Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Vedr. squeezeboxen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Den har jeg endnu ikke fået prøvet, men er der ikke noget med at det kun er amerikanere der kan købe denne service. Vist ikke noget problem i prøveperioden, men når der skal til at betales?

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Ved I desuden, hvordan man evt. får navn på kunstner samt titeltrack frem på SB'en? Lige pt. er det kun navnet på radiostationen, som dukker op på SB/Slimserver's display (f.eks. "DR Soft" istedet for "George Michael - et eller andet"...)

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

tranum1 skrev:

Den har jeg endnu ikke fået prøvet, men er der ikke noget med at det kun er amerikanere der kan købe denne service. Vist ikke noget problem i prøveperioden, men når der skal til at betales?

Jo, det er hvis kun i USA pt. men tror de prøver at finde ud af for resten af verden. Men i prøve perioden har jeg oprettet mig med et US postnummer.

Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben

Torosan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Sendt: 13 Juni 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Så har jeg også anskaffet mig sådan en dims...
Hvor er den genial.
Er der nogen der kan hjælpe mig til en URL adresse på radio 100? Jeg kan ikke få den til at virke på squeezeboxen med den adresse der kommer frem hvis man lytter til stationen over nettet. Jeg tror det er fordi den bruger en flashplayer et eller andet...?
mvh

P.S. Squeezeboxen får varmeste anbefalinger herfra. Specielt er jeg faldet for Pandora.. Jeg er blevet opmærksom på en masse spændende musik jeg ikke anede fantes...

SoundMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 13 Juni 2006 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Hej Torosan

Velkommen i "klubben".

Ja, det er en herlig lille dims.........det er som en god vin........"den vinder ved nærmere bekendtskab..."

Radio 100fm kan du finde her:

http://www.radio100fm.dk/netradio/100fm_live.asx

Hvis du vil have fuld udnyttelse af net-radio potentialet, inkl. DAB kanaler, så se tidligere i tråden, vedr. Alien BBC med indbygget DR Radio.

Torosan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Sendt: 13 Juni 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Hej SoundMan

Tak for hjælpen.
Nu kan jeg høre morgenhyrderne...

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har kigget lidt på Squeezeboxen til mit stueanlæg. Men jeg synes den er lidt dyr? 2500 kr for en lille boks, der ikke kan andet end at kommunikere med en pc? Det virker for mig lidt voldsomt, sammenlignet med en ny bærbar pc, der jo indeholder meget mere. Mit alternativ var at købe en brugt pc, evt. med en touch screen skærm. Så har man også support for video filer, nemmere og mere overskuelig betjening og mulighed for at surfe fra den m.m.

Er det mig der er galt på den?

Og vi antager lige at man har en pc der er billig i drift, så den står tændt hele døgnet. Man skal derfor ikke vente på at den starter op for at kunne høre radio fra den.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Jeg har kigget lidt på Squeezeboxen til mit stueanlæg. Men jeg synes den er lidt dyr? 2500 kr for en lille boks, der ikke kan andet end at kommunikere med en pc? Det virker for mig lidt voldsomt, sammenlignet med en ny bærbar pc, der jo indeholder meget mere. Mit alternativ var at købe en brugt pc, evt. med en touch screen skærm. Så har man også support for video filer, nemmere og mere overskuelig betjening og mulighed for at surfe fra den m.m.

Og vi antager lige at man har en pc der er billig i drift, så den står tændt hele døgnet. Man skal derfor ikke vente på at den starter op for at kunne høre radio fra den.

Hej Svend

Jeg ved ikke om du er galt på den, det kan jeg ikke vurderer, men jeg ved at Loitech har lavet noget lignene den berømte box til den halve pris.

Hvordan den fungere, om den er lige så god og så videre ved jeg ikke da jeg ikke har prøvet den, men den koster ca det halve og kan ses på deres hjemmeside.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 06:53 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Hej Svend P

Det er jo ikke bare en box. Hvis man f.eks ser i forhold til en cd afspiller til samme pris, så får man en DAC som er bedre... og så har man en masse andre fordele. Du får et kæmpe arkiv af alt din musik, du kan høre netradio og f.eks alle DR's DAB radio'er.

Så jeg syntes prisen er rimelig i forhold til lydkvalitet.

Mvh

Torben

Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2006 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

Haha...at sammenligne Squeezebox'en med Logitech's løsning er som æbler og pærer - de to apparater kan og må ikke sammenlignes! SB'en er Logitech's løsning LANGT overlegen.

Svend P, er du nu sikker på, at du har læst på lektien, inden du udtaler dig om den? Men ja, du er galt på den. Det er ikke "bare en lille box". Kig/læs lige "lidt" mere på de funktioner som Squeeboxen har, og hvad den kan. Javist, 2500kr. er mange penge, når man ikke aner, hvad man har i hænderne - men når du undersøger sagen lidt mere grundigt, finder du hurtigt ud af, at den er ret unik.

Jeg kan da fortælle at min cd-afspiller til 13.500 kr. røg ud til fordel for SB'en. Desuden finder du næppe et apparat, som er ligeså fleksibel som SB'en. Den kan endda moddes med bedre DAC og div. fikse ting, som gør, at den kan konkurrere med LANGT dyrere cd-afspillere...

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Jeg synes prisen er helt rimelig. Det er jo ikke mere end man giver for en halvdårlig CD-afspiller.

Grunden til jeg købte den var at den er super nem at bruge, ligesom en cd-afspiller. Med et rigtigt godt display, og lydkvaliteten er jeg også super tilfreds med. Et af mine allerbedste køb.

Ja man kan mange ting med en PC, men du skal altid tænde for skærmen når du vil høre musik. Så hvis man gerne vil spille computer på TV'et og bruge PC'en til at afspille film. Browse på nettet på TV'et osv, så skal man ikke vælge en squeezebox. Den er til musik, men til det er den uovertruffelig. 

En bærbar med god lyd skal du nok lede længe efter. Og en bærbar er heller ikke særlig fed at have ståede ved anlægget, synes jeg.

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:

Svend P, er du nu sikker på, at du har læst på lektien, inden du udtaler dig om den?

Nej, men det er jo også derfor jeg spørger. Umiddelbart har jeg ikke fundet noget den kan som en bærbar pc ikke ville kunne.

Og jeg har jo tænkt mig at gå ind i min TacT forstærker via en digital indgang. Så er kvaliteten af D/A konverterne i Squeezeboxen jo ret ligegyldig.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2006 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Hvis man skal bruge en PC som afspiller, så skal man finde en løsning hvor man ikke skal tænde for TV'et hver gang. En touchscreen + et godt lydkort koster en del mere end 2500. En WiFI-pocket PC, som kan styre PC'en uden at tænde for TV'et er også rimeligt pebret + den er en dræber på batterierne. Træls at de kun kan køre 2-3 timer med WiFi slået til. Kiggede ellers en del på sådan en løsning, da der findes nogle cool plugins til JRivers Jukebox software. Synes dog også det blev en noget omstændig løsning + dyr. For mig er Squeezebox bare perfekt.

Men jeg gider heller ikke afspille film osv fra en PC. Det gør min DVD-afspiller fint, også er den aldrig out of sync, eller hakker midt i filmen osv osv. Har haft PC koblet til TV'et før i tiden. Droppede det da jeg af og til havde disse problemer. Som regel når man havde installeret en eller anden ny feature.

En DVD-optager kan optage hvis man har brug for det. En Xbox er perfekt at spille HD-spil på. Og de går heller aldrig ned. Jeg gider simpelthen ikke de mindste problemer når jeg skal hygge mig foran TV'et. Det skal bare funke.

Jeg har brugt squeezeboxen i et par måneder nu, og det virker perfekt hver gang

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

AM-E skrev:

Svend P, er du nu sikker på, at du har læst på lektien, inden du udtaler dig om den?

Nej, men det er jo også derfor jeg spørger. Umiddelbart har jeg ikke fundet noget den kan som en bærbar pc ikke ville kunne.

Og jeg har jo tænkt mig at gå ind i min TacT forstærker via en digital indgang. Så er kvaliteten af D/A konverterne i Squeezeboxen jo ret ligegyldig.

Ja, men du betaler jo heller ikke kun for DAC'en. Prøv den. Du har 14 dages returret.

musifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Det er sagt mellem linjerne før, men det tåler gentagelse - Squeezeboxen er ét af den slags produkter man først falder for når man prøver den. Den ER virkelig genial. Genialiteten er blot ikke åbenlys før man oplever det "live"

Jaxe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2006
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har et stykke tid nu gået  og kigget på Squeezeboxen, og den er unægtelig fed. Men så er der også Roku's Soundbridge til ca. 1200,-

Så vidt jeg kan se kan de det samme. Soundbridge kan også snakke med SlimServeren.

Ud over designet - er der så nogen grund til ikke at købe Soundbridge M-1000 fra Roku?

Til top Vis Jaxe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jaxe

Mightyfish
Lukket konto
Lukket konto

bruger hedder nu: Live21

Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Juli 2006 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

nogle spændende modifikationer til

http://www.redwineaudio.com/mods.html

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2006 kl. 04:51 | IP-adresse registreret  

Mightyfish skrev:

nogle spændende modifikationer til

http://www.redwineaudio.com/mods.html

Yup, dem har jeg skam kigget på. Overvejer sågar at sælge min Squeezebox og købe en Olive istedet...

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2006 kl. 05:54 | IP-adresse registreret  

Så er der kommet et nyt produkt fra Slim Devices. En "audiophile" version af deres Squeezebox kaldet "The Transporter". Om den er køn at se på, er en smagssag. Den må godt have været lidt mere minimalistisk mht til frontbetjeningen, men spændende ser den i hvert fald ud!

ubl_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Juli 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Den er da for fed, glæder mig til at læse anmeldelser når de engang dukker op!

Til top Vis ubl_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ubl_

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes