Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 18:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Snyd - NO Red Dawn højttalerkabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:
Note: Valhalla-maskinen laver kun 8 meter kabel pr time og maskinen er ikke lavet af puh-bad. Og så koster tingene altså et eller andet!

De er dyre fordi prisen presser efterspørgslen ned til det de kan nå at producere.
Det er den matematik prisen er udregnet efter.

Hvad er den højeste pris vi kan sætte, og stadig sælge alt vi kan nå at producere ?
Sådan er udbud og efterspørgsel.

Bliver lyden bedre af at de har taget lang tid at fremstille ?
De to ting, kæder jeg ikke sammen, som en selvfølge...

EDIT: Hvilke gyldne ører er det iøvrigt, der bestemmer at 'ja, ja - nu er den der!', og siger at nu er lyden på det dyre kabel, lige som den skal være ?

Hvorfor er folk enige med ham, når nu de ikke engang kan blive enige om, om rør eller transistorer lyder bedst, eller om vinyl er bedre end CD ?

Fordi kabler gøres til en videnskab - og Nordost, MIT m.m. sælger deres aller dyreste kabler med en videnskabelig forklaring som begrundelse.

Folk tænker så, at når deres billigere modeller lyder godt, så må de dyre jo lyde bedre.
Meget logisk måde at ræsonnere på.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

mikkelfrost½
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2004
Lokalitet: København
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Folk tænker så, at når deres billigere modeller lyder godt, så må de dyre jo lyde bedre.
Meget logisk måde at ræsonnere på.

lige mine ord :)

har i dag lytted til et par af de der Valhalla til 82000 kr mod et par ??? til 3500

og jeg kunne ikke høre hvad den store overpris gjore godt for.??

Til top Vis mikkelfrost½'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelfrost½

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

"At NASA har valgt Nordost-lignende kabler i deres "rumskibe" skyldes kablernes höje ledehastighed, også i mekanisk ustabile miljöer"

"ledehastighed" - her gik jeg i forvisning om lysets hastighed var konstant..har nordost revideret omhs lov ved samme lejlighed??

slowon

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Maj 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

slowon skrev:
"ledehastighed" - her gik jeg i forvisning om lysets hastighed var konstant..har nordost revideret omhs lov ved samme lejlighed??

Hehe - jeg tror det næppe.

(Vi filmelskere har iøvrigt forlængst fundet ud af hvordan man får mere gang i en David Lynch film. Man køber ganske enkelt PAL-versionen, der kører 4% hurtigere)
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 04 Maj 2006 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Slowon og Spencer; har-har-har!

Det er nu partikelhastigheden, der er tale om, og jo; den er i teorien ca. 300.000km/sek!

Lys er også partikler (fotoner) og disse løber ved tilnærmelsesvis samme hastighed, men blandt andet gravitation (tyngdekraften) kan afbøje lyset, og det vil så være længere tid undervejs, SQ!

Elektrisk ledehastighed (partikelspring) er i praksis kun omkring 75-90% af den teoretiske partikelhastighed i absolut ingenting (vakuum), så der er et stykke vej til superlederen er i hus!

Og jeg ved godt at det er insekt-sex, men det har altså ikke rigtigt noget med ohm´s lov at gøre!

Mikkel Frost; forskellen på et 1.000 kroners og et 10.000 kroners kabel er IKKE, at kablet er 10 gange bedre, bare 5% (i heldigste fald 25%) bedre! Vil du (som jeg) ikke give ekstra 9.000 kroner for en 5-25% forbedring, så vælg det billige!

Nordost Valhalla er alt for dyrt, også i dollars. Men det er FM heller ikke noget køkkenbordsprojekt, eller hvad?

http://www.nordost.com/Cables/speaker-reference-valhalla.htm 

Rigtig god dag!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Jeg startede denne tråd i april 2006 fordi jeg fandt det urimeligt, at avancen på NO kabler er for høj i Danmark.

På daværende tidspunkt var det NO Red Dawn, som jeg havde kig på.

Efter moden overvejelse har jeg kastet mig over E-Bay og købt kabler i UK.

Jeg har netop modtaget NO Heimdal 

2 sæt 2x1m XLR signalkabler og
1 sæt 2x2 meter højttalerkabler bi-wire.

Pris = kr. 15.042,50 inkl. porto

Kablerne er sprit nye og kommer direkte fra fabrikken i US via UK.

Tilsvarende kabler koster i DK kr. Dyrt - de 2 signalkabler med alm RCA koster alene kr. 11.000 - kan ikke finde en pris på 2x2 meter højttalerkablet, men 2x3 meter koster ca. 17.500

Tilsvarende kabler koster i N - NOK 23.485

Tilsvarende kabler koster i S - SE 32.600

Happy

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Uanset hvad er det da godt nok hæftige priser for kabler
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Herover kan Nordost red dawn 2x3 meter bi-wire rev II faaes til £459.99

1 x 3m pair Blue Heaven Rev II Bi-wire brand new boxed 299.99 plus post

1 x 3m pair Red Dawn Rev II Bi-wire brand new boxed £459.99 plus post

1 x 3m pair Baladur Bi-wire brand new boxed £ plus post £624.99 plus post

1 x 3m pair Heimdall Bi-wire brand new boxed £ plus post £814.99 plus post

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Kan det egentlig ladesig gøre at købe NO på en beskeden længde af 40cm? til højttalere? Hvad ville det evt. koste?

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ skrev:
Kan det egentlig ladesig gøre at købe NO på en beskeden længde af 40cm? til højttalere? Hvad ville det evt. koste?

Prøv:

http://www.cheshireaudio.com/acatalog/

De skriver, at de kan levere NO kabler i hvilken som helst længde.

Happy

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

Hvis dette eksempel kommer under snyd, er hele denne verden EN stor omgang snyd

Det ER den også!..

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har altid købt kablerne brugte!

Går efter ældre TOP modeller.

Anvender nu Taralabs.

Og her har jeg Et par sæt RSC. Decade Gen2 og et RSC. Reference Gen2. (alle med XLR.)

2 x 3m. RSC. Master Gen2 højtaler kabler samt 4 x 3 m. RSC. Prime500.

De 4 x 3m. Prime stod mig i 800 kr. (exc. terminering)

RSC. Master Gen2 sættet har kostet 2200 kr. (inc. banan stik terminering)

RSC. Decade Gen 2 kablerne har kostet henholdsvis 1200 kr. og 1800 kr. (det til kun 1200 kr. er 0,6m. de andre er 1m.)

RSC Reference Gen2 kostede 1000 kr.

Altså IALT : 7000 kr.  (hvad der dog trods alt efter MIn mening er en batragtelig udskrivning på "ledninger" men der er de der giver mere for ET enkelt kabel  )

NY prisen ano. 1997 var efter prisen i Hifiklubbens katalog det år såvidt jegg kan beregne. for hele stakken  : 24000 kr. (i "datidens penge")

Altså UNDER 1/3 af nyprisen DENGANG!.. 

I dag have de været NOGET dyre, pris udviklingen taget i betragtning, (og det er deres afløsere også : Air serien)

Har haft direkte mulighed at sammenligne dem med de nye AIR kabler og jeg må indrømme at den reelle forskel for mig er til at overhøre! (samme ledere ny indpakning men nogenlunde samme principper bare "skruet" sammen på en ny måde.

Så det er en "fremgangsmåde" jeg kan anbefale ISÆR! for kabler, for de gode "ab. fabrik færdig terminerede af slagsen forringes jo ikke synderligt! så om de er 10 år gamle gør dem ikke ringere! de er precis så super gode de var dengang, og som sagt så er nyere modeller fra pågældende firmaer, oftest kun gammel "vin" på nye "flasker" af markheds og profit hansyn og grunde. (FOR DE FLESTE! der skal dog jo retfærdigvis siges at der da "opfindes" nye metoder og helt nye grundliggende teknikker og her af helt unik nye modeller, men der er lang i mellem)

Jeg har i hvertfall nu så fine og dyre kabler der er precist matchet mit grej, og selv om de er over 10 år. gamle er de i stand til at levere mere end mine øre kan opfatte af alt, (set i forhold til nyere og dyre modeller, som sagt DET er prøvet.)

Men alt i alt så på denne måde kommer man da i all fall lidt nærmere en reel pris eller en "rimelig" pris.

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Jeg har altid købt kablerne brugte!

Går efter ældre TOP modeller.

Anvender nu Taralabs.

Og her har jeg Et par sæt RSC. Decade Gen2 og et RSC. Reference Gen2. (alle med XLR.)

2 x 3m. RSC. Master Gen2 højtaler kabler samt 4 x 3 m. RSC. Prime500.

De 4 x 3m. Prime stod mig i 800 kr. (exc. terminering)

RSC. Master Gen2 sættet har kostet 2200 kr. (inc. banan stik terminering)

RSC. Decade Gen 2 kablerne har kostet henholdsvis 1200 kr. og 1800 kr. (det til kun 1200 kr. er 0,6m. de andre er 1m.)

RSC Reference Gen2 kostede 1000 kr.

Altså IALT : 7000 kr.  (hvad der dog trods alt efter MIn mening er en batragtelig udskrivning på "ledninger" men der er de der giver mere for ET enkelt kabel  )

NY prisen ano. 1997 var efter prisen i Hifiklubbens katalog det år såvidt jegg kan beregne. for hele stakken  : 24000 kr. (i "datidens penge")

Altså UNDER 1/3 af nyprisen DENGANG!.. 

I dag have de været NOGET dyre, pris udviklingen taget i betragtning, (og det er deres afløsere også : Air serien)

Har haft direkte mulighed at sammenligne dem med de nye AIR kabler og jeg må indrømme at den reelle forskel for mig er til at overhøre! (samme ledere ny indpakning men nogenlunde samme principper bare "skruet" sammen på en ny måde.

Så det er en "fremgangsmåde" jeg kan anbefale ISÆR! for kabler, for de gode "ab. fabrik færdig terminerede af slagsen forringes jo ikke synderligt! så om de er 10 år gamle gør dem ikke ringere! de er precis så super gode de var dengang, og som sagt så er nyere modeller fra pågældende firmaer, oftest kun gammel "vin" på nye "flasker" af markheds og profit hansyn og grunde. (FOR DE FLESTE! der skal dog jo retfærdigvis siges at der da "opfindes" nye metoder og helt nye grundliggende teknikker og her af helt unik nye modeller, men der er lang i mellem)

Jeg har i hvertfall nu så fine og dyre kabler der er precist matchet mit grej, og selv om de er over 10 år. gamle er de i stand til at levere mere end mine øre kan opfatte af alt, (set i forhold til nyere og dyre modeller, som sagt DET er prøvet.)

Men alt i alt så på denne måde kommer man da i all fall lidt nærmere en reel pris eller en "rimelig" pris.

mvh.

Jeg har også købt en del brugte kabler gennem tiderne og du har helt ret med, at man får meget for pengene.

Har både haft NLE51, NO Red Dawn, Jorma No 1, PM Black Magic, Audio Note osv.

Happy

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 7
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes