Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 06:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Louis’ vintage setup - Ny forforstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 40
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 15 April 2008 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
fræsere - plov- fnys sådan nogle unge knøse skulle have ..... på komedie

En pladespiller spiller - der er noget dejligt over dette - ingen bits, oversampling, ingen fræs eller pløjning - mel spil --- det lyder ligefrem musikalskt

Omtal de gamle vellydende klenodier med respekt  så er jeg sikker på de også vil lyde bedre

Roky - kig i sær efter 160 - denkan du tweaker ret meget hvis du da ikke lige falder over en 160 super (v. 1.-5)

Jeg ved du og andre hader hvis amn siger Plov, fræser osv Men i min overskrift er det fordi der ikke er plads til pladespiller. Og jeg følger skam bare roky's sprog så han ikke bliver forvirret

Men jo en 160'er de er sku flotte!

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Sendt: 15 April 2008 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:

En pladespiller spiller - der er noget dejligt over dette - ingen bits, oversampling, ingen fræs eller pløjning - mel spil --- det lyder ligefrem musikalskt

Omtal de gamle vellydende klenodier med respekt  så er jeg sikker på de også vil lyde bedre

Roky - kig i sær efter 160 - denkan du tweaker ret meget hvis du da ikke lige falder over en 160 super (v. 1.-5)

.
Tak for rådet Må hellere begynde at lede efter en, så kan jeg tage det med pladsen bagefter Er nemlig rigtig frisk på en der kan tweakes

Det med pladespiller- Vidste ikke du havde det sådan.......Synes bare det er irriterende når uvidende snakker om pladespiller, så hentyder de altid "sådan noget gammel noget" og i den ja gong.
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2008 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:

r-l-b skrev:

Jeg ved du og andre hader hvis amn siger Plov, fræser osv Men i min overskrift er det fordi der ikke er plads til pladespiller. Og jeg følger skam bare roky's sprog så han ikke bliver forvirret

Men jo en 160'er de er sku flotte!

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 April 2008 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
r-l-b skrev:

.
Tak for rådet Må hellere begynde at lede efter en, så kan jeg tage det med pladsen bagefter Er nemlig rigtig frisk på en der kan tweakes

Det med pladespiller- Vidste ikke du havde det sådan.......Synes bare det er irriterende når uvidende snakker om pladespiller, så hentyder de altid "sådan noget gammel noget" og i den ja gong.

http://www.theanalogdept.com/thorens_td_160_dept_.htm
er et godt sted at begynde

og her sker der også snart noget
http://www.thorens-lovers.com/

Selvom det er lenco er der god inspiration her:
http://www.lenco-lovers.com

http://www.vinylengine.com/phpBB2/viewtopic.php?t=11287

kan også rykke

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 April 2008 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Flot resultat med små midler!
Men hvorfor er plinten så stor til venstre for pladetallerkenen? Plads til børster og rens? Plads til udvidelse med ekstra arm? Sjov og spas?

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Der skal være plads til en SME 312 - 12" arm med en Vand i Hul Pickup - LouBP goes highend

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2008 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

r-l-b: Tusind tak for linksne Så er der lidt at starte op med.

Uden helt at kapre LouBP's tråd vil jeg høre hvad en 160'er går for?

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2008 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til den ekstre plads, så mest for sjov og spas, så den ikke blev helt som alle andre. Men god ide, uden at vide det, så er der plads til en arm mere (Hvis jeg nogensinde skulle få råd)...  Ind til videre står der bare børster og rens 

Og Roky, køb så en pladespiller!

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
r-l-b: Tusind tak for linksne Så er der lidt at starte op med.

Uden helt at kapre LouBP's tråd vil jeg høre hvad en 160'er går for?

Alt efter stand, super eller ej  og version( mk I....V) går de vel mellem 1000 og 2500 - jeg har lige solgt min V med SME IIIs arm meget billigt - (alt for billigt) så jeg kan desværre ikke hjælpe dig - jeg har pt. kun en rega planet til salg - den er tilgengæld sjov at se på

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2008 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

LouBP: Presset er stort kan jeg mærke

r-l-b: Tak skal du have- Ja mindes faktisk du gik af med en pladespiller alt for billigt...
Det er også sådan cirka startbudgettet HVIS jeg køber en. Hellere lidt billigere, så der er plads til lidt pickup sjov og sådan.

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2008 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
LouBP: Presset er stort kan jeg mærke

r-l-b: Tak skal du have- Ja mindes faktisk du gik af med en pladespiller alt for billigt...
Det er også sådan cirka startbudgettet HVIS jeg køber en. Hellere lidt billigere, så der er plads til lidt pickup sjov og sådan.

Det lader til du, en knøs på en-15-16 år, har mange flere penge en jeg, en stakkels 18 årig

All Vintage

Billedeupload guide

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 15 April 2008 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Det er nu nok nærmere en 16-17 år  Men Roky's 'muldvarp' er vist langtfra tom

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2008 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:
Det er nu nok nærmere en 16-17 år  Men Roky's 'muldvarp' er vist langtfra tom

Anyways, og her lever jeg for 1600 om måneden.. Hvoraf de 700 går på smøger...

All Vintage

Billedeupload guide

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2008 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Gætter på at det er SU'en du får de 1600 kr. fra. Tak spids det er meget du bruger på smøger

700*12=8400 kr om året. Overvej lige hvor mange penge det er, og hvor meget lækkert grej man kan få råd til, ved bare at ændre lidt på sine vaner. Vintageudstyr vel og mærke

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2008 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
Gætter på at det er SU'en du får de 1600 kr. fra. Tak spids det er meget du bruger på smøger

700*12=8400 kr om året. Overvej lige hvor mange penge det er, og hvor meget lækkert grej man kan få råd til, ved bare at ændre lidt på sine vaner. Vintageudstyr vel og mærke

Nej får 1108 i S.U, og de sidste 500 for noget arbejde i mos foretning.. Men ja, det lader jo ikke tl at smøgerne skal blive billige

All Vintage

Billedeupload guide

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige prøvet at lave en lille list over det udstyr jeg har haft inden for døren, mest for sjov

Forstærkere:

Musical Fidelity A1 - Fantastisk klasse A sag, der stadig til tider er savnet.

MarantzPm- 54 II - En virkelig forfærdelig lyd den har, jeg vil aldrig have den inden for døren igen

Tandberg Tr-1040 - Egentlig i udemærket forstærker, men den skal parres med et sæt mindre højtalere for at få den optimale lyd ud af den.

Sansui AU-417 - bestemt en god forstærker, men kan på ingen måde sammenlignes med de ældre modeller, men et mærke jeg gerne vil have ind igen hvis det var.

Nakamichi 610/630/620 pre/pre/power - et fantatsisk sæt, men ligepræcis den snært af 70'er lyd der skal være. rigtig powerful og masser af muligheder. med fx 4 phono indgange, 6 tape indgange, 2 aux og 2 tuner. Fuld tilfredshed

Højtalere:

B&W 303 - Rigtig god højtaler til prisen, men har en lidt for skarp diskant, men glimrende bas med godt punch.

BKS 107 mkII - Det er en vidunderlig højtaler, diskanten får man ikke bedre, men den lille 5" enhed er langfra nok bas, men er man til jazz og klassisk er den virkelig ultimativ. og forresten skide flot.

Audio Concept CE-1 - Igen en vidunderlig diskant, heil diskant, lækker lyd, og med god punch i bassen, virkelig god punch uden at  være CW.

Pioneer HPM-110 - kanon højtaler, der eftersigende lammetæver jbl i samme størrelse. 4-vejs med en diskant og mellemtone der kan lyttes på i lang tid uden man kan komme med indvænder, og en super godt punch bas der sidder lige i mellemgulvet.

Cd-afspillere:

havde en denon et eller andet inde at vende, men det var ikke noget for mig med de CD'er

Pladespillere

Sony billig skrammel - Min første, den har i aldrig set, også noget være bras..

Luxman PD-282 - ultra flot pladespille, der kombineret med en god pick-up siger spar2 for menneskepenge. ro i lydbilledet, og ingen mortorstøj, selvom den er direct drevet.

Pioneer PL-12 - kun på kort visit, men god var den, flydende ophæng, god ro, og meget godt kørende, dog var der nogle trælse ulæmper, fx var løftehåndtaget til pickuppen monteret på det flydende ophæng!

Thorens TD-150 MkII - Lækker, Lækker pladespiller, der dog efter min mening beder om en ny plint. men det er en lækker pladespiller, der kan spille MUSIK!.

Tunere:

Marantz 2050L - en flot og gammel sag, der fanger alle stationer, og med minemal skratten. Den var jeg glad for dengang.

Nakamichi 630 - først og fremmest en fantastisk flot detalje med det store drejehjul, og en tuner der virkelig kan fintunes, så man rammer spot-on, uden alt det digitale pjat.

Båndoptagere:

Desværre ingen ordenlige.

All Vintage

Billedeupload guide

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2008 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Så er der en lille update

Jeg var et smut i genbrug idag, og der stod den, den mest røg-gule pladespiller jeg længe har set, virkelig gul efter at have stået i et rygerhjem (dødsbo). Men det så ud til at være uden ridser, faktisk god stand. Men jeg får den for 50 korner, og da den kommer hjem, og bliver pudset op og det gule bliver fjernet ser den faktisk godt uder, og ud og det sidder der en perfekt OM20 pick-up på Pladespilleren er en Technics SL-23, meget fed pladespiller synes jeg, ikke en af de bedste, men bestemt ikke dårlig. Min forstærker kan tage 4 pladespillere, men nu kan switces mellem den, så jeg ikke spilder tid, hvor der kunne have været musik, på at skifte plade

Ydermere har jeg fundet en dårlig lille phillips pladespiller, købte den fordi den kunne tage 78'ere, men nu kan jeg ikke finde den

Billeder komme snarest!

All Vintage

Billedeupload guide

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2008 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Fedt ! Var phillips'en så lille

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
Fedt ! Var phillips'en så lille

Jeg har fundet den igen Men ja den er ret lille, den har en pladeterleken på størrelse med en lille 45'er. og et Din stik, så jeg kan ikke pt teste den.. men jeg er bleevt ret vild med Technics'en...

All Vintage

Billedeupload guide

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

jeg havde en sådan technics på et tispunkt. Den havde nogle problemer med hastighedsvælgeren, så den blev ikke rigtig brugt. men det er vist en tung sag, ikke?

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

<< Forrige Side af 40 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum