Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 04:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Louis’ vintage setup - Ny forforstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 40
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 03 September 2008 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Billeder af Højtalerne kommer forhåbenlig i morgen, når jeg får dem hjem.

Jeg har bestilt et kit fra ebay, der skulle være lavet til netop snell (jeg har bestilt to, så hvis jeg f**ker det ene op, kan en øvede få lov at prøve) Det håbe rjeg dog ikke jeg gør.

Nu bliver det spændene om de lyder godt også.

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Så er der lidt billeder af snell højtalerne, og en lille ny Pick-up.

Jeg fik de to Snell med hjem idag, og det står nu fast at det er en J/III model - Med den lille diskant regulering bagpå. Højtalerne står i flot stand, jeg sliber dem lige blidt og giver dem lidt olie. Og så kommer ellers det store projekt med om jeg kan skifte skumkanterne uden at ødelægget enhederne. Gode råd modytages gerne - først og fremmest hvordan jeg fjerne det mørnede skum fra enhederne?

Billeder kommer her.

Men idag kom der også en lille pakke til mig. For en fattig student som mig er det ikke lige let at bruge over 2000 kroner på en pick-up (som jeg efterhånden synes setuppet fortjerne).

Heldigvis kan man jo også købe det brugt, selvom jeg ikke var meget for det, så er jeg virkelig allerede imponeret over hvad en pickup i den klasse kan modsat fx en OM20.

Det jeg har fået mig er en Dynavector 10x4 mkII - den har spillet mellem 500-800 time før mig. Og det er naturligvis en slat, men der er vel stadig godt og vel 1000 timer i den, og jeg synes sku jeg ville prøve og se hvilken forskel det gjorder, om jeg kunne høre det. Og det kan jeg, så jeg er mægtig glad for den:-)

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2008 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Og så er her lige et billede af den lille Thorens, der er kommet i sin egen plint igen - ellers var der ikke plads til den længere.

All Vintage

Billedeupload guide

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 September 2008 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

hej igen Louis, de er jo så flotte de Snell J/III højtalere, og din Dynavector ser virkelig spændene ud, den vil jeg glæde mig til at høre

forresten så ser det da ud som om du allerede har fjernet skumkanterne fra snell'erne?

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
hej igen Louis, de er jo så flotte de Snell J/III højtalere, og din Dynavector ser virkelig spændene ud, den vil jeg glæde mig til at høre

forresten så ser det da ud som om du allerede har fjernet skumkanterne fra snell'erne?

Nej slet ikke, der sidder stadig noget på enhederne, og det tør jeg ikke rigtigt røre, af frygt for  at ødelægge spolerne. Så jeg mangler lige lidt prof hjælp her.

Den er virkelig lækker den Dynavecter, virkelig ren og flot klang, og alle detaljer kommer smukt med.

All Vintage

Billedeupload guide

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008
Sendt: 04 September 2008 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
Nej slet ikke, der sidder stadig noget på enhederne, og det tør jeg ikke rigtigt røre, af frygt for  at ødelægge spolerne. Så jeg mangler lige lidt prof hjælp her.

Spændende sager du der har fået fat i. Har desværre ikke selv haft fornøjelsen endnu -  med at skifte skum/gummi-kanter. Men prøv at kigge på side 168 i Tandberg-tråden - der er måske noget du kan bruge.

Go' aften. 

Dr. Strangelove
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 September 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:

Den er virkelig lækker den Dynavecter, virkelig ren og flot klang, og alle detaljer kommer smukt med.

Dejligt at se at Dyna'en faldt i din smag. Jeg har også været glad for den den tid jeg havde den ;o)
Held og lykke med den ;o)

mvh

...Tubes rules
Til top Vis Dr. Strangelove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Strangelove

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Dr. Strangelove skrev:
LouBP skrev:

Dejligt at se at Dyna'en faldt i din smag. Jeg har også været glad for den den tid jeg havde den ;o)
Held og lykke med den ;o)

mvh

Hehe, den faldt i rigtig god jord, jeg ville lige have skrevet en mail og sagt den var modtaget, men jeg kom fra de i min glæde over den form musikken har taget

Den har en fantastisk måde at få dynamikken i musikken frem.

Så jeg siger mange tak for handlen

All Vintage

Billedeupload guide

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2008 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

X-ray skrev:

LouBP skrev:

Spændende sager du der har fået fat i. Har desværre ikke selv haft fornøjelsen endnu -  med at skifte skum/gummi-kanter. Men prøv at kigge på side 168 i Tandberg-tråden - der er måske noget du kan bruge.

Go' aften. 

så det du skal gøre er vel bare at skære det gamle skum væk med en god hobbykniv - og derefter placere skumkanterne uden at centeret forskubber sig...

jeg regner ikke med at du har fået nye støv-"låg" med, og derfor skal disse vel bevares?

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2008 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
X-ray skrev:

LouBP skrev:

Go' aften. 

så det du skal gøre er vel bare at skære det gamle skum væk med en god hobbykniv - og derefter placere skumkanterne uden at centeret forskubber sig...

jeg regner ikke med at du har fået nye støv-"låg" med, og derfor skal disse vel bevares?

jeg er jo nød til at fjerne støvlågene for at kunne sørge for det ikke gå i stykker. Om jeg kn bevare dem må tiden jo vise. Nu venter jeg på kanterne kommer.

All Vintage

Billedeupload guide

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

det er korrekt - jeg krydser fingre herfra - jeg håber bare du har nogle IKEA-kataloger liggende til operationen

forresten - her er en anden billed guide til hvordan det kan gøres - det ser meget smertefrit ud på denne side

jeg vil nok anbefale dig at købe en af de der papir-skære knive, de er mere præcise end hobbyknive, jeg tror du kan få en i panduro-hobby for billige penge... og det er ihvertfald pengene givet godt ud, de er altid gode at have

se billede her

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 September 2008 kl. 06:47 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
det er korrekt - jeg krydser fingre herfra - jeg håber bare du har nogle IKEA-kataloger liggende til operationen

forresten - her er en anden billed guide til hvordan det kan gøres - det ser meget smertefrit ud på denne side

jeg vil nok anbefale dig at købe en af de der papir-skære knive, de er mere præcise end hobbyknive, jeg tror du kan få en i panduro-hobby for billige penge... og det er ihvertfald pengene givet godt ud, de er altid gode at have

se billede her

Jeg har nemlig også tænkt på jeg hellere ville bruge sådan en papir kniv der. Dem må jeg lige få købt. Siden du linker til er også den jeg selv har fundet jeg synes beskriver det bedst.

All Vintage

Billedeupload guide

Qbiq
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2007
Lokalitet: Norge
Sendt: 05 September 2008 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Jeg kjøpte et sett Snell J/III med gode stands for et par uker siden.. (for et tresifret antall kr)  (2 cheap spør du meg!!) og jeg er -skikkelig- imponert!! de låter helt fantastisk på visse typer musikk.. jeg har prøvd mine både solo og med en aktiv Energy ES-12 sub.. og begge deler funker veldig godt!) 

De spiller VELDIG åpent og flott og jeg er spent på om du klarer å refoame årntlig og å høre hva du synes, om du lykkes... 

Hovedgrunnen til at jeg kjøpte disse er at jeg hadde et sett AudioNote AN/J for ~10/12 år siden og jeg var ENORMT fornøyd med dem (hadde aldri solgt dem om jeg kunne slippe) :) Snellene er jo omtrent akkurat samme HT...

+ Vintage Setup (Snell/Marantz)
+ AV Setup (Yamaha, Samsung, Energy, Canton)
Til top Vis Qbiq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Qbiq

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 September 2008 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Qbiq skrev:

Jeg kjøpte et sett Snell J/III med gode stands for et par uker siden.. (for et tresifret antall kr)  (2 cheap spør du meg!!) og jeg er -skikkelig- imponert!! de låter helt fantastisk på visse typer musikk.. jeg har prøvd mine både solo og med en aktiv Energy ES-12 sub.. og begge deler funker veldig godt!) 

De spiller VELDIG åpent og flott og jeg er spent på om du klarer å refoame årntlig og å høre hva du synes, om du lykkes... 

Hovedgrunnen til at jeg kjøpte disse er at jeg hadde et sett AudioNote AN/J for ~10/12 år siden og jeg var ENORMT fornøyd med dem (hadde aldri solgt dem om jeg kunne slippe) :) Snellene er jo omtrent akkurat samme HT...

Så vidt jeg ved er Audio note nærmest en Snell bare 3 gange så dyr Men jeg har aldrig selv hørt dem, men det får jeg jo mulighed for hvis det lykkeds mid at re-foame dem, hvilket jeg da håbe det gør.

Det var da billigt for et par snell med standere. men jeg fik dog mine med gode standere og spikes for 80 kr Jeg har hørt at de skulle kunne udrette utrolige ting med den rigtige forstærker, og gerne med rør.

Hvad for en slags musik lytter du til på dem?

All Vintage

Billedeupload guide

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 September 2008 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:

Jeg har bestilt et kit fra ebay, der skulle være lavet til netop snell (jeg har bestilt to, så hvis jeg f**ker det ene op, kan en øvede få lov at prøve) Det håbe rjeg dog ikke jeg gør.

Hej Lou,

Jeg tror ikke det en god idé at regne med at kunne lave et par evt. mislykkede omkantede højttalere om. Når først der er limet, er det vist ikke sådan at få det der fra igen.

Øv dig hellere på at par uvigtige højttalere.

Det er ellers et par fed Snell højttalere.

NB: tager du rutebilen til Viborg, f.eks. en hverdags aften, kan jeg godt vise dig, hvordan jeg sætter nye kanter på højttalerenheder.

PQR

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 September 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

pqrannes skrev:
LouBP skrev:

Hej Lou,

Jeg tror ikke det en god idé at regne med at kunne lave et par evt. mislykkede omkantede højttalere om. Når først der er limet, er det vist ikke sådan at få det der fra igen.

Øv dig hellere på at par uvigtige højttalere.

Det er ellers et par fed Snell højttalere.

NB: tager du rutebilen til Viborg, f.eks. en hverdags aften, kan jeg godt vise dig, hvordan jeg sætter nye kanter på højttalerenheder.

PQR

Ja du har sikkert ret, Jeg burde øve mig, eller få en der kan finde ud af det til det. Jeg har en kammerat, hans fader kan det pjat, så jeg har da et kort på hånden, Det har i forvejen været et kæmpe projekt at få det gamle helt af, Jeg skal love for det lim holder, det krævede kræfter.

Tak for tilbuddet om en lærer time, nu må vi se om jeg når at får øvet mig, kaster mig ud i noget sikker dumt, eller får en prof til det Jeg venter stadig på at kanterne kommer hjem.

Jeg glæder mig meget il at høre om den højtaler kan noget, den ser jo spændene ud.

All Vintage

Billedeupload guide

Qbiq
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2008 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

80kr ? hvor var politiet :) ?

Jeg betalte 750, men da var bassene som nye.. (ser slik ut so far, at least) :) Det er nesten komisk å tenke på hvor mye god lyd man får for så små penger!? Jeg er bombesikker på at du kommer til å digge dem ! :)  .. Musikken jeg hører på er vanskelig å definere ... alt fra Steely Dan, Beatles, Iron Maiden, Kim & Kjukken, gas, Willie, Cash, Priest, Van (Morrison)... etc etc etc... jeg liker god musikk jeg.. (synes jeg selv) ;)  uten å tenke for mye på genre... bluenote, ray charles, dimmu borgir....

Qbiq
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2008 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

BTW: PQR er en "hero" i mine øyne :)      Det er så fedt når folk tilbyr seg å hjelpe på denne måten!!

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 September 2008 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  

Qbig ENIG

PQR    ....pas på, jeg bor ikke så langt fra Viborg

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2008 kl. 03:35 | IP-adresse registreret  

I har begge to helt ret, folk som PQR, er en af dem der virkelig hjælper en på vej, det samme synes jeg også om r-l-b da han hjalp mig i en situation i Berlin. Og Jaro Da han gav mig nak 600'eren - ´virkelig storhjertet!

Qbig, di  musik stil er som min, meget blandet. Hvis det lykkedes med højtalern håber jeg den lyder lige så godt som din

All Vintage

Billedeupload guide

<< Forrige Side af 40 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes