Forfatter |
|
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 16 August 2008 kl. 03:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er sku en aftale du! du skal ihvertfald være velkommen
__________________ Mit setup
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 18 August 2008 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften
Jeg har sådan set ingen opdateringer at komme med, men jeg fik lige lyst til at smide nogle uptodate billeder op
Her går vi lige ind i min hytte.

Og så lige et skridt mere ind. Vi kan lige skimte armlenet af min orange lytte/lektie/tv/spise stol

Det er ofte her jeg lytter fra, selvom det ikke er helt sweetspot, men det lyder nu også godt herfra.

Og her sidder jeg og nyder et par glade toner, det var vidst Johnny Cash - Live at Folsom Prison

Her har vi Nak 600 og Nak 610 og vi skimter min technics yderst. 3 dejlige ting jeg oft bruger. Og som spiller fantastisk sammen! uden tvivl.

Her har vi så Nak 630 og Nak 620'eren. Igen 2 dejlige ting, som jeg er også er meget glad for. En gang kunne jeg godt tænke mig en 620'er mere, bare for at få alt for meget power Men de er ikke altid lige nemme at finde.

Og her er Pladespilleren så, et køb jeg er meget glad for! Jeg synes den er utrolig fantastisk, og jeg har sjældent haft så godt lyd, og det er endda en eller dj pickup.

Jeg har aldrig været gladere for anlægget end jeg er nu. jeg synes virkelig jeg har fundet en lyd der både kan spille Jazz og AC/DC og alt muligt, som ejg nu kunne finde på at sætte på. Skulle der sker noget fremover skulle det naturligvis være ny pickup, og måske noget rør.
Over and Out.
__________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 18 August 2008 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
747DK Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 488
|
Sendt: 18 August 2008 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser fantastisk ud du har kørt den funky stil helt igennem. men det ville pynte hvis hele det lækre nak sæt stod frit. men det kræver naturligvis sin plads ;-)
men flot hr __________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 18 August 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
747DK skrev:
Det ser fantastisk ud du har kørt den funky stil helt igennem. men det ville pynte hvis hele det lækre nak sæt stod frit. men det kræver naturligvis sin plads ;-)
men flot hr  |
|
|
Det er desværre plads jeg ikke har Men ja, det kunne se rigtig godt ud. Det kan være jeg lige for sjov engang forældrene ikke er hjemme skulle stille hele svineriet ud i stuen, selvom det er et kæmpe bøvl, men der er i hvert fald plads nok __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
747DK Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 488
|
Sendt: 18 August 2008 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja man skal jo også kunne leve i det :-) og komme ind og ud af døren.
kan nu også godt lide dine billeder af Jim og Jimmy samt david. ;-)
__________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 18 August 2008 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jaja, det ser jo stadigvæk godt ud Louis, hvordan ser det ud med den DL-110 Pickup?!?
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 19 August 2008 kl. 06:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
santashooter skrev:
jaja, det ser jo stadigvæk godt ud Louis, hvordan ser det ud med den DL-110 Pickup?!? |
|
|
Jeg må lige vente til starten af næste måned, og se hvordan økonomien ser ud der, desværre. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 19 August 2008 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fede billeder af FEDT grej
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
Sendt: 19 August 2008 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Godaften
Jeg har sådan set ingen opdateringer at komme med, men jeg fik lige lyst til at smide nogle uptodate billeder op

Og så lige et skridt mere ind. Vi kan lige skimte armlenet af min orange lytte/lektie/tv/spise stol

Det er ofte her jeg lytter fra, selvom det ikke er helt sweetspot, men det lyder nu også godt herfra.

Jeg har aldrig været gladere for anlægget end jeg er nu. jeg synes virkelig jeg har fundet en lyd der både kan spille Jazz og AC/DC og alt muligt, som ejg nu kunne finde på at sætte på. Skulle der sker noget fremover skulle det naturligvis være ny pickup, og måske noget rør.
Over and Out. |
|
|
Og hvem var det lige der sagde at 70´erne var død. Sq som at træde ind i mit eget rum fra dengang, før verden gik af lave. Kanon gennenført stil, knægt!!! (er vel ok jeg kalder dig knægt? ) __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 20 August 2008 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Fede billeder af FEDT grej |
|
|
Takker Roky, jeg er også selv rigtig glad for det, mangler bare en ny spolebåndoptager __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 20 August 2008 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
LouBP skrev:
Godaften
Over and Out. |
|
|
Og hvem var det lige der sagde at 70´erne var død. Sq som at træde ind i mit eget rum fra dengang, før verden gik af lave. Kanon gennenført stil, knægt!!! (er vel ok jeg kalder dig knægt? )
|
|
|
Det har jeg i hvert fald ikke sagt! Det er jo en smuk stil. Jeg synes det er sjovt med alt den retro, ikke bare vinyl, men alt Det er helt i orden du siger knægt, det gør jeg selv til folk der er en dg yngre end jeg selv __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 23 August 2008 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik lige fingre i en Lenco B55 (under andet navn) for 200 kr. med en Shure Pick-up
Jeg har dog ikke rigtig plads til den, ind til videre står den hos Santashooter, til den får et nyt kærligt hjem. Jeg må sige at de lenco'er spiller fortrinneligt, med en god ro. Dog larmer mellemhjulet en anelse, men det var ikke noget der gik i højtalerne.
Eneste minus, synes jeg, er at det er lidt for flydende til mig, det hele står jo ustandseligt og vipper. Men en dejlig spille må man sige.

Det er dog ikke et billede af min, men den var i ret flot stand. Håber en af kammeraterne bliver glad for den __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 23 August 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er en flot og lækker pladespiller, jeg er begyndt at tvivle på om den nu også skal videresælges, eller jeg selv skulle tage den indenfor  og Louis, det er vist kun med bassen fra dine højtalere at det hele ustandseligt står og vipper  jeg kan godt smide et godt billede op af den "FONA" pladespiller, hvis du ønsker det? mvh. Søren
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2008 kl. 03:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
santashooter skrev:
Ja det er en flot og lækker pladespiller, jeg er begyndt at tvivle på om den nu også skal videresælges, eller jeg selv skulle tage den indenfor
og Louis, det er vist kun med bassen fra dine højtalere at det hele ustandseligt står og vipper
jeg kan godt smide et godt billede op af den "FONA" pladespiller, hvis du ønsker det?
mvh. Søren
|
|
|
Ha, nej dog ikke, men jeg synes det er lige vippende nok, så kan jeg bedre lide måden Thorens gør det på. Det er bare rare at betjene den, selvom Lenco's system på b55'eren er ret lækkert, især med sænkning af armen.
Smid endelig et billedde eller to op __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 August 2008 kl. 06:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg må nok indrømme at jeg synes thorens måden er mere problematisk, der kan tallerknen jo slide mod plinthen, her er det er bare fødderne... aller bedst er systemet på min Lenco L85 - hvor værket er ophænt i plinthen - desværre sidder knapperne stadigvæk på værket - men hvis disse var flyttet... mmmmmm
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 02 September 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu engang gik jeg lige i genbrug, dog ikke der jeg fandt lencoen, men denne gang blev det til et par Snell J/II Eller var det J/II. Nå pyt, de ligner hinanden + stands = 80 kr.
Det var alligevel for billigt til at gå forbi, desværre er kntophænget som på de fleste Snell helt mørnet væk. Jeg ved jo ikke om det er nogle højtalere jeg selv vil spille på. Jeg har jo af gode grunde ikke hørt dem endnu. og det vil jeg nu gerne, før jeg kaster dem egter en eller anden til spotpris.
Jeg har snakket med Basrep om reperation. de vil have 375 for nye ophæng (gummi) og 350 for skum. Hvad skal jeg vælge af det, der er jo fordele og ulemper ved begge dele? Og er det en ok pris? eller findes der andre steder der er billigere? Eller kan jeg gå helt andre veje? __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 September 2008 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med fundet, det er sku lækkert at du fandt dem, og standen var - udover kantophænget, overraskende god. ang. gummi vs. skum, så er jeg af den overbevisning at skum nok er det mest "originale"? og gummi er noget mere nyudviklet, som istedet for holder i længere tid? jeg ville umiddelbart synes - siden de har været så billige og reperationsprisen er så lav, så vælge skummet, så de kan komme så tæt på "original" standen som overhovedet muligt... men det er selvfølgelig op til dig. hvis du vil af med dem på et tidspunkt - så kunne de pynte på mit værelse som setup nr. 2  jeg vil nok gerne dække dine udgifter....  ps. hvad blev det egentlig til med den båndoptager?!?, jeg vil gerne vide hvis jeg er blevet overbudt...
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 03 September 2008 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
santashooter skrev:
Tillykke med fundet, det er sku lækkert at du fandt dem, og standen var - udover kantophænget, overraskende god.
ang. gummi vs. skum, så er jeg af den overbevisning at skum nok er det mest "originale"? og gummi er noget mere nyudviklet, som istedet for holder i længere tid?
jeg ville umiddelbart synes - siden de har været så billige og reperationsprisen er så lav, så vælge skummet, så de kan komme så tæt på "original" standen som overhovedet muligt...
men det er selvfølgelig op til dig.
hvis du vil af med dem på et tidspunkt - så kunne de pynte på mit værelse som setup nr. 2 jeg vil nok gerne dække dine udgifter....
ps. hvad blev det egentlig til med den båndoptager?!?, jeg vil gerne vide hvis jeg er blevet overbudt...
|
|
|
Jeg tror også det bliver skum. jeg vil gerne holde dem originale. Men jeg tror ikke man kan få originale ophæng til dem længere? Jeg har i hvert fald ikke kunne finde nogle? Men til gengæld har jeg fundet en guide til at gøre det selv, og det tror jeg at jeg vil give en chance, jeg mangler bare at finde ud af hvor jeg skal finde skumkanterne.
http://www.decware.com/newsite/refoam.htm
Jeg har fundet de her kanterne, Men jeg ved jo ikke om de passer med originale eller om skum "buen" er større eller mindre. Det er jo ikke til at finde ud af.
Ville de her kunne bruges, det er jo et helt kit, bare uden Gansket's?
http://www.decware.com/newsite/repairs.html __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 September 2008 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er gaskets med på nogle af dem, bare køb dem med. også kits'ne ser ud til at være med gaskets... jeg håber du får dem lavet! __________________ Mit setup
|
Til top |
|
|