Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 07:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Louis’ vintage setup - Ny forforstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 40
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Vil gerne se Billeder
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Sendt: 17 Maj 2008 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Sveske]jeg havde en sådan technics på et tispunkt. Den havde nogle problemer med hastighedsvælgeren, så den blev ikke rigtig brugt. men det er vist en tung sag, ikke?[/QUOTE

Den er ikke helt vildt tung, men bestemt heller ikke let. Jeg bruger den en del lige nu, da pickuppen er bedre, og jeg ikke lige har skiftet den over på min Thorens, som ellers er planen, så får Technics min Shure. Men der er jo ikke noget i vejen med den, og jeg synes den spiller udemærket

Billeder komm så snart jeg får mit kamera til at du igen

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Billeder kommer, desværre i blandet kvalitet.

Her er lige et billede af hvordan der ser ud nu, som solen rammer anlægget. set fra hvor jeg lytter mest fra lige nu.

Det er fra denne fantastiske retro stol jeg fik af manden i genbrug der ville smide den væk.  Lige ved siden af pladermne så man let kan planlægge sit næste lyt.

Det er selfølgelig stadig denne grammofon jeg lytter mest på. Den er jeg glad for, og jeg er stadig småstolt af den.

Men der er jo kommet en lille ny til, en herlig pladespilelr synes jeg, trods sit lidt mere elektroniske look. Man skal ikke røre meget ved den før det høres i højtaleren (måske fordi den forløbigt står på den, men har desværre ikke mere plads (det nakamichi fylder) Jeg har opdaterede den med en Platter Matter måtte jeg havde til overs, da den ikke er så godt på Thorens'en. Den har også min bedste pick-up næsten ny Ortofon OM20, hvor Thorens lige nu køre en gammel Shure 75B type 2. Men ja, billeder

Den var gul da jeg fik den, og låget kunne man ikke se igennem, den var fyldt med støv, troede ikke den var til at redde, men det blev den. den er ikke 100% rengjort endnu, men det kommer.

Nogen spørgsmål så spørg 

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2008 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Der er igen sket en lille opdatering. Eller rettere sagt er der kommet nyt til. En JVC KD-65. Min drøm er selfølgelig t få en Nakamichi 600 båndoptager, men når det nu ikke kan være sådan så synes jeg også den her er ret lækker Med nok de flotteste volmetere jeg har set, den fejler intet, og den kostede 45 kr Men er der nogen der kender noget til den?

All Vintage

Billedeupload guide

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2008 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Tillykke med den nye båndoptager

Fede billeder Og dit setup - Ville gerne lytte på det en dag ved lejlighed

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2008 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
Tillykke med den nye båndoptager

Fede billeder Og dit setup - Ville gerne lytte på det en dag ved lejlighed

Du ringer bare hvis du er i Jylland

All Vintage

Billedeupload guide

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 Maj 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Damn, lækkert anlæg og røgelse fra en wasserpibe! Det er sgu lige sagen 
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2008 kl. 06:57 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Damn, lækkert anlæg og røgelse fra en wasserpibe! Det er sgu lige sagen 

Heh, Mange tak, Røg skal der jo til.

Jeg er nu også selv ved at være tilfreds med Anlægget.

All Vintage

Billedeupload guide

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2008 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Jeg takker for invitationen

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2008 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Hvad sker der for at bånd ikke er mere populært! det er jo helt fantastisk hvad det kan udrette! Man laver snildt en lille 'best of' af det bedste fra lp'erne, cd'erne' radio'en, internettet, de andre bånd og dvd'erne. Så køber man sig en lille Walkman til en 5'er og så trasker man ellers rundt med et Senheiser sæt og lytter til sin yndlings musik fra dette fantastisk bånd man har samlet, og særligt udvalgt af alt musik der findes, det kan en Ipod jo ikke engang. i hvert fald ikke så billigt. Hvorfor er det ikke mere udbredt!?

Jeg bruger jo ikke engang den skide ipod mere nu da dette er gået op for mig, det er jo en sand åbenbaring!

All Vintage

Billedeupload guide

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:

Hvad sker der for at bånd ikke er mere populært! det er jo helt fantastisk hvad det kan udrette! Man laver snildt en lille 'best of' af det bedste fra lp'erne, cd'erne' radio'en, internettet, de andre bånd og dvd'erne. Så køber man sig en lille Walkman til en 5'er og så trasker man ellers rundt med et Senheiser sæt og lytter til sin yndlings musik fra dette fantastisk bånd man har samlet, og særligt udvalgt af alt musik der findes, det kan en Ipod jo ikke engang. i hvert fald ikke så billigt. Hvorfor er det ikke mere udbredt!?

Jeg bruger jo ikke engang den skide ipod mere nu da dette er gået op for mig, det er jo en sand åbenbaring!

Lou:Jeg kan ikke være mere enig end jeg er i ovenstående Fedt anlæg du har der

P.S.Jeg har endda FÅET min fede Sony Walkman af 'Gråskæg'(Tandberg har ikke lavet Walkman ) (Tak,du gamle! ) Bånd lyder stadig rigtig godt

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2008 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
LouBP skrev:

Lou:Jeg kan ikke være mere enig end jeg er i ovenstående Fedt anlæg du har der

P.S.Jeg har endda FÅET min fede Sony Walkman af 'Gråskæg'(Tandberg har ikke lavet Walkman ) (Tak,du gamle! ) Bånd lyder stadig rigtig godt

Jeg har selv en Sony walkman, den er dog ikke så vildt god, har også en excel, men den er endnu værre. Min gode ven nuppede den vintage Toshiba walkman lige for næsen af mig! Har du et billede af denne fede Walkman, jeg må simpelthen have en bedre!

Tak for komplimenterne, jeg er også godt tilfreds, og i lige måde

All Vintage

Billedeupload guide

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2008 kl. 05:18 | IP-adresse registreret  

Lou:Denne Walkman spiller altså rigtigt godt

Jeg bruger den ikke så tit,men den lyder som sagt godt.Og størrelsen på den er lækker.Ikke meget større end det bånd der skal i

jaro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Maj 2008 kl. 06:07 | IP-adresse registreret  

hej Lou, jeg har tilfældigvis en Nak 600 mrk.2  båndoptager som du må få hvis henter den selv, bor i kbh. området skriv en pm hvis du er interesseret
Til top Vis jaro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jaro

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2008 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Lou:Denne Walkman spiller altså rigtigt godt

Jeg bruger den ikke så tit,men den lyder som sagt godt.Og størrelsen på den er lækker.Ikke meget større end det bånd der skal i

Waow ´den ser lækker ud, hvad hedder den? Kan ikke helt tyde billedet

All Vintage

Billedeupload guide

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2008 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

jaro skrev:
hej Lou, jeg har tilfældigvis en Nak 600 mrk.2  båndoptager som du må få hvis henter den selv, bor i kbh. området skriv en pm hvis du er interesseret

Har sendt dig en Pm

All Vintage

Billedeupload guide

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2008 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Lou:Min lækre Walkman er en Sony WM-DD33 Yderligere står der 'Quartz Locked Disc Drive',Dolby B og 'Mega Bass' Den kan køre Normal,Chrome og Metal-bånd.Udtag til to sæt hovedtelefoner(som Tandberg TR2075 ).

Nu har jeg ikke læst så meget i tråden,Lou,men du er vist den eneste her på sitet der har et Nakamichi setup Inden jeg opdagede Tandberg for over 20 år siden,da havde jeg en Nakamichi LX5:

Den var jeg meget glad for.Den er stadig en flot maskine,ik'? Utroligt så meget fedt grej man lavede dengang....

Go' weekend

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2008 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Tante Berg: Ja jeg har heller ikke set andre med Nakamichi Setup, og slet ikke denne 600 serie, eller "system one" som det åbenbart også kaldes. Jeg synes det specielle look, og oveni det synes jeg det har en fantastisk lyd. Når pengene engang er der ville ejg gerne have 1000 serien, men den er vidst svær at opdrive

Jo den er sku flot den der, høre den til en serie? Jeg har hørt serien under min, 400, men den når jo ikke 600'eren til sokkeholderne

jeg vil gå på udkig efter den walkman der, min har sku lidt trælse problemer...

All Vintage

Billedeupload guide

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Lou:Så vidt jeg ved var der kun de båndoptagere(LX3 og LX5....måske flere?).Ikke tilhørende forstærkere eller tunere. Mht din Walkman,kan du ikke skille den ad og smøre den lidt....?Du har nærmest ikke noget at miste hvis den ikke kan noget nu Min Walkman har spillet en hel aften(kun på batteri) over Huldra 10 Ledning ind i hovedtelefon-udgang og om bagi Huldra 10.Så har man oveni købet justerbart udgangssignal fra Walkman'en på dennes volume-knap

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2008 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Lou:Så vidt jeg ved var der kun de båndoptagere(LX3 og LX5....måske flere?).Ikke tilhørende forstærkere eller tunere. Mht din Walkman,kan du ikke skille den ad og smøre den lidt....?Du har nærmest ikke noget at miste hvis den ikke kan noget nu Min Walkman har spillet en hel aften(kun på batteri) over Huldra 10 Ledning ind i hovedtelefon-udgang og om bagi Huldra 10.Så har man oveni købet justerbart udgangssignal fra Walkman'en på dennes volume-knap

Jeg må have fat i den walkman! (en magen til;) Den lyder lækker. Jeg tror jeg skiller den her ad nu, og smøre og renser den Hvis nogen ved hvor man får fat i en god walkman, så send mig en Pm

All Vintage

Billedeupload guide

<< Forrige Side af 40 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes