Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 07:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kubikkens set-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 90
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:

Nu er det jo lige før du kan køre kvadratrodsfoni (eller hedder det quadrofoni) - Dalierne skal bare om i den andre end af lokaliteterne

Og hvem er iøvrigt ham Poul ½ Nelson??? Og hvad har han så ondt af?

http://www.poulsaudiobutik.dk/

og han har vist ondt af alt og alle

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
plafitracer skrev:

Nu er det jo lige før du kan køre kvadratrodsfoni (eller hedder det quadrofoni) - Dalierne skal bare om i den andre end af lokaliteterne

http://www.poulsaudiobutik.dk/

og han har vist ondt af alt og alle

Det er da også synd for ham! med det sortiment kan han kun have det svært.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:

Forestil dig de to sure gamle mænd fra logen i Muppet Show tale om gammelt udgået hifi, og så har du Poul ½gris

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Rule No 1 in this world:

cm3 certified HIFI is the only HIFI.

THX SUCKS - cm3 ROCKS

PS!
Gæt hvem der er blevet valgt til ny sponsor for A landsholdet i fodbold takket være cm3 og så også damelandsholdet i indendørsludo.

UHA! hvor jeg dog vader i succes, kvinder, cigarer, askebægere, cigarer og cigarer (er der forresten ikke noget med, at man skal passe lidt på med det?)

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Hva´ Kurt... Har du nogen sinde besøgt ham der Pølle prutompris? Jeg mener såén for lige at prøve lidt af hans festtøj og highend udstyr? Han bor jo lige i nabolaget.

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Man kan aldrig få nok af kvinder, cigarer, whisky og ludo - man skal bare huske sine ludostøvler
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Hvad er det for nogle fine mørkebrune basabsorbenter/diffraktions-kasser du har stående ved siden af Gamut'ern? Er de lavet af kork eller spånplade?
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Maj 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

NADali skrev:
Hva´ Kurt... Har du nogen sinde besøgt ham der Pølle prutompris? Jeg mener såén for lige at prøve lidt af hans festtøj og highend udstyr? Han bor jo lige i nabolaget.

Jada!
Og han har i al venskabelighed besøgt mig.
Men det var vist før han blev klar over mit verdensomspændende og gigafoniske marketingsapparat, som er hyret af Dali, Gamut, VdH og Denon for 1,9 zentisquillion pr. kvarter.

Det styrer bare for vildt!

Gamut har vist bestilt 6 containerskibe HDF plade, 1 containerskib DST enheder og 21 lastvogne med loddetin.

NO er til gengæld holdt op med at bore efter FEP i undergrunden i Afghanistan.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Maj 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:

Hvad er det for nogle fine mørkebrune basabsorbenter/diffraktions-kasser du har stående ved siden af Gamut'ern? Er de lavet af kork eller spånplade?

Det er nogle højttalere vi bruger til banko arrangementer rundt omkring.
De spiller så tilpas uforståeligt, at der aldrig er nogen der har vundet endnu.

Så jeg har lidt præmier til overs ind imellem. Kunne du være interesseret i f.eks. 1/2 gris?

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Maj 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:

Det er da også synd for ham! med det sortiment kan han kun have det svært.

Årh!
Er den her ikke fed nok?

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Maj 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

JoJo hatten af for det!

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
plafitracer skrev:

Forestil dig de to sure gamle mænd fra logen i Muppet Show tale om gammelt udgået hifi, og så har du Poul ½gris

Hej Svend.

Det virker som Århus-logen er gevaldig kriseramt for tiden. Personlig griner jeg endnu tråden hvor begrebet "Essentiel modikation" bruges i tråden Termisk kompression-et overset kæmpeproblem (Citat af indlægget nederst), Du bliver iøvrigt ikke skodet i indlægget, men nævnt som ophavsmand til den "Essentiel modifikation".

Det var faktisk skægt. Du har været stjerne flere gange - og efter min mening bør et menneske med sans for selvironi kunne få sig en rigtig griner på www.Poulsaudiobutik.dk . Andre går i forsvar og om ikke andet, så kan ligesindede bakke gruppens holdning op. Desværre virker fallliterklæringen total når når man går efter manden - og ikke efter bolden. Enhver kan jo udfordre manden - hvorfor gør du ikke det?

Poul burde sende jer (kubikken, Hurtig, dig) et gavekort på en kasse bajere så i kan drikke sorgen væk. Når dagen er omme, så er Poul er en kompentence inden for audio-området. At underkende Pouls kompetence det ville være det rene idioti. Så ville det være et passende tidspunkt at finde Randers-rebet på. Der er ingen grund til at udstille sig selv som en plattenslager som har fået ridser i lakken Svend.

Cheers

Bradman

Som en lille krølle på den senere tids diskussion om forstærkeres dæmpningsfaktor i praksis, der jo ikke er særlig høj, skal vi lige nævne et teknisk fænomen i megakiks-afdelingen, der gør al snak om dæmpningsfaktorer over 1 irrelevant for ejere af diverse højttalermodeller. det er det udmærkede menneske svend p., der med ledsagende billeder omtalte en mindre "modifikation" af en vistnok iøvrigt ellers udmærket højttaler fra dali.

nu er modifikation her i citationstegn, da det i virkeligheden drejer sig om at få lyd i højttaleren overhovedet. der er altså tale om en såkaldt essentiel modifikation, fordi modellen her og mange andre lignende fra talrige andre fabrikanter er født med en helt utilgivelig produktionsmæssigt baseret bøf i sin layout.

nu er loddetin jo ikke akkurat nogen superleder, men en velkonstrueret en af slagsen er da i det mindste mere langtidsholdbar end de fleste entusiaster, så det er vel for så vidt tilstrækkeligt.

dette er desværre ikke tilfældet ved den af svend p. afbildede højttaler. her har konstruktøren i sin ultimative jagt efter mikrodetaljer lige glemt, at man skal sætte en forstærker til bagpå. selve tilslutningen er løst ved at skrue møtrikken på bananbøsningen ned på printbanen på delefiltret.

nu er printbaner jo for det første ikke jævne. så anlægsfladen er lille og møtrikken går derfor let løs. ydermere er printbaner for det meste overfladebehandlet for at undgå oxidation. dette beskyttelseslag er naturligvis blevet beskadiget under møtrikkens rotation og har derfor givet forbindelse.

desværre er dette ikke nogen langtidsholdbar løsning, da oxidationen fortsætter under møtrikken og efter kortere tid giver total afbrydelse af lyden. vi oplever en gradvis vandring af kontaktmodstanden fra milliohm til megaohm, i sandhed en vandring af dimensioner.

nu kan man jo i denne forbindelse spørge til hørelsen hos de lyttere, der mens denne oxidation har bygget gradvist op til megaohmafdelingen, der jo skal til for at afbryde signalet, saligt har lyttet til deres vidunderlige anlæg med først 1 ohm i serie med signalet, derefter 10,20 og 100 indtil uendelig.

nu er det jo aldrig en spøg at sætte spørgsmål ved folks hørelse, men da vi er nede ved "back to basics"-opfattelse af lyd her, altså enten er der lyd eller ikke, er det nu fristende.

løsningen er ikke meget bedre end den basale konstruktion: en skæreskive under møtrikken river yderligere op i printbanen og skaber ny forbindelse. så er problemet endegyldigt løst. nå nej forresten oxidationen fortsætter jo som nævnt bare under skæreskiven. en cm. kabel loddet fra terminal til print med lidt lak over ville måske have været en rigtig løsning, men sådan er der så meget. så skulle man jo også til at skrive reklamefristilene om den ultimative direkte kobling af terminal til delefilter om, og det da også så besværligt igen. og så lige: hvis det var producenternes hensigt at skabe en langtidsholdbar kontakt med den største mekaniske stabilitet, skulle man jo crimpe alting, som vi ser i den professionelle verden. en baglæns følgeslutning kan vel så afsløre, at producenten jo nok er ligeglad, og det er da helt legalt, hvis kunderne som omtalt ikke hører bedre alligevel.
Bradman

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2007 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Hvad vil du have jeg skal sige, Bradman? Jeg har ikke betvivlet mandens kompetancer, jeg synes bare han er en lusket gnavpot, der hellere vil svine folk på sin side end hjælpe dem i virkeligheden. Jeg er holdt op med at læse på hans side, da jeg til sidst følte lede ved at dele hobby med ham...
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Maj 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Hvad vil du have jeg skal sige, Bradman? Jeg har ikke betvivlet mandens kompetancer, jeg synes bare han er en lusket gnavpot, der hellere vil svine folk på sin side end hjælpe dem i virkeligheden. Jeg er holdt op med at læse på hans side, da jeg til sidst følte lede ved at dele hobby med ham...

Don´t be angry kære Svend!

If you live it out you´ll be stronger

Tænk på det som en ny melodi i dit liv f.eks. http://www.youtube.com/watch?v=wjhp_0IrR1Q

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Beholder du L5? - er den god nok til at foresage et generationsskifte? 
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:

Og hvor mange penge får du i bytte med Diva'erne?

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Maj 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:

Jeg er Divaneser

Du er meget velkommen til at give dem et lyt om du vil.

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Hej Svend...

Det er en skam, men kan du ikke se komikken, så er det sikkert ikke særlig morsomt for dig.

Jeg mener ikke at din opfattelse giver mandat til at deltage i lynchebanden. Poul er sku ikke nogen gnavpot....kender du ikke typen som siger tingene lige ud? Der er intet tilsvinende ved det. Ind imellem får Bent Medlyd en hård medfart, men igen er der faktisk sandhed i det Poul skriver....rumteknologi og LDF (low denity fiberboard) min bare... Det mangler sku da bare at nogen siger folk bliver taget ved næsen....det kan ikke være tættere på sandheden. Nogle gange gør sandheden ondt. Jeg mener ikke noget ondt over for dig eller andre Svend, men jeg synes ikke det er særlig smart eller heroisk at forsætte den gruppemobning som jeg mener Poul udsættes for. Det er ganske enkelt det helt tynde øl venner....en folk tøssedrenge som kan blive enig om Poul er er en jerk.

Mvh

D

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2007 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Bradman skrev:

en folk tøssedrenge som kan blive enig om Poul er er en jerk.

YEAH!

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Maj 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Bradman skrev:

en folk tøssedrenge som kan blive enig om Poul er er en jerk.

YEAH!

Hvad er det lige det der " tøssedrenge" betyder har aldrig set det før.

<< Forrige Side af 90 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes