Forfatter |
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
Sendt: 06 September 2008 kl. 07:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de pæne ord til Qbig, 2-mas og LouBP. Den storpolitiske verden er jo (desværre) ikke fyldt med mennesker, der uden bagtanke gør noget for andre. Så at gøre lidt selv, er den eneste mulighed vi har for bidrage til at verden bliver lidt bedre at være i. Den ene dag får jeg en udskrift af en Sansui manual fra en fyr i USA, en anden dag giver en hollænder mig en lille Philips monoforstærker gratis (betaler kun porto), den næste oploader jeg en pdf-manual som andre desperat mangler. Og en dag viser jeg nogen fra hifi4all, hvordan jeg sætter kanter på højttalerenheder (også dig 2-mas, hvis du ta'r turen fra dobbelt A!) PQR
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
Sendt: 06 September 2008 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tilslutter mig jeres taknemmelighed for den store hjælp der er at hente via disse tråde  Jeg har selv oplevet masser af hjælp og en del grej på samme vis som PQRannes skriver i ovenstående indlæg  Det var slet ikke gået uden denne uselviske hjælpsomhed.Må den fortsætte og vokse,også udenfor www
LouBP:Jeg linker lige til en svensk udgave af at skifte ophæng på et sæt 10" basser.Meget apropos hjælpsomhed  Det er Kjell Kranzberg der skifter ophæng på mine Tandberg TL3520:
For gode billeder og tekst,klik her: ) Og nej,det er ikke for at promovere et andet hæderkronet mærke
Jeg er Kjell Kranzberg evigt taknemmelig for denne operation  Jeg har et sæt mere,som jeg selv agter at reparere
Lykke til herfra med jobbet,Lou
__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 06 September 2008 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 10 September 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Igår samlede jeg denne her op. En gammel Phillips rørradio.

Den kostede 20 kr. Det er ikke den flotteste model man kunne tænke sig, fakisk slet ikke. Men den lyder nu glimrende, og fanger kanalerne flot. og spiller ok, med sin ene lille fulltone enhed. Engang gad jeg godt have en rigtig god og flot en stående, men det er ikke det der står højst på ønskelistem __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 10 September 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er da godt nok fin, er det en ren radio eller er der nogen måde hvorpå du kan bruge dens dejlige rør sammen med resten af setuppet?!? godt fund du, Tillykke
__________________ Mit setup
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 11 September 2008 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
santashooter skrev:
Den er da godt nok fin, er det en ren radio eller er der nogen måde hvorpå du kan bruge dens dejlige rør sammen med resten af setuppet?!?
godt fund du, Tillykke
|
|
|
Jeg kan tilslutte pladespiller, og bånoptager, men med nogle forfærdelige stik, jeg ikke kender. ingengang min gamle mellemhjuler passer dertil. Jeg må lidt se lidt på det egang. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
Sendt: 11 September 2008 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 September 2008 kl. 02:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
nåh, Louis, hvordan går det så med Snell'erne? du må lige holde os opdateret herinde, vi venter jo alle i spænding
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2008 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ja Søren
Jeg modtog for 4 dage side, det kit jeg havde bestilt fra ebay - til at reperer mit genbrugsfund, et par Snell J/III inklusiv stander og spikes. Skummet var naturligvis mørnet væk. Men jeg bestilte så dette her: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName =STRK:MEWNX:IT&item=300081196194 .
Det skulle eftersigende passe til Snellerne. Jeg var sku noget i tvivl om jeg kunne gøre det selv, men jeg prøvede i hvert fald. Første fjernede jeg det gamle skum - et helveds arbejde, for det tager godt nok lang tid - især fordi at snellernes vifa enheder er gummibelagte eller sådan noget. Men så fik jeg limede de nye kanter på conen, dagen efter til basen, og til sidst fik jeg limede støvhætte på igen. Og resultatet blev sku meget godt, synes jeg selv. De spiller i hvert fald nu, men om de spiller som de skal aner jeg ikke, jeg har jo aldrig hørt de "originale". Her er lige lidt billeder.

Jeg har jo standerne til dem, lige nu står de bare oven på hpm'erne, kunne være jeg skulle finde stanerne frem.

__________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2008 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 14 September 2008 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvordan er lyden så?
Reparationsarbejdet ser da yderst vellykket ud. __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2008 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Og hvordan er lyden så? Reparationsarbejdet ser da yderst vellykket ud.  |
|
|
Lyden er faktisk overraskende god, jeg tror gerne de vil have et lidt større rum at folde sig ud i, men det sku okay her, helt placeringsvenlige er de ikke, langt fra bagvæggen og vinkles ind mod midten. Men de lyder sku godt, dejligt perspektiv, og flot ren klang (er ingen mester i det at beskrive lyd) Konklusion: De lyder godt.
Noget andet er jeg tror de ville gøre det rigtig godt med en rør forstærker
Tak for kommentaren, jeg tror sku også det endte meget godt, selvom der er lidt lim ud over det hele, men hva fa'en, det er ikke all about the looks. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
Sendt: 14 September 2008 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser rigtig godt ud, super flot arbejde.
Jeg har altid gerne ville høre sådan et par snell.
Mon ikke de skal spilles lidt til? De nye kanter skal vel masseres lidt, også selvom det er skum.
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zakken skrev:
Det ser rigtig godt ud, super flot arbejde.
Jeg har altid gerne ville høre sådan et par snell.
Mon ikke de skal spilles lidt til? De nye kanter skal vel masseres lidt, også selvom det er skum.
|
|
|
Jo det tror jeg bestemt de skal, jeg har spille meget forskelligt musik på idag, endda gået ned i cd gemmerne og fundet de mest forfærdelige absolut dance cd'er. Jeg tænkte det vile være godt med noget forskelligt musik, det droppede jeg hurtigt
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal med dem nu, for de slår jo nok ikke HPM'erne. men hvis jeg nu fik fat i en Nakamichi rm-610 så kunne jeg bruge begge sæt __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 September 2008 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
WOW, det er sku flot lavet, yderst vellykket Louis. jeg arbejder stadigvæk på plinthen til min lenco, det tager sku tid. jeg vil gerne forbi og hører dem en dag.
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2008 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
santashooter skrev:
WOW, det er sku flot lavet, yderst vellykket Louis. jeg arbejder stadigvæk på plinthen til min lenco, det tager sku tid. jeg vil gerne forbi og hører dem en dag.
|
|
|
Du er velkommen. Næste uge har jeg ikke ret mange timer __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 14 September 2008 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vellykket job- jeg gratulerer  Vidste faktisk ikke at de var så store
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
Sendt: 14 September 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Ja ja Søren
Jeg modtog for 4 dage side, det kit jeg havde bestilt fra ebay - til at reperer mit genbrugsfund, et par Snell J/III inklusiv stander og spikes. Skummet var naturligvis mørnet væk. Men jeg bestilte så dette her: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName =STRK:MEWNX:IT&item=300081196194 .
Det skulle eftersigende passe til Snellerne. Jeg var sku noget i tvivl om jeg kunne gøre det selv, men jeg prøvede i hvert fald. Første fjernede jeg det gamle skum - et helveds arbejde, for det tager godt nok lang tid - især fordi at snellernes vifa enheder er gummibelagte eller sådan noget. Men så fik jeg limede de nye kanter på conen, dagen efter til basen, og til sidst fik jeg limede støvhætte på igen. Og resultatet blev sku meget godt, synes jeg selv. De spiller i hvert fald nu, men om de spiller som de skal aner jeg ikke, jeg har jo aldrig hørt de "originale". Her er lige lidt billeder.
...
Jeg har jo standerne til dem, lige nu står de bare oven på hpm'erne, kunne være jeg skulle finde stanerne frem.
|
|
|
Flot arbejde LouBP, det har du vist fået taget på! Pas på; det er vanedannende at finde vintage højttalere at sætte kanter på. Jeg har pt. disse, der skal ordnes: - B&0 C40
- Pioneer CS-922A
- JBL L40
- Infinity Reference 20
En måde at tjekke om kanterne dvs. conen sidder ordentligt, er at trykke lidt skævt på den på skift 4 steder rundt om støvhætten. Hvis den ikke går på eller kun går ens på (ved meget lille tolerance) er conen rigtigt centreret. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
LouBP skrev:
Ja ja Søren
...
Jeg har jo standerne til dem, lige nu står de bare oven på hpm'erne, kunne være jeg skulle finde stanerne frem. |
|
|
Flot arbejde LouBP, det har du vist fået taget på!
Pas på; det er vanedannende at finde vintage højttalere at sætte kanter på.
Jeg har pt. disse, der skal ordnes:
- B&0 C40
- Pioneer CS-922A
- JBL L40
- Infinity Reference 20
En måde at tjekke om kanterne dvs. conen sidder ordentligt, er at trykke lidt skævt på den på skift 4 steder rundt om støvhætten. Hvis den ikke går på eller kun går ens på (ved meget lille tolerance) er conen rigtigt centreret.
PQR
|
|
|
Tak for tippet, jeg har lige trykket lidt, det gik godt, så det må siges at være vellykket.
Hvad med de Marentz du fandt også? var de ikke til at redde? Engang vil jeg sku gerne prøve sådan et sæt jbl. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 14 September 2008 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|