Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 10 Maj 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morten, Har du været inde på computerens lydkort opsætning ?
Egenskaber for lydenheder. Set: Høj. Højttalerindstillinger: Store højttaler
Plyback Control : Lin-in / Playback / Wave / CD audio. Fjern Evt. flugeben og volume i top
I Egenskaber for afspilning: Sæt flugeben ved de udgange du bruger.
I Egenskaber for indspilning. Analog lyd. set flugeben i What U Hear. Digital lyd. S/pdif-in
PC som centrum i setup.
Lyd fra TV til PC: 2 x RCA til minijack til audio in. OK
Lyd fra PC til TV: Audio out minijack til 2 x RCA. OK
Lyd fra PC til Beolab 4: 2 sæt minijack stereo ---> minijack Mono. OK
Beolab 4 spiller fint med computeren tilsluttet. OK
|
|
MortenK Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 10 Maj 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min computer en en Mac, og har ikke disse indstillinger. Men har du hørt om en skille trafo( ground loop filter).. tror du det er der mit problem ligger??
Morten - Og tak for svaret
|
Til top |
|
|
MortenK Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 10 Maj 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
..Og jeg bruger :
Fra PC til Beolab ¨; minijack ( kabel fra B&O), som går fra Mac lyd ud til Beolab derfra sløjfer til den anden beolab.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 10 Maj 2007 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Morten. Jeg har ikke hørt om en skille trafo( ground loop filter)..
Til et PC lydkort bruges et adapter kabel til hver BeoLab 4 ved lange kabeltræk, + en mini Jack Y adapter. Har man et kort kabeltræk kan man selvfølgelig gå fra et stereo mini Jack ved lydkortet, til 2 mono mini Jack ved højttalerne.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 10 Maj 2007 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indlæget med tegning til ovenstående, flyttet til "Selvbyggeri" "Peter Pans adapter tegninger".
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
HD Eller endnu mere hd?
Af TORBEN VOGNSEN Offentliggjort 09.05.07
Skal det nye fladskærmsfjernsyn være hd eller fuld hd? Hvad betyder det for kvaliteten, og er det værd at betale ekstra for? Vi guider Dem til et bedre valg af fjernsyn, hvis De skal til at investere i en fladskærm.
Fladskærmen har virkelig fundet vej ind i danskernes hjem i løbet af de seneste år. Næste år bliver formentlig det sidste, hvor man stadig kan støve et gammeldags billedrørs-tv op i butikkerne. Til gengæld vil udbuddet af fladskærms-tv vokse, efterhånden som nye teknologier vinder indpas.
Et af de store skred i fladskærmsteknologien lige nu er overgangen fra almindelig hd (højdefinition), der har en opløsning på mindst 720 punkter, til det, der efterhånden har fået navnet fuld hd. Formatet har egentlig altid eksisteret, men har hidtil været lidt overflødigt, fordi ingen kunne udnytte det, da der ikke var nogen tv-stationer, som sendte i den høje opløsning (der er knap nok nogen, som sender i almindelig hd-opløsning nu); og Blu-ray- eller hd-dvd-afspillerne, der kan gøre brug af kvaliteten, er først nu ved at dukke op i butikkerne.
Hd eller fuld hd? Lad Dem ikke snyde af fabrikanternes reklamekampagner for den fulde hd-opløsning; naturligvis er billedkvaliteten på et fuld-hd-tv bedre end på et almindeligt hd-fjernsyn, men hvis det nye tv ikke er større end 32-42, er kvaliteten på et 720p-signal så god, at springet op til 1080p faktisk er meget svært at se. Og eftersom priserne på fuld-hd-tver er næsten dobbelt så høje som på almindelige hdtver, kan det være svært at se begrundelsen. Om et år vil man kunne få fuld hd til den samme pris, som et almindeligt hd-fjernsyn koster i dag og til den tid vil det faktisk også være muligt at få et 1080p-signal ind i fjernsynet til en pris, der er til at betale. Der vil hd-dvd- og Blu-ray-afspillere nemlig også være nede i en rimelig pris. Den eneste grund til at købe et 1080p-tv i dag er, hvis De har anskaffet Dem en PS3 eller Xbox 360 med tilhørende hd-dvd-drev.
Sådan forbedrer De billedet på fladskærmen For rigtigt mange købere af fladskærme vil billedkvaliteten på især almindeligt tv være en slem skuffelse. Det opdager man desværre først, når skærmen endelig er slæbt hjem og sat op og de fleste affinder sig med det, men med ganske få tricks kan man sikre sig mod at få den ubehagelige overraskelse. I første omgang er det vigtigt, at man, inden man overhovedet køber skærmen, sørger for at have set den med et tv-signal. Der kan være forhandlere, der ikke vil vise et almindeligt signal, og det forstår man godt, for en fladskærm er ikke bygget til et analogt tv-signal. De skal i stedet sikre Dem, at De har set tvet med et digitalt tv-signal. Det vil nemlig være det samme overalt, og det skal butikken kunne klare, ellers må De finde en anden forhandler af netop det fjernsyn. Om signalet er via kabel, satellit eller digital antenne, er for så vidt underordnet, det vigtigste er, at De kan se tv på fjernsynet.
Når De så kommer hjem, skal De igen sørge for at skaffe et digitalt signal, for det er nu engang det eneste, der giver mening på en fladskærm. Køb derfor en digital modtager (som for eksempel en Selector eller en digital parabol) eller blot en digital antenne, der kan modtage de nye luftbårne signaler. Hvis De insisterer på at beholde Deres analoge signal, skal De som minimum sørge for at have en antenneforstærker på et dårligt analogt signal er en absolut katastrofe på en fladskærm.
Som hovedregel kan man sige, at fladskærme er bygget til digitale signaler, ikke analoge. Og man kan gå endnu videre og sige, at fladskærme er bygget til hd-signaler ikke almindelige (sd standarddefinition) tv-signaler. Så alle de mange fladskærme, der hænger i de danske stuer, kommer først virkelig til deres ret, når tv-stationerne begynder at sende i den højere opløsning i løbet af nogle år. Indtil nu er det især Canal Digital, der har hd-kanaler i sortimentet. Udbyderen lover op til 10 hd-kanaler ved årets udgang.
Samsungs nye topserie hedder M8, og er, naturligvis, med fuld hd. Samsung har blandt andet valgt at tilføje et HDMI-stik på siden af tv'et. Serien fås i alle størrelser - fra 32" op til 52". Til den nye serie kan man købe et vægbeslag, hvis vinkel styres direkte fra fjernbetjeningen.
Hybrid tuner, analog/digital. Opløsning: 1920 x 1080p. Prisen på Samsung M8 bliver ca. 20.000 kroner for 40"-udgaven.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 19 Maj 2007 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har investeret i køb af en BeoSound 4, eller et andet B&O anlæg med MasterLink, og ønsker du at tilslutte et sæt passive højttaler, er her et forslag til en løsning.
Her en lille tegning hvor du kan se hvad der skal til. Alt kan købes i butikker der sælger B&O, eller måske via "Den blå avis".
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 19 Maj 2007 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stoltenborg skrev:
Hej Peter Pan…. eller andre med en god løsning
Jeg står i den lykkelige situstion at jeg har arvet et ælder Beomaster 6500 anlæg.
Hele herligheden har været på ”værksted” for at blive renset og klargjort m.m.
Nu hvor anlæget er monteret i min stue, har jeg forgæves forsøgt at indstille de
Faste radiokanaler på radioen, men som du nok kan læse, uden det helt store
Resultat – Da jeg ikke er i desiddelse af en manual over radioen, tænkte jeg at
Det muligvis var en som dig der kunne guide mig lidt på vej???
1. step. Tænd radioen
2. step. Tryk på kanppen “Go To”
3. step. Indtast frekvensen (90.3) på den ønskede radiokanal – Hvordan indtastes ”.”?
4. step. Radioen søger et øjeblik. Når stationen er fundet tryk på knappen ”store”
5. step. Herefter blinker forvalg på radioen – vælg f.eks. ”3” for P3
Dette har været den fremgangsmåde jeg er blevet oplyst hos det lokale B & O center, men
Det virker desværre ikke på mit anlæg – hvad gør jeg – kan du hjælpe?
Med venlig hilsen Frank Stoltenborg
|
|
|
Hej Frank, og velkommen til hifi4all. 
Jeg har uploadet den manual du mangler.
BeoSystem 6500 Dansk manual ligger som en pdf file, der er pakket som en Zip file. Du kan download den og pakker den ud. Når du har læst lidt i manualen, kan du nok finde udad at løse dit problem.
Manualen dækker BeoMaster 6500, og de øvrige B&O produkter som tilsammen bliver til BeoSystem 6500.
Mvh Peter Pan __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 21 Maj 2007 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 24 Maj 2007 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 25 Maj 2007 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her ser du en god grund til at vælge B&O's produkter.

Kun en fjernbetjening, Beo5 kommer sidst i August mdr. 

|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 28 Maj 2007 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
haves der noget info om beo5 - links, specs. eller lignende.
__________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her en mand der ved hvordan livet skal leves, og LYD skal LYDE. 
Clinton foretrækker Bang & Olufsen. Den tidligere amerikanske præsident, Bill Clinton, er vild med dansk lyd. Clinton har således for nylig investeret i et B&O-anlæg til sin og Hillarys datter Chelsea.
"Bang & Olufsen laver de bedste lydanlæg i verden," sagde Bill Clinton i aftes, da han besøgte NRGi Arena i Århus.
Bill Clinton undlod dog at komme nærmere ind på, hvilken B&O-model han havde indkøbt til datteren - og hvor mange dollars, han havde langet over disken.
Det skriver Dagbladet Holstebro-Struer.
Tekst Børsen.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 03 Juni 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal du vælge et brugt Beovision Avant TV, skal du være på vagt.
Her ser du et 32" uden DVD, uden VHS video, der er heller ikke
PowerLink bøsninger, ingen Scart bøsninger, kun antenne ud/ind,
MasterLink, og lidt RCA bøsninger til lyd og en PC tilslutning.
Når du ved det, kan du også sætte prisen der efter, hvis du vil have det.
|
|
Nokia Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har lige fået mig en BS9000. Den har tidligere været monteret lodret, men jeg har købt et beslag til vandret montering. Jeg HAR drejet de 2 små "skruer" i bunden inden jeg hængte det op, men når jeg forsøger at få det til at afspilde en cd, gør den også et forsøg, men går så over på "pause"...!
Hvad kan der være galt..??
Er der nogen der kan hjælpe..??
Mvh
Lars
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nokia, og velkommen til hifi4all. 
Har du sat placeringsfuktionen for CD'er i fabriks indstilling. Måske har den tidligere ejer ændret noget her. Vær også opmærksom på at OPTION er opsat for diregte betjening af Beosound 9000.
BeoSound 9000 Da. Manual på pdf. Tryk her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Nokia Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Tak for velkomsten..
Mit Avant er sat til opton 2, og BS9000 er sat til option 0. Det er den option jeg har kunne finde, som skulle passe når de er plaseret i samme rum.
Ang at sætte cd´er i fabriks indstilling, er jeg i tvivl. Det ved jeg ikke noget om, og jeg har ikke fundet noget i manualen.
Mvh
Lars
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Dine option indstillinger er rigtige med det setup du har.
Indstilling af placeringsfuktionen, se side 13 og14. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|