Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 16:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: eAR.. Rystende god oplevelse! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 33
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen: Jeg har ikke læst hele den tråd med NAD´n, men jeg må sige, at hvis nogle påstår at en bestemt NAD kan banke hvad som helst, så skal jeg da vist til ørelægen en tur tror jeg

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Jeg mener ikke der skal være noget forspring til enkelte teknologier eller principper. Så kunne du jo også sige at OTL rør også skulle have en chance og yderligere udvide prisgruppen.

Hvad er der i øvrigt galt med følgende konklusion (eksempel):

0-10K: Her er ICE uden konkurrence

10-25K: Her er der kamp fra gode A/B konstruktioner og visse røramps. Men der er smag og marginaler der er afgørende.

25K- : Her er nogle amps afgørende bedre en ICE.

Her er vi enige... den pris opsætning du der skitsere er meget rammende... og meget fair!

Det der skrives om ICE's fordel fremfor tradisionelle amp's vedrørende fordyrende strømforsyninger og køling mm. kan der være noget om!..

Men jeg skriver også at de reelle konkurenter til ICE skal findes omkring de 20 kg.kr... og lidt her over.. og at ICE kan gøre sif helt op over denne prisklasse..

MEN! "træerne" vokser heller ikke ind i "himlen" og når vi kommer op over 50kg.kr. og der opefter så er konkurancen ekstrem og her kan det meste ICE  nok ikke længere være med..

Så fra de 4000 kr og op til max. 30kg.kr.. er området hvor sammenligning skal ske og de relle konkurenter skal findes.

Og alt kan da være med!! kl. A/B - A - Rør og anden kl.D teknologi mm....

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Jesper Andersen: Jeg har ikke læst hele den tråd med NAD´n, men jeg må sige, at hvis nogle påstår at en bestemt NAD kan banke hvad som helst, så skal jeg da vist til ørelægen en tur tror jeg

Michael

Nu bor du jo faktisk i Jylland, og kunne tage din amp med ud til KvK.
Så skal jeg nok tage et blomsterbinderkursus, og lave buketten til at lægge på KvK's gamle grå plastikmadkasse.

Når jeg nævner 3020i specifikt, er det fordi det er den eneste af mine forstærkere jeg gider slæbe med til en ICE-test til sammenligning.

De andre er desværre for klodsede og tunge at bakse rundt med.

EDIT: Det bedste ved ICE er at man kan gemme det væk i skuffen når ens hifi-venner kommer på besøg.

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Spencer; tja, så er der da Een god ting at sige om NAD'en - den er nem at tage med sig  ( - men for dælen da, det er ICE'en jo også  )

mvh

Jesper

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
rattanhuset skrev:

Det er da utroligt at denne tråd kan blive ved synes jeg. For mig at se er det logisk at man får hvad man betaler for. Man kan heller ikke sammen ligne en Mercedes Benz med en Traband vel, altså udover at det er transportmidler begge to. Derfor vil jeg foreslå at man lader være med at sammen ligne en forstærker, ice eller ej, til 4000 kr med et skrummel af et mindre lokalt elværk til 50.000 kr, det KAN man ikke!

Det som jeg synes er interessant ville være at tage en ice til feks 4000 og sammenligne med hvad man ELLERS kan få for 4000-4500 kr, hverken mere eller mindre. Alt andet ville da være urealistisk, og så kan det godt være at dem som sælger ICE mener at deres produkt kan slå noget til 50.000 men det vil jeg indtil jeg har fået beviser for det stærkt betvivle og et eller andet sted synes jeg heller ikke at det er dét der er interessant. Man får hvad man betaler for, men kan man få andet og bedre til samme penge, det er dét der er interessant.

Michael

Når vi ikke snakker så meget om den aller billigste ICE, er det nok fordi den fik bøllebank af en NAD 3020i, som kan købes til en plovmand, da den omtalte ICE var på visit hjemme hos Kubikken.

Husker jeg helt galt her? (Orker ikke at læse hele 3020-tråden lige nu)

Det er så useriøst at påstå at en ca. 20 år gammel, og simpel plastik forstærkerkonstruktion med hel/halvdårlige discountkomponenter (som også bliver dårligere med tiden) skulle være bedre end ASP  

Jeg går bestemt ud fra at vedkommende (om det så er prinsesse Mary) mener det som en provokation/spøg - for ellers virker det som en der (ubevist?) er smagsdommer for hvad der lyder godt/dårligt...

Og er det ikke lidt dét, diverse tråde er præget af: udsagn fra etablerede/respekterede "HiFidemagoger" d er meget nemt kommer til at virke som smagsdommere, hvis udtagelser "pøblen" spontant anderkender som værende "sande" (ups, hvor kom dét fra?)

PS: og dette gælder specielt i debatten om ICE...

PPS: og ikke mindst hvis det truer den status man har ved at have en 100 kg "monster" stående

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:
Spencer skrev:
rattanhuset skrev:

Det er da utroligt at denne tråd kan blive ved synes jeg. For mig at se er det logisk at man får hvad man betaler for. Man kan heller ikke sammen ligne en Mercedes Benz med en Traband vel, altså udover at det er transportmidler begge to. Derfor vil jeg foreslå at man lader være med at sammen ligne en forstærker, ice eller ej, til 4000 kr med et skrummel af et mindre lokalt elværk til 50.000 kr, det KAN man ikke!

Det som jeg synes er interessant ville være at tage en ice til feks 4000 og sammenligne med hvad man ELLERS kan få for 4000-4500 kr, hverken mere eller mindre. Alt andet ville da være urealistisk, og så kan det godt være at dem som sælger ICE mener at deres produkt kan slå noget til 50.000 men det vil jeg indtil jeg har fået beviser for det stærkt betvivle og et eller andet sted synes jeg heller ikke at det er dét der er interessant. Man får hvad man betaler for, men kan man få andet og bedre til samme penge, det er dét der er interessant.

Michael

Når vi ikke snakker så meget om den aller billigste ICE, er det nok fordi den fik bøllebank af en NAD 3020i, som kan købes til en plovmand, da den omtalte ICE var på visit hjemme hos Kubikken.

Husker jeg helt galt her? (Orker ikke at læse hele 3020-tråden lige nu)

Det er så useriøst at påstå at en ca. 20 år gammel, og simpel plastik forstærkerkonstruktion med hel/halvdårlige discountkomponenter (som også bliver dårligere med tiden) skulle være bedre end ASP  

Jeg går bestemt ud fra at vedkommende (om det så er prinsesse Mary) mener det som en provokation/spøg - for ellers virker det som en der (ubevist?) er smagsdommer for hvad der lyder godt/dårligt...

Og er det ikke lidt dét, diverse tråde er præget af: udsagn fra etablerede/respekterede "HiFidemagoger" d er meget nemt kommer til at virke som smagsdommere, hvis udtagelser "pøblen" spontant anderkender som værende "sande" (ups, hvor kom dét fra?)

Nu har jeg jo faktisk 5 stk. 3020'ere, og vil naturligvis tage den bedste med - det har jeg jo lov til.

Jeg har også en ML No 27 samt et sæt rørmonoblokke til 38k i nypris, samt diverse andre forstærkere.

Jeg siger skam ikke at en 3020 vil vinde over en ASP, blot at den ICE som var hos kubikken, ikke klarede mosten (måske var den defekt?).

Nej, faktisk siger jeg bare at det er den der vejer mindst, og dermed skal med, hvis jeg skal have noget med til test.

Den kan iøvrigt et par tricks - og har du aldrig selv haft en, og brugt den med en god forforstærker, så kan du ikke udtale dig.

Jeg hørte den trekantede ICE på messe for nogle år siden, og blev bestemt ikke imponeret - snarere tvært imod. Og det var den model High-Fidelity skamroste, men vist senere måtte trække nogle udsagn tilbage, og erkende at de lod sig rive med.

Svend P sælger sin ICE men beholder NAD 218.
Det siger vel også lidt?

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

miju skrev:
[QUOTE=Groove>

Jeg mener ikke der skal være noget forspring til enkelte teknologier eller principper. Så kunne du jo også sige at OTL rør også skulle have en chance og yderligere udvide prisgruppen.

Hvad er der i øvrigt galt med følgende konklusion (eksempel):

0-10K: Her er ICE uden konkurrence

10-25K: Her er der kamp fra gode A/B konstruktioner og visse røramps. Men der er smag og marginaler der er afgørende.

25K- : Her er nogle amps afgørende bedre en ICE.

[/QUOTE>

Her er vi enige... den pris opsætning du der skitsere er meget rammende... og meget fair!

Det der skrives om ICE's fordel fremfor tradisionelle amp's vedrørende fordyrende strømforsyninger og køling mm. kan der være noget om!..

Men jeg skriver også at de reelle konkurenter til ICE skal findes omkring de 20 kg.kr... og lidt her over.. og at ICE kan gøre sif helt op over denne prisklasse..

MEN! "træerne" vokser heller ikke ind i "himlen" og når vi kommer op over 50kg.kr. og der opefter så er konkurancen ekstrem og her kan det meste ICE  nok ikke længere være med..

Så fra de 4000 kr og op til max. 30kg.kr.. er området hvor sammenligning skal ske og de relle konkurenter skal findes.

Og alt kan da være med!! kl. A/B - A - Rør og anden kl.D teknologi mm....

mvh.

Man lytter meget i penge .

Det er meget sjovt at tro når alt bare koster over 30000kr så kan de ikke følge med .

Det er det værste gang mund l**t jeg har hørt .

Du undskylder dig gemmer priser på det udstyr du høre , hvorfor ikke bare glemme alt det om pris .
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Det siger vel også lidt?

Lidt. Konkret manglede jeg mere effekt da jeg skiftede højttalere. eAR 202'eren er "kun" på 130 W i 8 ohm, og kan kun afgive 11 A, mod 218'erens 225 W og jeg-ved-ikke-hvor-mange-ampere. Der er der anderledes mere hul igennem og magt over tingene nu med 218'eren. Og til 4500 kr brugt, var der ikke nogen alternativer for at købe en ICE. En 2x500W (4ohm) Beast koster til sammenligning 7000 kr

Men jeg er stadig vild med ICE lyden - især evnen til aldrig at blive anstrengt at lytte til når man spiller højt. Når man, som mig, ikke behøver at bekymre sig om hvad der er korrekt og neutralt lyd, har man ikke så mange forbehold, så jeg er sikker på at ICE finder ind i mit anlæg igen en dag. Måske når det kommer indbygget i en surround reciever, så man slipper for at have alle de (grå) kasser stående

Og til Jer der går efter 3020'eren:

Hvorfor er det nemt at acceptere at en ICE kan banke en 10 gange så dyr forstærker, men helt umuligt at en 3020 kan gøre det samme?

Der er stadig en invitation åben fra Kubikken til at dukke op med Jeres egen forstærker for at høre forskellen. Endnu er der vist ingen der har fortrudt de har gjort det!

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Ahrg, her må jeg til dels give jensen ret; tror nu nok at det er at tage munden lidt vel fuld at hævde at man skal op i 30+ for at finde reelle konkurrenter til ICE - og jo, jeg HAR selv Ear 1001 .

Omvendt - og denne her er til dig jensen; lidt urealistisk at "glemme alt om pris" - prisen spiller da absolut en meget stor rolle i vores vurdering af hvilke hifi-enheder vi køber - og hvor vi får mest (vel-) lyd for vores hårdt optjente kroner.

mvh

Jesper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

- og til Svend P; Respekt for dit argument omkring det at forstå at ICE'en som sådan vil blive slået på egne "forcer" af en NAD; Hvorfor er det nemt at acceptere at en ICE kan banke en 10 gange så dyr forstærker, men helt umuligt at en 3020 kan gøre det samme?i,

- At jeg så alligevel er uenig, fjerner ikke pointen i dit udsagn.

mvh

Jesper/Oldhifinut

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

Ahrg, her må jeg til dels give jensen ret; tror nu nok at det er at tage munden lidt vel fuld at hævde at man skal op i 30+ for at finde reelle konkurrenter til ICE - og jo, jeg HAR selv Ear 1001 .

Omvendt - og denne her er til dig jensen; lidt urealistisk at "glemme alt om pris" - prisen spiller da absolut en meget stor rolle i vores vurdering af hvilke hifi-enheder vi køber - og hvor vi får mest (vel-) lyd for vores hårdt optjente kroner.

mvh

Jesper/Oldhifinut

Ikke det jeg mener .

Men en hvis person har det med altid at skulle nævne pris og altid gøre det der koster mest bedst og undskylde det .

Jeg har hørt mange ting der har været meget dyrt men som har spillet som l**t .

Jeg er sgu ligeglad med om der står for 1 mill foran mig det kan ikke gøre noget ved mine øre det kan det jeg høre .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

For lige at springe lidt i det, så er jeg kommet til at tænke på, hvorfor mon "Ice" som regl bliver opgivet i 4ohm når alt andet bliver opgivet i 8 ohm når vi snakker om udgangseffekt?

Michael

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

For lige at springe lidt i det, så er jeg kommet til at tænke på, hvorfor mon "Ice" som regl bliver opgivet i 4ohm når alt andet bliver opgivet i 8 ohm når vi snakker om udgangseffekt?

Michael

Så lyder det af mere, ligesom billige PA-amps.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Michael

Ha, et salgstrick: den dobbelte effekt i 4 ohm selvfølgelig...  

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

Husk lige at finde regnestokken frem, når der skal regnes om til de watt som Fakta brugte engang på et plastikanlæg.

De havde et lille anlæg der var opgivet til 600W PMPO.
Skilte man højttalerene ad stod der bag på enhederne 3W, hvilket nok faktisk var en overdrivelse.

ASP1000 blokke med denne effektopgivelse ville vel måle 100.000W da Fakta havde en faktor 100 i forskel.

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Hmm sg da noget underligt noget egentlig hvis man tænker over det, i stedet for at opgivet det i "standarden" i stedet for, et eller andet sted er det jo ligemeget om det er 500 eller 10000 watt skulle man mene, i de fleste tilfældet i alle tilfælde.

Michael

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Spencer: Jeg kan ikke svare for alle andre, men jeg ved for mit eget vedkommende, så er jeg ikke meget for at købe brugt når det kommer til hifi af den grund at man ikke har muligheden for at aflevere tilbage, hvis der enten er noget i vejen med apperatet eller man ikke kan lide lyden når det kommer hjem til én selv. Måske er det en dum argumentation, men det er lidt sådan jeg selv har det, med mindre at det er noget som jeg kender i forvejen, og velviddende at der er mange penge at spare i mange tilfælde.

Michael

Det er da en fair prioritering, at købe nyt for at sikre sig mod fejlkøb ved at købe nyt med fortrydelsesgaranti, men det koster selvfølgelig ekstra...

Sjovt nok har jeg købt mit allerbedste HIFI uden at høre det først, men det hænger sammen med at jeg dels har haft en dags fortrydelsesret eller at det simpelthen er købt på auktion, hvilket der klart er en risiko for at der er mangler ved...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

ppp_dk: Okey, men så kræver det at man går i butikker og lytter på noget som man måske godt kunne tænke sig, men ikke har råd til feks, og så leder efter det "ude i verden" ik?

Hvor har du fundet dine spændende ting henne feks?

Michael

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Spencer skrev:

Det siger vel også lidt?

Lidt. Konkret manglede jeg mere effekt da jeg skiftede højttalere. eAR 202'eren er "kun" på 130 W i 8 ohm, og kan kun afgive 11 A, mod 218'erens 225 W og jeg-ved-ikke-hvor-mange-ampere. Der er der anderledes mere hul igennem og magt over tingene nu med 218'eren. Og til 4500 kr brugt, var der ikke nogen alternativer for at købe en ICE. En 2x500W (4ohm) Beast koster til sammenligning 7000 kr

Men jeg er stadig vild med ICE lyden - især evnen til aldrig at blive anstrengt at lytte til når man spiller højt. Når man, som mig, ikke behøver at bekymre sig om hvad der er korrekt og neutralt lyd, har man ikke så mange forbehold, så jeg er sikker på at ICE finder ind i mit anlæg igen en dag. Måske når det kommer indbygget i en surround reciever, så man slipper for at have alle de (grå) kasser stående

Og til Jer der går efter 3020'eren:

Hvorfor er det nemt at acceptere at en ICE kan banke en 10 gange så dyr forstærker, men helt umuligt at en 3020 kan gøre det samme?

Der er stadig en invitation åben fra Kubikken til at dukke op med Jeres egen forstærker for at høre forskellen. Endnu er der vist ingen der har fortrudt de har gjort det!

Svend P, jeg ved det ikke. Det har måske noget med logik at gøre: ICE er ny teknologi, og har (i teorien) mulighed for at være bedre...

3020 bygger på gammel teknik - og hvis du (og Puch maxi) har ret i at 3020 (der koster kr 500 brugt) banker amps der koster 20-30.000, ja så er det jo lidt af et scoop, og (mærkeligt nok) en meget velbevaret hemmelighed, som burde være verdensberømt for sin performance!

Bare en tanke, med mulighed for jeg tager fejl!

PS: hvis 3020 er så god, er der selvfølgelig ingen der vil af med dem - og hvis, vil de koste mere end end ?

PPS: En anden mulighed er: at det kun er jer få "gyldene øre" der kan høre 3020s kvaliteter

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 01:24 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:

3020 bygger på gammel teknik - og hvis du (og Puch maxi) har ret i at 3020 (der koster kr 500 brugt) banker amps der koster 20-30.000, ja så er det jo lidt af et scoop, og (mærkeligt nok) en meget velbevaret hemmelighed, som burde være verdensberømt for sin performance!

Hemmeligheden består skam ikke i at 3020 er god, men at den $2000 dyre forstærker ikke er det!

Det er dér alle sammenligningerne kommer ind, da man ved direkte sammenligning finder alvorlige og banale mangler i mange dyre konstruktioner.

Disse mangler kommer f.eks. når meget ulineære komponenter bruges, og der må kompenseres en hel masse for disse ulineariteter.

Når vi kigger på Bang & Olufsens dokumentation over ASP1000 finder vi det lidt foruroligende at dæmpningsfaktoren rasler i bund allerede over 1000Hz - derfor lidt skeptisk.

Men hvilke højttalere der så lader sig provokere af det, er en anden sag.

Da de modifikationer der gør topmodellerne i ICE-power dyre, næppe retter dette problem, er der nok i virkeligheden andre problemer der er meget værre.

Lidt synd er det, at vi ikke har de tekniske forklaringer på hvorfor de dyre versioner er markant bedre.

<< Forrige Side af 33 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes