Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 13:48   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Apollo Rega CD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 55
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 25 August 2006 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Har lige hørt Saturn op mod en lyngdorf. Der er ingen sammenligning, Rega Saturn spiller lysår bedre...

God Week-end Brutalis..

P.S Rega er bl.a at finde på den kommende hi-fi udstilling i København i september måned. Der vil i alle der ikke har stiftet bekendtskab med Saturn kunne få stillet jeres nysgerrighed.. og evt. blive overbevist..



__________________
Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
    "Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47
 
Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 12 September 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Er der ingen der har noget nyt at bringe på CD afspillerområdet..? 

Mvh

Brutalis



__________________
Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
    "Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47
 
Mightyfish
Lukket konto
Lukket konto

bruger hedder nu: Live21

Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 211
Sendt: 12 September 2006 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

wow brutalis, 90 indlæg, 87 af dem omhandler apollo/saturn

i ku jo passende følge trop med http://www.hifi-musik.dk/?page=viewtopic&mode=reply& t=1175 og se på afkoblingen af rega´s afspillere.

 



__________________
Holfi still sucks. AKA Live21
Til top Vis Mightyfish's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mightyfish
 
Aaberg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 112
Sendt: 12 September 2006 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Jeg gider ikke lige til at læse 42 siders indlæg igennem, så ved ikke om det er blevet omtalt før.

Er der nogle som har svar på, eller som ved hvorfor en Apollo ikke kan spille kopi beskyttede cd'er ud igennem coax udgangen?

Kan det virkelig passe at dette ikke kan løses på andre måder end at lave kopier af alle sige kopibeskyttede cd'er for at høre dem på apolloen? det er altså ikke så fedt når man har en Tact forstærker!!

Til top Vis Aaberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aaberg
 
Kim
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 13 September 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt Apollo og Saturn, Saturn er klart bedre på alle områder ( også mellemtonen ). Apollo lyder komprimeret i forhold til Saturn.  MEN  Saturn begyndte først rigtig at spille åbent og luftigt, da den fik anden afkobling, i dette tilfælde; Ringmat Domes (3 kork + 1 kork/gummi dome).

mvh

Kim

Til top Vis Kim's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 13 September 2006 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Kim skrev:

Jeg har hørt Apollo og Saturn, Saturn er klart bedre på alle områder ( også mellemtonen ). Apollo lyder komprimeret i forhold til Saturn.  MEN  Saturn begyndte først rigtig at spille åbent og luftigt, da den fik anden afkobling, i dette tilfælde; Ringmat Domes (3 kork + 1 kork/gummi dome).


mvh


Kim


Spændende! Er der nogle der har rodet med afdæmpning på Apolloen? Jeg må indrømme at jeg bare har rykket min ud af kassen og sat den til...

__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 
Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 13 September 2006 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Det er ikke meget gods der er i de afspillere ?
Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd
 
Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 10 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 474
Sendt: 19 September 2006 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Nogen der har lyst til at komme forbi mig med sin Rega under armen ? Så kan vi (dig, mig + en mere interesseret) lytte til Regaen som den er, samt over en Benchmark DAC 1.

Send mig venligst en PB så aftaler vi nærmere ...



__________________
Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
Til top Vis Peiter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peiter
 
Brutalis47
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 20 September 2006 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Hej alle så er Saturn testet: Er der mere at sige? Sagt af Paul Szabady fra Stereo Times..

                         ____________________

The Saturn is a standout CD player, building substantially onto the strong musical core of the Apollo, and extending sonic and musical performance up to a realm that, to be honest, I never thought the CD could achieve. It sets the standard for musical performance from CD, and moreover does it at a price that, while not impulse buy cheap, does not require oxygen augmentation to absorb. Congratulations to Rega again for serving the cause of music so well.

Fortsat god dag..

Brutalis



__________________
Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
    "Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".

Til top Vis Brutalis47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brutalis47
 
The Kopist
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (cvo2004)

Bruger siden: 19 September 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 20 September 2006 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Brutalis47 skrev:

Hej alle så er Saturn testet: Er der mere at sige? Sagt af Paul Szabady fra Stereo Times..

                         ____________________

The Saturn is a standout CD player, building substantially onto the strong musical core of the Apollo, and extending sonic and musical performance up to a realm that, to be honest, I never thought the CD could achieve. It sets the standard for musical performance from CD, and moreover does it at a price that, while not impulse buy cheap, does not require oxygen augmentation to absorb. Congratulations to Rega again for serving the cause of music so well.

Fortsat god dag..

Brutalis

Det er ikke fordi jeg på nogen måde vil genere dig, men hvad er der lige med dig.

Nu har du brugt 42 sider på, at lovprise og promoverer Rega'erne, er det fordi du har behov for bekræftelse af dit/dine valg, for der er et eller andet der tyder på, at du tilsyneladende har det bedst med at få accept og bekræftelse, enten ved hjælp af positive test's eller i kraft af andre brugere's indkøb af Rega cd-maskiner.

Hilsen Kupisten 

Til top Vis The Kopist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Kopist
 
MikkelTv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 136
Sendt: 20 September 2006 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Lad nu være med det kupist!

Det er lige præcis sådanne kommentarer, der skaber en hadsk stemning i dette, såvel som alle de andre fora og får debatten til at løbe af sporet.  Hvis brutalis vil glædes over Rega, så lad ham da det.

Jovist, han skriver mange indlæg om mærket, men derfor er der ingen grund til at tale ned til ham i den grad, du gør. 

I stedet skulle du, hvis du ikke mener at rega er så genialt et produkt, finde anmeldelser der beviser det modsatte af brutalis' anmeldelse.



__________________
Mikkel

Mit Setup
Til top Vis MikkelTv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MikkelTv
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 20 September 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

MikkelTv skrev:

Lad nu være med det kupist!

Det er lige præcis sådanne kommentarer, der skaber en hadsk stemning i dette, såvel som alle de andre fora og får debatten til at løbe af sporet.  Hvis brutalis vil glædes over Rega, så lad ham da det.

Jovist, han skriver mange indlæg om mærket, men derfor er der ingen grund til at tale ned til ham i den grad, du gør. 

I stedet skulle du, hvis du ikke mener at rega er så genialt et produkt, finde anmeldelser der beviser det modsatte af brutalis' anmeldelse.

Ja nemli ja! Damm. Jeg har Apollo, som i SÅ kort tid var så god. Nu bliver den åbenbart slået med flere lænder af Saturn....... Har man hørt om dette fænomen før?????



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
Ahania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 632
Sendt: 20 September 2006 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Husk på, at der også er stor pris forskel på de 2 maskiner.

__________________
70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
Til top Vis Ahania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ahania
 
Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 683
Sendt: 20 September 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Hej Rock

Din Apollo er STADIG ligeså god som den altid har været, men som det påpeges af Ahania, så er der lidt flere penge at rutte med når man bygger Saturn. Det bør dog ikke degradere din glæde ved Apollo`en, der stadig er et kvantespring, hvad software og derfor også, hvad lyd angår.

Venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 20 September 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej Rock

Din Apollo er STADIG ligeså god som den altid har været, men som det påpeges af Ahania, så er der lidt flere penge at rutte med når man bygger Saturn. Det bør dog ikke degradere din glæde ved Apollo`en, der stadig er et kvantespring, hvad software og derfor også, hvad lyd angår.

Venligst

Bent


Hæmningsløs skamrosning af egne produkter, er svjv ikke tilladt ifølge forummets regler for branchemedlemmer:

  • Branchemedlemmer må IKKE tale rosende, reklamere for eller oprette indlæg eller emner om produkter denne selv måtte have produceret, have forhandling- og/eller distribution af eller kommerciel tilknytning til.
Måske der ses lidt igennem fingre med dette nu, efter ejerskifte - hvem ved...
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
The Kopist
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (cvo2004)

Bruger siden: 19 September 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 20 September 2006 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej Rock

Din Apollo er STADIG ligeså god som den altid har været, men som det påpeges af Ahania, så er der lidt flere penge at rutte med når man bygger Saturn. Det bør dog ikke degradere din glæde ved Apollo`en, der stadig er et kvantespring, hvad software og derfor også, hvad lyd angår.

Venligst

Bent

Sikken en gang gylle  .

Til top Vis The Kopist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Kopist
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 20 September 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Sinne gas da  Selvfølgelig selv man passe på branchemedlemmer, og deres elskede produkter. Meeeen, slap nu alligevel lidt af, ikk?

Og Kopist. Du er da for sej



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 20 September 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

En grammofon piller alle cd-afspillere ned på jorden.

Hej

Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 20 September 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Dr. Lyd skrev:

En grammofon piller alle cd-afspillere ned på jorden.

Hej

Ja, og det er uanset hvilken pladespiller, RIAA og pickup ikk?



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 20 September 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
Dr. Lyd skrev:

En grammofon piller alle cd-afspillere ned på jorden.

Hej

Ja, og det er uanset hvilken pladespiller, RIAA og pickup ikk?

Det tror jeg næppe, men som I Apollo-ejere har skamrost den afspiller som det 8. vidunder....så må den vel stille op mod en af de bedre sammensætninger udi grammofonens verden. Og så er jeg ret sikker på den får klø.

Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd
 

<< Forrige Side af 55 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes