Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 12:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: flade kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dynedrengen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 14 August 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

De er sikkert glimragende, men dataoverførsel er ikke nogen særlig god sammenligning, da du har checksum og andre fejlsikringer  højere oppe i softwarelagene, derfor opdager du aldrig alle de mange fejl og deraf følgende retransmisioner, der sker.

Nixen biksen - det kører 100% fejlfri over 100 meter - og jo det er ikke noget jeg bare siger - men noget udstyret selv måler - og i en typisk installation er der meget få bit fejl - måske en per uge/måned ? det er ikke mange vel ? det ville tihvertifald ikke være hørbart i Hifi udstyr

..........Hvorfor? Man kan ikke udlede, at gamle printplader giver den bedste lyd, fra det faktum at et flertal producenter bruger printplader til intern signalføring... Det svarer til at påstå, at fordi størstedelen af jordens befolkning spiser ris hver dag, så er det den bedste mad..........

ris er skide godt - sundt og nemt at fordøje for maven .. og indeholder næsten ingen fedt - svaret på fedme explosionen .....

Eivind - nu også med madråd....

Jakobf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 August 2005 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Dynedrengen skrev:

ris er skide godt - sundt og nemt at fordøje for maven .. og indeholder næsten ingen fedt - svaret på fedme explosionen .....

Eivind - nu også med madråd....

Godt ord igen!
Til top Vis Jakobf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobf

Dynedrengen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2004
Sendt: 14 August 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Ej altså - jeg laver bare sjov ikk

Eivind

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 August 2005 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Båt i jordbærtræet!

Der er fejlaflæsninger på en CD spiller.
Denon gik helt amok for at finde ud af hvor meget, den gang de konstruerede S1 serien. De fandt bla. udaf,at dette kunne minimeres med lufttætte løbeværker med stor affjedret masse osv.

Men det er så aflæsningen.
Transmissionen til et nyt sted uden muligheder for at rette på signalet, ligesom bitstrømmen skal ramme en "timeframe" helt præcist, for at blive konverteret til den analoge spændingsværdi, som det var hensigten at ramme, er ikke helt nemt. Bla derfor er impedanstilpasning så vigtig, ellers kommerder skyggesignaler på linien, som ikke ligger langt nok væk fra det ægte signal, til at man blot kan ignorere det.
Det er sådan sagen ser ud.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Sendt: 14 August 2005 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
NEED FOR SPEED skrev:

HMMMMM JEG SYENS AT DER ER LIGE MEGET OM DE ER FLADE ELLLER RUNDE HØJE LAVE DER KUN ET SPØRMÅL OM HVOR STOR KVADRAT ER PÅ KABLERN ER OG DE SKAL VÆRE 2 EN HAVL KVADRAT BREDE

HILSEN A.O.D

Det er daen mening
En sild er en sild uanset om den er røget, speget, stegt, kogt eller bare ikke har noget tøj på

Hre hre hre... Ja, det må man sige

Dynedrengen skrev:

De er sikkert glimragende, men dataoverførsel er ikke nogen særlig god sammenligning, da du har checksum og andre fejlsikringer  højere oppe i softwarelagene, derfor opdager du aldrig alle de mange fejl og deraf følgende retransmisioner, der sker.

Nixen biksen - det kører 100% fejlfri over 100 meter - og jo det er ikke noget jeg bare siger - men noget udstyret selv måler - og i en typisk installation er der meget få bit fejl - måske en per uge/måned ? det er ikke mange vel ? det ville tihvertifald ikke være hørbart i Hifi udstyr

..........Hvorfor? Man kan ikke udlede, at gamle printplader giver den bedste lyd, fra det faktum at et flertal producenter bruger printplader til intern signalføring...

De få fejl der så en gang i mellem sker, er sandsynligvis slet ikke opstået på kablet men i transmitteren, receiveren eller af ESD påvirkning på kablet...
Iøvrigt fortinner eller forsølver flere producenter printpladerne, for at få større areal og tværsnit, men, jo, det er nok de færreste der udskifter intern kabling, selvom samme regler burde gælde her

Kurt von Kubik skrev:

Båt i jordbærtræet!

Der er fejlaflæsninger på en CD spiller.
Denon gik helt amok for at finde ud af hvor meget, den gang de konstruerede S1 serien. De fandt bla. udaf,at dette kunne minimeres med lufttætte løbeværker med stor affjedret masse osv.

Men det er så aflæsningen.
Transmissionen til et nyt sted uden muligheder for at rette på signalet, ligesom bitstrømmen skal ramme en "timeframe" helt præcist, for at blive konverteret til den analoge spændingsværdi, som det var hensigten at ramme, er ikke helt nemt. Bla derfor er impedanstilpasning så vigtig, ellers kommerder skyggesignaler på linien, som ikke ligger langt nok væk fra det ægte signal, til at man blot kan ignorere det.
Det er sådan sagen ser ud.

Kom bare ned igen . Det er netop dét, der er humlen i det hele - impedanstilpasning. Derfor Tele-Dynedrengens 155MBit nintendoforbindelse ikke fejler eller 75ohms digitalkablet fungere fint mellem Drev og DAC. De af jer, der ikke mener impedanstilpasning betyder noget: Prøv at skifte jeres antennekabel mellem vægstik og TV ud med noget phonokabel, så skal I se løjer!

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

Aecrewboss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 15 August 2005 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Ahania skrev:

Kan ikke helt huske hvor stor den var, men det var den brede model. (51mm)

Kan heller ikke helt sige hvor mange meter der er på de forskellige størelser, men der er mange.

Har købt spolen hos Jantzen Audio.

http://www.jantzen-audio.dk/

Hvordan har du termineret dine kabler?

Jeg kan ikke lige greje hvordan man skal få de 51 mm ind i et evt. bananstik

mvh

Til top Vis Aecrewboss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aecrewboss

Ahania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 15 August 2005 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Aecrewboss skrev:
Ahania skrev:

Kan ikke helt huske hvor stor den var, men det var den brede model. (51mm)

Kan heller ikke helt sige hvor mange meter der er på de forskellige størelser, men der er mange.

Har købt spolen hos Jantzen Audio.

http://www.jantzen-audio.dk/

Hvordan har du termineret dine kabler?

Som jeg også har skrevet, under "70ér sound" har jeg bare rullet en skrå pølse, der går i terminalerne på amp. På højtaler siden, har jeg loddet dem direkte på delefilteret. Men jeg har også set andre, der med "papirflyver-teknik" har fået lavet nogle ret flotte afslutninger.

Jeg kan ikke lige greje hvordan man skal få de 51 mm ind i et evt. bananstik

mvh

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 16 August 2005 kl. 07:06 | IP-adresse registreret  

Dav,

jeg mangler bare stadigvæk at få at vide hvorfor den flade geometri er bedre end f.eks. litze

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

Gonzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004
Sendt: 16 August 2005 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

Krut Von And

Bør afholde sig fra at tale om krystal strukturer i mettal tråde, uanset om de er trukket valset koldt eller varmt. Jeg er som civilingeniør uddannet i formgivning af metal i kold og varm tilstand, med speciale i valsning, .....træt af at høre folk udtale sig om noget de tror, men ikke ved.

Til top Vis Gonzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonzo

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 August 2005 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

Gonzo skrev:
træt af at høre folk udtale sig om noget de tror, men ikke ved.

well så må du jo bede personen der læser højt for dig om at springe disse indlæg over.

Jeg finder det påfaldende at du, fordi du har magtet at gå langt til i skole, mener at du er bedre vidende......

men endelig belær dog os stakkels uvidende individer, det kan da være at selv DU kan bidrage med noget konstruktivt.

Prøv nu at argumentere sagligt og underbyg dine udtalelser med dokumentation, så kan det jo være at dine inlæg også kan bidrage til noget godt.

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2005 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

Gonzo skrev:

well så må du jo bede personen der læser højt for dig om at springe disse indlæg over.

Jeg finder det påfaldende at du, fordi du har magtet at gå langt til i skole, mener at du er bedre vidende......

men endelig belær dog os stakkels uvidende individer, det kan da være at selv DU kan bidrage med noget konstruktivt.

Prøv nu at argumentere sagligt og underbyg dine udtalelser med dokumentation, så kan det jo være at dine inlæg også kan bidrage til noget godt.

Kyhn, hør dog hvad manden siger:

Gonzo skrev:

Krut Von And

Bør afholde sig fra at tale om krystal strukturer i mettal tråde, uanset om de er trukket valset koldt eller varmt. Jeg er som civilingeniør uddannet i formgivning af metal i kold og varm tilstand, med speciale i valsning, .....træt af at høre folk udtale sig om noget de tror, men ikke ved.

recap: uddannet i formgivning af metal i kold og varm tilstand, med speciale i valsning

Personligt vil jeg da i den grad mene, at han er bedre vidende, eller i hvert fald vidende .

Måske vil Gonzo - som osgå Kyhn skriver -  i forlængelse af hans korte indlæg indvie os andre i en overordnet underbyggende teori mht. fladkabler?

Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2005 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

MGPProjectS skrev:

Gonzo skrev:

Krut Von And

recap: uddannet i formgivning af metal i kold og varm tilstand, med speciale i valsning

Personligt vil jeg da i den grad mene, at han er bedre vidende, eller i hvert fald vidende .

Tja nu kender jeg jo ikke personen, men min ydmyge holdning er at tiltale form og argumentation ikke viser tegn på interlekt og/eller viden.

uddannet og udannet er faktisk muligt, om det er tilfældet her, skal jeg lade være usagt.

Men skal vi ikke prøve at holde os til tråden, det er jo faktisk et spændende emne.

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 16 August 2005 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

Gonzo skrev:

ja gud forbyde at der kommer et indlæg fra en med noget mere end " jeg syntes det lyder bedre"

hvad med at nøjes med at bed om noget mere info. uddybende info. og data. i stedet for at  kaste dig over hans uddanelse.

lad DCA og ros om at have OIR over at nogen har noget uddannelse inde for det der bliver talt om

det kunne jo være at der har var en der har målt, undersøgt, testet osv osv, lige netop det vi taler om. hvor er/er ikke flad kabler bedre end f.eks alm. runde, litze osv.

...hvorfor har folk så meget imod ing's

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2005 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Argh nu ville jeg ellers tilbage til tråden men OK den er jo din

Jeg har intet mod ing. eller andre uddannelser. Men billige udtalelser ala "jeg har gået i skole derfor ved jeg bedre" kan få mig op af stolen.

hvis ovenstående indlæg skulle have været bare lidt sagligt så kunne personen jo have påpeget hvor KvK tager fejl og underbygget påstanden med en referancekilde.

Så havde vi måske alle lært noget nyt og undgået 10 indlæg langt fra emnet.

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2005 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
MGPProjectS skrev:

Gonzo skrev:

Krut Von And

Tja nu kender jeg jo ikke personen, men min ydmyge holdning er at tiltale form og argumentation ikke viser tegn på interlekt og/eller viden.

uddannet og udannet er faktisk muligt, om det er tilfældet her, skal jeg lade være usagt.

Men skal vi ikke prøve at holde os til tråden, det er jo faktisk et spændende emne.

Enig, det er spændende! Håber iøvrigt Gonzo har lidt teori i baghånden.

3DX skrev:

...hvorfor har folk så meget imod ing's

Fordi vi hellere vil se en beregning eller måling end at høre 1000 meninger eller fornemmelser . Ups, busted, ja, jeg er selv ing

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 16 August 2005 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

Argh nu ville jeg ellers tilbage til tråden men OK den er jo din

Jeg har intet mod ing. eller andre uddannelser. Men billige udtalelser ala "jeg har gået i skole derfor ved jeg bedre" kan få mig op af stolen.

men det kunne jo godt være rigtigt... måske... en gang i mellem

hvis ovenstående indlæg skulle have været bare lidt sagligt så kunne personen jo have påpeget hvor KvK tager fejl og underbygget påstanden med en referancekilde.

Så havde vi måske alle lært noget nyt og undgået 10 indlæg langt fra emnet.

ja, det kan du nok ha' ret i

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2005 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:
men det kunne jo godt være rigtigt... måske... en gang i mellem

Jamen jeg håber da også at "Gonzo" har noget konstruktivt at bidrage med, som tidligere skrevet så finder jeg emnet spændende.

Gonzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2005 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Når jeg nu bliver slået i hovdet med min manglende argumentation, må jeg hellerer uddybe lidt. Trådtrækning og valsning af "tråd" forgår som regel under rekrystalisationstemperaturen (ca. 2/3 af smeltetemp.) Krystalstrukturen bliver mindre "ødelagt" ved valsning ved valsning end trådtrækning, da friktionskæræfterne i trådtrækning påvirker hele vejen rundt om emnet, og er langt større end ved valsning. Det giver MEGET større indre forskydninger i metallet at trådtrække end at valse.

Mvh gonzo

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2005 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

så langt er vi enige men problemstillingen omfatter også tråd som først er trukket og derefter valset? i det tilfælde vil jeg mene at den "oprindelige" form er bedst og at du ikke ved valsning kan bedre noget?

Gonzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2005 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Det oprindelige materiale er sandsynlig stangmateriale af temmelig store dimentioner. Processen er afgørende for den endelige struktur i materialet, så derfor er det ikke ligemeget, hvordan det opnår sin geometri.

Mvh

Gonzo

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum