det er sejt du prøver dem, og ved eftertanke kunne jeg godt forestille mig Tara som et godt valg i dit set-up, ligesom det netkabel du bruger, også har noget forståeligt over sig.
Noget tyder på, at vi begge to taler Svansk med Norsk accent

Kig da ind en dag du er på vej hjem fra købmanden

T2Madsen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Hej alle...

Jeg har kun en kommentar til alt dette jeg her har læst! 
Hold da helt k... hvor er der mange foreslag på det perfekte!

Jeg mener nu stadig at det perfekte starter med en TacT 2.2x rumkorrektion +
et par fornuftige Mainspeakere + et par kraftige/hurtige subs i hvert hjørne!! 
Så spiller det ... jeg taler erfaring!

Mange high-end hilsner
S.Madsen 

P.S. Hvorfor laver "i" ikke et hifi-træf et sted med mange mellemstore rum, hvor
       man så kan komme med sit anlæg, stille det op og sammenligne?
       Så kan man i ro og mag sammenligne, give gode råd, evt. prøve nye
       kombinationer.  Det kunne jo foregå over en weekend for at have tid nok!
       Det kunne da være hyggeligt! 
Til top Vis T2Madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T2Madsen

<< Forrige Side af 90 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum