Forfatter |
|
Tonni Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 23 November 2009 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sund skrev:
Kan du ikke liste varenummeret, idet dit link er "udløbet"? |
|
|
Jo da! (vidste ikke de var så bøvlede med deres site) Varenumrene er her: Sort: 55-450-09Rød: 55-450-25Gul: 55-450-41Blå: 55-450-66Hvid: 55-450-90PS: det er døde links! - relateret til elfas hjemmeside... Men brug evt. deres søgefunktion og søgeordet "awg32" så kommer de som eneste hits! mvh. __________________ Bare det GLØDER...
|
Til top |
|
|
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
Sendt: 23 November 2009 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej nej, det var heller ikke det jeg mente.
Mange tak for hjælpen. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
|
Tonni Forum Bruger

|
Sendt: 23 November 2009 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sund skrev:
Nej nej, det var heller ikke det jeg mente.
Mange tak for hjælpen. |
|
|
Ja, hvis bare du fik de informationer du var ude efter...  __________________ Bare det GLØDER...
|
Til top |
|
|
Tonni Forum Bruger

|
Sendt: 25 November 2009 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Louis! Håber det går godt med dine eksperimenter! - Den arm så ret lovende ud! Har du været ude ved Elfa og besigtige de mulige alternativer til VdH? Min fornemmelse er at de måske er for stive grundet den tykke isolering, men har ikke haft dem i hånden... Men til den pris håber jeg de kan bruges! - Har selv et par arme der godt kunne trænge... Da vi var nede for at besøge dig, lovede jeg vist nok et par billeder af V15'eren jeg har stående i umoddet stand. - Dem har du så her:  Samt et par billeder af de to sammen...:  Og fra oven:  Og ja jeg glæder mig til jeg får tid til at kaste mig over en rengøring og udskiftning af defekte stumper!!! - Især da jeg hørte dine spille!
__________________ Bare det GLØDER...
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 26 November 2009 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonni skrev:
Hej Louis!
Håber det går godt med dine eksperimenter! - Den arm så ret lovende ud! Har du været ude ved Elfa og besigtige de mulige alternativer til VdH? Min fornemmelse er at de måske er for stive grundet den tykke isolering, men har ikke haft dem i hånden... Men til den pris håber jeg de kan bruges! - Har selv et par arme der godt kunne trænge...
Da vi var nede for at besøge dig, lovede jeg vist nok et par billeder af V15'eren jeg har stående i umoddet stand. - Dem har du så her:
Samt et par billeder af de to sammen...:
Og fra oven:
Og ja jeg glæder mig til jeg får tid til at kaste mig over en rengøring og udskiftning af defekte stumper!!! - Især da jeg hørte dine spille!
|
|
|
Hej Tonni
Nej jeg har ikke fået kigget på det, jeg er begyndt på nyt arbejde, så det tager en del af min tid her de næste 14 dage. Men så må jeg også hellere kigge. Jeg tror også selv de er for stive, dem jeg bruger nu er også for stive, og det lidt træls, men bløde kabler er åbenbart sjældne. Jeg bestræber mig jo på at det ikke må koste over 100 kroner at lave en arm, når det kun er for sjov.
Pris er pt = 25 kroner. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
Tonni Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2009 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Tonni skrev:
Hej Louis!
Håber det går godt med dine eksperimenter! - Den arm så ret lovende ud! Har du været ude ved Elfa og besigtige de mulige alternativer til VdH? Min fornemmelse er at de måske er for stive grundet den tykke isolering, men har ikke haft dem i hånden... Men til den pris håber jeg de kan bruges! - Har selv et par arme der godt kunne trænge...
Da vi var nede for at besøge dig, lovede jeg vist nok et par billeder af V15'eren jeg har stående i umoddet stand. - Dem har du så her:
Og fra oven:
Og ja jeg glæder mig til jeg får tid til at kaste mig over en rengøring og udskiftning af defekte stumper!!! - Især da jeg hørte dine spille!
|
|
|
Hej Tonni
Nej jeg har ikke fået kigget på det, jeg er begyndt på nyt arbejde, så det tager en del af min tid her de næste 14 dage. Men så må jeg også hellere kigge. Jeg tror også selv de er for stive, dem jeg bruger nu er også for stive, og det lidt træls, men bløde kabler er åbenbart sjældne. Jeg bestræber mig jo på at det ikke må koste over 100 kroner at lave en arm, når det kun er for sjov.
Pris er pt = 25 kroner. |
|
|
Oki! Tillykke med det nye job! - Det skal jo passes... Ellers er der jo, desværre, ikke rigtigt basis for wintage... Hvad er det for kabel du bruger i armen nu? Sad og overvejede om man kan afbarke trådene, og give dem en mere fleksibel isolering. - Men hvad skulle det næsten være? Har også lejet med tanken om at strippe en ferritstavsantenne, fra en transistorradio, for litze. - Men jeg ved ikke om det er det værd? - Eller om det er for stift? Må hellere se om ikke der kan findes en transistor at hugge... Skal det være VdH koster det omkring 1kKr for 4*1 meter, hos High End Sound... ( Tak for info Mashuro! ) - Og det må jo siges at være lidt over budgettet! - Også mit PT...  __________________ Bare det GLØDER...
|
Til top |
|
|
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 27 November 2009 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers prøv noget alm. tyndt lakeret kobbertråd?
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 28 November 2009 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonni skrev:
LouBP skrev:
Tonni skrev:
Hej Louis!
Og fra oven:
|
|
|
Hej Tonni
Pris er pt = 25 kroner.
|
|
|
Oki! Tillykke med det nye job! - Det skal jo passes... Ellers er der jo, desværre, ikke rigtigt basis for wintage...
Hvad er det for kabel du bruger i armen nu?
Sad og overvejede om man kan afbarke trådene, og give dem en mere fleksibel isolering. - Men hvad skulle det næsten være? Har også lejet med tanken om at strippe en ferritstavsantenne, fra en transistorradio, for litze. - Men jeg ved ikke om det er det værd? - Eller om det er for stift? Må hellere se om ikke der kan findes en transistor at hugge...
Skal det være VdH koster det omkring 1kKr for 4*1 meter, hos High End Sound... ( Tak for info Mashuro! ) - Og det må jo siges at være lidt over budgettet! - Også mit PT... 
|
|
|
Jeg bruger nogle kabler fra et computerkabel. Det er lidt stift, jeg tror jeg skal bruge nogle kabler fra en computer mus i stedet, det har tidligere vist sig ganske efffiktivt - og billigt. Jeg har prøvet at stjæle lidt litz fra gamle ferritstave, og lakere dem, men det virker sipelthen ikke godt nok.. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
Sendt: 28 November 2009 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det dem fra Elfa du mener er for stive?
__________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
|
Tonni Forum Bruger

|
Sendt: 29 November 2009 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sund skrev:
Er det dem fra Elfa du mener er for stive? |
|
|
Hvem spørger du? Lou eller mig? Har ikke været i nærheden af det fra Elfa. Så jeg ved ikke om det er for stift. Men da teflon er ret sejgt, er det muligt... Og dermed er det måske ikke den vej man skal gå. Tænkte bare at til den pris ( ca. 10 kr pr. løbende meter ) var det værd at prøve... Og til dig Lou! Kunne godt tænke mig at Litze ikke duede hvis det blev lakeret... - Men det skulle heller ikke være nødvendigt, da det jo er omvundet med en tynd isolator i forvejen... Har i øvrigt selv lige slagtet en gammel seriel mus for at konstatere det er 7*0,1mm men med en ret blød isolering, og hvor AWG32 er 7* 0,08... Sååå? - desværre er museledningen jo uden forsølvning! __________________ Bare det GLØDER...
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 29 November 2009 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonni skrev:
Sund skrev:
Er det dem fra Elfa du mener er for stive? |
|
|
Hvem spørger du? Lou eller mig?
Har ikke været i nærheden af det fra Elfa. Så jeg ved ikke om det er for stift. Men da teflon er ret sejgt, er det muligt... Og dermed er det måske ikke den vej man skal gå. Tænkte bare at til den pris ( ca. 10 kr pr. løbende meter ) var det værd at prøve...
Og til dig Lou! Kunne godt tænke mig at Litze ikke duede hvis det blev lakeret... - Men det skulle heller ikke være nødvendigt, da det jo er omvundet med en tynd isolator i forvejen...
Har i øvrigt selv lige slagtet en gammel seriel mus for at konstatere det er 7*0,1mm men med en ret blød isolering, og hvor AWG32 er 7* 0,08... Sååå? - desværre er museledningen jo uden forsølvning!
|
|
|
Nu skal jeg lige have lavet min lille 9" arm færdig her, og så vil jeg købe noglet bedre kabling! Så må vi se hvordan den klare sig! __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
Sendt: 29 November 2009 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
For et par år siden brugte jeg det tyndeste lakisolerede kobbertråd fra ELFA som tonearmskabel i en tangentialarm. Om det er
for stift i en radialarm er muligt. Send PB, hvis du skal bruge noget (bor i Højbjerg).
|
Til top |
|
|
ulrikmm Forum Bruger

|
Sendt: 29 November 2009 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandt det lige, på rullen står Polysol 0,20 mm. Har et par kilometer af det.
|
Til top |
|
|
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 29 November 2009 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender én i Aalborg der fik udmærkede resultater med musekabel. Det er i hvert fald godt nok til at lave eksperimenter med, indtil man når så langt at mekanikken er i top. Flot arm forresten Lou!
|
Til top |
|
|
Tonni Forum Bruger

|
Sendt: 29 November 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor kommer man i kontakt med nogle kvalitetsstik til bagsiden af PU'sene, - Uden at blive flået? - Dem skal vi jo også ud at have fat i, en passende mængde af...  - Har tænkt på rørsokler (noval) men har ikke fundet nogle i mine gemmer, der kunne bruges
|
Til top |
|
|
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 29 November 2009 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ulrikmm Forum Bruger

|
Sendt: 29 November 2009 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Tonni Forum Bruger

|
Sendt: 29 November 2009 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak Edge!!!
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 30 November 2009 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er samme trick jeg bruger herhjemme :-)
Kabler fra stikkene har også fin lyd, men er lidt stive desværre. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
Tonni Forum Bruger

|
Sendt: 30 November 2009 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej! Har lige været ved at mosle nogle AWG32'ere i en Rega RB300  Det kan absolut ikke siges at være let! - Især grundet den relativt tykke (og "stive" ) isolering der er om om dem, da de er en del tykkere, ca 2*Ø, mere end det originale, og der ikke er ret meget plads mellem armrøret og den aksel der bærer armen vertikalt! - Jeg kan, i øvrigt, godt forstå det ikke lyder godt med standardTRÅDENE   Det skal lige siges det ikke er dem med Teflon men fra den gamle mus de stammer...  Glæder mig til at komme i gang med den TD124 den skal prøves på...  Hvordan går det med din Lou? - Har du fundet en nus? mvh.
|
Til top |
|
|