Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 00:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Kiss -dp500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 04 Oktober 2003 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Hej

Er der nogen der har erfaringer med en Kiss dp-500? Både gode og dårlige! Evt. om den har kunne afspille alle film formater osv.

Nogen der ved hvor man kan købe den billigt? Og om den kommer til at falde i pris efter de nye modeller er kommet på markdt?

Med venlig hilsen

Thomas Grau

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

tChAd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Oktober 2003 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Hej Thomas.

Jeg har haft en K|i|S|S DP-450 hjemme. Jeg var ærlig talt skuffet. Intet virkede optimalt. Umuligt at springe rundt i DivX film, usynkroniserede undertekster efter søgning i film, LAAAANGSOM "Time Search" i DivX film, buggy firmware (2.6.4 mener jeg).

Og der er ikke kun mig der havde problemer med maskinen.

Se lige en liste over bugs i den nyeste firmware (og den bliver ikke mindre for hver firmware opdatering):

http://www.gooddvdstuff.com/kissdvd/viewtopic.php?t=1122

Med venlig hilsen
Mikkel

Til top Vis tChAd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tChAd

stku
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 10 Oktober 2003 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Hvis du går efter en afspiller de understøtter divx, dvd-r, internetradio, og som har netværk så ville jeg gå efter dp-500.

Hvis du går efter en rendyrket dvd-afspiller, så er den på højde med alle andre billige dvd-afspillere.

firmware 2.7.4 løser rigtigt mange bugs, og er lige frigivet.

/Stig

Til top Vis stku's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stku

tChAd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Oktober 2003 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Efter lidt mere research mener jeg også at 2.7.4 løser nogle bugs. Men der er stadigvæk en del:

http://www.gooddvdstuff.com/kissdvd/viewtopic.php?t=1367&postdays=0&postorder=asc&start=5

Thomas. Jeg vil personligt råde dig til at vente lidt med de "nye" DivX afspillere til de har fået udviklet firmware'n så den er til at leve med.

Synes faktisk det er dårlig markedføring at begynde at lave nye afspillere før de gamle virker (optimalt).

Til top Vis tChAd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tChAd

stku
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2003 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

som de skriver i tråden:

As you see there are A LOT of things marked red , but does it means this firmware is bad ? or this player is bad? - no ,
it's only means that there is a long way before this player become "perfect" icon_wink.gif so KiSS - do not put you hopes up - we still waiting for improovmets icon_exclaim.gif
On the other hand , some of the bugs is so trivial and remain from firmware to firmware - makes me wander what KiSS's Test department doing
icon_twisted.gif

Jeg har samme holdning: den er ikke perfekt, men stadig den bedste HW dixv player.

/Stig

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 02:03 | IP-adresse registreret  

Jeg fatter virkeligt ikke, hvorfor folk bliver så ophidset af omni-potente apperater....

Få dog en kvalitetets afspiller...

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 06:05 | IP-adresse registreret  

Kiss er ikke den bedste hw Divx afspiller, Philips har faktisk lige smidt en helt ny model på marked, og den er ikke buggy, men klippe stabil!

Men helt ærligt, hvem gider at se MPG-4 blæst op på noget der er større end 17" ? Det ligner Lego klodser og er elendig billedekvalitet. Det kan kun være populært fordi der er så meget ulovligt kopieret materiale i dette format på nettet. De få film man kan "leje" understøttes kun via pc'en og en sw player, ikke en hardware som Kiss eller Philips.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

stku
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Den Phillips afspiller hvad hedder den, evt. link?

Har du prøvet den, siden du kan sige den er bedre end Kiss, evt. læst test?

Hvis det er 737 du hentyder til, så er det den samme ESS chip som sidder i Yamada dvx-6100, hvilket ikke just er et succesprodukt.

link til 737: http://www2.philips.de/ifa/prod/pdf/dvd_737.pdf

Nu har jeg ikke påstået at Kiss var den bedste DVD-afspiller, blot at den pt. er den bedste HW divX-afspiller.

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Det er 737'eren som angivet af dig selv. Chippen afgør ikke alt, firmwaren er langt mere stabil i 737'eren end i nogen anden afspiller fra Kiss. Jeg prøvede den på IFA og Elgiganten skulle vist have dem på lager herhjemme (www.elgiganten.dk)

Kiss er i mine øjne noget af det mest elendige er der lavet på marked

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

safte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2003
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Nogen der ved om Philips 737 kan gøres kodefri ??
Til top Vis safte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af safte

stku
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Chippen afgør ikke alt, men hvis der er begrænsninger i chippen, så er det ikke altid en firmware kan løse det f.eks. er ESS kendt for sin dårlige billedkvalitet.Jeg tvivler på at det problem er løst.

ctacta: kan du ikke skrive hvad du synes der er dårligt ved Kiss afspilleren?

Jeg har godtnok læst at 737 først kommer Q2 2004, så jeg kan ikke forstå at elgiganten har den på lager.

Jamez
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Her er den i Elgiganten:

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;sid=EQfhHhPxBGfhMix_LoUi_xHVKKDvitFUaeY=?ProductID=NibD4QjoGPUAAAD3nADZ9E0N&filename=productpage_text%2c%20producttype_text%2c%20prodtypes_vartypes_text

Jeg må indrømme den ser rigtig spændende ud hvis den altså fungerer optimalt, synes dog ikke der lyder så spændende med den dårlige billedkvalitet(pga. ESS), er der nogen som har erfaringer med det?

Hvis den såbare havde en HD i ville den være perfect

Til top Vis Jamez's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jamez

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft en Kiss dp 450 i en uge, men afleverede den igen til forhandleren da den var noget af det mest frygtelige jeg nogensinde har oplevet.

Ved gengivelse af Divx film var billedet ikke i fuld størrelse (sorte bjælker hele vejen rundt), den kunne ikke gengive Divx 3.0, betjeningen var EKSTREMT langsom så man troede den var gået i stykker.

Jeg har selv kig på Philips 737. Den kan fås til 155 euro hos http://www.technikdirekt.de/main/page.xp?SESSIONID=204250240222222241&DS=1&TS=DLUI1H59&pageid={8589FB3D-2732-498F-AFAC-F81FAEC3CF52}&type=focus&doctype=article&focus=564632&focuslayout=full2&focuslayout=full2&history=add

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Jamez
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Godt tilbud, men 195 euro med shipping....

Vil hellere betale en plov mere for at kunne tage den hjem med det samme og evt. få penge retur hvis den skodder, men det er jo en smagssag.

Ingen erfaringer med spilleren??

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

stku skrev:

Chippen afgør ikke alt, men hvis der er begrænsninger i chippen, så er det ikke altid en firmware kan løse det f.eks. er ESS kendt for sin dårlige billedkvalitet.Jeg tvivler på at det problem er løst.

ctacta: kan du ikke skrive hvad du synes der er dårligt ved Kiss afspilleren?

Jeg har godtnok læst at 737 først kommer Q2 2004, så jeg kan ikke forstå at elgiganten har den på lager.

Billed-chippen i Kiss er nu heller ikke noget vildt ophidsende (lavet af billigste udbyder et eller andet sted ingen folk endnu har været, og derefter ophøjet til noget superb) - sæt stadig i relief hvad du får for pengene og opvej kvaliteten herefter!

Jeg hører næsten ikke om andet end problemer med de Kiss-afspillere (har en fætter der arbejder med l**tet) så hvis forsøget med at lave en afspiller der sluger alt skal opvejes mod at den skal stå på værksted halvdelen af tiden, tror jeg nok jeg ville vende opmærksomheden mod noget mere stabilt. Og jo, der er mere bag billedet i en dvd-afspiller end bare selve "chippen", tænk på videobufferen osv´.

Jamez
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Det eneste som lige afholder mig fra at hoppe på phillips er at der ikke er netkort i, den feature er simpelthen for cool, hvis man fx har en filserver stående.
Meningsløst at skulle brænde film bare for at tage dem ind i stuen og spille dem.

Netop kiss afspillerne er så populære, fordi de er simpelthen først til at afprøve nye features, med deraf følgende problemer... 

Det idelle ville være et kabel som kunne bære alle informationer(lyd,billede, netværk) til stuen fra PC... der er enkelte personer, navnligt bedre halvdele, som af uransaglige årsager synes kabler gennem hele huset ikke lige er bo-bedre stilen, det er den primære grund til at jeg skal finde en seprat divx spiller.

stku
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Svend P: hvis du havde sorte bjælker, så er der noget der tyder på at du har et 16:9 fjernsyn, og du har sat afspilleren op til 4:3.

Med nyeste firmware afspiler den 3.11, 4, 5 og Xvid mm. (mener ikke 737 kan tage Xvid)

Ronin:

Chippen i dp-500: http://www.sigmadesigns.com/products/em8550.htm

Sigma er ikke et ukendt mærke, og heller ikke de billigste!

Jeg har ikke haft problemer med min Kiss overhovedet, jeg har testet ca. 30 DVD film, og flere divX uden problemer, internetradio, pclink, mp3, alt virker.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

he, nej, det var nu ikke pga. af 16:9 indstillingen at der var sorte bjælker i siden.  Jeg satte projektoren til at strække billedet, men uden held. På en måde gjorde lige nøjagtige det problem ikke så meget, da en Divx film ikke kan bære at blive blæst op til 120"

Det der gjorde mig edderspændt rasende var at den ikke reagerede på fjernbetjeningen før efter lang tids betænkning. Den gik helt død og skulle slukkes ved vanskelige DVD'er (jeg har en del kinesiske kopier). Og at man ikke kunne springe mellem mp3 cd'er uden at have et tv billede så man kunne manøvrere rundt. Plus til de 2800 kr jeg gav, virkede den meget billig. Philips'en kan tage Xvid, mener jeg. Det er en del af mpeg4 standarden.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Jamez
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

endelig noget positivt, en kiss-508 med HD, netkort og hele pivetøjet virker som en lækker maskine, og at de heletiden forbedre firmware er jo heller ikke just dårligt.

Desuden kan kiss vist også vise *.srt undertekster hvilket er er stort plus når man viser film for børn eller andre mindre engelsk snakkende folk.

sigtekornet er ved at ligge stille nu, så det bare med at få skudt til og prøvet det eventyr af tror jeg... (hvis bare man kunne mase et netkort ned i den phillips, øv)

stku
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Der er rettet en del i fw angående afspilning af DVD så det må være en tidligere version du har kørt med. Min fjernbetjening virker fint.

Ja kiss kan vise *.srt undertekster.

ja 508 ser fed ud 558 ser federe ud (kan optage på HD), men man kan jo blive ved.

Der kommer snart nye modeller med wireless lan mm. så det kunne jo være de var værd at vente på, ved dog ikke hvad de kommer til at koste.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes