Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 06:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: ICE indtryk (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Jeg er på ingen måde negativ - jeg ønsker bare at forstå hvad det er der gør at nogle ICEpower applikationer i dine øjner lyder godt og andre ikke gør det.

Så synes jeg også at det er mere end almindeligt svært at få et klart svar på ret simple spørgsmål.

Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

dk2000

Jeg synes du har fået et bredt og fyldestgørende svar på det altsammen.
At nogle ICEr lyder bedre end andre - jamen sådan er det jo med lyd, og jeg har udtrykt mig ret klart, uden at genere nogen, at jeg har testet pågældende setup - Ghoster, og de lyder forrygende godt.
Hvorfor de andre - standard ikke lyder så godt, det har mange tilkendegivet, og jeg hælder til de samme konklussioner, de spiller tilbagetrukket med et slør. Der kunne nok gives andre forklaringer på lyden, mend et er som det opfattes bredt.

Ha en god dag -

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Igen krybes der uden om, jeg kan kun gætte på hvad folk mener om din troværdighed 

Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000

Loddekolben
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)

Bruger siden: 19 Juli 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

JT syntes han udtrykker sig klart...kunne vi ikke få lidt input fra dem der har forstået hvad han mener og som har svar på de stillede spørgsmål? De kan så måske hjælpe med klarlæggelsen...

Og også gerne svar fra dem der IKKE har fået svar...på de ret enkle spørgsmål...

Jeg mangler svar!

Til top Vis Loddekolben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loddekolben

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

dk2000 skrev:

Hvis dette skal være konstruktivt synes jeg at du skal lægge to ting på bordet:

1. Hvilke modifikationer skal der til for at brige ICEpower fra pro til hifi
  2. Hvad er dit forhold til div. ICEpower producenter, herunder Bertram

Hvis du ikke kender Bertram eller lign. og du kender til hans modifikationer, er det jo ensbetydende med at han ikke har noget imod at udbrede disse ting til tilfældige personer.

Disse simple ting vil jeg gerne hvad svar på.....og også gerne om Bertram hamselv indgår i panelet af "lyttevenner"...

Præcist formuleret!

Og Toftdahl glider selvfølgelig af på det...

[/QUOTE]

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Og så gerne input fra JJAZ og andre ICE producenter, da AR jo selvklart ikke kan bidrage....

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Kære hr. Toftdahl

- tja, jeg ved nu ikke om det at postulere at andre er tungtopfattende, IKKE er at betragte som mudderkastning…?.....og om jeg ligefrem lægger op til en ”lav debat” ved med et smil på læben ( for du bemærkede jo selvfølgelig min ”smiley”, ikke sandt ? ) at bede dig om at bekende kulør, er nok lidt af en over-reaktion…..tværtimod finder jeg dit svar til mig aldeles udenfor hvad jeg vil kalde god tone…..og der hvor min film tilnærmelsesvis knækker, er når du skriver at jeg skal få ”et liv med gode oplevelser”…..se, DET er under MIT lavmål………..men mon ikke det er skrevet i et moments ophidselse……for hvad i alverden gør at du kan udtale dig om mit liv…herinde, min herre, snakker vi HIFI, ikke andres ”liv”

Men, kære Toftdahl, vi kan dog blive enige om én ting, nemlig at bringe debatten ind på det der var tiltænkt; menigmands erfaringer omkring ICE forstærkere, uden nogen skjulte dagsordner. Og jeg værdsætter meget DINE erfaringer, DOG har jeg denne har skræmmende mistanke om at du netop IKKE er en ”menig-mand”, hvorfor jeg TROR at dine ”erfaringer” er præget af et tilhørsforhold til Bertram.

Måske jeg tager fejl, men med al din snakken om ”gennengribende test foretaget gennem en årrække”, klinger squ ikke ligefrem at ”menigmand”, vel ?....og bemærker hvordan du GANG på GANG fremhæver Bertram…………..og som en anden bruger så rigtigt skriver; prøv lige at søge på dine tidl. ”udfald” mod andre producenter af ICE; faktisk forsømmer du ikke én chance for at manifestere dine holdninger….

Jeg tror at din troværdighed ville være MEGET større hvis du var blot en smule mere nuanceret i dine holdninger til Bertram – husker tydeligt hvordan du på det nærmeste tilbad hans ”ukuelige søgen efter vellyd alene for den almindelige brugers skyld” – eller noget i den stil………ahrg, helt ærligt, hvis ikke det er reklame, så……..

- men set i lyset af at du ikke VIL bekende kulør,skal vi så ikke bare stoppe her……….hvem ved, måske vi endda kunne nyde et glas ”ICE”-vand sammen en dag i al fordragelighed.

Mange venlige hilsner til dig Toftdahl (/c/o Bertram )….. ai, KUNNE ikke lade være 

Jesper

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Loddekolben
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)

Bruger siden: 19 Juli 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Fint skrevet Jesper, det var vist de de fleste læsere her i tråden har siddet og tænkt

Vi ved hvem der er inde i Bamse, men hvem mon er inde i Jørgen?

Var der ikke en her i tråden der havde været til demo med ham og de dyre GHOST? Mon han havde papnæse på?

Han har (siger han), indgående kendskab til moifikationer som han ikke kan/vil fortælle om. Alene dette indikere ansættelse/forpligtelser overfor en part. Altså et kamufleret branche medlem. Der er jo selvfølgelig en mindre sandsynlig forklaring, harn er en naiv privat der er blevet narret til at tro at han lytter på guld....og har fået 5% rabat på listeprisen hvis han ikke sladrer

Til top Vis Loddekolben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loddekolben

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen

Du er helt galt på den - og kommer med nogle ting som ikke eksisterer, det er da dig som vælger at få noget negativt ud af mange ting - jeg tror du ser SPØGELSER alle vegne.

Hvad jeg tester og ikke tester og i øvrigt er involveret i, kender du intet til. Jeg fremhæver ikke Bertram, jeg fremhæver god lyd og mindre god lyd i forbindelse med ICEpower - og der er det så efter min opfattelse den pågældende producent der formår den bedste lyd for indeværende. 
Er der noget galt i at referere til god lyd - det gør alle i forbindelse med alt her i forum - hvadenten det er kabler eller forstærkere.
Jeg er særdeles nuanceret i forhold til Bertram og alle andre - ellers ville jeg da ikke påpege manglerne ved standard ICErne. Jeg roser og fremhæver de ting der fortjener det, og jeg påpeger hvor tingene kunne være bedre.

Jeg har aldrig nogle udfald mod producenter, men når der er en debat vor tingene er i den retning, hvor jeg beskæftiger mig med tingene, så deltager jeg gerne. Og som anført oven for, så er der ros og ris til i det omfang det findes rimeligt, og kan gøres på en acceptabel måde.

Jesper jeg er altid klar til en åben og god debat, men lad være med at pådutte mig noget, som ikke er sandt. Den med at bekende kulør, jamen jeg kan da ikke bekende mere kulør end jeg gør og altid har gjort. 
Jeg har som tidligere nævnt et godt forhold til Bertram, da han er en dygtig producent og så er han samtidigt utrolig sympatisk. Men hvorfor skulle jeg dog ikke have et godt forhold til ham, det er der da intet galt i, ligesom der ikke kan være noget galt i at fremhæve hans eller andres gode produkter, som jeg i øvrigt gør bredt her i forum.

Og ja jeg er enig - lad os nyde et glas ICEvand en dag, jeg er jo til at finde, og måske du vil være med på en lytter en dag - du er altid velkommen som andre.

Højt humør og skål i sommervarmen - sæt en god skive på, og så må det være tilbage til tråden nu.

toftdahl@webspeed.dk 
tlf. 2620 1609

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Hej

Interessant........................

Uanset forstærkermodel, ICE, rør, transistorer....er det vel stadig et match til de omgivende ting. Jeg synes det er lidt synd at sætte princippet ICE i bås, Jeg kunne også fremhæve hifi`ens fortræffeligheder udi de ting jeg selv har.....det virker godt for mig, men sikkert ikke godt for andre, det har jeg forstået i andre tråde.

Jeg føler mig bare ikke helt overbevist med ICE, når vi nu taler om ultra highend...så tror jeg nok de skal stå tidligt op. Der er vist rigtig mange bud på det bedste. Men uanset har ICE fordele, heriblandt aktive højtalere som har nydt godt af denne teknologi.

Og til "Loddekolben"...jo jeg har været til demo med Søren Bertram hos Mr. Highend og rigtig gættet Toftdahl var med. Han er en rigtig rigtig rar fyr og ikke ansat hos Søren Bertram (det blev vist lagt i munden på ham allerede på 1. side), men har en stor interessse for dennes produkter. Toftdahl synes altså bare det er gode forstærkere, disse Ghost, og det er de også, og fred være med det. Han har blot forsøgt at videregive dette i denne tråd uden at omtale et bestemt mærke.  

Jeg selv synes bare der er noget andet der overbeviser mig mere til prisen og som er mere anerkendt. Jeg er selv gift med Mark Levinson.....det er der sikkert nogle der vil hoppe i stolen over...sådan er det.

Mvh

Dr. Lyd

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Til Loddekolben

Jeg har slettet dit indlæg med div. citater - da det ikke omhandler trådens emne.

Ligeledes vil jeg appelere til alle om at holde sig til emnet.

mvh / Alex E Nielsen

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Svend P.

Det er almen viden og anerkendt viden.
Det ville da være dumt af B&O, ikke at gribe salget til HiFI også.
B&O startede ikke med at bruge det selv, det er først på det seneste man gør det.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

NEJ DET ER EJ! Hvis det var, så ville jeg jo vide det, ikke? Jeg synes dit svar er noget af det mest arrogante jeg længe er stødt på.

Jeg har læst de fleste artikler der har været om ICE, og jeg kan ikke mindes at det er blevet nævnt at de udelukkende var lavet til PA brug.

Du påstår så det modsatte uden kilder eller henvisning, og så kommer vi ikke videre, eller hvad? Nævn bare EN producent der bruger ICE moduler til professionelle forstærkere!?

Og kan vi ikke godt blive fri for i hvert indlæg at blive mindet om at nyde sommeren og livet? Det er ret trættende i længden...

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2005 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Svend P.

Du må undskylde hvis jeg har fornærmet dig og du synes jeg svarede arrogant.

Det var bestemt ikke meningen - men det er faktisk sådan, at det er almindelig kendt, at ICEpower er ment og fremstillet til PA brug - 
De andre anvendelsesområder er bare opstået hen af vejen.

Endnu engang undskyld Svend - det var bestemt ikke meningen.

Og så er vi tilbage på tråden.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

henrikb
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

hej igen !

mine ear 1001 er ok, men er det utopi at tro at et lille "ambulant" indgreb kan give mig den dynamik jeg savner,og kan man få det udført,eller skal jeg sælge dem, og finde noget andet.

god weekend

henrik

Til top Vis henrikb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrikb

henrikb
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

jeg mente kan man få det udført nogen steder,helst af fagfolk,og vil det være på bekostning af noget andet i forst. nuværende spillemåde
Til top Vis henrikb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrikb

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2005 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

henrikb

Nej, der er ikke et lille ambulant indgreb, og der er ikke nogen der har en løsning på at gå ind og bygge modulerne om. der skal meget mere til.
Det er derfor andre ICEpower forstærkere / moduler, som spiller i den retning som du efterlyser, koster en del mere.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår ikke helt, hvorfor man laver moduler om. Når det er så stort et indgreb, hvor så ikke blot få nogle lavet rigtigt første gang. Hvis en producent har så stor indsigt i PWM teknologien, kan de vel lave deres egne moduler.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Intet er vel perfekt fra starten. Kan du huske året 1983 ?....pure perfect sound forever...det er der lavet om på rigtig mange gange...det gælder nok al teknologi. Den analoge teknologi ræser også derudaf.....og det bliver bedre og bedre. Selv rørforstærkerne..og grammofonerne. Det er et hårdt liv.

Køb den teknologi som er længst fremme i skoen, thi den vil altid vinde over ny....indtil....

Og til Toftdahl: Jeg glæder mig meget til at høre ICE på Martin Logan en dag, selvom jeg har hørt AR 110 watter på SL3. Det lød rigtig godt.

Mvh

Dr. Lyd

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2005 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen

Jeg er i princippet enig med dig, men kig på de forskellige producenter, det er ikke helt uden problemer, at lave den slags moduler.
De fleste har haft store problemer eller har dem stadig, udstråling og jeg ved ikke hvad af andre problemer.
ICEpower er et solidt og godt modul med hensyn til sikkerhedsgokendelser og alle andre godkendelser. Til gengæld er det så gået lidt ud over musikaliteten, når vi taler om standard modulet.
Da ASP modulerne er en færdig spilleklar forstærker, er muligheden at tweake / optimere lyden, som man gør med så mange andre forstærkere og HIFI ting.

Men som sagt - det ved du garanteret også, det er ikke så lige til at bygge en ny type moduler. En ting er at få det til at spille, men sikkerhed og alle godkendelser og normer skal være i orden, hvis det er noget man vil gå ind og sælge til andre, med garanti og sikkerhed for forbrugeren. 
Man kan jo komme frygtelig galt af sted hvis de brænder eler andre ting sker.

Derfor tror jeg ICEpower modulerne har fået en plads på HIFI hylden. Men jeg er overbevist om, at modulerne hen af vejen vil blive optimeret fra fabrikken, netop pga. at de nu også bliver anvendt i større sammenhænge med HiFI fabrikanter.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Jeg tænkte også mere på, at man som producent kan få modulerne efter egne specifikationer. Det kræver naturligvis at man bestiller i store antal. Alternativt kan man designe sine egne moduler. Der findes mindst tre firmaer i DK der laver PWM moduler fra bunden, så jeg vil tro der kan skabes et samarbejde der fører til PWM modul designet til Hi Fi (Tact gør det jo allerede).

Jeg har bevidst købt CAD audios gamle moduler, da de ikke indeholder limiter mv. De nye er ligesom ICEpower beregnet og designet til PA med hvad der heraf følger af sikkerhedsanordninger.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes