Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Råd søges til valg af HT-kabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Maxus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Så skal der købes HT-kabel mellem min rørforstærker og magneplanar 1.2 højtalere. Prisen er vel omkring 100-200 kr. pr. meter - max. Selv havde jeg tænkt på VdH CS-122 Hybrid, men hvad siger de kloge hoveder ude omkring  (Bruger supra 2,5 classic i øjeblikket)

Kigger i øvrigt også på signalkabler mellem min for-og effektforstærker (begge rør) samt min cd-afspiller Roksan Caspian M-series. Nogen forslag? Har også her set på VdH. D-102 III Hybrid eller The Second.

Til top Vis Maxus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maxus

LAST
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Hej Maxus

Jeg havde efterhånden hørt så meget godt om VdH CS-122 Hybrid, at jeg var blevet så nysgerrig at jeg blev nød til at prøve det. I mandags hev jeg så mit trofaste Supra 3,4/s ud, og tilsluttede så 2x3 meter VdH CS-122 i stedet.

Ja ja... det er helt nyt og skal helt sikkert "tilspilles" 50-100 timer før det er i topform. Meeeennnn allerede efter ½ time stod det klart at dette kabel kan "noget". Det skal selvfølgelig testes ordentligt før dommen kan afsiges, men jeg er næsten sikker på at den bliver (meget) positiv og Supra'et må vige pladsen for: Van den Hul's CS-122 Hybrid.

Hilsen LAST

http://www.nationupnorth.com
Til top Vis LAST's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LAST Besøg LAST's Websted

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Hvad med det der TMC, som mange snakker om?

WWW.THE.MUSIC.CABLE.COM
Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Februar 2005 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:
Hvad med det der TMC, som mange snakker om?

WWW.THE.MUSIC.CABLE.COM

www.the-music-cable.com for at du kommer ind på den rigtige side....

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Februar 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Når du har Roksan, så kan det jo være at der er nogen inspiration at hente her. Jeg nyder nu mest synet af Totem højttalerne.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=36931&w hichpage=1

Kablerne på Roksan kan jeg dog ikke genkende. Måske andre kan?

Kablerne på MOON udstyret kender jeg til gengæld. 

Maxus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2005 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Blot en lille update. Det blev til en gang Vdh CS-122 hybrid og nøj, det er guf for øregangene. Som Last var inde på skal det stadig spilles til, men det er et superkabel til prisen . Købte i øvrigt også VdH the second og VdH the integration signalkabler, men her må dommen vente lidt endnu...

LAST
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Hej Maxus

Ja det CS-122 Hybrid er ikk' så ringe endda   og så til den pris. Jeg tror ikke der er mange andre kabler i den prisklasse, hvor man får så meget for sine penge. Nu mangler jeg bare at udskifte det supra kabel der sidder inde i mine højttalere.

Jeg glæder mig til at høre din anmeldelse af  "the second" og "the intergration". Jeg overvejer selv at prøve "the combination" inden længe.

Hilsen LAST

Til top Vis LAST's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LAST Besøg LAST's Websted

schweinsteiger
Lukket konto
Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 06:51 | IP-adresse registreret  

Hejsa i VDH fans
hvor køber i dette vidunderlige HT kabel?
Kan ikke finde det til 90 kr pr m som jeg har set at det skulle koste et sted, glemt hvor.

LAST
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2005 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Hej schweinsteiger

Mit Van den Hul kable har jeg købt hos Comix tlf: 32 57 19 65 / 40 46 40 45. Prisen var 93 kr/m + fragt.

Hilsen LAST

Maxus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2005 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Hej schweinsteiger - ditto her som LAST. Kom med posten dagen efter, som lovet - ingen problemer der. Bare at komme i gang - du vil ikke fortryde det .

Hej LAST - Ja, herligt når især de billige investeringer yder SÅ meget, som dette skønne gule kabel - og det er stadig ikke spillet til . Mht til the second (købt brugt) og the integration (købt nyt), så er oplevelsen knapt som 'målbar' for min øregang som med CS-122. Mine gamle kabler var monitor (tysk) og formentlig ikke noget særligt til vel 4-500 kr. stykket.

Efter hvad jeg kan bedømme indtil videre, så er the second vitterlig ultra neutral og kan dermed godt virke lidt kedelig eller afslørende, hvis dit udstyr og/eller kvaliteten af cd'erne ikke er i top. Hørte i hvert fald klart forskel på kvaliteten af nogle mine (samme) cd'er i forhold til hvordan jeg syntes, de plejede at lyde.

Men spørgsmålet er jo dybest set om det er f.eks. 1000 kr. værd pr. kabel at opgradere? Og det er jeg ikke helt i stand til at svare på pt. bl.a. fordi min egen effektforstærker får sat rør i pt. , så jeg lever med lånt udstyr. Mit integration kabel er heller ikke spillet til endnu, men vist du presser mig for et svar lige nu - så tvivler jeg faktisk lidt. Så enten er mine gamle monitorkabler bedre end jeg troede, de nye dårligere end jeg håbede eller en tur til ørelægen presserede

Vender tilbage med yderligere update, når jeg kan.

mvh, Maxus

LAST
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2005 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Hej Maxus

Nej det er ikke let at vudere et nyt kable, på med en lånt forstærker. Jeg venter med spænding på at du får din forstærker på plads igen.

Spørsmålet om en forbedring står mål med investeringen, er altid svær at vudere. Men efter at have prøvet CS-122, er jeg blevet meget nygerrig efter hvad Van den Hul ellers kan hive ud af mit setup.

Vedr. tilspilling af CS-122: så har jeg ikke oplevet den helt store ændring af lyden. Dette kan skylles at det har været meget nemt at "vænne" sig til den meget naturlige lyd kablet har fra starten. Hvad er din oplevelse, på det område?

Hilsen LAST

Maxus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Hej LAST

Nu har jeg ikke spillet så meget med de nye ht-kabler, men jeg tror også at den største aha-oplevelse har været der, men det gør jo sådan set heller ikke noget.

Jeg fik at vide af COMIX, at når de skulle spilles til var det bedre med en times knald på (med forbehold for naboer,sambo og andre boer) frem for natten lang på moderat tempo. Det mangler jeg at prøve for alvor, men det er det vi har weekenden til

Vedr. signalkablerne giver jeg som sagt lyd - og smækker formentlig et par billeder på - når bassen komer hjem til far igen

mvh, Martin

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Ellers kan i købe VdH her: http://www.dieboxhifi.de/ 

schweinsteiger
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Februar 2005 kl. 06:44 | IP-adresse registreret  

Hej Last og Maxus
Tak for info, vil bestille idag...
Til Last, kan se du hører Jack Johnson super CD , hans gamle var også god men On and on er helt speciel.
Hvis du har andet i den genre du kan anbefale så giv lige lyd
og sry for off-topic

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2005 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

LAST skrev:

Vedr. tilspilling af CS-122: så har jeg ikke oplevet den helt store ændring af lyden. Dette kan skylles at det har været meget nemt at "vænne" sig til den meget naturlige lyd kablet har fra starten. Hvad er din oplevelse, på det område?

Jeg syntes heller ikke generelt at tilspilning af ht-kabler giver det helt store, men de åbner mere op i toppen efter et par hundrede timer. Bunden ændrer sig dog ikke sønderligt, og de "fejl" kablet har frisk-ud-af-kassen bibeholdes .... så er det bare spørgsmålet om man med tiden vænner sig til disse fejl og mangler, ellers må man skille sig af med det og prøve noget andet . Signal- og netkabler skal derimod spilles til og deres ændring er mere hørbar, hvorfor ved jeg ikke  

LAST
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2005 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Hej Acer

Min oplevelse vedr tilspilning af CS-122, er kun for dette kabel og er bestemt ikke den generelle oplevelse jeg har haft af højttalerkabler.

Hilsen LAST

Maxus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2005 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Man kan vist roligt kalde dette en gensidig inspirationstråd.  

Har netop købt Jack Johnson "On and On". Anede ikke hvem manden var, men til 99,- overlevede man nok . MEN rigtig, rigtig fed cd - glimrende indspilning, fed sound og lækker afslappet musik til en mørk eftermiddag/aften med drømme om .... whatever!

Tak for tippet Schweinsteiger

mvh, Maxus

HIFI IS FUN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

hej maxus.

måske skulle du prøve at overveje MIT ht kabler.de har nogle modeller som ikke er så dyre.

eller også se om der er noget brugt.

det er et kabel som retter op på de fejl der ellers er på andre kabler.da der er en boks som har noget elektronik som firmaet har taget patent på.

mvh kenn

Til top Vis HIFI IS FUN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI IS FUN Besøg HIFI IS FUN's Websted

schweinsteiger
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Marts 2005 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

så er der 8 meter CS-122 hybrid til indspilning i den forestående weekend

Skal afløse et Tara Labs Omni kabel fra HFK, så der  burde være en a-ha oplevelse rundt om hjørnet

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

schweinsteiger skrev:
så er der 8 meter CS-122 hybrid til indspilning i den forestående weekend

Skal afløse et Tara Labs Omni kabel fra HFK, så der  burde være en a-ha oplevelse rundt om hjørnet

Ja, det kunne være rart hvis du ville dele dine indtryk med os andre......især en uddybende beskrivelse af hvilke områder VdH kablet er Tara'en overlegent samt hvilke det måske ikke er  

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes