Hej
Nu må det vist nok være min tur til at vise min stue frem!!!
Kravet fra fruen dengang jeg begyndte at snakke surround var at det ikke måtte synes for meget, for hun vil gerne høre lyd, men ikke se den
, men så slemt behøves det nu heller ikke være.
På lydsiden blev alm 2.0 lyd vægtet højt, derfor blev hoveddelen af krudtet (penge) på front og reciver. Derfor blev valget af reciver Maranzt SR 6300, som jeg synes levere en rigtig god stereo lyd, samtidig med den er rimelig habil til surround og effekten er rigelig til trække min front.
Fronten er DynAudio Audience 72, valget var rimelig let, havde lyttet til mange mærker, var først meget ude efter noget i Dali Evidence serien, da jeg havde gode erfaringer fra nogel 850'er som jeg havde for nogle år tilbage. Men da DynAudioerne blev koblet op, måtte jeg have dem, primært pga af den dejlige diskant. Blev også meget overrasket over dybden i bassen, går meget rent langt ned (ca 28 Hz), dog ikke med det største punch, men alligevel rimelig overbevisende. Jeg har i hvert fald valgt ikke at investere i en sub.
Center + baghøjtalere er fra AudioPro Cinema All Room, der først og fremmest er kendt for deres små subs, men til prisen er der meget value for money. Klang mæssigt synes jeg også den matcher fronten OK. Dog kunne jeg godt finde på at opdatere centeren på et tidspunkt evt med noget DynAudio.
Resten af gearet er DVD: Panasonic S29EG-K DVD. Blev købt sammen med Plasmaen. Valget var ikke specielt velovervejet, der var kun nogle få krav. Skulle være billig, være med progressiv scan, og have componet output. Dette kunne denne billige Panny klare, og billedet er faktisk ganske OK, og ca 1000000 gange bedre end de billige DVD afspillere til 300 kr i bilka, og Pannyen står mig i ca 500 spir, købt i Tyskland.
Video'en Panasonic Hifi video. Synes egenlig billedet var udmærket på mit gamle tv, men i 42" holder den lidt hårdt. Men til fruen serier fungere den nu udmærket.
TV: Panasonic PH42PA50. Her brugte jeg meget tid på at finde det rigtige, bl.a herinde. Har været ude at se et hav af forskellige modeller/brands, men INGEN 42" til max 20 Khar kunne levere samme billede som PA50'eren. Derfor blev det den. Har ikke fortudt et sekund, spiller max. Eneste negative ved skærmen er at den er lidt langsom til at skifte kanaler op og ned ca 1 sek (føles som 5
), og der er ingen tilslutninger på fronten til S-VHS og composite, lidt surt når man lige hurtigt skal se sine optagelser fra DV'en. Regner med at at bruge A/V reciveren som tilslutningsmulihed, skal bare lige have fundet mig nogle billige kabler.
Nå men nu lidt billeder.

Se afstanden fra sofa til fjernsyn er ca 5 meter, så det er dejligt med et stort billede, kan nu se fjernsyn uden briller!!!

Nærbillede af Pa50'eren.

Panny'en er ophængt med et originalt Panasonic beslag, kan tiltes både foroven og forneden. Det sidste er rart når man skal smide et stik i bag i dyret.

Maranzt SR6300

Video og DVD. DVD afspilleren er selvfølgelig tilsluttet via componet, og lyden via et Coxial kabel til reciveren

DynAudio Audience 72. lækker lyd, bare syndt Tapeconnection ikke har dem på programmet mere.

Et skod billede af AudioPro baghøjtaleren, nogle ville nok synes de hænger lidt højt, men det ser pænest ud deroppe. Har vinklet dem nedad så meget som muligt.
Hvad skal der så ske i fremtiden.
-Ny center
-Ny uni remote, Marantz remoten fungere sådan set udmærket, bruges til det hele, altså kun en fjernbetjening fremme, men brugervenligheden er tiltider lidt sur.
Håber i vil komme med lidt kommentare, evt til forbedringer.
På forhånd tak
Jakob Skovgaard