Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 10:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Louis’ vintage setup - Ny forforstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 40
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 06 Juli 2008 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Den er vel mere sjælden en køn.....

Den er ihvertfald stor... og sikkert p***e svær at få plads til...
men den er da spændene, godt fundet tante...

Tonni
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Juli 2008 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Er der i øvrigt nogle af jer der kender denne?

Var ejer af dette monstrum i ca 5 år, -Mens jeg stadig troede på kassettebånd
- Men det fik min gamle Revox D36 heldigvis gjort noget ved, da den holdt sit indtog...

Åhh ja, den nostalgi! - Nu er de begge rejst videre. Og Nak.1000 er stadig drømmen om den ultimative kasettemaskine...

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 Juli 2008 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Jeg tror stadig på kassette maskiner - mærkeligt at holde ved en teknologi som ens teeneage døtre kigge på med den største foragt fordi de ikke kan shuffle numrene og i øvrigt ikke ville ane hvordan man betjente så dan en - passer ikke helt den mindste der synger fik en akssette maskine samtidig med en revox A77 så hun er ved at komme efter det

anyway - en god justeret kassette maskine er sku helt fint - intil videre har jeg ikke haft det samme gode karme med tandbergs modeller som tante har - men revox/studer, pioneer og luxman giver særdeles gode resultater her i huset - selvfølgelig med revox og studer på en suveræn første plads

nak 1000 er lækker, men louis 600 er sku også ret cool

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2008 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige set at nakamichi 700 tri tracer med en remote er til salg på ksb.
her
jeg tror da også på kasette maskiner... det er for fedt at lave et mixtape, og på den måde, sidde og lytte det hele igennem og jah, det er jo en videnskab (se filmen High Fidelity med John Cusack, det er hvad jeg snakker om)

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2008 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Gad vide hvad Cusack havde overspillet musikken på hvis filmen "high fidelity" var blevet lavet i dag?

Faktisk er der noget fint ved at lave et bånd til andre - som netop er tænkt afspillet i den rækkefølge den person der indspillede det havde tænkt sig - jeg savner da stadi noge fede mix bånd jeg havde en gang

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2008 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

ja og der en helt anden mentalitet bagved det at lave dem, du skal tænke meget mere over hvad præcis der skal komme... det er lidt samligneligt med det at pytte en lp på istedet for at trykke play på remoten til cd'en...
du skal også aktivt op og vende pladen... der er noget mere "jeg er ikke herren" aktigt over det...
jeg synes jeg nyder det mere...

var den lavet idag var det sikkert en brændt cd..
jeg kunne se ideen i, hvis man var musik nørd i den kaliber som de er i filmen, altid at gå rundt med en CD-RW så man altid kan lave en ny disk... eller fintune... men bånd er klart bedst.

Tonni
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Juli 2008 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
ja og der en helt anden mentalitet bagved det at lave dem, du skal tænke meget mere over hvad præcis der skal komme... det er lidt samligneligt med det at pytte en lp på istedet for at trykke play på remoten til cd'en...
du skal også aktivt op og vende pladen... der er noget mere "jeg er ikke herren" aktigt over det...
jeg synes jeg nyder det mere...

var den lavet idag var det sikkert en brændt cd..
jeg kunne se ideen i, hvis man var musik nørd i den kaliber som de er i filmen, altid at gå rundt med en CD-RW så man altid kan lave en ny disk... eller fintune... men bånd er klart bedst.

Tja'e så skulle man, næsten, gå planken helt ud. - Og redigere på en 10½" og klippe på den gode gamle maner med splejsning...

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 Juli 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Tonni skrev:
Er der i øvrigt nogle af jer der kender denne

Joda - den er samtidig med denne

Still going strong ;)

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Juli 2008 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Så er jeg vendt hjem fra Roskilde Festivallens strabasser. Og er der noget ebdre at komme hjem til, end nyt hifi. Min båndoptager, 600 er ankommet, og står og pynter. Og jeg har ikke engang fået den sat til endnu. Billeder og mere tekst kommer. For nu har jeg endeligt fået samlet System One! 

Forresten dejligt at se i har holdt lidt gang i min tråd mens jeg har været på musikalsk druktur. Flotte maskiner i har fundet frem, jeg selv drømmer også lidt om en Nak 1000.

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2008 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Velkommen hjem Louis!
håber det var fedt på roskilde, nej der er ikke noget bedre at komme hjem til nyt hifi grej.
jeg er stadigvæk ikke kommer mig over BKS'erne og jeg glæder mig til at spille på dem, hver gang jeg er ude.
forresten, louis, jeg sidder og mangler en pladespiller, så hvis du ser noget godt, så råb lige!

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2008 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
Velkommen hjem Louis!
håber det var fedt på roskilde, nej der er ikke noget bedre at komme hjem til nyt hifi grej.
jeg er stadigvæk ikke kommer mig over BKS'erne og jeg glæder mig til at spille på dem, hver gang jeg er ude.
forresten, louis, jeg sidder og mangler en pladespiller, så hvis du ser noget godt, så råb lige!

Så du fik dem Det er en fantastisk højtaler, ingen tvivl om det. Er der billeder i din tråd? Roskilde var super godt, med vejret og musikken og det hele var fedt. Hvorfor mangler du en pladespiller, hvad med din technics? Men jeg skal nok lige sige til.

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2008 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

ja, der er billeder i min tråd, min technics er alt for meget gadget og for lidt hifi.
den spiller virkeligt dårligt, kunne ikke høres før, men kan høres nu... og det lyder ikke godt...
cd'er på min dvd-afspiller til 200 kr. lyder bedre...

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2008 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Hvad mangler du af pladespille santashooter ? direkte eller rem dreven ?

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2008 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

meget gerne remdreven, egentlig bare en ordentlig afspiller, noget i stil med Thores og Luxmann.
jeg skulle egentlig have købt en Akai Ap-006, men den blev solgt, selv om jeg var blevet lovet den.
aller helst noget med en stor plint og flydende ophæng....

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
meget gerne remdreven, egentlig bare en ordentlig afspiller, noget i stil med Thores og Luxmann.
jeg skulle egentlig have købt en Akai Ap-006, men den blev solgt, selv om jeg var blevet lovet den.
aller helst noget med en stor plint og flydende ophæng....

jeg har sendt dig en PM

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2008 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Så er den nye båndoptager sat til og fået kabler og det, hele, så nu er mit System One samlet! Det er en fred for hjertet at høre det spille og vide at det lykkeds at finde det hele Jeg har også lige forsøgt mig at stille det lidt bedre, men det er sku svært at får det stilt godt op med den form det har, når amn ikke har oceaner af plads. Men her er lidt billeder.

Min Thorens er lige stillet væk for en stund, den skal have ny PU, men Roskilde har efterladt mig med ingenting. Så der er ikke andet at gøre end at nyde tonerne fra Efterklang på min Technics.

All Vintage

Billedeupload guide

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Sendt: 07 Juli 2008 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Smukt - Synes nu at din opstilling er lige i skabet

Tillykke med båndoptageren forresten

mvh. Roky
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2008 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

NICE! det glæder jeg mig til at høre, det kan være at du giver en øl en ad dagene hvis jeg kommer forbi?
men det er rigtigt, det ser vildt fedt ud som det står der!

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Jeg tror stadig på kassette maskiner - mærkeligt at holde ved en teknologi som ens teeneage døtre kigge på med den største foragt fordi de ikke kan shuffle numrene og i øvrigt ikke ville ane hvordan man betjente så dan en - passer ikke helt den mindste der synger fik en akssette maskine samtidig med en revox A77 så hun er ved at komme efter det

anyway - en god justeret kassette maskine er sku helt fint - intil videre har jeg ikke haft det samme gode karme med tandbergs modeller som tante har - men revox/studer, pioneer og luxman giver særdeles gode resultater her i huset - selvfølgelig med revox og studer på en suveræn første plads

nak 1000 er lækker, men louis 600 er sku også ret cool

Nu er jeg ikke den der har lyttet mest til kassettebånd, men jeg har dog hørt nogle Båndoptagere. men aldrig har jeg hørt en så god som Nak 600 MkII, Selvom JVC'en var ganske god, så når den jo ikke Nakken til sokkeholderne. Til gengæld har jeg heller aldrig haft æren af at høre en Revox eller Studer desværre. Heller ikke Tandberg, men ind til videre har tandberg jo ikke haft succes mellem mine 4 vægge.

All Vintage

Billedeupload guide

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 Juli 2008 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
Så er den nye båndoptager sat til og fået kabler og det, hele, så nu er mit System One samlet! Det er en fred for hjertet at høre det spille og vide at det lykkeds at finde det hele Jeg har også lige forsøgt mig at stille det lidt bedre, men det er sku svært at får det stilt godt op med den form det har, når amn ikke har oceaner af plads. Men her er lidt billeder.

Min Thorens er lige stillet væk for en stund, den skal have ny PU, men Roskilde har efterladt mig med ingenting. Så der er ikke andet at gøre end at nyde tonerne fra Efterklang på min Technics.

Og så siger man at Tjernobyl er død. Ligner nærmest et helt styrepult til et´kernekraftværk. men det er godt nok en feeee styrepult

<< Forrige Side af 40 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes