Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juni 2025 | 01:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Louis’ vintage setup - Ny forforstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 40
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 05 August 2008 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Hold da op, hvor får du pengene fra?
Og hvad med 1210'eren, hvor og hvordan og hvor meget?
Og tillykke forresten!

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 August 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Hold da op, hvor får du pengene fra?
Og hvad med 1210'eren, hvor og hvordan og hvor meget?
Og tillykke forresten!

Jeg har haft sommerferiearbejde på posthuset i hjembyen Og min tur til Berlin blev lidt billigere eftersom Drinks kun koster en flad 20'er Så var der lige lidt til overs og, så tænkte jeg at det var noget jeg længer har villet have, men de 1210'ere holde nu prisen godt. jeg måtte slippe 2200 inkl. Levering til døren og monteret med guldstik. Der er ikke en ridse på den.

Købte den af en Flink herre der åbenbart havde været i Branchen i 42 år.

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 August 2008 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:

Berlin var slut, og jeg havde ikke meget andet med hjem end et par håndfulde vinyl, bl.a. Joy Division, Nick Cave, Iggy Pop osv. Men men. Jeg forelskede mig i en kendt pladespiller dernede, jeg vendte så mange plader på den i butikken når jeg stod at lytte, at jeg gerne ville gøre det når jeg kom hjem, og det gør jeg så nu. Here we go. Technics 1210 mkII:

Den er monteret med en Ortofon OM Pro. Den lyder ganske godt, og så er den jo så bund solid at man nærmest kan tabe den uden der sker noget.

Nu er jeg ved at være rigtig glad. Den satte lige ekstre skub i den stadigt voksende kærligheden til Vinyl

Ja ja ja ja ja ja.

Technics 1210. Luxman PD-282 eller i mit tilfælde nu Denon DP47F. Kan man så gå galt i byen? Gu kan man ej. Tillykke med din dj scratchpladespiller (gamle minder fra en svunden tid)

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:
LouBP skrev:

Berlin var slut, og jeg havde ikke meget andet med hjem end et par håndfulde vinyl, bl.a. Joy Division, Nick Cave, Iggy Pop osv. Men men. Jeg forelskede mig i en kendt pladespiller dernede, jeg vendte så mange plader på den i butikken når jeg stod at lytte, at jeg gerne ville gøre det når jeg kom hjem, og det gør jeg så nu. Here we go. Technics 1210 mkII:

Den er monteret med en Ortofon OM Pro. Den lyder ganske godt, og så er den jo så bund solid at man nærmest kan tabe den uden der sker noget.

Nu er jeg ved at være rigtig glad. Den satte lige ekstre skub i den stadigt voksende kærligheden til Vinyl

Ja ja ja ja ja ja.

Technics 1210. Luxman PD-282 eller i mit tilfælde nu Denon DP47F. Kan man så gå galt i byen? Gu kan man ej. Tillykke med din dj scratchpladespiller (gamle minder fra en svunden tid)

De minder er værd at genopleve Hvordan spiller Denon'en med den ufatteligt grimme arm?

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2008 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
De minder er værd at genopleve Hvordan spiller Denon'en med den ufatteligt grimme arm?

Hvad mener du med grim arm????? Min banker din til pindebrænde. hehehe

Den spiller fint. Men nu skal jeg lige først ha´ skiftet PU´en og RIAA´en skulle gerne komme i morgen eller fredag.

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008
Sendt: 06 August 2008 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:

LouBP skrev:

du må da indrømme scatcat at armen ikke er det mest vellykkede design på din ellers så utroligt flotte Denon.
en dyst imellem Denon DP-45F og Technics SL-1210 mkII er en jeg gerne vil overvære (overhøre)

mvh.
Søren

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2008 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
Scatcat skrev:

LouBP skrev:

du må da indrømme scatcat at armen ikke er det mest vellykkede design på din ellers så utroligt flotte Denon.
en dyst imellem Denon DP-45F og Technics SL-1210 mkII er en jeg gerne vil overvære (overhøre)

mvh.
Søren

Kald den DP45 en gang til!!!!  

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2008 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

sorry, læste forkert... selvfølgelig DP47F... min fejl Scatcat.... 

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2008 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:

LouBP skrev:

Den spiller fint. Men nu skal jeg lige først ha´ skiftet PU´en og RIAA´en skulle gerne komme i morgen eller fredag.

Vel gør den ej din hvalp, og den arm har aldrig været andet en grim, det ligner jo en tank  1210'eren banker Denonen til hver en tid!

All Vintage

Billedeupload guide

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2008 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Så, nu er det vidst på tide at få opdateret den pick-up. Jeg er jo ikke Dj, eller noget. Men jeg ved sku ikke hvilken. og det bliver jo ikke nemmere af jeg stadig er i tvivl om jeg kan bruge en MC. uden at skulle købe step up og alt det fis. Men hvis nogen har forslag til en MM eller en High output MC er de mere en velkommen til at sige det. Jeg tænker selv på en DL-160, nogen erfaringer?

Der står på HK's hjemmeside at den er til de mere lette arme, og det er jo nu lidt i tvivl om at denne arm er.

All Vintage

Billedeupload guide

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2008 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Hej Louis, jeg er jo meget vild med ortofon pickupper, så jeg vil nok anbefale en ortofon blue som er en high output mm pickup...
jeg har kun hørt godt om den... men prøv at hører dem inden....

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 10 August 2008 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
Jeg tænker selv på en DL-160, nogen erfaringer?

Der står på HK's hjemmeside at den er til de mere lette arme, og det er jo nu lidt i tvivl om at denne arm er.

Technics armen er medium tung (12 g eff. masse - med det originale headshell).

Du kan også overveje den 200kr billigere DL-110. Den passer måske lidt bedre til den medium-tunge Technics arm.

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 10 August 2008 kl. 01:40 | IP-adresse registreret  

1210'eren vinder klart på looks ifht. any Denon hehe! Tillykke med den!
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2008 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
1210'eren vinder klart på looks ifht. any Denon hehe! Tillykke med den!

Og ARC og Wilson er mega skod og grimt  Passer perfekt ind på hver en losseplads og genbrugsstation

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Sendt: 10 August 2008 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:

Jeg tænker selv på en DL-160, nogen erfaringer?

DL160 skulle være en smule lyst klingende i forhold til DL110 - Ifølge udsagn fra en klubbenmedarbejder

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Tak for det Drenge. Jeg vil overveje 110'eren, for der er jo ingen grund til at købe 160'eren hvis den ikke passer til armen.

Tak for de fine ord Sjoenne

All Vintage

Billedeupload guide

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2008 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
Tak for det Drenge. Jeg vil overveje 110'eren, for der er jo ingen grund til at købe 160'eren hvis den ikke passer til armen.

Denon DL-110 er også en PU jeg ville anbefale. Den lyder fortrindeligt. Ellers er der f.eks. også Sumiko Black Pearl til samme pris. Skulle også være en fornuftig PU.

Ellers er der jo også AT440Mla. Har du mod på det, kan den fås til fornuftig pris hos www.lpgear.com Hvis man rammes af TS bliver prisen den samme som de 2 førnævnte. Og AT440Mla er satme en kanon PU til prisen. (hvis du kan udstå farven?)

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:

LouBP skrev:

Denon DL-110 er også en PU jeg ville anbefale. Den lyder fortrindeligt. Ellers er der f.eks. også Sumiko Black Pearl til samme pris. Skulle også være en fornuftig PU.

Ellers er der jo også AT440Mla. Har du mod på det, kan den fås til fornuftig pris hos www.lpgear.com Hvis man rammes af TS bliver prisen den samme som de 2 førnævnte. Og AT440Mla er satme en kanon PU til prisen. (hvis du kan udstå farven?)

Jeg tror jeg har bestemt mig for en 110'er, så må jeg lige tage mig sammen til at købe den. Jeg hader at bruge penge på noget der er så småt... Det sku ligesom en cd - Vinyl, der er ligesom mere for pengene.

All Vintage

Billedeupload guide

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

det lyder fedt. Louis - Jeg glæder mig til at hører hvordan den lyder.
du skal altså stadigvæk snart forbi mig og lytte til anlæg (hvor dårligt du end tror det lyder)

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2008 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

Haha, Ja det må jeg hellere få gjort snart. Jeg skal også lige ha ryddet op herhjemme. Og det har jeg sat fredagen af til (når man alligevel skal arbejde i morgen). Men engang i næste uge, der kommer jeg sku forbi.

All Vintage

Billedeupload guide

<< Forrige Side af 40 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes