| Forfatter |
|
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, bliver ikke meget bedre. Tak DR.
mvh
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er der mon på de 44 minutter vi ikke så ?
(se ovenfor)
mvh
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se det med Van Halen og Waters i begyndelsen af tråden er jo altså ikke engang løgn.
Rock legend Roger Waters, an original member and main creative force behind the superstar rock band Pink Floyd, just finished his first North American tour in 12 years. Creator of all-time classic albums including Dark Side of the Moon, The Wall, and Wish You Were Here, Rogers has a huge fan base eager for any new material from this artist who has achieved true cult status.
In addition to the original Waters/Morricone/Van Halen rock ballad "Lost Boys Calling", only available on this soundtrack album, The Legend of 1900 also features jazz and ragtime music by Jelly Roll Morton and Scott Joplin.
Roger Waters appears courtesy of Columbia Records. Edward Van Halen appears courtesy of Warner Bros. Records.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
micjac skrev:
Hvad er der mon på de 44 minutter vi ikke så ? (se ovenfor)
mvh
|
|
|
Tjah! Det ved jeg jo ikke, jeg har kun set den udgave vi så tonight. Jeg er vild med den scene, hvor de kører rundt på klaveret - nice. Manden har jo næsten cm3sk humor  . Og så er musikken fortryllende. Begrebet "well tempered piano" fik måske også en ny mening, ligesom hot piano nok ikke bliver det samme igen på det nærmeste  . Nice i gad se den!
|
| Til top |
|
| |
Bastian Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 270
|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han sang da afslutningsnummeret, som han også har med på "flickering the flame". Cdon.com har IKKE soundtracket, desværre!
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Van Halen. Har man set det med. Troede det var en joke.
Ja, scenen hvor de går hen til klaveret hvor det gynger er
genial. Den ville jeg gerne have set i biografen. Filmens
smukkeste scene er da han spiller mens pigen går ude på
dækket. Godt nok gribende scene og musik.
Den lange er her
mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
micjac skrev:
Van Halen. Har man set det med. Troede det var en joke. Ja, scenen hvor de går hen til klaveret hvor det gynger er genial. Den ville jeg gerne have set i biografen. Filmens smukkeste scene er da han spiller mens pigen går ude på dækket. Godt nok gribende scene og musik.
Den lange er her
mvh
|
|
|
Yes yes Micjac! Du er vist en ægte romantiker. Det var multinice og musikken var gribende. Iøvrigt meget genialt at beskrive personer med musik, det kørte i olie
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 06:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kun mænd kan tænke og føle sådan, det er også derfor de kan komponere så unyttige ting som musik. Havde det ikke været en film havde det været musik.
Påvirket - ja af 100% af 1900. Tak til mester Kurt, ville jo ellers ikke have ofret den en tanke.
|
| Til top |
|
| |
schweinsteiger Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 249
|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 07:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
TR er en storslået skuespiller, han kører
klaten under kyndig instruktion - husker i ham fra "Braveheart"? - Uaks
da var han en klam kal .
|
|
|
Er det ikke Rob Roy du tænker på?
__________________ Dansk-Østrisk-Engelsk-Japansk-Australsk set-up
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 07:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
schweinsteiger skrev:
Kurt von Kubik skrev:
TR er en storslået skuespiller, han kører klaten under kyndig instruktion - husker i ham fra "Braveheart"? - Uaks da var han en klam kal .
|
|
|
Er det ikke Rob Roy du tænker på?
|
|
|
Jeg tror du har ret  .
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
SES. skrev:
|
Kun mænd kan tænke og føle sådan, det er også derfor de kan komponere så unyttige ting som musik. Havde det ikke været en film havde det været musik.
Påvirket - ja af 100% af 1900. Tak til mester Kurt, ville jo ellers ikke have ofret den en tanke. |
|
|
Heller ikke jeg ville have bemærket den, foruden at jeg ved tilfældet kom til at se den. Men jeg vil nu anbefale DR´s filmperler. Der har virkelig været et par guldfilm med - den allerede nævnte Lola synes jeg var genial. 1900 adskiller sig fra mange andre film, ved at være en slags eventyr eller legende, men dele af historien kunne da sagtens være hændt i det virkelige liv. Der blev givet efterladt nyfødte børn allevegne den gang, så hvorfor ikke på et skib. Der skete sikkert også mange arbejdsulykker på skibe, også med dødelig udgang. At vi så her har med musik at gøre på et utroligt niveau, gør jo bare filmen ekstra tiltrækkende for os nørder. I øvrigt er jeg ret vild med Europæiske film, de har ikke samme næsten tvungne opbygning som en Amerikansk ditto. Filmen lærte mig bl.a. noget om jazz. "Nimble fingers" og så det forrygende tempo, de helt skævvredne klanglige sammensætninger er fantastiske. Det minder mig lidt om Shostakowitch, men tilsat en hel del booggie factor. I øvrigt er filmen et godt bevis på, at man selvfølgelig nok skal få sin løn for at følge partituret, men hvor var det fedt han ikke nøjedes med det  . PS! Han var da heldig han ikke var ryger, hans lighter var noget klodset, synes jeg
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
En af de stærke elementer i filmen er at de spiller musikken på samme måde som man spillede dengang.
Det er en helt anderledes måde. Meget personligt, meget medrivende. Man måtte gerne banalisere og tvinge en tåre frem i øjet. Samspillet mellem spiller og lytter er 100%, eller retter jo mere intenst de følger ham, jo længere går han. Cigaretscenen symboliserer dette eminent. Men det hele er på musikkens præmisser.
Pianisten kunne heller ikke forestille sig at man spillede hans musik uden han var der, og eller hvorfor skulle et kostbart øjeblik burde fastholdes. Livet fortsætter og det består af nye kostbare øjeblikke.
Og så tænk så lige på hvem der var aktive (levende i den periode) 1910-1960 i jazz, populær, klassisk. Både musikere og komponister. Nærmest utænkeligt produktion og eksplosiv udvikling. Så dem der kom længere end som barpianister, var af særlig kaliber.
Som pladeforbruger med stærkt og vildt overmisbrug er jeg ikke ”glad” for hans holdning – men jeg forstår den, det er jo rigtigt. En musiker og en lytter bør være sammen.
Mon ikke denne dimension som vi mangler når vi sidder i lyttestolen er årsagen til at vi ikke kan få anlæg nok, og tror at kan man hente mere så er han mere i rummet?. Men det hjælper nu også godt på det .
Jeg bruger billeder i hovedet når jeg lytter – ser musikerne for mig – fingrene yes.
Har for længst erkendt denne mangel, men jeg er altid bevist om den. Murray Perahia og Oscar Peterson skulle helst være ved flyglet i stuen (og skulle de komme er det klar). Men for at holde mig til filmen, så er en del af mit skib min musikstue, hvor jeg i mangel af bedre fortærer konserves i så god kvalitet som muligt. Bedre end ingenting.
Og ja det er befriende at se europæiske film. Men har ikke råd til flere hobbies – kunne blive alvorlig bidt af film, dog sker der meget med mine oplevelser. Første gang 100%, anden gang –33% og så fremdeles. Her har jeg det næsten omvendt med musik.
Nå – det er vist meget godt der er længe mellem gode film (den næste kommer dog på søndag) – sikke dog en masse påvirkning.
|
| Til top |
|
| |
Bastian Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Til kommentarerne om Tim Roth, som jo bare er forrygende. Både i denne, Rob Roy og andre. Har nogen af jer set ham i den film, hvor han spiler overfor Tupac.
De 2 er et par junkier, der hutler og småsvindler sig gennem tilværelsen, mendens de prøver at komme til rette med det amerikanske velfærdssystem. Glimrende film, der kan anbefales. Jeg husker dog ikke om lydsporet var noget at råbe hurra for.
mvh
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guiseppe Tornatore, som også står bag ved mesterværket: Cinema Paradiso, som vist hedder "mine aftener i paradis", er efter min mening noget af det største filmtalent i denne verden. Det kan klart anbefales at se alt, hvad denne mand har lavet, herunder denne tråds film, samt Malena, som dog ikke er det ypperste fra hans hånd, med et gudsbenået lækkert kvindemenneske i hovedrollen (som jeg ikke kan huske navnet på - jeg savlede bare ).
Lars
|
| Til top |
|
| |
Bastian Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe.....lyder som om man skulle overveje denne "Malena"
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
CD-Skiven havde også Amadeus Dir. Cut. så den bestilte jeg også lige med Immortal Beloved, glæder mig til at se dem...

|
| Til top |
|
| |