|
Jeg har altid købt kablerne brugte!
Går efter ældre TOP modeller.
Anvender nu Taralabs.
Og her har jeg Et par sæt RSC. Decade Gen2 og et RSC. Reference Gen2. (alle med XLR.)
2 x 3m. RSC. Master Gen2 højtaler kabler samt 4 x 3 m. RSC. Prime500.
De 4 x 3m. Prime stod mig i 800 kr. (exc. terminering)
RSC. Master Gen2 sættet har kostet 2200 kr. (inc. banan stik terminering)
RSC. Decade Gen 2 kablerne har kostet henholdsvis 1200 kr. og 1800 kr. (det til kun 1200 kr. er 0,6m. de andre er 1m.)
RSC Reference Gen2 kostede 1000 kr.
Altså IALT : 7000 kr. (hvad der dog trods alt efter MIn mening er en batragtelig udskrivning på "ledninger" men der er de der giver mere for ET enkelt kabel )
NY prisen ano. 1997 var efter prisen i Hifiklubbens katalog det år såvidt jegg kan beregne. for hele stakken : 24000 kr. (i "datidens penge")
Altså UNDER 1/3 af nyprisen DENGANG!..
I dag have de været NOGET dyre, pris udviklingen taget i betragtning, (og det er deres afløsere også : Air serien)
Har haft direkte mulighed at sammenligne dem med de nye AIR kabler og jeg må indrømme at den reelle forskel for mig er til at overhøre! (samme ledere ny indpakning men nogenlunde samme principper bare "skruet" sammen på en ny måde.
Så det er en "fremgangsmåde" jeg kan anbefale ISÆR! for kabler, for de gode "ab. fabrik færdig terminerede af slagsen forringes jo ikke synderligt! så om de er 10 år gamle gør dem ikke ringere! de er precis så super gode de var dengang, og som sagt så er nyere modeller fra pågældende firmaer, oftest kun gammel "vin" på nye "flasker" af markheds og profit hansyn og grunde. (FOR DE FLESTE! der skal dog jo retfærdigvis siges at der da "opfindes" nye metoder og helt nye grundliggende teknikker og her af helt unik nye modeller, men der er lang i mellem)
Jeg har i hvertfall nu så fine og dyre kabler der er precist matchet mit grej, og selv om de er over 10 år. gamle er de i stand til at levere mere end mine øre kan opfatte af alt, (set i forhold til nyere og dyre modeller, som sagt DET er prøvet.)
Men alt i alt så på denne måde kommer man da i all fall lidt nærmere en reel pris eller en "rimelig" pris.
mvh.
|