Forfatter |
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 11 August 2005 kl. 01:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det sidste først: SVS er, eller var et factory direct produkt, så for at holde prisene nede tror jeg kun det vil blive 2-3 distributører i Europa. Subbene bliver uansett levert på døren, og så meget som de største vejer er det måske bare en fordel 
Men at SVS skulle ha problem med portstøj er det reneste svada. Den eneste modellen du kan presse lidt portstøj frem fra er PB10. Men da skal du ha en filmscene med virkelig dyb bass, også skal de presse den helt op til grænsen for hvad den kan levere, også skal du sidde tett på og ovenfor og sidst skal du slukke alle andre høytalere da portstøjen oftest er svært svag, og bliver maskeret af andre lyder.
Deres andre subs er udstyret med 3x3" eller 3x4" porter, så mulighederne for at det skal opstå portstøj der er next to nothing 
Bør vel måske nevne at PB10 har en limiter der forhindrer all forvrængning. Dvs du vil ikke kunne presse den så hårdt at den taber kontrollen, og du risikerer at skade elementet. Før det sker vil limiteren slå ind, og simpelten nekte subben at spille højere. Jeg har selv testet min ved en anledning, og det fungerer 112%
Men jeg vil svært gerne ta med meg min lille PB10 og besøge dig, så kunne jeg samtidig få hørt de store Velo'ene.
Og jeg ser frem til SMS1, regner det som 99% sikkert at jeg vil ha en. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 18 August 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 18 August 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
For de der behøver en fortolkning af tallene; 6db er en fordobling af lydstyrke, så dvs at du behøver noget i overkant af 3 DD12 kontra 1 PC Ultra for at kunne spille så højt som, eller fylde op et stort værelse med bass.
Det er gode nyheder for de der har en større stue, og eller foretrekker at spille højt.  __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 August 2005 kl. 07:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 07:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Det sidste først: SVS er, eller var et factory direct produkt, så for at holde prisene nede tror jeg kun det vil blive 2-3 distributører i Europa. Subbene bliver uansett levert på døren, og så meget som de største vejer er det måske bare en fordel 
Men at SVS skulle ha problem med portstøj er det reneste svada. Den eneste modellen du kan presse lidt portstøj frem fra er PB10. Men da skal du ha en filmscene med virkelig dyb bass, også skal de presse den helt op til grænsen for hvad den kan levere, også skal du sidde tett på og ovenfor og sidst skal du slukke alle andre høytalere da portstøjen oftest er svært svag, og bliver maskeret af andre lyder.
Deres andre subs er udstyret med 3x3" eller 3x4" porter, så mulighederne for at det skal opstå portstøj der er next to nothing 
Bør vel måske nevne at PB10 har en limiter der forhindrer all forvrængning. Dvs du vil ikke kunne presse den så hårdt at den taber kontrollen, og du risikerer at skade elementet. Før det sker vil limiteren slå ind, og simpelten nekte subben at spille højere. Jeg har selv testet min ved en anledning, og det fungerer 112%
Men jeg vil svært gerne ta med meg min lille PB10 og besøge dig, så kunne jeg samtidig få hørt de store Velo'ene.
Og jeg ser frem til SMS1, regner det som 99% sikkert at jeg vil ha en. |
|
|
Du vil nok få et problem med SMS1 hvis du skal korrigerer meget , så løber din sub nok tør for W .
Du kkommer bare
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 August 2005 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen: Det er vel ikke et spørgsmål om watt, men om headroom. SMS1 vil mest sansynlig kunne booste med 6db. Om du gør det skal du også ha 6db med headroom tilgængelig i din sub. Dipper bør uansett helst fjernes ved at endre pladseringen af subwooferen, netop for at bevare det generelle nivauet.
Det ser også ud til at jeg ikke behøver en, jeg køber en PB12 Plus som har 1 bånds PEQ, og jeg har kun en top ved 45hz der behøver at dæmpes __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
Shadow Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 252
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ang. portstøj på SVS subs kan jeg sige at jeg aldrig har hørt det mindste fra min PCi 20-39 (har én 4" port i toppen), og jeg kan høre den helt ned til de 20 hz, som AVIA's test cd går ned til på en testtone.
Den spiller helt fantastisk i blandt andet LOTR: ROTK Extended; den går meget dybt og kan spille overbevisende højt, uden portstøj.
Hvis jeg nogensinde skulle købe en ny sub, så ville det da helt sikkert blive en SVS igen. Jeg ville heller ikke betænke mig ved at bestille fra USA, selvom det ser ud til at der er dukket nogle forhandlere op i Europa. Deres service i USA er helt i top, jeg spurgte dem om mange ting og sager før mit køb, og fik svar indenfor 1 time eller så, også om søndagen 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 August 2005 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er godt at høre at du fremdeles er glad for din SVS Og den holdningen med at ens neste sub garanteret vil blive en SVS er udbredt blant de der allerede ejer en. Once you get hooked on infrasonics there's no turning back....
Og hvor sjovt er det ikke med et firma hvor man kan skrive ejerene på en søndag, og få svar indenfor 1 time. Jeg tror Tom og Ron går med vær deres laptop rundt om halsen  __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 September 2005 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 07 September 2005 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ligner meget de 15" jeg havde i mine selvbyg TC subs:

Enheden alene vejede 22 kg, så selve sub'en sneg sig op på omkring 70 kg!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 September 2005 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
70kg? Ach! Og jeg der med skrek blandet fryd ser frem til den dagen jeg får min PB12 Plus og skal ha dens 50kg op trappen 
Og siden jeg er stedig skal jeg ha den op trappen uden hjelp, akkurat som den gang jeg skulle ha mit nyindkøpte 32" fjernsyn op trappen uden hjelp og det nesten gik galt. Oh happy day  __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 September 2005 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke du skulle gøre det billede lidt mindre? Jeg kan ikke engang have det på skærmen!  Måske en anelse større en 450-480 pixels? __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 November 2005 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg snakket en gang med en finlender der sa at pga PB10s store kabinet ville den også fungere fint om man lukket porten på den, nu har han også testet den konfigurationen. Her er grafen for frekvensrespons __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 November 2005 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 November 2005 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 November 2005 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med lukket port opfører PB10 sig fullstendig som en lukket sub, men du opgiver mange db i bunden. Jeg har selv eksperimenteret med at lukke porten, men kunne ikke høre nogen forskel til musik, andre mener noget andet. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|