Forfatter |
|
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 30 November 2009 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg slagtede lige en mus idag, kan man bruge den ledning uden isolering der er i kablet?
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 01 December 2009 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge skrev:
Jeg slagtede lige en mus idag, kan man bruge den ledning uden isolering der er i kablet? |
|
|
Ikke så vidt jeg ved. Men jeg tør ikke sige det.
Tonni: Nej ikke endnu, kablerne får jeg nok ikke røde med lige med det samme, men det skal da helt klart gøres. Jeg roder
med min 9" i stedet __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
Tonni Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 01 December 2009 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge skrev:
Jeg slagtede lige en mus idag, kan man bruge den ledning uden isolering der er i kablet? |
|
|
Hvis du mener grave helt ind til det rene kobber så nej! Lederne er ikke individuelt isolerede... Der findes noget litze hvor det er tilfældet men det er som regel ret stift. - Det er i øvrigt litze der er brugt til at vikle spolerne på ferritantennerne i de gamle (transistor)radioer. Men her er der et billede af min Rega efter pilleriet...:  Den tynde blå ledning er en af de originale "sytråde"! __________________ Bare det GLØDER...
|
Til top |
|
|
Tonni Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2009 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld Lou! - At jeg "bombarderer din tråd... - Du må sige til hvis du mener det er for meget / OT!!!
Hvad er det for planer du har med den 9"? - Det lyder virklig spændende! - Især dine resultater med 12"'eren taget i betragtning...!
__________________ Bare det GLØDER...
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonni skrev:
Undskyld Lou! - At jeg "bombarderer din tråd... - Du må sige til hvis du mener det er for meget / OT!!!Hvad er
det for planer du har med den 9"? - Det lyder virklig spændende! - Især dine resultater med 12"'eren taget i betragtning...!
|
|
|
Hej Tonni, Brug endelig min tråd, jeg læser spændende med  Lidt på sidelinjen lige nu. Men kig i "DIY arm" tråden, der står
lidt :) __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
Tonni Forum Bruger

|
Sendt: 18 December 2009 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det Louis!
Hvad sker der hos dig? - Har du fået eksperimenteret mere med din 9"? Håber selv på at kaste mig over v15 og 124 her i ferien...
Mvh. Tonni
__________________ Bare det GLØDER...
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 19 December 2009 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonni skrev:
Tak for det Louis!
Hvad sker der hos dig? - Har du fået eksperimenteret mere med din 9"? Håber selv på at kaste mig over v15 og 124 her i ferien...
Mvh. Tonni
|
|
|
Jeg lytter på den nu, men i en simpel opstilling (se DIY arm tråden). Ellers sker her ikke meget. Jeg venter på at få overstået julen, så jeg kan få bygget ny plint :-) Med plads til både 12" og 9" arme.
Ja gid man havde en TD124 at kaste sig over. Men jeg venter lige nu på at få råd til de nye trafoer til v60erne. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 19 December 2009 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nye trafoer? Hvad er der dog sket?
|
Til top |
|
|
Tonni Forum Bruger

|
Sendt: 19 December 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
BoPtiljudrop skrev:
Nye trafoer? Hvad er der dog sket?
|
|
|
Gætter på det er fordi det er 20 Ohm's udgange de V60'ere er født med?!! - Det håber jeg da!!! __________________ Bare det GLØDER...
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 19 December 2009 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
I den ene Bofa er udgangs-transformatorens primær kortsluttet til stel...det er den inderste vikling så det er nok isolationen som har svigtet.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 December 2009 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
For filen da også! Respekt for at du ikke opgiver Louis! Hvilken slags trafoer nu, optimeret til 8 Ohm?
|
Til top |
|
|
Tonni Forum Bruger

|
Sendt: 20 December 2009 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
I den ene Bofa er udgangs-transformatorens primær kortsluttet til stel...det er den inderste vikling så det er nok isolationen som har svigtet.
mvh |
|
|
Min dybeste medfølelse Louis!!!   - Skal de tilbage til original, eller kommer der en anden (bedre) OPT i? Havde en snak med "movic" da han stadig eksisterede ( i Rødovre) og han viste mig et par indkapslede dual-c-kerne som han sagde han havde fået lavet ved JS... så da leve(re)de de endnu... men det er ca 15 år siden... - De trafoer ville jeg i øvrigt have købt et sæt af men han mente åbenbart ikke han ville sælge til mig... - Jeg var jo kun en "knejt" på 27 den gang  Men det skal blive spændende at se hvad i finder ud af!!! Håber det bliver et godt resultat i får med dem!!! de er nu flotte! Man kan ikke skille dem ad? - Og bage dem med en ny gang lak? Evt. med en folie til at lukke arret? - Nej så havde Tube vel været ved at pille... __________________ Bare det GLØDER...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 December 2009 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
De skulle vel i så fald vikles helt om fra bunden. Men så kunne man måske komme meget tæt på den originale visuelle stand. Men noget af et arbejde - sikkert også dyrt...
|
Til top |
|
|
Tonni Forum Bruger

|
Sendt: 20 December 2009 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
BoPtiljudrop skrev:
De skulle vel i så fald vikles helt om fra bunden. Men så kunne man måske komme meget tæt på den originale visuelle stand. Men noget af et arbejde - sikkert også dyrt...
|
|
|
Teoretisk skulle man vel kunne "blade" den af og lakere den / de viklinge(r) der er beskadiget... Men det kommer også meget an på hvor godt den er lakeret til at starte på, samt hvordan spoleformen er udført... __________________ Bare det GLØDER...
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 20 December 2009 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fundet nogle 60W der kan kobles til 4-8-16ohm. De er til KT88-- EL34--GL6GC. Så det bliver ikke helt det samme. Men
at finde en original har vist sig at være umuligt. Jeg håber de kan fungere. Det bliver jo fedt nok hvis de kan bruges til 8 ohms
også.
Men stadig ikke helt originale. Men spille skal de kunne, originale eller ej! __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
Tonni Forum Bruger

|
Sendt: 20 December 2009 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Jeg har fundet nogle 60W der kan kobles til 4-8-16ohm. De er til KT88-- EL34--GL6GC. Så det bliver ikke helt det samme. Men
at finde en original har vist sig at være umuligt. Jeg håber de kan fungere. Det bliver jo fedt nok hvis de kan bruges til 8 ohms
også.
Men stadig ikke helt originale. Men spille skal de kunne, originale eller ej! |
|
|
Det lyder spændende! Hvor er de trafoer fra? - Er det nogle sowther eller.... __________________ Bare det GLØDER...
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 20 December 2009 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonni skrev:
LouBP skrev:
Jeg har fundet nogle 60W der kan kobles til 4-8-16ohm. De er til KT88-- EL34--GL6GC. Så det bliver ikke helt
det samme. Men
også.
Men stadig ikke helt originale. Men spille skal de kunne, originale eller ej! |
|
|
Det lyder spændende! Hvor er de trafoer fra?
- Er det nogle sowther eller.... |
|
|
Jeg har ikke set dem endnu, men de er vist vintage... __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 02 Januar 2010 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har flytte lidt på mine vintage reoler (Ja, undskylder r-l-b)
Der er såmænd ikke sket noget nyt, andet end jeg har stillet mig et rør køkken setup.
 __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
rørgrej Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 134
|
Sendt: 02 Januar 2010 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Louis!
Ser rigtig hyggeligt - og rart ud.
Det er faktisk lidt sjovt/utroligt, så godt de goe´ gamle Voight 1/4 bølgehorn spiller. Især når man tænker på, hvor simple de er at bygge. Som jeg skrev til dig for nogen tid siden, så er det absolut noget af det bedste, man kan få ud af en 8" fuldtone enhed
mvh
Søren
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 02 Januar 2010 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
rørgrej skrev:
Hej Louis!
Ser rigtig hyggeligt - og rart ud.
Det er faktisk lidt sjovt/utroligt, så godt de goe´ gamle Voight 1/4 bølgehorn spiller. Især når man tænker på, hvor simple de
er at bygge. Som jeg skrev til dig for nogen tid siden, så er det absolut noget af det bedste, man kan få ud af en 8" fuldtone
enhed
mvh
Søren |
|
|
Det tror jeg du har noget nær ret i. En af mine yndlings plader "Della Reese & Gloria Lynne, And al Hibbler... " Lyder vanvittigt
godt.
Bofa V15 og Voight med Richard Allan passer simpelthen genialt godt sammen! __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|