Forfatter |
|
MrPumba Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 15 April 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 16 April 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
...Lige en færdigmelding på min restaurering af Beovox cx100
Jeg har nu fået nye enheder i, De gamle kabler er afkortet lidt, og loddet på ny. Jeg har ikke villet rode med delefilteret.
De nye enheder er umiddelbart lidt bedre forarbejdede, og det løfter højttaleren en hel del at disse kom i.
__________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 17 April 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville
Du må ud at finde Bang & Olufsens Beovox Cona, den passive subwoffer fra sidst i fiserne. Den har en 8" bas i bunden. Den giver den ekstra dypbassen der mangler i Beovox CX100.
 __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 18 April 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her på det nye BeoWorld, finder du oversigt over årstal
og specificationer på alle Bang & Olufsens produkter.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 19 April 2007 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter - de bruges i et soveværelse og som baghøjttalere - begge steder hænger de i et hjørne, hvilket hjælper betydeligt på frekvensgangen, så savner ikke sub....men det ku' sf. være sjovt med en sub under sengen ;o)
__________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
Froggen Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 20 April 2007 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nu har jeg gennem længere tid fulgt denne tråd med stor interesse.
Jeg har planer om at investere i en hdd-optager (ikke B&O) og vil gerne kunne betjene den med en Beo4 via mit Avant. Har kigget på løsninger med B&O's DVD-controller, OneRemote (intern og ekstern) og Lintronic, men er i tvivl om hvilken løsning der vil fungere optimalt.
Er der nogen der har erfaringer (gode og dårlige) med at styre en hdd-optager med en af ovenstående løsninger?
Mvh Rasmus
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 21 April 2007 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er min kone og jeg netop hjemvendt efter vores første besøg hos Bang & Olufsen i Struer.
Luftfoto af Bang & Olufsen fabrikken på Peter Bangs vej.
Vi blev modtaget af Brian Kristoffersen.
|
Til top |
|
|
BeoFan Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 405
|
Sendt: 21 April 2007 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da helt op
Sikken en oplevelse!
BeoLiving rummet ser rigtigt spændende ud , sådan ser det ikke ud hos den lokale B&O foretning..
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 22 April 2007 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Froggen skrev:
Hej
Nu har jeg gennem længere tid fulgt denne tråd med stor interesse.
Jeg har planer om at investere i en hdd-optager (ikke B&O) og vil gerne kunne betjene den med en Beo4 via mit Avant. Har kigget på løsninger med B&O's DVD-controller, OneRemote (intern og ekstern) og Lintronic, men er i tvivl om hvilken løsning der vil fungere optimalt.
Er der nogen der har erfaringer (gode og dårlige) med at styre en hdd-optager med en af ovenstående løsninger?
Mvh Rasmus
|
|
|
Hej Rasmus, og velkommen til HiFi4all 
Min anbefaling er Lintronic løsning, da den kan opdateres hver gang du skifter udstyr.
Læs mere her:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23818&P N=1&TPN=9

|
Til top |
|
|
Froggen Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 22 April 2007 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej PeterPan
Tak for din velkomst!
Jeg er med på at Lintronic løsningen er mest fleksibel, men så vidt jeg kan se er den løsning ikke så god hvis jeg vil betjene hdd-optageren fra et linkrum via ML. Der bliver jo ikke genereret et ir-signal i masterrummet, dvs. jeg skal til at trække x-tra kabel mellem alle linkrum og Lintronic-boksen. Min løsningen skal bruge signalet fra scart-stikket i Avant'en.
Mvh Rasmus
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 22 April 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 22 April 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoFan skrev:
Hold da helt op
Sikken en oplevelse!
BeoLiving rummet ser rigtigt spændende ud , sådan ser det ikke ud hos den lokale B&O foretning..
|
|
|
Ja men det var det også. I et skab står BeoSystem 3, som styre gardiner - lys - lærred som ruller ned fra loftet - tænder en Samsung projekter - og starter de 4 BeoLab 5 og BeoLab 7-4 Centerhøjttaler i AC3 digital surround. Pris mindst 500.000 DKK, og alt dette styres med en fjernbetjening, den nye Beo 4 med lys. Eagles "Hotel California" på DVD'en, og så køre det virkeligt flot, både lyd og billeder.
BeoFan, jeg må sku indrømme at Bang & Olufsens set-up i Struer lyder næsten lige så godt som hjemme hos mig selv  .
De har et stort butik linende område, med alle deres produkter. Her bad jeg om at høre de nye BeoLab 9. De spiller overraskende godt, og har også en bas der lyder rigtig fyldig. De har dog de samme pap væge som i B&O's butikker, og de væge får bassen til at buldre når der skrues op. Dette fik vi en snak om, og ekspansions skum som en mulig løsning på dette problem.
Jeg fik ikke lov at komme ind og fotografere i deres produktions haller og udviklings områder, gud ved hvor for  . Lidt skuffende, men alt i alt var besøget turen værd.
|
Til top |
|
|
ning Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
|
Sendt: 22 April 2007 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
Jeg har brug for hjælp......... Jeg har lige erhvervet mig en Beogram 4004. Jeg vil gerne have monteret phonostik istedet for det DIN-stik der sidder derpå. Kan du hjælpe med en tegning af montagen dertil. Jeg har ledt lidt, og kan kun finde noget på en Beogram 8000, og der passer farverne ikke.
På forhånd tak!!!!!!!!!! __________________ mvh Ning
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 22 April 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ning
Du kan altid lodde et par Phono stik på, men sørge for et separat stelkabel fra din Marantz's stelskrue, til et sikkert stel punkt på Beogram 4004 = metal.
Kablerne fra Beogram 4004 sender. V. lyd på 3. H. lyd på 5. og minus på 2, i et evt. DIN stik/bøsning hvis det stadig sidder på kablet. Jeg ved desværre ikke hvad farver du skal bruge, så du må prøve dig frem. Der kan ikke ske noget ved at forbinde dem forkert, andet at det ikke virker.
Tilslutning af phono stik på Beogram pladespiller.
Jeg håber det vil lykkedes for dig. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
ning Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
|
Sendt: 22 April 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
Tusind tak for hjælpen, så prøver jeg bare indtil den er der, stikket sidder der endnu.
Gul og blå påloddet til to pinde som er fjernet, eller aldrig har været der, er det mon til linksystemet?
Så er der hvid og rød og en uden isolering (er det den du kalder minus?)påloddet tre andre pinde og en sort som sad i metalkappen, kan den bruges som stel? __________________ mvh Ning
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 23 April 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
BeoFan Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 405
|
Sendt: 23 April 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offentliggjort 23. april 2007 15:20 -
B&O-butik er idag tiltalt for kjole-diskriminationStatsadvokaten i Aalborg har besluttet at rejse tiltale mod en B&O-forhandler i Viborg. Butiksindehaveren nægtede i november Ole Mortensen, kendt som Kjole-Ole, adgang til butikken, fordi han gik i dametøj. Det oplyser TV Midt-Vest.
"Hvis det kan bevises, at forhandleren betjente en person på særlige vilkår på grund af pågældendes seksuelle orientering, så er der grundlag for en tiltale," siger anklager Torben Riise, der fører sagen for Midt- og Vestjyllands Politi.
Forhandleren er tiltalt for at have overtrådt racediskriminationsloven, som blandt andet siger, at alle skal behandles lige uanset seksuel orientering. Hvis han bliver kendt skyldig, når sagen i løbet af et par måneder kommer for retten, vil han få en bødestraf.
Ole Mortensen er tilfreds med statsadvokatens beslutning.
"Nu får han at mærke, at han ikke bare kan smide folk ud af forretningen, fordi de falder i hans smag. Rent psykisk er det rart at få en oprejsning."
Paragraffen, som forhandleren er tiltalt efter, er den samme, som blev brugt, da en pizzariaejer på Fanø i 2003 blev idømt en bøde på 5.000 kroner for at nægte at servere pizza for tyskere og franskmænd. Det skete som en protest mod den tyske og franske regerings modstand mod den amerikansk-ledede krig i Irak.
Historien startede i november sidste år.
B&O forhandler: Kjole-Ole valgte selv at gå
Af Jon Holm-Pedersen, fredag 17. november 2006
Indehaveren af B&O i Viborg mener ikke, at han har diskrimineret Kjole-Ole. Han indrømmer dog at have sat en pris alt for høj fordi han ikke vil sælge til Kjole-Ole.
Da Ole Steen Mortensen gik ind i B&O forretningen i byen, var det for at købe en brugt grammofon, der stod i vinduet. Han var iklædt et lyserødt miniskørt og ellers bare ubarberede ben, hvilket ikke faldt indehaverens smag. Ole Steen Mortensen er transvestit og har gennem hele sit liv brugt dametøj. I Viborg er han kendt under navnet Kjole-Ole
Hvad der skete efterfølgende er der mere uenighed om. Ifølge Kjole-Ole blev han nægtet at handle i butikken, alene fordi han gik i dametøj.
Indehaveren af butikken, Steffen Berg er dog ikke helt enig.
»Det der skete var, at han spurgte om prisen på grammofonen i vinduet. Jeg sagde, at den kostede 10.000 kroner, det er dyrt og det gjorde han mig opmærksom på, og så sagde jeg, at hvis han gik hjem og skiftede tøj, så kunne vi snakke om det,« forklarer Steffen Berg.
Efter den udtalelse blev Kjole-Ole ophidset og råbte ukvemsord efter indehaveren, da han forlod butikken.
»Jeg sagde det faktisk for at hjælpe ham lidt. Jeg opfatter det som om, han har nogle indestængte behov. Han vil ud og vise verden, at han godt tør at gå iklædt dametøj, denne gang var det et lyserødt miniskørt, så han kan fremvise hans behårede ben. Personligt så støder det mig. Jeg synes det er ulækkert og perverst. Han forsøger at trække sin perverse seksualitet ned over hovedet på mig.«
Det er ifølge dansk lov ulovligt at diskriminere kunder på grund af race, hudfarve, national eller etnisk oprindelse, tro eller seksuel orientering. Strafferammen går op til seks måneder og en bøde.
Indehaver Steffen Berg mener egentlig ikke, at han har forsøgt at diskriminere Kjole-Ole. Ifølge Bergs eget udsagn ønsker han blot ikke at handle med Kjole-Ole, og derfor satte han prisen til 10.000 kroner, hvilket er uhyrligt højt.
»Prisen kommer an på, hvem der skal købe pladespilleren. Jeg bryder mig ikke om Oles person, ligesom jeg heller ikke bryder mig om pædofile personer, ikke at jeg sammenligner dem med Ole. Han kan sagtens købe her, men han får ikke rabat og er der så en anden der løber med salget, så vil jeg da klappe i hænderne,« siger Steffen Berg.
Hos B&Os hovedkontor i Struer afviser informationschef Thomas Reil at tage stilling til sagen.
Se det særdeles farverige og ganske underholdende TV portræt om Kjole- Ole, der elsker B&O (10 minutter)
Kommentarer skal skrives i denne tråd, hvis den ellers bliver genåbnet..
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 25 April 2007 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 26 April 2007 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1946
|
Sendt: 26 April 2007 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dyb respekt for Ole og hans måde at køre livet på! Måske en enspænder, men flot at fremstå som den man er!
|
Til top |
|
|