Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 18:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: eAR.. Rystende god oplevelse! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 33
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Hejsa der!

Jeg synes jo lidt det her er en sjov tråd at læse i nu.
Miju skifter referencer som vi andre skifter koner og ferrarier og den slags trivialiteter.

Som jeg ser det, så sætter Miju sig ned, lytter lidt, skifter lidt, lytter lidt og så afgøres det, hvad der er skæg og hvad der er snot.
Dvs. referencen er relativ og udvalgt på én eller anden dag.
So be it.

Min version af det samme er en noget anden historie.

I tidernes morgen baksede jeg en del rundt med forskelligt udstyr, i et forsøg på at finde hoved og hale på det hele.
Det skal jeg lige hilse og sige ikke var nogen god idé.
Mærker der ellers borgede for kvalitet, var så svingende at nyere og større overhovedet ikke garanterede for andet end en dyr investering.
Alligevel er det ret vigtigt, at få fingre i en hel del udstyr alligevel, idet der er enormt langt mellem noget der virker efter hensigten.
Til gengæld bør man så holde godt fast, når man en dag finder noget der har særlige kvaliteter. Det helt sjove er, at det oftest rammer fuldstændigt som et lyn fra en klar himmel, og fra helt uventede kanter.
Grovsorteringen kan man egentlig ret hurtigt komme over, kig efter opamps og FETs i første omgang. Begge disse ting skal kombineres med et mirakel, for at være værd at gemme på.
Så hvis ML, Krell, Classé, Linn, JR eller hvem det måtte være, forsøger at score kassen på sådant djævelskab, så dan dig dit indtryk, og smut så stille og roligt videre, for uanset hvad,så præges lyden af netop opamps og FETs.
Et andet forhold er, at hvis der foretages larmende marketing og patentanmeldelser og hvad ved jeg, så er det heller ikke gode tegn.
Men lyt selv og døm.
Virkelig gennemarbejdede elektroniske konstruktioner er i dag en sjældenhed.
Det er ofte alt for dyrt og desuden for besværligt at producere.

Derfor går de fleste resourcer d.d. på at slippe uden om alle de klassiske problemstillinger i elektronik. Man udvikler snart den ene geniale teknik og snart den anden, som skal reducere ulemperne ved f.eks. IKKE at anvende klasse A bias, eller ved IKKE at opbygge forstærkende trin diskret i etaper, som varetager veldifinerede og stabile opgaver. I stedet går kræfterne på at udvikle nemme og hurtige løsninger, som kun sjældent når den ægte løsning ret langt over knæhøjde.
Der ser jeg ICE lige nu, uanset om der måtte stå AR eller JR eller what ever på frontpladerne. Man kan ikke lave amps med den båndbredde, som ikke også lyder båndbreddebegrænsede. Minpåstand er stadig, at 80 Hz og så lige op til og med presensområdet, det er hvad de klarer på en god dag de bedste af dem.
De er med andre ord snotlangsomme.

Hyppige modelskift tyder også på, at man ikke laver tingene færdige, MKI, MKII, MKIII, MKIV, MKV osv. bør ligge langt fra hinanden i tid, eftersom der stort set intet sker på halvlederfronten nu som for 20 år siden.
Opamps er der sket en del med, de er blevet anderledes med tiden. Meget ofte er det blot dem der ændres på, når der kommer nye varianter og modeller.

Med alt dette her, vil jeg egentlig sige, at jeg i langt højere grad respekterer folk, der finder noget der virker for dem, og holder ved det i længere tid.Så kender man sine ting efterhånden på det gode og på det onde.

Det sidste er en ret god ting at kunne.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Med udgangspunkt i oplægget, er det vi har her, et umiddelbart indtryk af et forstærkersæt som giver en mængde accociationer til dyrere grej, baseret enten på samme teknologi, eller en helt anden.

Det som så, syntes jeg, vil blive rigtig interessant er:

Vil dette lytteindtryk bevares ved lang tids lytning, og over en længere periode over flere uger?

Det er jo ingen hemmelighed at umiddelbarhed er et salgsparameter når man i en forretning skal sammenligne grej, eller når man går fra rum til rum på en messe.

Umiddelbarheden er godt hvis der er møntet på et større publikum, med mange samtidige musiklyttere. Har man en musikklub hvor mange lytter med, er det vigtigt at de grundlæggende ting er i orden.

At man har et lydbillede hvor forvrængning i diskanten med skarpe sibilante lyde - sss, ssch osv. undgås.

Manglende niveau i enkelte frekvensområder vil også blive bemærket af et større publikum, specielt hvis det er i området med sangstemmer.

Vi har altså et par uafklarede spørgsmål:

• Vil det første indtryk af forstærkerene holde over en længere periode, eller vil man opdage at noget mangler, som ikke lige var så tydeligt i første omgang?
  • Hvilke højttalere vil egne sig bedst, og er der nogle højttalere man helt bør udgå at sætte sammen med?
  • Er der ting andre steder i lydkæden der skal revideres, og ender det alligevel med at blive en dyr historie? (som det jo sker så tit).

dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Er der ikke gået lidt meget "penis-måleri" i denne tråd ?

Ja det ville da være mærkeligt hvis en krell til 50k ikke lyder bedre end en isblok til 5k. Det gode ved ice er vel netop at man kan få god lyd til til alm. penge - jeg ville personligt aldrig bruge 50k på en forstærker.

Hvis Toftdahl skal blive ved med at fremhæve bertrams magiske evner, og som det eneste der rigtigt virker - så synes jeg han skal blive mere konkret.

Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000

Lax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Lax skrev:

Må sige at man bliver lidt forvirret af at læse om PWM forstærkere herinde. Bl.a. Toftdahl (tror jeg nok det var) skriver, at ICE er mindre interessant i forhold til ZAPpulse forstærkerene. Det skyldes åbenbart nogle sikkerhedskredsløb i signalvejen.

Hvis du med Toftdahl mener Bertrams marketingschef, så er han genfødt med ICE i munden . Han mener i modsætning til Miju at der er himmelråbende forskel på standard ICE og dem med specialfyldninger fra tandlægen. Ikke forstået.

Stol på dine egne ører og din egen smag. Lyt ikke for meget til folk i branchen og folk med åbenlys tilknytning til denne! Det gør jeg nu også, men det er da rart at høre andres erfaringer og forslag til forbedringer. Som sagt har jeg selv meget lidt kendskab til ICE, ZAPpulse, mm. De to jeg havde på besøg, overbeviste mig ikke.

Til top Vis Lax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lax

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Kurt von Kubik]

Hejsa der!

Jeg synes jo lidt det her er en sjov tråd at læse i nu.
Miju skifter referencer som vi andre skifter koner og ferrarier og den slags trivialiteter.

Wrong!

Jeg skifter når jeg høre noget bedre end tidligere referance!

Som jeg ser det, så sætter Miju sig ned, lytter lidt, skifter lidt, lytter lidt og så afgøres det, hvad der er skæg og hvad der er snot.
Dvs. referencen er relativ og udvalgt på én eller anden dag.
So be it.

Wrong!

Der lyttes over MINE højtalere og andet grej jeg kender ud og ind, der lyttes til meget forskellig musik, der lyttes over mange gange og på flere måder, A/B test, blind test, alm. lytning og sammenligning osv..

MEN! generelt tager det mig ikke mange aflytninger, (musik numre) at høre om noget duer eller ej, om det er noget der bør lyttes nærmere på eller ej!? (noglegange få minutter)

Min version af det samme er en noget anden historie.

I tidernes morgen baksede jeg en del rundt med forskelligt udstyr, i et forsøg på at finde hoved og hale på det hele.
Det skal jeg lige hilse og sige ikke var nogen god idé.
Mærker der ellers borgede for kvalitet, var så svingende at nyere og større overhovedet ikke garanterede for andet end en dyr investering.
Alligevel er det ret vigtigt, at få fingre i en hel del udstyr alligevel, idet der er enormt langt mellem noget der virker efter hensigten.
Til gengæld bør man så holde godt fast, når man en dag finder noget der har særlige kvaliteter. Det helt sjove er, at det oftest rammer fuldstændigt som et lyn fra en klar himmel, og fra helt uventede kanter.
Grovsorteringen kan man egentlig ret hurtigt komme over, kig efter opamps og FETs i første omgang. Begge disse ting skal kombineres med et mirakel, for at være værd at gemme på.

Det er så DIN! mening og smag mm.

Så hvis ML, Krell, Classé, Linn, JR eller hvem det måtte være, forsøger at score kassen på sådant djævelskab, så dan dig dit indtryk, og smut så stille og roligt videre, for uanset hvad,så præges lyden af netop opamps og FETs.

Igen din mening om disse ting og sager!... andre har jo nok en anden? ellers eksisterede opamps og fets jo næppe i hifi??

Et andet forhold er, at hvis der foretages larmende marketing og patentanmeldelser og hvad ved jeg, så er det heller ikke gode tegn.

Som firma er man hurtig yt og død som en sild uden idag.. ( på nær måske MEGET! meget! få..)

Men lyt selv og døm.

Ja men! det er jo det jeg / vi gør...

Virkelig gennemarbejdede elektroniske konstruktioner er i dag en sjældenhed.
Det er ofte alt for dyrt og desuden for besværligt at producere.

Det vil indehavere af netop ML, Krell, JR. og andet highend nok være tilbøjeligt til at være lettere uenig med dig i!!...

Derfor går de fleste resourcer d.d. på at slippe uden om alle de klassiske problemstillinger i elektronik. Man udvikler snart den ene geniale teknik og snart den anden, som skal reducere ulemperne ved f.eks. IKKE at anvende klasse A bias, eller ved IKKE at opbygge forstærkende trin diskret i etaper, som varetager veldifinerede og stabile opgaver. I stedet går kræfterne på at udvikle nemme og hurtige løsninger, som kun sjældent når den ægte løsning ret langt over knæhøjde.

Du har så fundet hvad du syntes er godt! og ALT! andet nyt er ikke godt... tjaaa...  det minder betænkeligt om her indefra hedengangene unævnelige JB's. holdning hvad angår Linn..

Der ser jeg ICE lige nu, uanset om der måtte stå AR eller JR eller what ever på frontpladerne. Man kan ikke lave amps med den båndbredde, som ikke også lyder båndbreddebegrænsede. Minpåstand er stadig, at 80 Hz og så lige op til og med presensområdet, det er hvad de klarer på en god dag de bedste af dem.
De er med andre ord snotlangsomme.

Hummm... der er nok en hel del indehavere af sådanne produkter, anmældere ( der nødvendigvis ikke selv har disse apperater men alm. gode gammeldags som du selv) mmf.. der ikke er helt enige med dig i!? ( inc. mig selv!!!!)

Kl.A er fremragende ( har det jo selv!!) og langt bedre end det meste andet der er at opdrive!.. MEN! det er IKKE! det eneste der duer.. alm. A/B løsninger kan være helt lige så gode.. og efter min mening og nu erfaring også ICE. teknologien.. den skal dog lige endnu have tid til at modnes lidt, selv om den er forbandet tæt på det der rykker! ( hvirlangtid har man ik haft til af forfine og udvikle de "gamle" teknikker.. tjaaa.. selv RØR! har jeg lyttet på hvir man kunne blive i tvivl om det nu vitterligt VAR! rør eller om de bare var til pynt! så lidt (i negativ forstand) rør lyd var der! og så gode var de...  sååååå... klap lige hæsten!!

Hyppige modelskift tyder også på, at man ikke laver tingene færdige, MKI, MKII, MKIII, MKIV, MKV osv. bør ligge langt fra hinanden i tid, eftersom der stort set intet sker på halvlederfronten nu som for 20 år siden.

Jeg ser ikke noget galt i at forbedre når der er mulighed for det..  hvis et firma ikke holder sig upfront hele tiden, falder de hurtigt bagud i forhold til konkurenterne der så implementere de forbedringer der nu løbende muliggøres.

Dette uanset hvor hørbare og reelle de så er? men markhedet "kræver" dette.. der er kun alt for få som dig, der stiller sig tilfreds med 10 - 15 år. gammel teknologi, havde flertallet af købere tænkt og ageret som dig, var det ikke sket nogen udvikling overhoved de sidets 10 - 15 år.

Man/du kan så debatere om forbedringerne og eller udviklingen så er god og den rette vej mm. osv... i henhold til dine opfattelser og øre mm. men det er så en anden historie!!..

Opamps er der sket en del med, de er blevet anderledes med tiden. Meget ofte er det blot dem der ændres på, når der kommer nye varianter og modeller.

Tjaaa... eller også diktere "moden" at cd. skuffen skal sidde i højre eller venstre side eller i midten og knapperne så'n og så'n og at det skal være sort, blankt osv..  sådan er det jo bare.. welcome to the REAL world!...

Hifi er FORRETNING! for de der lave det.. hvis ikke så er de ikke til længe.

Hved er der iøvrigt blevet af Dali Gravety og Detail??? så'n andet end hos de der nu har det, og er tilfredse med det og stået af i deres nygerrighed efter hvad der ellers i tiden røre sig.. ( eller ej længere har råd til andet og nyere i samme klasse ) eller i brugt anoncer? ik fordi der er eller var noget galt med dette glimrende grej!!!..  meeeen.. det "levede" da ik særligt længe i produktion og salg mm. trods sin fremragende preformance mm. og det er jo ik fordi det var så ekstremt meget dyre og prismæssigt usælgeligt end mange andre highend produkter ( Krell, ML mf.) hvis det er SÅ! ULTIMATIVT! hvorfor laves det så ikke mere og stadig som dengang?? og går som "varmt" brød hos entusiasterne med finanserne i orden ( og de findes der jo en del af da div. highend firmaer ellers nok ikke ville eksistere!?)

En konstant udvikling en nødvendighed.

Og jeg finder faktisk at der vitterligt sker forbedringer nu og da..

Med alt dette her, vil jeg egentlig sige, at jeg i langt højere grad respekterer folk, der finder noget der virker for dem, og holder ved det i længere tid.Så kender man sine ting efterhånden på det gode og på det onde.

Det sidste er en ret god ting at kunne.

JO da! det er det jo nok!?... det har jeg da også gjort!.. med det grej jeg har stående der hjemme!  og hvad angår referancer? tjaa ML har været min siden sidst i 80'ne,  dette selvom jeg har været begejstret for andet der er dukket op og har forført mig lidt!... men jeg vender som regel altid tilbage..

Dog har dette sjældent indflydelse på det jeg selv har stående, da det ER SÅ GODT DET KAN BLIVE MED DE MIDLER JEG HAR! ( indtil nu da..)

Havde jeg haft røven fuld af penge!? så havde jeg nok i stil med Jensen haft en temmelig omfattene gennemgang af udstyr i det lille hjem, ( men ærligt talt tror jeg aldrig det ML jeg så absolut havde købt øjeblikkeligt, ville blive afskaffet, når nygerrigheden og begejstringen for andet mældte sig.. men måske kun midlertidigt sat til side, når nye veje skulle prøves..)

[/QUOTE]

Den mere skarpsindige vil bemærke, at jeg faktisk har en relativ fast referance der konstant "hiver" mig tilbage på rette vej, nemelig MarkLevinson..

( Tiden vil vise om JR holder...  men det virker umidelbart sådan.. dog er ML ikke sat til side som en god referance!.. )

Fopr mig er min referance det grej der giver mig den BEDSTE! oplevelse og størst troværdighed mm. og kommer nærmest hvad jeg opfatter som den rette måde at formidle på..

Hvad angår det forstærker grej jeg vitterligt selv har stående der hjemme, så er det nu over 5 år gammelt, (den normale leve tid for forstærkere hos mig er rundt 8 - 10 år)

Det jeg har pt. har DEN! lyd der kommer nærmest et for mig tåleligt kompromis mellem den lyd jeg med de midler jeg har at gøre godt med, kan få, og de /den ultimative referance (MNO.) jeg nu har... 

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=shras]

Den mest rystende oplevelse ved denne tråd er vel efterhånden hvordan historien gentager sig?

Må man anbefale ophavsmanden en tur ud i den virkelige verden? Den eksisterer skam stadig.

[/QUOTE]

Og hvor vil du hen med en sådan dumsmart bemærkning!??? 

Hvad ved du??

Og øvrigt har du ikke noget sagligt at bidrage med i BEBATTEN! ( vedrørende ICE og eAr)  skulle du så ikke bare holde dig væk fra denne tråd og dine bemærkninger for dig selv?

Hvorvid du kan lide hvad jeg skriver, tror på noget af det eller what ever? rager mig en skid MEGET! mildt sagt.. 

Finder dog din tilstedeværelse i denne tråd når du kun er her for at lukke personligt l**t ud lettere belastende..

Så kom med noget brugbart eller hold kæft!..  ( eller skal jeg crashe eventuelle tråde du må være med i og lukke pis ud til og om dig???   ej vel!... det stadie gider jeg ikke at slime mig ned på!... men det gør DU øjensyneligt?) 

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Hvis i ikke kan føre en diskussion på et voksent plan uden eder og forbandelser så lad være med at poste jeres indlæg !

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Jeg ser ikke noget galt i at forbedre når der er mulighed for det..  hvis et firma ikke holder sig upfront hele tiden, falder de hurtigt bagud i forhold til konkurenterne der så implementere de forbedringer der nu løbende muliggøres.

Dette uanset hvor hørbare og reelle de så er? men markhedet "kræver" dette.. der er kun alt for få som dig, der stiller sig tilfreds med 10 - 15 år. gammel teknologi, havde flertallet af købere tænkt og ageret som dig, var det ikke sket nogen udvikling overhoved de sidets 10 - 15 år.
På forstærkerfronten er der overhovedet ikke sket anden udvikling end muliggørelsen af PWM - intet andet overhovedet.
De bedst epowertransistorer er nøjagtigt de samme som for 15 år siden desværre.
Kondensatorer, servokredse, transformere og modstande - hmmm ingenting.

Man/du kan så debatere om forbedringerne og eller udviklingen så er god og den rette vej mm. osv... i henhold til dine opfattelser og øre mm. men det er så en anden historie!!.. Opamps ha gjort nøjagtigt det samme som CD maskinerne gjorde. De forbedrede de værste og har i den grad bennemsnitliggjort resten.
Beklager - der er ikke toplyd at hente i noget som helst kredsløb med 100-110 dB modkobling. Det ligger i sagens natur, men folk vænner sig til det og pressen fløjter med på melodien.

Hved er der iøvrigt blevet af Dali Gravety og Detail??? så'n andet end hos de der nu har det, og er tilfredse med det og stået af i deres nygerrighed efter hvad der ellers i tiden røre sig.. ( eller ej længere har råd til andet og nyere i samme klasse ) eller i brugt anoncer? ik fordi der er eller var noget galt med dette glimrende grej!!!..  meeeen.. det "levede" da ik særligt længe i produktion og salg mm. trods sin fremragende preformance mm. og det er jo ik fordi det var så ekstremt meget dyre og prismæssigt usælgeligt end mange andre highend produkter ( Krell, ML mf.) hvis det er SÅ! ULTIMATIVT! hvorfor laves det så ikke mere og stadig som dengang?? og går som "varmt" brød hos entusiasterne med finanserne i orden ( og de findes der jo en del af da div. highend firmaer ellers nok ikke ville eksistere!?) Det er såmænd en meget nem historie. Prisen ville blive ustyrlig høj.  Den blev solgt for 125K i sin tid og det var faktisk uden avance. der er alt for meget der er specialfremstillet og alt for meget der er realisert for besværligt.
Samletiden er 1 uge pr. stk. kabinettet har kostet helt uhyrlige summer, køleprofiler ligeså. Blæsere fra Papst, specialfremstillede 50kg trafoer fra VRT og sidst men ikke mindst, et batteri på 11 par udgangstransistorer pr. side, der er nødt til at vælges ud fra flere hundrede stk. pr. kanal og derfra er pinedød nødt til at afprøves i forstærkeren og evt. derefter byttes og byttes og byttes indtil der er strømballance i udgangstrinnet (ellers brænder de af pga. skævdeling af arbejdet). Sådan et puslespil er ikke nemt at få til at gå op.
Brænder man en udgang på den, så er de første 10K hurtigt ude at svømme, for der skal bestilles mere end 100 pr. kanal, for at ramme med sandsynliged - måske mere.
Det koster simpelthen alt alt for meget.
En ML, Classé eller en Krell er en helt anderledes håndterbar størrelse, matchning er intet problem, ligesom køl og kabinet slet ikke behøver være dyrt.
Specielt arbejdstiden kan sættes meget lavere.
Opamps gør konstruktionen helt anderledes nem at overskue og hurtig at sammensætte vha. cadcam. Vil man f.eks. bygge både diskret og ballanceret, så ønskes der held og lykke herfra. Det er næsten umuligt pga komponenttolerancer, som det vil koste det hvide ud af øjnene, at måle sig ud af.
Vil man bygge ballanceret vha. opamps, så er det stensikkert at man overhovedet IKKE kan. Man gør det bare alligevel - just business.
Business ja - udvikling nej.

En konstant udvikling en nødvendighed. På forstærkerfronten er der simpelthen ingen udvikling - belager. Se nu f.eks. Linn´s seneste påhit en kombi af poweropamos og bipolare transer - patent og det hele . Det er den vej det bærer inkl. ICE.
Hvis du synes det er udvikling, så er du altså lidt for naiv. det er for at gøre det nemt og billigt, og for at gøre plads til avancer.

Og jeg finder faktisk at der vitterligt sker forbedringer nu og da.. Nå!
F.eks. Også Jensen synes ML 20.5 eller hvad den nu hed, er den bedste ML til dato.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

@Miju

Din umiddelbare reference, er dine egne hjemmebyggede højttalere.

Har du impedansmålinger, samt frekvensmålinger af disse, som du vil vise frem?

Evt fotos?

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Spencer]

@Miju

Din umiddelbare reference, er dine egne hjemmebyggede højttalere.

JA! blandt andet1.. eks. B&W801, JMLab og AudioData samt Dali og DANSpeak mf.

Har du impedansmålinger, samt frekvensmålinger af disse, som du vil vise frem?

Evt fotos?

fotos ?? yeps! masser...

[/QUOTE]

For fotos så se venligst under Mit DIY project her inde.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12509&K W=miju

Målinger vil jeg faktisk sætte på snarligt, skal enten scanne de gamle ind eller lave nye og føre disse ind..  ( de ligger på en ældre maskine og måleprogrammet er DOS baseret.. så umidelabt har jeg ikke lige kunne smide dem over her på, min nye har ikke engang Diskette drev...  )

Kan dog sige at de ligger indenfor +/- 1 - max 1.2 db. fra 40 - 20000 Hz. og +/- 3 db. fra 20 til 25000 Hz.

Arbejder på at få div. målinger ind på før omtalte tråd..

(Men "Aska" herinde fra, har set og hørt den jeg pt. har stående (en lidt ældre model med SS mid. istedet for Audiotech ) samt målingerne.. vil du vide lidt og høre om det nu også kan være rigtigt?? send ham en mail..  )

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Desværre gik det som jeg forventede, men er det ikke på tide at vende tilbage til virkeligheden og lade mudderkastningen være, og dermed bare opnå en eneste reel tråd om Ice?

Derudover kan der godt undre mig en del at Kurt kan udtale sig skråsikkert om samtlige ICE forstærkere når den eneste han svjv. nogensinde har hørt er den "ringeste" nemlig en Ear 202?

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:

Desværre gik det som jeg forventede, men er det ikke på tide at vende tilbage til virkeligheden og lade mudderkastningen være, og dermed bare opnå en eneste reel tråd om Ice?

Derudover kan der godt undre mig en del at Kurt kan udtale sig skråsikkert om samtlige ICE forstærkere når den eneste han svjv. nogensinde har hørt er den "ringeste" nemlig en Ear 202?
Ikke rigtigt!
ICE maskinerne har været eAr two 0, eAr two MK ét eller andet, ZAP pulse, Zap pulse MK noget mere og SE tror jeg også de hedder.

OG så lige den nævnte 202.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Den sidste ZAPPulse Kubik lyttede til, var min mk. 2.2SE. Jeg tilbød at bytte lige over med hans gamle Dali Gravity, men han var ikke til at samarbejde med på dette punkt!
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Jesper Juul skrev:

Ikke rigtigt!
ICE maskinerne har været eAr two 0, eAr two MK ét eller andet, ZAP pulse, Zap pulse MK noget mere og SE tror jeg også de hedder.

Glem ikke den uovertrufne stabile Tripath!

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Jesper Juul skrev:

Ikke rigtigt!

Ok, den har jeg misforstået, beklager. Forresten så er Zapperne vel ikke ICE eller ?

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
Den sidste ZAPPulse Kubik lyttede til, var min mk. 2.2SE. Jeg tilbød at bytte lige over med hans gamle Dali Gravity, men han var ikke til at samarbejde med på dette punkt!
Ellers godt forsøgt...
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Jesper Juul skrev:

Ikke rigtigt!

Ok, den har jeg misforstået, beklager. Forresten så er Zapperne vel ikke ICE eller ?

Well måske det er soft ICE.
Og i øvrigt er en ret skæg historie om Tripathen, at jeg faktisk havde svært ved at høre, om højttalerne var i fase eller i modfase på den, idet Svend P ikke 100% havde styr på, om han havde fulgt farvekoderne rød sort og det der.
Men det var faktisk svært at afgøre. På min egen ville der ikke gå mere end 1 enkelt sekund, før jeg ville reagere.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Nice med lidt hjælp til gammel slidt hukommer
Og nej jeg vil ikke bytte, jeg vil jo ikke tage din fine amp fra dig.
Der er da masser at bygge videre på i nogle årtier

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

ICEpower og ?????

Jeg må give Jesper Juul 100 % backup og sige at tråden er kørt af sporet.

Der skrives mange ting om disse ICEpower, hvis man læser hele tråden fra begyndelsen - men jeg må erkende, at det meste lyder som gisninger og meldinger fra korte lyt.

Personligt har jeg adgang til mængder af ICEpower, og tester det meste af det, og tester på det i månedsvis, og har gjort det igennem et par år, derfor tør jeg også sige at det er mest gisninger og løs snak fra en del personer.
Dermed ikke sagt, at dem der har ICEpower hjemme og spiller på det til dagligt, er forkert på den og siger noget vrøvl, tværtimod synes jeg at tråden har bragt nogle kompetente tilkendegivelser fra disse.

Jeg skal ikke gentage mine erfaringer og meninger om ICEpower, men jeg vil gentage, at det synes som om ICEpower modulerne ASP, er særdeles følsomme over for kabelvalg og forforstærker - hvilket mange lange test's af kabler og forforstærkere, i forbindelse med ASP modulerne har vist. Og jeg mener klart, at de er mere følsomme end andre forstærke i det brede gennemsnit.

Men hvor om alting er, så vil jeg prøve om man ikke i løbet af vinteren kunne stable et ICEpower seminar på benene, hvor vi kunne spille på Jeff Rowland og alt det andet der findes på markedet.
For det er det vi trænger til, at få samlet de forskellige mennesker og de forskellige produkter, og blandet disse ting med de enkeltes erfaring, så disse lange kedelige og uendelige uoverensstemmelser kan blive afklaret.

At arrangere det og sammensætte tingene kræver naturligvis noget tid og arbejde, da der skal en del forskelligt grej til - det må komme når tiden er der, og vi kan godt risikere at det først bliver i januar, for det varer jo ikke længe før julen gør sit indtog i de forskellige kalendere.
Når vi gør det, skal det gøres ordentligt, også i et egnet lokale, hvor der er plads nok, ligesom der skal afsættes en hel dag til det.

Er der nogle der har ideer og andet - hører jeg gerne fra jer på mail.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

toftdahl@webspeed.dk 
tlf. 2620 1609

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret