| Forfatter |
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove 
Toftdahl
Bare fordi DU har skrevet det før i andre tråde, gør det jo ikke udsagnet sandt. ASP modulerne er i.flg. B&O udviklet til PA, men ICE som sådan er IKKE.
(efter hvad jeg har læst, er det oprindeligt udviklet til dentaludstyr, det kan du bl.a. verificere i denne tråd )
kærlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P
Tak for din assistance - at du verificerede at ASP er udviklet til PA grej, det var det debatten gik på.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad os lige få noget helt på plads..... ICEPower er IKKE udviklet til PA!! ICEPower er udviklet i et samarbejde mellem Karsten Nielsen og Bang&Olufsen. Og da B&O IKKE producerer PA-udstyr, kan jeg næppe forestille mig at de ville finansiere sådan et ret omfattende projekt, hvis ikke det sigtede mod deres egne produkter. Så godt kender jeg dem da. Til gengæld har målet med ICEPower været, at man kunne lave ultra kompakte forstærkere til indbygning i aktive højtalere, hvor man ikke behøver at tage hensyn til køling osv...
At det så viser sig, at ICEPower er glimrende til PA er jo bare bonus. Men det har ikke været meningen fra starten!
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig
Det er som Svend P også verificerer det, udviklet til PA udstyr, det anfører B&O i deres egne beskrivelser. Siden hen er det taget i brug til HiFi grej. Adskillige PA produceneter har anvendt ICEpower i årevis og nu senest ASP modulerne, da de kom frem. Sådan forholder det sig uanset hvad man måtte forestille sig. Husker jeg rigtigt, viste Svend P også et udklip fra B&Os beskrivelse af det. Det er efterfølgende taget i anvendelse til HiFi - men det bliver det da ikke dårligere af.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor skulle B&O udvikle en forstærker, som de som udgangspunkt ikke selv havde noget at bruge til???
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bang & Olufsen skriver:
During development, the ICEpower1000ASP has been exposed to tough mechanical tests to ensure the durability required for professional applications.
Professionelt grej, dækker over grej til lydstudier, og PA-grej, men ikke en af de to i særdeleshed.
Grej til lydstudier skal ikke blot have god holdbarhed, men også en neutral lyd, hvor der ikke skal bruges equalizing.
At kalde professionelt grej for PA-grej, er en udbredt fejl, da kravene er vidt forskellige mht. frekvensgang og neutralitet. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må indrømme at jeg godt kan følge groove i at det snart må på bordet hvad der skal til for at få et ASP modul til at lyde som high end, ellers klinger den nu efter hånden mange gange gentagne påstand noget hult.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK... stå lige. ASP modulerne er jo ikke de første ICEPower moduler! Hvis ASP modulerne er lavet til PA, betyder det jo ikke at ICE fra starten var beregnet til PA. Og det med at 1000ASP gennemgår strenge mekaniske tests... Ja, men det gør ALLE produkter der forlader fabrikken i struer! Det skulle jeg mene at vide en del om!
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig
Nu er ICEpower ikke B&O som sådan, ICEpower er et selvstændigt firma som B&O har investeret i. Og disse moduler er udviklet til PA grej, uanset hvad man kunne have af tanker. Og jo, man startede med de første A moduler i PA grej. Og igen, det bliver det jo ikke dårligere eller bedre af.
Nu har Spencer også verificeret det, så er det vel udtrykt rigeligt.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Hurtig
Nu er ICEpower ikke B&O som sådan, ICEpower er et selvstændigt firma som B&O har investeret i. Og disse moduler er udviklet til PA grej, uanset hvad man kunne have af tanker. Nu har Spencer også verificeret det.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Ikke korrekt. ICEPower er udviklet af Karsten Nielsen i forbindelse med hans PhD afhandling, med økonomisk støtte af B&O. B&O har således været med allerede i udviklingsfasen. I dag ejes Powerhouse som står bag ICEPower halvt af Karsten Nielsen og halvt af B&O. ICEPower var fra starten beregnet til HIFI, men egner sig også til PA, hvorfor man har videreudviklet konceptet.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig
Du har igen ikke ret. B&O har købt tingene op eller store dele af det, jeg skal ikke lige kaste mig ud i hvor mange procent, men det er dem der i baggrunden bestemmer. Men det startede med Karsten Nielsens PHD afhandling, så det er lidt anderledes end det du udtrykker. Og deres anvendelse i PA er ligeledes korrekt. Men det er da dejligt at se det nu også kan anvendes i HiFi, godt og glædeligt for både Karsten Nielsen og B&O. Hvis man viderudvikler noget, så må det være at få det til at blive mere HiFi relateret - og igen, kun glædeligt for alle, B&O er jo et nobelt mærke med succes.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke helt den historie jeg kender... Og som gammel B&O-mand burde jeg vel vide det. Gider ikke diskutere det med dig... Du er ALT for farvet af, at du skal reklamere for Bertram! Men kom en gang når du har noget konkret, evt omkring hvad det er for vidunderopgraderinger Bertram laver, eller måske... påstår de laver!
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
mand hvor i efterhånden bare går i ring , og i ring , og i ring , og i ring , igen -
Er desværre bange for jeg er ved at stå af , ved ikke selv noget om ICE , ASP og hvad det ellers hedder , og der er åbenbart ikke mere her at lærer - desværre. __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Hurtig
Det er som Svend P også verificerer det, udviklet til PA udstyr, det anfører B&O i deres egne beskrivelser. Siden hen er det taget i brug til HiFi grej. Adskillige PA produceneter har anvendt ICEpower i årevis og nu senest ASP modulerne, da de kom frem. Sådan forholder det sig uanset hvad man måtte forestille sig. Husker jeg rigtigt, viste Svend P også et udklip fra B&Os beskrivelse af det. Det er efterfølgende taget i anvendelse til HiFi - men det bliver det da ikke dårligere af.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
hvis det i årevis er blevet brugt til pa, så er det vel intet problem at linke til specifikke modeller/ mærker?
jeg kan godt forstå hurtigs skepsis, jeg har godt nok aldrig hørt om icepower til hverken studie eller koncert eller installationsbrug. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig
Du kan dæleme læse dig til det på B&O siderne, det er da også alment kendt i brede kredse. Hvad er det for noget pladder - det har da intet med at reklamere for nogen bestemt person, jeg har intet med Bertrams forstærkere at gøre, jeg skal da ikke komme med noget om indholdet i dennes forstærkere, og jeg har aldrig med et ord nævnt noget om det. Jeg har udelukkende lyttet og testet på dem, ligesom jeg har gjort på alle de andre ICEpower relaterede forstærkere. Derudover tester jeg sammen med en del andre på forskellige udgaver af ICEpower forstærkere, med diverse forandringer, og det har været ret intensivt arbejde igennem et par år.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Olsen
Det må være fordi du ikke beskæftiger dig med det, jeg gør heller ikke, det er altså alment kendt, og det fremgår jo af deres egne oplysninger. Deres moduler har fra begyndelsen overvejende været beregnet og anvendt til PA grej. Efterfølgende har de også fundet vej til HiFi siden.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Toftdahl skrev:
|
Hurtig
Nu er ICEpower ikke B&O som sådan, ICEpower er et selvstændigt firma som B&O har investeret i. Og disse moduler er udviklet til PA grej, uanset hvad man kunne have af tanker. Nu har Spencer også verificeret det.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Ikke korrekt. ICEPower er udviklet af Karsten Nielsen i forbindelse med hans PhD afhandling, med økonomisk støtte af B&O. B&O har således været med allerede i udviklingsfasen. I dag ejes Powerhouse som står bag ICEPower halvt af Karsten Nielsen og halvt af B&O. ICEPower var fra starten beregnet til HIFI, men egner sig også til PA, hvorfor man har videreudviklet konceptet.
|
|
|
Nemlig, ifølge ICEpowers egen hjemmeside kan man læse de oprindelige AES papers. Der er tale om et koncept til drift af aktive high-fidelity højttalere, der nævnes erstatning for konventionelle klasse A og A/B amps og der nævnes general purpuse amps. Der er ingen specifik nævnelse af PA eller professionel grej, heller ingen udelukkelse (hvorfor skulle der også det). Men class A amps er vel ikke normalt inden for PA 
Jørgen Toftdahl, dit seriøse menneske , at du dokumentere ved at henvise til tråde du selv finder useriøse finder jeg særdeles underholdende.
Læs historien på ICE hjemmesiden, eller send et link til dine postulater omkring PA. Eller er de lige så hemmelighedsfulde som de meget vanskelige og svære modifikatooner/udviklinger på ICE modulerne? 
Du skriver at det er ligegyldigt, men diskuterer det indædt aligevel. Jeg gennemskuer det med følgende postulater:
1. ICE er som standard PA og derfor uegnet til seriøs musik lytning*, **.
2. Bertram har videreudviklet ICE, så den nu er til seriøs musiklytning.
3. Kan punkt 1 fastholdes, er punkt 2 en mulig sandhed.
*Punkt 1 kan dokumenteres ved at søge på Jørgen Toftdahl på Hifi4all, eller se hans indlæg på Bertrams hjemme side.
**Punkt 1 kan yderligere dokumenteres ved at søge på tandlægeapplikationer her i tråden.
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Kim Olsen
Det må være fordi du ikke beskæftiger dig med det, jeg gør heller ikke, det er altså alment kendt, og det fremgår jo af deres egne oplysninger. Deres moduler har fra begyndelsen overvejende været beregnet og anvendt til PA grej. Efterfølgende har de også fundet vej til HiFi siden.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
jeg gentager igen. hvis det er så almindeligt i pa kredse hvorfor kan du så ikke fremvise en konkret model eller mærke der bruger ice power til pa brug?
og jo, jeg har faktisk en bibeskæftigelse inden for området. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forudser forøvrigt at både Bertram og AR vil markedsføre yderligere modifikationer af standard ICE som: Hyper-duper-sindsygt-overperfekt-geniallyd, måske med 24karat signalvej?
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke ligegyldig om ICE er tiltænkt det ene eller det andet - det gør jo ikke lyden ringere vel?
Ang. ICE: Der er nogen der mener at ASP kan forbedres, men der skrives intet om hvordan!
Og nu er det vel ikke de 5cm intern sølvtråd + stik, der skulle være en forbedring?
Det kunne jo også være et smart salgstrick: et stort kabinet beklædt med en død ko + et par mursten for at give denne eftertragtede vægtfylde af kvalitet...
|
| Til top |
|
| |