Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. maj 2025 | 04:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Louis’ vintage setup - Ny forforstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 40
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 06 September 2008 kl. 07:29 | IP-adresse registreret  

Tak for de pæne ord til Qbig, 2-mas og LouBP.

Den storpolitiske verden er jo (desværre) ikke fyldt med mennesker, der uden bagtanke gør noget for andre. Så at gøre lidt selv, er den eneste mulighed vi har for bidrage til at verden bliver lidt bedre at være i.

Den ene dag får jeg en udskrift af en Sansui manual fra en fyr i USA, en anden dag giver en hollænder mig en lille Philips monoforstærker gratis (betaler kun porto), den næste oploader jeg en pdf-manual som andre desperat mangler. Og en dag viser jeg nogen fra hifi4all, hvordan jeg sætter kanter på højttalerenheder (også dig 2-mas, hvis du ta'r turen fra dobbelt A!)

PQR

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 September 2008 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Jeg tilslutter mig jeres taknemmelighed for den store hjælp der er at hente via disse tråde Jeg har selv oplevet masser af hjælp og en del grej på samme vis som PQRannes skriver i ovenstående indlæg Det var slet ikke gået uden denne uselviske hjælpsomhed.Må den fortsætte og vokse,også udenfor www

LouBP:Jeg linker lige til en svensk udgave af at skifte ophæng på et sæt 10" basser.Meget apropos hjælpsomhed Det er Kjell Kranzberg der skifter ophæng på mine Tandberg TL3520:

For gode billeder og tekst,klik her: ) Og nej,det er ikke for at promovere et andet hæderkronet mærke

Jeg er Kjell Kranzberg evigt taknemmelig for denne operation Jeg har et sæt mere,som jeg selv agter at reparere

Lykke til herfra med jobbet,Lou

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 September 2008 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Jeg tilslutter mig jeres taknemmelighed for den store hjælp der er at hente via disse tråde Jeg har selv oplevet masser af hjælp og en del grej på samme vis som PQRannes skriver i ovenstående indlæg Det var slet ikke gået uden denne uselviske hjælpsomhed.Må den fortsætte og vokse,også udenfor www

LouBP:Jeg linker lige til en svensk udgave af at skifte ophæng på et sæt 10" basser.Meget apropos hjælpsomhed Det er Kjell Kranzberg der skifter ophæng på mine Tandberg TL3520:

For gode billeder og tekst,klik her: ) Og nej,det er ikke for at promovere et andet hæderkronet mærke

Jeg er Kjell Kranzberg evigt taknemmelig for denne operation Jeg har et sæt mere,som jeg selv agter at reparere

Lykke til herfra med jobbet,Lou

Jeg har været inde og lurer lidt på den guide Tante. Det ser jo yderst simpelt ud, men hvor simpelt det er i Praktis ve jeg ikke endnu

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Igår samlede jeg denne her op. En gammel Phillips rørradio.

Den kostede 20 kr. Det er ikke den flotteste model man kunne tænke sig, fakisk slet ikke. Men den lyder nu glimrende, og fanger kanalerne flot. og spiller ok, med sin ene lille fulltone enhed. Engang gad jeg godt have en rigtig god og flot en stående, men det er ikke det der står højst på ønskelistem

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 September 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Den er da godt nok fin, er det en ren radio eller er der nogen måde hvorpå du kan bruge dens dejlige rør sammen med resten af setuppet?!?

godt fund du, Tillykke

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2008 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
Den er da godt nok fin, er det en ren radio eller er der nogen måde hvorpå du kan bruge dens dejlige rør sammen med resten af setuppet?!?

godt fund du, Tillykke

Jeg kan tilslutte pladespiller, og bånoptager, men med nogle forfærdelige stik, jeg ikke kender. ingengang min gamle mellemhjuler passer dertil. Jeg må lidt se lidt på det egang.

All Vintage

Billedeupload guide

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 11 September 2008 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Oohhh la la, med et ægte trold-øje  tillykke med den LouBP, kik nu ikke for længe på den i mørke, det kan være ret så vanedannende 
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2008 kl. 02:55 | IP-adresse registreret  

nåh, Louis, hvordan går det så med Snell'erne?
du må lige holde os opdateret herinde, vi venter jo alle i spænding

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2008 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Ja ja Søren

Jeg modtog for 4 dage side, det kit jeg havde bestilt fra ebay - til at reperer mit genbrugsfund, et par Snell J/III inklusiv stander og spikes. Skummet var naturligvis mørnet væk. Men jeg bestilte så dette her: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName =STRK:MEWNX:IT&item=300081196194 .

Det skulle eftersigende passe til Snellerne. Jeg var sku noget i tvivl om jeg kunne gøre det selv, men jeg prøvede i hvert fald. Første fjernede jeg det gamle skum - et helveds arbejde, for det tager godt nok lang tid - især fordi at snellernes vifa enheder er gummibelagte eller sådan noget. Men så fik jeg limede de nye kanter på conen, dagen efter til basen, og til sidst fik jeg limede støvhætte på igen. Og resultatet blev sku meget godt, synes jeg selv. De spiller i hvert fald nu, men om de spiller som de skal aner jeg ikke, jeg har jo aldrig hørt de "originale". Her er lige lidt billeder.

Jeg har jo standerne til dem, lige nu står de bare oven på hpm'erne, kunne være jeg skulle finde stanerne frem.

All Vintage

Billedeupload guide

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2008 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne ikke lige dy mig for at finde standerne frem.

All Vintage

Billedeupload guide

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 14 September 2008 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Og hvordan er lyden så?
Reparationsarbejdet ser da yderst vellykket ud.

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2008 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Og hvordan er lyden så?
Reparationsarbejdet ser da yderst vellykket ud.

Lyden er faktisk overraskende god, jeg tror gerne de vil have et lidt større rum at folde sig ud i, men det sku okay her, helt placeringsvenlige er de ikke, langt fra bagvæggen og vinkles ind mod midten. Men de lyder sku godt, dejligt perspektiv, og flot ren klang (er ingen mester i det at beskrive lyd) Konklusion: De lyder godt.

Noget andet er jeg tror de ville gøre det rigtig godt med en rør forstærker

Tak for kommentaren, jeg tror sku også det endte meget godt, selvom der er lidt lim ud over det hele, men hva fa'en, det er ikke all about the looks.

All Vintage

Billedeupload guide

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 14 September 2008 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig godt ud, super flot arbejde.

Jeg har altid gerne ville høre sådan et par snell.

Mon ikke de skal spilles lidt til? De nye kanter skal vel masseres lidt, også selvom det er skum.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Zakken skrev:

Det ser rigtig godt ud, super flot arbejde.

Jeg har altid gerne ville høre sådan et par snell.

Mon ikke de skal spilles lidt til? De nye kanter skal vel masseres lidt, også selvom det er skum.

Jo det tror jeg bestemt de skal, jeg har spille meget forskelligt musik på idag, endda gået ned i cd gemmerne og fundet de mest forfærdelige absolut dance cd'er. Jeg tænkte det vile være godt med noget forskelligt musik, det droppede jeg hurtigt

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal med dem nu, for de slår jo nok ikke HPM'erne. men hvis jeg nu fik fat i en Nakamichi rm-610 så kunne jeg bruge begge sæt

All Vintage

Billedeupload guide

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2008 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

WOW, det er sku flot lavet, yderst vellykket Louis.
jeg arbejder stadigvæk på plinthen til min lenco, det tager sku tid.
jeg vil gerne forbi og hører dem en dag.

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2008 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
WOW, det er sku flot lavet, yderst vellykket Louis.
jeg arbejder stadigvæk på plinthen til min lenco, det tager sku tid.
jeg vil gerne forbi og hører dem en dag.

Du er velkommen. Næste uge har jeg ikke ret mange timer

All Vintage

Billedeupload guide

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Sendt: 14 September 2008 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Vellykket job- jeg gratulerer

Vidste faktisk ikke at de var så store
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 September 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:

Ja ja Søren

Jeg modtog for 4 dage side, det kit jeg havde bestilt fra ebay - til at reperer mit genbrugsfund, et par Snell J/III inklusiv stander og spikes. Skummet var naturligvis mørnet væk. Men jeg bestilte så dette her: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName =STRK:MEWNX:IT&item=300081196194 .

Det skulle eftersigende passe til Snellerne. Jeg var sku noget i tvivl om jeg kunne gøre det selv, men jeg prøvede i hvert fald. Første fjernede jeg det gamle skum - et helveds arbejde, for det tager godt nok lang tid - især fordi at snellernes vifa enheder er gummibelagte eller sådan noget. Men så fik jeg limede de nye kanter på conen, dagen efter til basen, og til sidst fik jeg limede støvhætte på igen. Og resultatet blev sku meget godt, synes jeg selv. De spiller i hvert fald nu, men om de spiller som de skal aner jeg ikke, jeg har jo aldrig hørt de "originale". Her er lige lidt billeder.

...

Jeg har jo standerne til dem, lige nu står de bare oven på hpm'erne, kunne være jeg skulle finde stanerne frem.

Flot arbejde LouBP, det har du vist fået taget på!

Pas på; det er vanedannende at finde vintage højttalere at sætte kanter på.

Jeg har pt. disse, der skal ordnes:
  • B&0 C40
  • Pioneer CS-922A
  • JBL L40
  • Infinity Reference 20
En måde at tjekke om kanterne dvs. conen sidder ordentligt, er at trykke lidt skævt på den på skift 4 steder rundt om støvhætten. Hvis den ikke går på eller kun går ens på (ved meget lille tolerance) er conen rigtigt centreret.

PQR

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

pqrannes skrev:
LouBP skrev:

Ja ja Søren

...

Flot arbejde LouBP, det har du vist fået taget på!

Pas på; det er vanedannende at finde vintage højttalere at sætte kanter på.

Jeg har pt. disse, der skal ordnes:
  • B&0 C40
  • Pioneer CS-922A
  • JBL L40
  • Infinity Reference 20

En måde at tjekke om kanterne dvs. conen sidder ordentligt, er at trykke lidt skævt på den på skift 4 steder rundt om støvhætten. Hvis den ikke går på eller kun går ens på (ved meget lille tolerance) er conen rigtigt centreret.

PQR

Tak for tippet, jeg har lige trykket lidt, det gik godt, så det må siges at være vellykket.

Hvad med de Marentz du fandt også? var de ikke til at redde? Engang vil jeg sku gerne prøve sådan et sæt jbl.

All Vintage

Billedeupload guide

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 14 September 2008 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

flot arbejde

<< Forrige Side af 40 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum