Forfatter |
|
Granholm Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 585
|
Sendt: 12 Marts 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er hele ideen i en stjerne boks at hvert udtag ikke også skal slås om strømmen med den næste "forbruger" i rækken! Det er godt nok marginal teori, men en del mener de hører forskel, og det koster ikke ekstra! Det sidste led i kæden har ud over 3 andre at dele med også 3-6 kontaktpunkter mere i kæden der kan være værre/bedre end en kronmuffe der selvfølgeligt skal strammes godt til.
Yderligere kan man også sikre at alle kontakter har lige langt til forsyningspunketet! Det er der så nogen der fører videre så alle kabler også er lige lange! Hvad der så sker inde i hvert enkelt apperat er jo så en anden sag ;o)
Mvh
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 12 Marts 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. : Hvad med at male rammerne med sort spraymaling?
|
Til top |
|
|
Mortensen Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 12 Marts 2006 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er sku nysgering
Hvor stor lydforbedring er der at høre?
1: Meget hørbart fra den første skive blir lang i skuffen?
2: kun på udvalgte plader?
3: Kun noget man syntes når man har hørtpå det i flere dage.
Jeg spørger ikke fordi jeg er skeptisk, men fordi jeg er nysgerig om hvor stor ændring det gir,
jeg skal til at sammmen lægge lejlighed og samtidig har jeg tænkt at trække seperat gruppe, men hvis det gir meget at lave denne stjerne samling så kunne jeg jo gøre det i væggen i stedet.
__________________ Audio Analogue puccini SE
Audio Analouge Belini tuner
Audio Analouge Paganini MK2
MIT2 Biwire Højtaler kabel
MIT MI-330 series two til CD
Kimber PBJ til Tuner & Kiss HD Rec
Mirage biopolar 1090i
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 12 Marts 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 12 Marts 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
I har måske set min tegning til forståelse før, men tager den en gang til for Svend P.
Her en løsning på problem "delestrøm". Lav én elektrisk overdimensioneret separat gruppe, sammen med en stjernebox, da apparaterne således ikke "ser" hinanden elektrisk, men hver især kun nettet bagved. Man kan så suplere med jordforbindelsen. Nedbanke et kobberspyd i baghaven, hvis man har mulighed for det. Foreslag Fuga stikkontakt 16A.

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Granholm Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 585
|
Sendt: 12 Marts 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mortensen skrev:
Jeg er sku nysgering
Jeg spørger ikke fordi jeg er skeptisk, men fordi jeg er nysgerig om hvor stor ændring det gir,
jeg skal til at sammmen lægge lejlighed og samtidig har jeg tænkt at trække seperat gruppe, men hvis det gir meget at lave denne stjerne samling så kunne jeg jo gøre det i væggen i stedet.
|
|
|
Hej Mortensen,
Jeg har lavet min i væggen! det virkede mest logiskt da man sparer en stik overgang og en fordeler boks! Se mere her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36029&K W=Granholm
Husk at når der er jord med frem må man ikke selv pille!. Mht. forbedringerne er det ikke kun forbigående! Det er dog meget forskelligt hvor meget man får ud af det! Jeg har haft to lejligheder hvor jeg i begge har fået sat seperat gruppe op og forbedringen har absolut været størst her hvor jeg bor i dag! Da jeg også har udskiftet en del af netkablerne samtidigt med at jeg lavede stjerne udtaget og ikke har haft tid nok til at lave nok A/B test endnu er det lidt svært at sige hvad der har givet mest! Netkabler er jeg heller ikke færdig med at eksperimentere med endnu!
Mvh
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
L.B., personligt ville jeg vælge at sløjfe fra stikkontakt til stikkontakt, i stedet for den "grimme" kronemuffe du har i din boks. Er der en grund til at du har gjort som du har gjort? |
|
|
Aha, det kunne være en ide, men forsvinder ideen med stjernekonfig. så ikke 
Granholm skrev:
Det er hele ideen i en stjerne boks at hvert udtag ikke også skal slås om strømmen med den næste "forbruger" i rækken! Det er godt nok marginal teori, men en del mener de hører forskel, og det koster ikke ekstra! Det sidste led i kæden har ud over 3 andre at dele med også 3-6 kontaktpunkter mere i kæden der kan være værre/bedre end en kronmuffe der selvfølgeligt skal strammes godt til.
Yderligere kan man også sikre at alle kontakter har lige langt til forsyningspunketet! Det er der så nogen der fører videre så alle kabler også er lige lange! Hvad der så sker inde i hvert enkelt apperat er jo så en anden sag ;o)
Mvh
|
|
|
Se det var lige det jeg tænkte 
JBL Ti skrev:
L.B. : Hvad med at male rammerne med sort spraymaling? |
|
|
Så skal man jo vente på at malingen tørrer - det var det med tålmodigheden 
Peter Pan skrev:
Den blev da flot L.B. Fint arbejde   |
|
|
Tak Peter - det kræver nu ikke de store færdigheder
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mortensen skrev:
Jeg er sku nysgering
jeg skal til at sammmen lægge lejlighed og samtidig har jeg tænkt at trække seperat gruppe, men hvis det gir meget at lave denne stjerne samling så kunne jeg jo gøre det i væggen i stedet. |
|
|
Det er umuligt at sige hvor stor forbedringe i en given anlæg man ikke kender er, men jeg tør godt sige, at det ikke kun er en forbedring på bestemte plader, men en generel forbedring. Det er ikke som at skrifet højttalere eller en forstærker - forandringen er ikke så stor.
Jeg havde før prøvet at lege lidt med netkabler (Jorma, Supra mv.) og forbedringen er større med en stjernebox og et seperat udtag end noget netkabel! Et netkabel koster hurtigt mere end en DIY stjernebox.
|
Til top |
|
|
Mortensen Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så er der ikke andet at sige, end det må jeg have etableret når jeg trækker nye kabler til lejlighedenen.
__________________ Audio Analogue puccini SE
Audio Analouge Belini tuner
Audio Analouge Paganini MK2
MIT2 Biwire Højtaler kabel
MIT MI-330 series two til CD
Kimber PBJ til Tuner & Kiss HD Rec
Mirage biopolar 1090i
|
Til top |
|
|
troelsfilm Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 127
|
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går også ligt og barsler med en sådan dåse, bare i alu
Jeg skal dog bare have 9 udtag, også begynder det at løbe op...
Er der nogen der ved hvor man kan få stikudtagende billigst? det er 16A uden afbryder fra LK og i farven koksgrå (sort)
Det billigste jeg har kunne finde dem til 60,72kr/stk på http://www.el-netsalg.dk/, der også fører rammer i koksgrå (sort).
De er også billige i fragt (48kr) op til 1kg og 50kr op til 5kg
Men er der nogen der har fundet dem billigere?
mvh
Troels
|
Til top |
|
|
troelsfilm Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 127
|
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
og er der nogen der har fundet alu kasser større end Velleman's fra Brinck?
mvh
Troels
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt en Rittal boks. De fås i mange størrelser. Jeg har købt en der er 160x160 mm, og kan lige få plads til 6 udtag i den i låget. Men så er der til gengæld også plads til en 25 A kontaktor indeni.
http://www.rittal.com/RiBook/My.Order?ArtNr=9112.210&lan g=GB
Stikkontakterne tror jeg ikke du finder meget billigere.
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvjer at købe et slimline alukabinet fra www.audiokit.it de er billige, og ser godt ud, og så bygge udtag / eller ledninger med "hun"dåse ind bagi. (fælles køb kunne være en mulighed)
Derudover ville jeg bygge et Brink netfilter ind på to af de 6 planlagte udgange, så Dac/drev kan få sit eget stik. __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
Jeg overvjer at købe et slimline alukabinet fra www.audiokit.it de er billige, og ser godt ud, og så bygge udtag / eller ledninger med "hun"dåse ind bagi. (fælles køb kunne være en mulighed)
Derudover ville jeg bygge et Brink netfilter ind på to af de 6 planlagte udgange, så Dac/drev kan få sit eget stik.
|
|
|
Damn, udbygning af konceptet med filtre - sejt! Sig til hvis fælleskøb bliver en realitet. Min største bekymring med alukabinet er at få skåret hul i det til udtagene samt fastgørelse af disse.
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Min største bekymring med alukabinet er at få skåret hul i det til udtagene samt fastgørelse disse. |
|
|
hullet skæres nemt med et kopbor og man kan få "specielle" klostykker(dem med elestikken på  ) til brug i tyndplade.
LK nummer 102 H 027
EAN 57 03 302 006 095
|
Til top |
|
|
brianm Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 656
|
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
troelsfilm skrev:
og er der nogen der har fundet alu kasser større end Velleman's fra Brinck?
mvh
Troels
|
|
|
Hej Troels
Prøv at se denne som jeg har benyttet.

Det er en brugt luftcylinder jeg har ombygget. Har dog fået den malet siden.. Den er også bygget op som en stjernekonfiguration med 2,5 kvadrat nkt ledning inden i.
mvh
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja design er heldigvis smag og behag. Dybt i min kælder har
jeg gravet dette store elektriker panel frem. Som det ses vil
der kunne være rigtigt mange " Grisetryner" i dette panel.
Fronten og endestykker vil jeg mene stadig kan købes hos
din elektriker. Det med foring med blygummi, tror jeg ikke
har den store betydning, så det hopper jeg over.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige talt med dem i Italien, og de er ved at finde en pris, men 3-400 kr. ser det ud til for et kabinet på 40x33x10 cm i et ret blæret design.
Tror ikke det er noget problem at bore huller til udtag, selv tror jeg blot jeg vil anvende hun stik på ledning. ( så er det mindre huller der skal bores ) stikkene fylder jeg med epoxy eller lign. så de bliver dæmpet. __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
Jeg har lige talt med dem i Italien, og de er ved at finde en pris, men 3-400 kr. ser det ud til for et kabinet på 40x33x10 cm i et ret blæret design.
Tror ikke det er noget problem at bore huller til udtag, selv tror jeg blot jeg vil anvende hun stik på ledning. ( så er det mindre huller der skal bores ) stikkene fylder jeg med epoxy eller lign. så de bliver dæmpet. |
|
|
vil du så have hanstik med strøm på i dåsen  det kan da gøre ondt!
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|