Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 12:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Louis’ vintage setup - Ny forforstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 40
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 21 September 2009 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

jeg glæder mig!

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 September 2009 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
jeg glæder mig!

Nyd det

Og så kom de på plads

Lyden? Ja den er godt nok anderledens end noget jeg før har hørt! En live indspildning med Leonard Cohen lyder virkelig
live! Og det er fedt. Stemmer lyder godt - Det er nok den gode enheds skyld Bassen lyder også fedt - fra den position
jeg tog billedet fra. Står jeg op, så mangler der noget, Går jeg hen mellem de to højtalere, hvor Delphon'en står, så buldre
det.

Alt i alt, højtaleren er fed, men bliv siddende hvor du gør. Jeg vender tilbage når jeg har lyttet lidt mere

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2009 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Tillykke!!!
og hold kæft hvor er de fede!
og det er med nak grejet nu?
glæder mig til at se det(og høre det) med BOFA'erne
men igen tillykke med dem!

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2009 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
Tillykke!!!
og hold kæft hvor er de fede!
og det er med nak grejet nu?
glæder mig til at se det(og høre det) med BOFA'erne
men igen tillykke med dem!

Hej Søren

Ja det er nak grejet der er kommet på arbejde med en 15 ohms enhede Men ja, de ser nemlig rigtig fede ud, men lyden er
desværre ikke helt derefter. Men de kan noget med Leonard Cohen og den slags musik - det lyder bare fedt!

Jazz - Not so much...

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2009 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

tror du ikke det har noget med forstærkningen at gøre?
jeg tænker ihvertfald de skal prøves med bofa foran, inden den endelige dom falder....
ellers har du stadig dine voight du kunne bruge...

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2009 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

bare test dem igennem med en gang pink floyd - det holder som testplade!!

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 21 September 2009 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

F*ck de ser seje ud! Flot arbejde... som sædvanligt.

Vi vil ha' Bofa - Bofa - Bofa - Bofa....
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2009 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

hvis de lyder tunge og hårde, kan det være du skal eksperimenterer lidt med dæmpemateriale?

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2009 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Bofa'erne kommer - Tube skal have tid til at teste dem ordenligt i gennem så de kan spille i mange år

Jeg må lege lidt, jeg ved de at alle invendige kanter skal have en gang hård lak, og det har jeg jo ikke gjort endnu, så de er jo
ikke helt færdige.

Men tak for komplimenterne.

All Vintage

Billedeupload guide

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Sendt: 21 September 2009 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Hej og tillykke med kasserne de ser flot bearbejdet ud. Flotte Højtalerenheder iøvrigt. Hvor har du tusket dig til dem?? Jeg tror at problemet kan ligge i placeringen af enhederne nær gulvet samt din placering af højtalerne inde i dit reolsystem. Du kunne måske rette op på toppen med et par Gamma bånddiskanter. Jeg mener at have set dine højtalere med horndiskanter monteret på toppen. Ellers kan du prøve, at rykke dine højtalere lidt ud fra reolen selvom du ikke har meget plads. Jeg har ikke selv problemer med diskanten på mine/dine voighthorn og tror ikke at dine nye Bofaer kan rette op på problemet med toppen. Men du har jo dine voigt samt lidt sonab + diverse kontakter til enheder her og der, så solen skal nok komme frem på et eller andet tidspunkt. Du kunne også prøve nogle andre højtalerkabler selvom du ikke tror meget på den slags.  Jeg har nok lidt liggene du kunne prøve. Der er altså forskel selvom mange íkke kan/vil/tro det. Jeg har selv kunne høre det herhjemme på mit gamle grej. Især mellemtone og top har glæde det.

Anyway - tillykke med højtalerne og hatten af for dine byggerier af diverse konstruktioner - noget jeg desværre ikke evner selv. (Eller lyster)

Hilsen

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2009 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:

Hej og tillykke med kasserne de ser flot bearbejdet ud. Flotte Højtalerenheder iøvrigt. Hvor har du tusket dig til dem??
 Jeg tror at problemet kan ligge i placeringen af enhederne nær gulvet samt din placering af højtalerne inde i dit reolsystem.
Du kunne måske rette op på toppen med et par Gamma bånddiskanter. Jeg mener at have set dine højtalere med
horndiskanter monteret på toppen. Ellers kan du prøve, at rykke dine højtalere lidt ud fra reolen selvom du ikke har meget
plads. Jeg har ikke selv problemer med diskanten på mine/dine voighthorn og tror ikke at dine nye Bofaer kan rette op på
problemet med toppen. Men du har jo dine voigt samt lidt sonab + diverse kontakter til enheder her og der, så solen skal
nok komme frem på et eller andet tidspunkt. Du kunne også prøve nogle andre højtalerkabler selvom du ikke tror meget på
den slags.  Jeg har nok lidt liggene du kunne prøve. Der er altså forskel selvom mange íkke kan/vil/tro det. Jeg har
selv kunne høre det herhjemme på mit gamle grej. Især mellemtone og top har glæde det.

Anyway - tillykke med højtalerne og hatten af for dine byggerier af diverse konstruktioner - noget jeg desværre ikke
evner selv. (Eller lyster)

Hilsen

Enhederne har jeg lånt/købt af Rørgrej her på forum. Mit problem ligger ikke rigtigt i diskant og mellemtone området. Det er
bassen, den er her, men tættere på loftet end gulvet, og jeg gider altså ikke stå op og høre musik

Falder jeg over en 16 ohms bånd eller horndiskant springer jeg nok på den, bare for at prøve Senere idag prøver jeg at
rykke lidt rundt og få dem ud af reolsystemet, der er i hvert fald en mulighed for at problemet ligger der, selvom de har
masser af luft omkring sig. Jeg har faktisk noget rimelig godt Tara labs kabel liggende, måske skulle jeg give det chancen,
men nej, jeg tror sguette meget på'et.

Men nu hvor højtalerne er cirka færdige, kommer turen til Delphon'en

All Vintage

Billedeupload guide

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Sendt: 21 September 2009 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Nåh rart at høre at toppen er med. Jeg blev sgu lidt bekymret.

Glæder mig iøvrigt til at høre dit subjektive indtryk af selve enhedens klang.

Kunne være sjovt at sammenligne med mine

Hilsen

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2009 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Det må vi gøre engang! så må jeg lige få Voight sæt nummer 2 herop, så vi kan lave en direkte ab

All Vintage

Billedeupload guide

rørgrej
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 September 2009 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Hej Louis!

Det lyder da lovende. Du skal, som sagt vente med den endelige dom, til du har hørt dem med Bofa. Jeg kan huske at jeg engang spillede på en B&O forstærker, som var beregnet til 4 ohm´s  højtalere - men jeg havde 8 omhs, og det var ikke nogen succes.

mvh

Søren

Til top Vis rørgrej's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rørgrej

rørgrej
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2009 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Jeg glemte lige at nævne - at du kunne prøve med lidt "bagben" på de kasser

mvh

Søren

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2009 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Jeg afsiger ingen dom - selvom hornet ikke yder enhederne respekt, så kan man godt høre hvor gode de er. I morgen kommer
der et par nye horn - så skal de prøves. Og nu er Tube vist ved at være færdig med at fixe Bofa'erne, så de kommer også
snart hjem. Så om det bliver med eller uden Karlson, så er der snart vellyd.

Måske skulle de have lidt vinkling ja..

All Vintage

Billedeupload guide

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 September 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Hvad med at vende dem på hovdet og "tilte" dem bagover så de spiller i en svag vinkel opad - 5-10 grader max

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2009 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Hvad med at vende dem på hovdet og "tilte" dem bagover så de spiller i en svag vinkel opad - 5-10 grader max

Jeg har prøvet, men det fungere ikke optimalt, og også prøvet at vinkle fremad osv. Men noget vigtigere er, at je gsynes de
udvikler sig, jeg ved ikke hvad det er, men de bliver langsomt bedre og bedre - De er faktisk rigtigt gode til at give følelsen af
at sangeren står lige foran en..

Jeg har tænkt mig at få et sæt Voight herop - og lige spille dem op mod den lyd.

All Vintage

Billedeupload guide

rørgrej
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2009 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Hej Louis!

Det skal såmænd nok passe - at enheder og kabinetter lige skal spilles igang. Jeg mener at enhederne har ligget hos mig i 2-3 år, uden at være tilsluttet, og ophæng m.m. skal altså lige igang med at bevæge sig.

Jeg var ude for noget endnu mere uforståeligt fornylig. Jeg købte nogle brugte kabler, på denne udmærkede hjemmeside. Jeg har altid troet på, at kabler kunne lyde forskelligt - alt efter hvad de er lavet a´. Så langt så godt - men med dem jeg anskaffede måtte jeg erkende, at de blev bedre og bedre efterhånden som de blev "vakt til live". Det ville jeg pure ha´benægtet, hvis jeg ikke havde oplevet det, i min egen stue!!!!!

mvh

Søren

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 27 September 2009 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Kunne man tænke sig at en finjustering af samarbejdet mellem kabinet og enhed kan hjælpe?
For mange år siden stod jeg med et diy transmissionslinie system, hvor bassen lavede sjove ting indtil udmundingsareal og dæmpning var helt optimeret. Lige i lytteposition manglede der på et tidspunkt bund, men så stod bassen i stedet de underligste steder i rummet.

Jeg ved ikke om en justering af volumen, dæmpningen og ikke mindst spaltearealet oppe under skørterne kan gøre noget ved din "basfordeling"?

Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

<< Forrige Side af 40 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes