Forfatter |
|
tChAd Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 260
|
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krede :): Jeg kan klare den op til 18600 hz
|
Til top |
|
|
Clive Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 265
|
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har op til flere gange testet hvor langt i frekvensområdet jeg kan høre: Normalt hører jeg frekvenser op til omkring 16 kHz, men prøvede sidste år med en professionel tonegenerator, og hvis jeg virkelig koncentrer mig kan jeg høre op til 18 kHz!
Mvh. Clive
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget sjovt lille program.......jeg kan høre noget op til 19.900 Hz  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige prøvet og jeg kan høre til 15101 Hz. når niveauet er det samme som for alle andre frq. skruer jeg op her efter med 3 db. kan jeg høre 16000 Hz. og yderligere 3 db. ialt 6 db. så kan jeg tydeligt høre 16951, og 12 db mere ( ialt +18 db. )så kan jeg lige akkurat fornæmme 17959 Hz. hvor efter der bare intet er uanset hvor meget jeg skruer op! ( andet end den summen jeg selv har i ørene!)
Men min grænse er altså med samme niveau hele vejen op gennem frekvens området de 15 kHz.
Det passer også fint med et lille trick jeg har lavet i delefilteret på mine højtalere, de hæver diskanten 6 db. / okt. efter 14 kHz. ( hvilket for det første kan ses forbedre off axis responsen samt giver mine øre lidt hjælp op efter...
mvh. __________________ M.
|
Til top |
|
|
znefi Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
funny program kan høre ned til 62,50 og op til 16000 måske har min hørelse allerede taget skade
|
Til top |
|
|
tChAd Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 260
|
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
znefi: Jeg tror nærmere at det er dine højttalere der sætter grænsen for de nedre toner end din hørelse..
Acer: Hvor gammel er du?
|
Til top |
|
|
znefi Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det kan der jo godt være noget om det optimale ville nok også være at spille den på anlæget i stedet for højtalerne i pc skærmen. det er desværre ikke koblet sammen. stoler heller ikke 100% på den.
man burde næsten ta en tur til lægen for at få det prøvet
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan I ikke løfte sløret for, hvordan I har indstillet programmet? Jeg kan ikke få det til at passe. Jeg kan høre op til 500.000 Hz, men det er altså ikke fordi jeg sover med hovedet nedad i mørke huler. Det må være en fejlindstilling
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke passe
Kan høre fra 21.95HZ til 18,898,82HZ
Og min kone flippet lige helt ud
|
Til top |
|
|
Evanesco Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 76
|
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
wow.. tak for tone programmet. jeg kan høre fra 24Hz op 20.181Hz He, min hørsel fejler vist ik noget. Hvis altså man kan stole på programmet, og sine højtalere.
|
Til top |
|
|
T h o m a s Forum Bruger

Thomas!!!
Bruger siden: 25 Juli 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 447
|
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
Det er et sørgeligt faktum at flere og flere helt unge mennesker udvikler varige høreskader, men det er vel egentligt ikke så mærkeligt.
Lydtrykket på diskoteker og til koncerter er idag så vanvittigt højt, at selv korte ophold sådanne steder kan give høreskader. Selv går jeg aldrig til koncert eller på diskotek uden at bruge ørepropper. For det ikke skal være løgn så bruger jeg også høreværn når jeg bruger en vinkelsliber o.s.v.
Pas på jer selv mens I kan. Der er ikke meget ved at have hifi som hobby, hvis man ikke kan høre et klap!
|
|
|
Da Dire Straits, i 1992 gav koncert i Gentofte. Kom lydstyrken helt op på 134 db. Ikke for at lave en dum samligning, men en tilsvarende fartoverskridelse. Vil medføre en frakendelse, af kørekortet på stedet. Hvis man bliver taget af færsel-politiet.
Jeg havde en arbejdeskolega. Han fortalte, at han havde tinnitus i 14 dage, efter en AC/DC-koncert i Sverige. Så husk ørepropper.
Mange af de store rockstjerner, har i dag tinnitus. Bla. er James Hetfield, Lars Ulrilch fra Metallica og Ozzy Osborne, er blandt de 50.000.000 amerikanere, der er plaget af tinnitus ( Det er mere end hver 6. amerikaner. )
Der er en hjemmeside, med en liste over kendte personer. Der har tinnitus, som jeg synes i skal se. Link: http://tinpan.fortunecity.com/melody/73/tinnitus.html
Til sidst vil jeg sige: Pas på ørerne gutter.
Mvh. Thomas. __________________ Hvorfor gå på arbejde ?. Når man kan spise sin madpakke derhjemme.
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
tChAd skrev:
Krede :): Jeg kan klare den op til 18600 hz |
|
|
Det er sku godt klaret, jeg kan kun til 17959hz, men det er vidst meget godt af en gammel musiker. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så for den... Jeg kunne kun høre op til 12.000hz , håber det blot er mit skod sony micro-anlæg sluttet til computeren der bærer det meste af skylden...
Men! Jeg er ikke tvivl om jeg har nedsat hørelse, selvom jeg blot er 24. Jeg har ofte svært ved at høre hvad andre siger, når der er høj musik eller støj i baggrunden, også når andre alligevel sagtens kan høre hinanden (svært når man er i byen og gerne vil tale med hende den lækre i baren, kan jeg godt fortælle jer... )
Alligevel kan jeg dog på en eller anden mærkelig måde sagtens høre forskel på kabler og lignende...
Jeg må til ørelægen en dag, for det sgu møg irriterende at kunne høre en masse, men så alligevel ikke kunne høre noget... (gav det overhovedet mening...?)
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørgsmålet er hvor højt i skruer op når i lytter til de højste frekvenser?
Når jeg prøver starter jeg ved 1000 Hz. en klar og tydelig tone sætter vol. på anlæget så det svare til alm. lytte niveau. og så går jeg op i freq.
Her kan jeg hørt til lige over 15 kHz. klart og tydeligt!! ved lidt over 16 bliver det svært at høre, det kan kun lige fornæmmes...
Skruer jeg bare 3 db. på ved lidt over 16 kHz. hvor jeg før ikke hu høre tonen kan jeg igen høre den nogenlunde! skrus 6 db. op er den lige så tydelig som 15 kHz. var ved 6 db. lavere vol.
Nu fornæmmes 17 & 18 kHz.
Skruer jeg 12 db. op kan 18 kHz. fornæmmes og 17 kHz høres fint!
Skruer jeg HELT op for anlæget kan jeg høre 20 kHz
og klart fornæmme 25 kHz.
MEN!! ved alm. lyd tryk altså kun 15 kHz.
Om denne freq. generator er korekt og om det er reelt? ved jeg ik!??
Men man kan "snyde" ved at skrue mere og mere op!..
Den relle høre grænsr må betegnes der hvor det er samme vol. som resten af tone området ned efter!..
For ellers kan jeg sgu høre lige så godt som min 1 årige søn!! over 20 kHz.. og det tror jeg næppe!!
Øret mister altså ikke evnen til at høre de høje toner ( trods alder og mild tinitus samt generel slid og misbrug af hørelse gennem livet så som udsættelse for voldsomme eksplotioner, artelleri ild, kanon ild inde i en kampvogn og ikke mindst kraftig motor støj gennem længere tif fra en sådan, samt 12,7 mm. maskingever LMG. samt M75 og en enkelt panser mine, uden høre værn!! og ikke mindst høj discoteque musik gennem mere end 25 år....lidt af et mirakkel at jeg kan overhoved høre en skid i dag!!! må ha gode modstands dygtige øre!!??)
Efter hvad denne test viser, mister øret blot følsomhed op efter.??
( sådan virker det i all fall for mig!)
Så alle i der kan høre over 16 - 18 kHz. hvor stort lydtryk brugte i på dette??? var det reelt og samme niveau som eks. 1 kHz??? ellers prøv lige igen!!
mvh. __________________ M.
|
Til top |
|
|
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bop bop... prøvede for sjovt at gå endnu længere op i frekvens
Tvivler nu alligevel på at jeg kan høre op til 1368518.50Hz, som jeg kan i følge den generator... (der er en masse huller under vejs, hvor jeg ikke kan høre noget, men alligevel...)
1368518.50Hz minder i den grad om hyletonen fra tv, så der må vist være noget galt?
Men hva' faen, det bliver min hørelse jo alligevel ikke bedre af
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
KRIKSTAR skrev:
Tvivler nu alligevel på at jeg kan høre op til 1368518.50Hz, som jeg kan i følge den generator...
|
|
|
And we have a winner! Svend P´s sølle 500.000 Hz er jo intet ved siden af dine 1,3 MHz. Det er også imponerende at jeres højttalere kan gengive så høje frekvenser. Hvad sker der mon?
Jeg glæder mig til at prøve det program  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
Krede :) Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 398
|
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 02:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror ikke, at det er i programmet problemet ligger, men i lydkortet. Mit lydkort, hvert fald, (Maya 5.1 MKII) har kun en opgivet frekvensrespons på 20 - 20000Hz. Alt derover og under, vil formegentlig få både software og hardware til at opføre sig "spændende".  Tror bare det er det.
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
tChAd skrev:
znefi: Jeg tror nærmere at det er dine højttalere der sætter grænsen for de nedre toner end din hørelse..
Acer: Hvor gammel er du?
|
|
|
34 år  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krede :) skrev:
Tror ikke, at det er i programmet problemet ligger, men i lydkortet. Mit lydkort, hvert fald, (Maya 5.1 MKII) har kun en opgivet frekvensrespons på 20 - 20000Hz. Alt derover og under, vil formegentlig få både software og hardware til at opføre sig "spændende". Tror bare det er det. |
|
|
Ja, mærkeligt nok var det også slut for mig ved 20 KHz, men det er nok lydkortets begrænsning frem for hørelsen. Ved session fik jeg min hørelse målt igennem, og her skulle jeg ligge iblandt de 10% bedste i befolkningen - ifølge hende den russisklignende militærkampkvinde på godt og vel 100 kg der forestod målingen __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|