Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2025 | 20:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 30" Medion lcd til 8999,-? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
clasu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2004
Status: Offline
Sendt: 03 Marts 2005 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har nævnt det før og gør det gerne igen.

Jeg giver ikke en sk.. for fonas udstiling af tv.
Jeg har endnu ikke set denne medion udsat for en ordentlig kilde i nogen butik. Den du har set i vinduet var sikkert koblet til dvd afspilleren via et rustent composite kabel. Endvidere var det sandsynligvs en 4:3 pan scan version de havde strukket ud til 16:9.
Sådan fungerer Fona her i byen ihvertfald.

Jeg ved ikke om skærmen er god eller dårlig, jeg ved bare at man ikke kan bedømme det på udstillingsmodellen i min lokale fona.

Derfor er det rigtig rart, at få feedback fra folk der faktisk har apparatet stående, og kan give en bedømmelse på et rimeligt grundlag.

Til top Vis clasu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af clasu

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 03 Marts 2005 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

nulla skrev:
Thunder skrev:
Citér:

• At det ikke er muligt at udfylde billedet 100% i 1280 x 768 opløsning fra pc

Burde vel kunne fixes med Powerstrip

Hvordan havde du tænkt dig det ? Det eneste powerstrip kan mht. dette er CUSTOM RESOLUTIONS og det hjælper intet da Aspect Ratio kun overholdes i 1280 x 768. Men du havde måske andet i tankerne ?

Der er iøvrigt ikke Uaudio på TV.

Mit billed er fyldt helt ud, jeg har dog også sat ffdshow til at scalere det til 1280x768 og ang. Uaudio? tænker du på udgang? for den sidder i siden.

Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted

Sphinxen2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005
Sendt: 03 Marts 2005 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Bare lige så i er opmærsomme på det, så kører en LCD/TFT måde at vise billedet.
LCD TV har den tendens at "afsløre" fejl på et tv signal.

Jeg har set det tv mere end engang og synes det er et fornuftigt bud på et LCD TV.

Og stadig synes jeg at TV'et giver et fornuftig billede, og det skal tages i betragtning at man ikke skal se billedet med næsen placeret i glasset af skærmen. Men det skal ske på en fornuftig afstand, ligesom du sidder derhjemme i sofaen, ca 2.5-4 meter fra billedet. (Din knytnæve skal ca dække billedet når du står med strakt arm foran billedet, det er en gammel regel man kan regne med)

Jeg er selv udlært indefor elektronik branchen og ved ting sager.

Selv er jeg mere til plasma tv da de fungerer fremvisningsmæssigt på samme måde som et TV.

LCD derimod er i sin tid mere beregnet til stillestående billeder, ved f.eks computerbrug.
Derfor har der også været store problemer med at der er en "slørhale" på mange computerskærme idag, og man kæmper for at få responstiden ned, og er efter mit synspunkt/behov kommet i en fornuft responstid.

MEN til 1000 og sidst er det et godt og fornuftigt tv.

Flot design og en god opløsning i billedet og fornuftig responstid. (16ms)
Et godt bud til prisen, her er der tale om 30"
Til top Vis Sphinxen2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sphinxen2

Guardian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2004
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Jeg så dette TV i en TDC butik og jeg var imponeret over kvaliteten. 7k for 27" tommer modellen virker som en god pris og designet er pænt.

Det har sine fejl mv. men til prisen tror jeg det bliver svært at finde et bedre alternativ. Det er altid nemt at finde bedre tv - det er jo typisk bare et spørgsmål om at betale nok $$$

Bruger du selector og scart til tv signalet?

/claus
Min bio
Til top Vis Guardian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guardian

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Jeg må hellere få bevæget mig ind til TDC og tjekke..
Til top Vis Skoust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skoust Besøg Skoust's Websted

lenny100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt 30" modellen og er godt tilfreds. Ikke verdens bedste LCD TV, men til prisen har jeg ikke set noget der kan matche.

Husk at finde ud af om det kører med Selector, når i kigger på det i TDC butikken. Det gør en verden til forskel. Nøj jeg glæder mig til HDTV kommer til DK.

/Lennart

Til top Vis lenny100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lenny100

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

lenny100 skrev:

Husk at finde ud af om det kører med Selector, når i kigger på det i TDC butikken. Det gør en verden til forskel.

Hvordan? Til det bedre eller? har aldrig set et billede fra en selector..

Til top Vis Skoust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skoust Besøg Skoust's Websted

lenny100
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2005 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Et selector signal er digitalt frem til selectorboksen og har derfor en bedre billedkvalitet, især når vi taler om fladskærme. Fladskærme har en tendens til at "afsløre" dårlig billedkvalitet på en værre måde end et traditionelt CRT TV.

Hvis I ikke har satellit eller mulighed for Selector/Visiondigital KabelTV vil jeg bede butikspersonalet om at sætte kabeltv ledningen direkte i tvet, så I bedre får et indtryk af den billedkvalitet I vil få derhjemme.

/Lennart

noniaster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har medion 30 md41530 og brugt det i 2 uger.

Først skal der lige slås nogle ting fast. Medion lavet normalt ikke deres produkter selv, men får dem fra oem subcontracters. Derfor er det meget sandsyneligt at deres monitors og deres lcd tv ikke kommer fra samme fabrik. Derfor giver det ikke fornuft at sammenligne kvaliteten mellem dem.

Argumentet omkring at dette tv skulle være dårligt bare fordi det er billigt, holder bare ikke. Den type udtalelser kommer fra samme type person som engang sagde at jorden er flad. Jeg kan dog ikke selv forklare hvorfor dette tv er så meget billigere end konkurrenterne. Men vil gætte på at det er fordi at priserne på 30" lcd paneler er faldet betragteligt, og at medion tvet er bare en af de første billige 30" tv vi kommer til at se inden for den nærmere fremtid. bare vent og se;-)

Angående billed kvalitenten. Der er en del støj på tv billedet, men dette er ikke tvets problem. nærmere omvendt. Først nu hvor jeg har en godt skærm har jeg mulighed for at se de ringe kvalitet af tv signalet. kabeltv er ikke godt kavalitet, så både har digital komprimerings artifakter og god gammel almingelig analog støj.

Jeg vil dog anbefale at man får testet tvet med den type signal man bruger mest og ikke den bedste type. Det vil være ærgeligt at komme hjem med et fjernsyn som er super til dvd, men ubrugeligt som tv.

Jeg har tilsluttet mit tv til min computer, og sidder lige nu og bruger den til at skrive dette indlæg. Både vga og dvi virker perfekt. Det er forresten noget pjat at sige at det ikke er godt til tilslutning med computeren. Det eneste det kræver at dit grafikkort kan give en opløsning på 1280x768. så virker det prefekt. Hvis du vil vise film i fuld-skærms 16:9 format bliver man nødt til at bruger en software player det kan konvertere billiedet. husk på at tvets native opløsning er 16:10 format. Zoom player have vist denne mulighed.

Jeg benytter min computer til at vise dvder. Det har en kæmpe fordel, nemlig at jeg benytter dvi istedet for almindelig s-vhs og rgb. dvi er 100% digitalt og bliver derfor ikke forringet.

Når jeg ser ringens herre kan jeg se komprimeringsfejl på områder med flydende farveovergange. Denne fejl er ikke tvets skyld da det kun viser sig i forbindelse med dvd visning over ikke vis jeg kun viser min desktop.  Igen opdager man først hvor ringe ens source er når man har en god skærm.

Det virker meget brugervenligt i betjening og menuer. Jeg har set produkter fra kvalitetsproducenter som er totalt umulige at bruge. Dette tv virker fornuftigt.  

Jeg er ikke enig i at lyden er dårlig. Jeg blev meget positivt overrasket da jeg hørte den første gang. Havde dog ikke nogen forventninger til den.

Sidst vil jeg sige at det eneste negative jeg kan finde på dette tv er den ene døde pixel mit tv er født med! Den er dog til at overse:-)

Tilgengæld står min elskede 21" skærm og samler støv, da jeg har brugt tvet som monitor siden jeg købte det. At spille på en 30" skærm er en oplevelse som bør opleves. Det er fantastisk! 

Til top Vis noniaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af noniaster

Thunder
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Noniaster:

Som jeg har forstået det, så har tv'et kun 2 "aspect ratio's" 1.33:1 ( 4:3 ) og Wide. Hvad så med ikke anamorphisk materiale som letterbox på f.eks. laserdisks eller bare generelle tv udsendelser. Det er det der får mig til at tvivle på om jeg skulle springe med på det her. Overvejer istedet Hugoson 30" fra hifiklubben .. har dog ikke været ude og kigge i butikker endnu, som jeg har clearet hele mandagen til . Er faktisk parat til at give de 2000kr mere, bare pågrund af det. Nægter at strække udsendelser ud i Wide ( medmindre det er anamorph self. ).. Panoramic kan jeg overleve på de fleste mærker, men ser ikke ud til at Medion har det.

Mit eget 32" Philips PW9723 er stået af og da jeg kører med en Barco Graphics 800crt projector, så ønsker jeg ikke en ny kasse i hjemmet og vil hellere lege med min htpc og bare have noget at se tv på .. går dog ret meget op i at have fleksibilitet, når aspect ratio skal sættes. Der var min Philips genial da den Zoomede ud til de sorte kanter i top og bund automatisk, uanset format .. komfort, features, "legetøj" fremfor billedkval, i mit tilfælde, selv om jeg self. ikke gider glo på hvad somhelst.
Til top Vis Thunder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thunder

ebsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Til Noniaster

Citér:
Argumentet omkring at dette tv skulle være dårligt bare fordi det er billigt, holder bare ikke. Den type udtalelser kommer fra samme type person som engang sagde at jorden er flad.

Det er jo noget fis du siger der. 98% af alle tilfælde, får du hvad du betaler for, og sådan er det bare. Det kan godt være du synes det har et godt billede,- men i forhold til hvad?
Jeg ville aldrig købe et lcd tv eller plasma tv til under 20.000 kr. på nuværende tidspunkt, det er billedet simpelthen for dårligt til, sammenlignet med de normale Crt-tv.

Citér:
Angående billed kvalitenten. Der er en del støj på tv billedet, men dette er ikke tvets problem. nærmere omvendt. Først nu hvor jeg har en godt skærm har jeg mulighed for at se de ringe kvalitet af tv signalet. kabeltv er ikke godt kavalitet, så både har digital komprimerings artifakter og god gammel almingelig analog støj.

Her tager du fejl igen! Jo det er jo tv'et skyld, at det ikke har nogle systemer, der kan kompenserer for det dårlige signal, altså lave et godt billede, udfra en kilde med støj. Dette findes på de dyere tv'er, f.eks. Philips system med Pixel Plus, pixel plus 2, og alle de andre systemer. Netop fordi denne Medion skærm er så billig, har den ikke sådanne lignende systemer.

Citér:
Når jeg ser ringens herre kan jeg se komprimeringsfejl på områder med flydende farveovergange. Denne fejl er ikke tvets skyld da det kun viser sig i forbindelse med dvd visning over ikke vis jeg kun viser min desktop.  Igen opdager man først hvor ringe ens source er når man har en god skærm.

Okay! Jamen hvem siger det ikke er dvd-drevet i din computer der er dårlig? Eller DVI-stikket? Eller at din computer er for langsom? Hvis du nu foreksempel tilsluttede en dvd-afspiller i 2-3000 kroners klassen eller mere, ville du måske se et bedre resultat.

Dine bevæg grunde og argumenter synes jeg er lidt centrede om, at du er bange for at sige, at det egentlig ikke er et godt tv du har købt, men istedet et billig discount lcd-tv, der er udemærket til prisen, - men heller ikke mere.

Som sagt tidligere, vil jeg ikke købe et lcd-tv eller en plasma skærm til under 20.000 kr. lige nu, da kvaliteten er derfter. Og da jeg ikke har så mange penge, valgte jeg at købe et normalt CRT-tv,- nemlig topmodellen fra Philips: Philips PW 9509, 32 tommer.
Dette tv's billede overgår enhvert plasma/lcd tv under ca. 25.000, og koster kun omkring 12.000 kroner inklusiv bord og forsikring.

Til top Vis ebsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ebsen

Morton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Hej Alle...

Jeg vil lige blande mig i debatten, jeg kender intet til det omtalte lcd-tv ( andet end det jeg så i fona) men det virkede altså ok, til prisen..!

En anden ting , der bekrymre mig, er at på medion hjemmeside, kan man ikke finde md 41530, men derimod et andet....kunne det være at lcd-tvet er udgået? og derfor at bla. Fona sælger det billigt?

Hvis man kikke på Computercity´s hjemme side er der et nyt design, men med samme spec., så jeg tror at der kommet en ny model.

morton

abemaas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2005
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Ahhhhhhh..... HVORFOR er det lige at nogle folk, som propper penge i et (forholdsvist) lækkert TV, vælger at flå billedet i stykker ved at strække det fra 4:3 (hvis det er det, det bliver sendt i) ud i 16:9 eller widescreen?!

De folk skulle efter min mening have et boldtræ placeret lige i skallen; de skal da i hvert fald ikke på nogen måde ytre sig om billedkvalitet! 

Hehe, rolig nu...

Men hvordan kan det være så svært at fatte!? Lad dog være med at smadre billedet!!!

Forøvrigt, synes jeg at det lyder MEGET skuffende at dette Medion TV kun har 2 "aspect ratio's" (som tidligere nævnt); ville jeg i hvert fald slet ikke selv kunne nøjes med!!! Hader som sagt, når billedet flænses i stykker, på mit 32" Philips (CRT) med snart et par år på bagen, er det muligt at indstille billedet 100%, hvis det ikke sker automatisk!

Med hensyn til at det er noget fis, at man ikke kan få et LCD/TFT/Plasma TV til under 15.000, som er bedre end alm. CRT, så synes jeg heller ikke selv at have set fjernsyn med bedre billede end mit eget i den prisklasse. Hvis ikke folk vil smide 15.000 i en ny skærm, tror jeg at de ville være bedre tjent med et alm. CRT til 6000-7000....

Forstår generelt ikke hvorfor at nogen overhovedet overvejer at smide 10K ud til et fjernsyn, som man ikke 100% synes har et fedt/lækkert billede... Hvis jeg skulle købe nyt TV lige nu, ville jeg slet ikke overveje at købe et LCD-TV, med mindre at prisen var minimum det dobbelte af det her Medion-TV, mener ikke at billedet er ligeså flot/labert/lækkert/frækt som det de plasma-skærme jeg har set præsterer; blandt andet virker farverne end del mere livagtige og saftige når det er plasma.

Well... så er der hug...

Til top Vis abemaas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af abemaas

lenny100
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2005 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

@ abemaas og ebsen

Jeg tror i over ser en meget vigtig faktor når folk køber flade tv - at de er flade.

Forstået på den måde at købet mest er drevet af ideen om at ens tv ikke fylder 1 kvm. Jeg tror at mange (mig selv inkl.) køber udfra ønsket om at få et fladt tv til at hænge på væggen eller stille i reolen. At billedkvaliteten (især med alm tv signal) er meget langt fra hvad et CRT tv kan præstere er sekundært.

Mit TV behov er mest nyheder og aktualitetsprogrammer og jeg er ikke så fokuseret på at få et godt billede. Jeg købte Medion'en fordi jeg udelukkende benytter en HTPC til tv. Og et PC billede på et CRT TV er mindst ligeså dårligt, som et TV billede på en flad skærm. Så i forbindelse med mit køb var det prisen + størrelsen der var den primære årsag til købet og ikke at det havde et godt (TV) billede.

Hvis jeg skal se film, bliver projektoren tændt og lærredet rullet ned og så kan selv ikke et Philips 9509 være med  

/Lennart

abemaas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2005
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

@ Lenny100

Jamen selvfølgelig, kan sagtens følge dig i det du skriver angående plads-besvarelsen. Det er naturligvis langt federe med fladskærm fremfor de traditionelle CRT-klodser (for øvrigt, er der så ikke klart en sammenhæng mellem pris/kvalitet og så størrelsen på 'klodsen'. Mit Philips er ikke ret stort sammenlignet med de kæmpe-kasser man ser rundt omkring).

Men det er da ikke fedt at ens TV er fladt, hvis billedkvaliteten sutter mås... ELLER bare sutter lidt mås, hvis man giver 10.000 for det...

Så er man da en pensionist-puler....

Til top Vis abemaas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af abemaas

Guardian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2004
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Ja nu var jeg sørme lige forbi Fona idag og kiggede lidt på fladskærme igen igen igen :)

Kongen hos dem er uden tvivl philips 37" LCD 9986 det er sku virkelig et godt TV. Det stod med DR1 signal og var overbevisende.

Desuden kiggede jeg på det omtalte medion TV som ligeledes stod med DR1. Ja nu ved jeg ikke hvordan de deler deres antennesignaler i Fona, men ca. 20 til 30 TV stod med DR1, så en eller anden forstærkning har de nok, men det korte og det lange var, at medion'en klarede det ok. Jeg synes ikke det klarer sig dårligere end de andre i samme klasse.  

Som nævnt tidligere har jeg også set selvsamme medion i en TDC butik og mistænker dem for at bruge en selector, hvilket forbedrer kvaliteten en del.

Så hvis der er nogen der vil ha' det medion der! så kig forbi Fona samt en TDC butik inden - det burde hjælpe til en beslutning.

Jeg scouter stadig markedet, det er ikke nemt at bestemme sig. Som så mange andre væver jeg mellem pris/kvalitet/design og ligemeget hvad så ender det med en slags kompromis idet jeg desværre ikke har millioner at smide efter hifi!

Det er fedt at læse indlæg fra medion ejere iøvrigt.

/claus
Min bio
Til top Vis Guardian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guardian

noniaster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

til Esben

Det er jo noget fis du siger der. 98% af alle tilfælde, får du hvad du betaler for, og sådan er det bare. Det kan godt være du synes det har et godt billede,- men i forhold til hvad?
Jeg ville aldrig købe et lcd tv eller plasma tv til under 20.000 kr. på nuværende tidspunkt, det er billedet simpelthen for dårligt til, sammenlignet med de normale Crt-tv.

ja i 98% er det rigtigt, men det kan du ikke bruge som noget fornuftigt argument. Brug istedet saglige og velbegrundede argumenter. Dine mave føelser kan vi ikke bruge til noget. Fortæl os istedet hvorfor dette tv er så meget billigere. er det fordi de bruger et billigere lcd panel eller er det chipsettet?

Om man kan lide lcd/plasma er tilsyneladende en smagssag. jeg undres dog over at du mener at man skal måle kvaliteten ud fra prisen!

Her tager du fejl igen! Jo det er jo tv'et skyld, at det ikke har nogle systemer, der kan kompenserer for det dårlige signal, altså lave et godt billede, udfra en kilde med støj. Dette findes på de dyere tv'er, f.eks. Philips system med Pixel Plus, pixel plus 2, og alle de andre systemer. Netop fordi denne Medion skærm er så billig, har den ikke sådanne lignende systemer.

Medion tvet har ikke pixel plus, det er rigtigt, men de har noget tilsvarende, selv om jeg dog må medgive at pixel plus sikkert er denne overlegen. Den type støj jeg ser på mit tv, kan disse filtre ikke klare. jeg håber ikke at du tror at man bare skal putte et tvsignal gennem de rigtige filtre for at kunne modetage tv i dvd kvalitet!

Okay! Jamen hvem siger det ikke er dvd-drevet i din computer der er dårlig? Eller DVI-stikket? Eller at din computer er for langsom? Hvis du nu foreksempel tilsluttede en dvd-afspiller i 2-3000 kroners klassen eller mere, ville du måske se et bedre resultat.

Nej, det er ikke dvd drevet, så ville symptomerne have være meget andeledes, og nej, min maskine bliver ikke fuld belastet. Hvis det er DVI stikket, ville jeg hele tiden have samme problem...ikke kun ved dvd afspilning.

Som sagt er rgb ikke at fortrække i forhold til dvi. Derfor vil jeg normalt fortrække en pc istedet for selv en dyr dvd afspiller.

Dine bevæg grunde og argumenter synes jeg er lidt centrede om, at du er bange for at sige, at det egentlig ikke er et godt tv du har købt, men istedet et billig discount lcd-tv, der er udemærket til prisen, - men heller ikke mere.

Jeg fik vist ikke gjort mig helt klart før siden du kan få en så misforstået opfattelse. Jeg er meget glædeligt overrasket over hvor godt købt det er. Jeg forsøgte bare at beskrive mine oplevelse at tvet.

Som sagt tidligere, vil jeg ikke købe et lcd-tv eller en plasma skærm til under 20.000 kr. lige nu, da kvaliteten er derfter. Og da jeg ikke har så mange penge, valgte jeg at købe et normalt CRT-tv,- nemlig topmodellen fra Philips: Philips PW 9509, 32 tommer.
Dette tv's billede overgår enhvert plasma/lcd tv under ca. 25.000, og koster kun omkring 12.000 kroner inklusiv bord og forsikring.

Jeg er oprigtigt glad for at høre at du er glad for dit fjernsyn:-)

Til top Vis noniaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af noniaster

Sphinxen2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Det skal vides at der er flere nye teknologier der presser på ude i fremtiden, og derfor vælter priserne ned.
Både på Plasma og LCD.

Den ene af de nye hedder SED teknologien, kan læses om her:

pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=5526

Den anden af de nye hedder O-LED teknologien, kan læses om her:

pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=5518

Plus at der bygges nye store fabrikker fra f. eks. Samsung som har en ny fabrik oppe og køre i løbet af året som spytter 90.000 enheder ud om måneden.

Til top Vis Sphinxen2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sphinxen2

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Læste også den anden dag om to fladskærms teknologier der er på vej:  FED ( ved ikke hvad forkortlesen står for.) FED viker som et CRT, bare med mange 1000 NANO kartode tubes istedet! Lyder ret så fedt. De lover bedre kontrast og farver, svaren til eller bedre end CRT. Altså CRT i mini format og de er lige så tynde som LCDer.
Det var Samsung og Toshiba der udvikler disse og de forventer dem på markedet ( i japan,,,højst sandsyligt. ) i slutningen af 06.
Det næste efter det er hvor man arbejde på at kontrolere lys istedet for pixels.

Jeg tager da gerne et 50" nano tube med 1080P og HDMI 2.0 tak!
Lidt om SED. http://www.engadget.com/entry/2522842317451507/
http://cio.co.nz/cio.nsf/0/38246875B3B8483DCC256F11007950D B?OpenDocument
http://www.monitor4u.com/english/news/cont.asp?idx=1002&am p;am p;am p;contdiv=

og FED teknologi;
http://www.spectrum.ieee.org/WEBONLY/wonews/oct03/fed1003. html
http://www.rense.com/general61/carb.htm
Exciting times!

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Vent til i morgen, hvor i kan se næste uges tilbud fra Aldi. De har et plasma på 42 tommer med 5 generations panel, 5000/1 i kontrast, 2100 txt og andre topspecifikationer til ca. 11.000 kr. Så tjek det ud. Det kan allerede ses på Aldi´s tyske hjemmeside. Jeg vil desuden gætte på, at der er tale om mærket Medion i lighed med denne tråd.

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum