| Forfatter |
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
|
Hejsa Kyhn!
Forstår jeg det rigtigt, at du bruger Van den Hul D102 V special som digitalkabel? Håber du har noget ud af drevets kvaliteter i øvrigt.
|
|
|
halløj
I mit stereo setup bruger jeg D102V som analog mellem DAC og pre samt mellem PRE og Effektforstærker, som digi bruger jeg et Monster Video 1, mens jeg venter på lidt godt fra Blue Jeans
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
Hejsa Kyhn!
Forstår jeg det rigtigt, at du bruger Van den Hul D102 V special som digitalkabel? Håber du har noget ud af drevets kvaliteter i øvrigt.
|
|
|
halløj
I mit stereo setup bruger jeg D102V som analog mellem DAC og pre samt mellem PRE og Effektforstærker, som digi bruger jeg et Monster Video 1, mens jeg venter på lidt godt fra Blue Jeans |
|
|
Jeg tror du vil blive glad for 1694A. Det klarer 4,5GHz som et af de få kabler. Jeg skulle mene at man burde være sikkert kørende, såfremt det klarer ca. 2GHz. Lydmæssigt finder jeg i hvert tilfælde 1694 som ganske usædvanlig ligefrem og velopløst. Det har endda dynamikken som ellers er en sjældenhed. Stikkene fra Canare vidner om lang holdbarhed og gennemtænkte løsninger. I find it nice, men hvorfor skulle der mon gå så længe? Jeg har efterspurgt RG6 tidligere, både her i forum og hos Århus Radiolager m.fl. men ingen har responderet endnu da. Men så er det jo dejligt at Blue Jeans har bukserne på
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja teorien bag både 1694A og canare stikkene er jo iorden, så det er en kombi jeg er meget spændt på!
Jeg er ved at være nået til den erkendelse at jeg før har haft for meget farvning i mit stereo setup , så nu balancerer jeg på grænsen mellem detaljer og lytteglæde, jeg vil nemlig stadigvæk kunne høre de ringe indspilninger
Men jeg tror at min DAC og højttalere nok skal give klangen det lille strejf af varme, der gør det hele lidt mere behageligt selv om resten er ved at være ren killer tendensen er at de gode skiver lyder bedre og de dårlige lyder... tja dårligere målet er nået når de ringe skiver lige kan spille så det er til at holde ud, men de gode skiver får englene til at bryde ud i jubelkor . nå ja og så skal en akustisk guitar lyde som en akustisk guitar(den del er på plads nu)
Men jeg slås lidt med en tendens til at sangeren på mange indspilninger fylder 4m2 i lydbilledet, jeg kan ikke helt finde udaf om det er ringe lagkage eller om mit setup er synderen.
jeg har et par HF ref. skiver med koroptagelser og det er ikke nemt at fornemme bredden på koret(lige som hvis man er til korkoncert og de har hængt 25 mic. op over koret og gengiver mixet på et par ringe monitors ) rumklang og dybde i lydbilldet er rimeligt OK.
Jeg har jo en letvæg på den ene side og en døråbning på den anden, så fejlen kunne jo godt være manglende reflekteret lyd. (iøvrigt er lokalet lige lille nok )
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
|
nu har jeg jo leget lidt med første placering, resultatet er 118x210 ved 16:9,. Jeg sidder 3,5 meter fra "lærred" jeg kan desværre ikke bruge min ide med maskering i siderne, min plade er kun 244 cm bred.
afstanden fra projektor til plade er ca 4.3. men jeg syntes bestemt ikke at billedet er for stort, ville meget gerne nå frem til 244x104 men det kniber lidt
jeg vil slet ikke udtale mig om billedkvalitet, for den findes ikke pt! pladen er rå mdf og jeg kører stadigvæk composite |
|
|
nå mens vi venter på Hdmi/DVI kabel, så er komponent blevet prøvet, meget bedre, faktisk ikke så ringe. Men det med at rulle duer slet ikke, der er striber og underlige skygger på billedet  duer ikke, så næste forsøg er københavnermetoden( bruge sprøjten  ) så det skal jeg da have gang i en af de næste dage!
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Find dog den rigtige størrelse .................altså billede (for dig ) og køb så et godt brugt lærred - istedet for alt det autolaker pjat
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Javel hr.
så må jeg jo hellere afsløre at jeg har købt et brugt 16:9 rullelærred på 244cm bredde , dog er det hvidt gain 1.0, men mon ikke det går! om det bliver på rullen eller om det bliver sat fast på pladen ved jeg ikke, men jeg vil ikke have buler og folder i billedet så hvis det folder det mindste, så ryger det op op pladen!
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
|
Javel hr.
så må jeg jo hellere afsløre at jeg har købt et brugt 16:9 rullelærred på 244cm bredde , dog er det hvidt gain 1.0, men mon ikke det går! om det bliver på rullen eller om det bliver sat fast på pladen ved jeg ikke, men jeg vil ikke have buler og folder i billedet så hvis det folder det mindste, så ryger det op op pladen!
|
|
|
Stortset alle rullelærreder buler, untagelsesvis er tabtension.
- BR
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
kyhn skrev:
|
Javel hr.
|
|
|
Stortset alle rullelærreder buler, untagelsesvis er tabtension.
- BR
|
|
|
Ja desværre, netop derfor tror jeg at løsningen bliver enten DIY tabtension eller at montere det på pladen. men nu må vi se, skal jo lige have det hjem først
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
DVI->HDMI kablet er ankommet og afprøvet....

ikke helt det jeg have håbet på mon det er kablet eller er det bare fordi jeg ikke kan bruge DVI på 10 meter. gode råd modtages, indtil da sidder jeg bare og sukker Snøft
Ved 720 kommer det slet ikke billede på skærmen
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke den der yammaka-dims der er problemet?
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
| Er det ikke den der yammaka-dims der er problemet? |
|
|
måske? men den burde ikke være ringe, alle tilbage meldinger siger jo at den er god nok
men fedt ser det ikke ud!
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yamakawaen kan være en virkelig ond gay lord fokker når man bruger dvi udgangen på den.
vælg den opløsning du vil spytte ud. Og prøv derefter den knap hvor du kører hvad skal man sige udgangene igennem med. Jeg kan ikke forklare dig hvordan knappen ser ud men hvis du læser manualen finder du den nok.
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er før set at kablet simpelthen er defekt. Har du ikke mulighed for
at låne et andet og sammenligne? Evt. tage dit eget med hen et sted,
hvor du kan se hvordan det opfører sig.
Såvidt jeg ved er Supra pt eneste producent hvor kablet er godkendt til
at levere varen fejlfrit på længder over 10 meter, det gælder både for
DVI/HDMI og HDMI/HDMI.
- BR
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
Det er før set at kablet simpelthen er defekt. Har du ikke mulighed for at låne et andet og sammenligne? Evt. tage dit eget med hen et sted, hvor du kan se hvordan det opfører sig.
Såvidt jeg ved er Supra pt eneste producent hvor kablet er godkendt til at levere varen fejlfrit på længder over 10 meter, det gælder både for DVI/HDMI og HDMI/HDMI.
- BR |
|
|
det kan da godt være at det er kablet, jeg har sendt billedet til Ronni, han mener at Supra kablet måske kan løse problemet! det er dog 12meter og egentlig har jeg kun brug for 9meter!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
L.B. skrev:
|
|
måske? men den burde ikke være ringe, alle tilbage meldinger siger jo at den er god nok
men fedt ser det ikke ud! |
|
|
Jeg havde på et tidspunkt lånt en Cambridge med DVI og der var top-ringe billede selv på DVI. Køb du bare en ny afspiller, du trænger vist til at få noget nyt 
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
kyhn skrev:
L.B. skrev:
|
|
men fedt ser det ikke ud! |
|
|
Jeg havde på et tidspunkt lånt en Cambridge med DVI og der var top-ringe billede selv på DVI. Køb du bare en ny afspiller, du trænger vist til at få noget nyt 
|
|
|
Mens vi venter på BD, vil jeg vil have en snazio til afspilning af diverse  desværre har den også kun DVI, så kablet skal jeg bruge under alle omstændigheder!
Men Yamakawaen burde ikke være dårlig, omend den ikke er toppen af poppen! men jeg skal jo også liige have en XXX og en YYY og ...... nå men ikke flere indkøb i denne måned, den har været "Lidt" dyr!
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er din yamakawa Chef:
Og gør nu det jeg siger. Ellers bliver jeg måske snart hidsig. Jeg har selv en.. og jeg ved faneme meget om tingene. Jeg har bare lige lånt den ud ellers kunne jeg have vist dig knappen. Men kom nu.Vælg en udgang dvi 576p eller something. og kør den så igennem på den der knap. så kommer dit billede hvis du er heldig. Den er så måske væk igen når du slukker og tænder jeg kan ikke huske det. Som jeg siger den model jeg har er fukkkkced på dvi indgangen. Nogen gange hvis der er dvi kabel i så kan den ikke læse skiven. Tgaer man dvi kablet ud så kører den igen. JO jO
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
... men jeg vil ikke have buler og folder i billedet så hvis det folder det mindste, så ryger det op op pladen!
|
|
|
Du kan evt. også prøve den løsning jeg har brugt....jeg synes at det virker fortræffeligt, og så "ødelægges" lærredet heller ikke (nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad du har givet for det, så det kan jo være at det er ligemeget at det "ødelægges"....
Vedr. dit lærreds farve og gain, så tror jeg ikke du bliver ked af det...og hvis det endlig er for lyst kan du jo invetsere i et Hoya ND filter.... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
|
DVI->HDMI kablet er ankommet og afprøvet....

ikke helt det jeg have håbet på mon det er kablet eller er det bare fordi jeg ikke kan bruge DVI på 10 meter. gode råd modtages, indtil da sidder jeg bare og sukker Snøft
Ved 720 kommer det slet ikke billede på skærmen
|
|
|
Havde selv et sådant kabel til at starte med (Supra over 10 m.) og det virkede heller ikke.....Jeg tog konsekvensen og flyttede hele mit anlæg, således at jeg kunne nøjes med et på 5 m. Det virker upåklageligt!
Ved ikke om jeg før har skrevet det, men rigtig fed bio du er ved at have ...hvad med nogle "helheds" billeder når du får styr på sagerne??? __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Japer skrev:
|
Det er din yamakawa Chef:
Og gør nu det jeg siger. Ellers bliver jeg måske snart hidsig. Jeg har selv en.. og jeg ved faneme meget om tingene. Jeg har bare lige lånt den ud ellers kunne jeg have vist dig knappen. Men kom nu.Vælg en udgang dvi 576p eller something. og kør den så igennem på den der knap. så kommer dit billede hvis du er heldig. Den er så måske væk igen når du slukker og tænder jeg kan ikke huske det. Som jeg siger den model jeg har er fukkkkced på dvi indgangen. Nogen gange hvis der er dvi kabel i så kan den ikke læse skiven. Tgaer man dvi kablet ud så kører den igen. JO jO
|
|
|
huhm
Jeg har prøvet det du siger, uden at det hjalp! men ellers tak for tippet
Jeg prøver lige et nyt kabel og ellers så er det ny afspiller
|
| Til top |
|
| |