| Forfatter |
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
har ikke noget imod af at være til grin overfor prof lydfolk og studio ditto,tværtimod ser jeg det som et kvalitets stempel
|
| Til top |
|
| |
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
Omvendt må man ellers acceptere at være evigt til grin, blandt professionelle lydfolk og musikere. |
|
|
Som sikkert har hede diskussioner om hvilken kompressor der er lettest at bruge, og som iøvrigt ikke anser (som gennemsnit), at signalkabler (hvadenten der er højttaler eller signalkabel) har "egenlyd" (et synspunkt som jeg tror de fleste herinde anser som mere eller mindre blasfemisk).
Professionalisme har aldrig hindret nogen i at være inkompetent heller.
Jeg kan dog stadig undre mig over Kole's (alias Øbberbøv) bevægbagrund for at henvise til en H4A tråd, men hvis de morer sig, så kan jeg sgu' da godt leve med det. Selvfølgelig ville det være rart hvis nogen kunne overbevise det professionelle segment indenfor lydproduktionen, at vellyd er andet en mikrofonvalg. Hvad kunne det ikke medføre af velindspillede produktioner, hvis hele indspillekæden har haft samme opmærksomhed som afspillekæden har (nogle steder)??
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
| har ikke noget imod af at være til grin overfor prof lydfolk og studio ditto,tværtimod ser jeg det som et kvalitets stempel |
|
|
Det lyder så lidt som om du kun benytter dig af deres arbejde med lyd, fordi det er nødvendigt, og ikke fordi du tror på deres metoder og holdninger. Jeg kan eksempelvis godt sætte mig ind i, at de billige mikrofoner, kan være rigtig gode, i mange sammenhænge. Jeg kender også musikere, og producere, som går meget op i, at finde sjældne mikrofoner til særlige optagelser. Hertil bruges almindelig standard-mikrofonkabel, og strømforsyninger med alm. netkabel. EDIT: Jeg har iøvrigt en Revox G36 highspeed halvspors-båndoptager, der kører 15" bånd igennem i sekundet, og er magen til den der blev brugt i natklubben 'Stampen', hvor pladen 'Jazz at the Pawnshop' blev optaget. Der sidder ganske alm. netkabel på, som er magen til det der sidder på billige forstærkere, med fastmonteret kabel. Hvordan det er muligt, at lave vellydende produktioner, med sådan et netkabel - hmm... måske bryder den naturlovene, på én eller anden måde. @Golfdane Der er bestemt mange inkompetente producere - ingen tvivl om det. Kig bare på en del digitalt remixede udgaver af gammel musik, hvor de ændrer på det originale udtryk, fordi de selv syntes det lyder bedre.
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvordan gik/går det med dine xindak spencer?læste for nogen tid siden i en anden tråd om investeringen i disse?
kan du høre forskel når du tager dem af er det fint,hvis ikke er det stadig fint med mig,og ja jeg ser studiefolk som et nødvendigt onde med,bevares de laver da nogle gode inspilninger men der er langt mellem snapsene(ikke nødvendigvis deres beslutning)dette er naturligvis en generel betragtning.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
| hvordan gik/går det med dine xindak spencer?læste for nogen tid siden i en anden tråd om investeringen i disse? |
|
|
Jo, selve strømrenseren, har 3 separate grupper, hvor der er netstøjfiltre på nogle af dem. Ellers kan den vise om netstikket vender korrekt, med en lille lampe. Førhen mærkede jeg efter med fingrene, hvor meget det snurrede, men da vældig praktisk alligevel. Netkablerne udligner stelstrømmene via jordbenet, og førhen havde jeg normale tofasede kabler (fase og nul). Måske giver det en forskel her, men noget dramatisk er der ikke tale om - og da ikke noget man behøver eksotiske kabler til. Der skal intensive lyttetests til, på hovedtelefoner, før jeg kan komme med en egentlig konklusion - tror jeg. På højttalere, er der ikke noget dramatisk at spore - og da slet ikke noget der kan spottes i blindtest. Ikke noget der berettiger prisen, trods det at det er chi-fi. Netkablerne er på ingen måde kr. 999,- værd stk. med de sammenligninger jeg hidtil har lavet. Det har jeg heldigvis heller ikke givet for dem.
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, lidt morsomt med de kabler. De er så stive, at de truer med at rive kontakten ud af væggen, hvis du vil dreje netstikket 180 grader. Heldigvis sidder der en knap bagpå boxen, der kan vende fasen, på alle kabler - og det er godt. Lampen indikerer nemlig, at fasen ikke er korrekt, hvis knappen står i standardposition. Altså en god ting, at jeg ikke bare bruger netkablet direkte i væggen, og er tvunget til at bruge det med forkert fasning. Lidt af et selvmål, virker det som, med måden kablet er konstrueret på.
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
har selv 2 gold og 1 sølv og stive det er de sgu,de er ikke de 9k værd som importørten vil have værd(3500,- for gold og 2000,- for sølv),langt fra,fik det hele og et sæt gold ht kabel og en strømrenser for 7 k så hænger det bedre sammen.effekten er der men ikke til de penge der er vi enige, mit holfi til 400,- købt brugt gør det også godt,tror pengene ville være bedre brugt andre steder pt men det er en anden snak.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
|
har selv 2 gold og 1 sølv og stive det er de sgu,de er ikke de 9k værd som importørten vil have værd(3500,- for gold og 2000,- for sølv),langt fra,fik det hele og et sæt gold ht kabel og en strømrenser for 7 k så hænger det bedre sammen.effekten er der men ikke til de penge der er vi enige, mit holfi til 400,- købt brugt gør det også godt,tror pengene ville være bedre brugt andre steder pt men det er en anden snak.
|
|
|
Hvad synes du om de røde hospitalskabler?
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
har ikke rigtigt prøvet det endnu svend,da jeg kun har snurre rundt pt,har ikke fået en ny amp siden jeg sendte tact'en til dig,har dog bestilt og betalt en spritny classe så jeg går og tripper og håber den snart dukker op,gerne i denne uge og så skal sygehusvæsenets kablel prøves som noget af det første.
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har god erfaringer med Eupen, det er et "bulk" kabel til 12 € meteren - det står godt i forhold til etableret highend kabler.
Det røde hospitalkabel, er fint til sundhedssektoren, til hifi dur det ikke, der er man ligså godt tjent med de alm. standartkabler som medfølger div. grej.
|
| Til top |
|
| |
MikeAalborg Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
| Jeg har god erfaringer med Eupen, det er et "bulk" kabel til 12 € meteren - det står godt i forhold til etableret highend kabler.
Det røde hospitalkabel, er fint til sundhedssektoren, til hifi dur det ikke, der er man ligså godt tjent med de alm. standartkabler som medfølger div. grej. |
|
|
Hejsa Alex
Nu har Eupen jo et par kabler eller to på programmet - kan du oplyse lidt mere og gerne et link..
Mvh MikeAalb __________________ Mvh
Mike
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
MikeAalborg skrev:
Alex E Nielsen skrev:
| Jeg har god erfaringer med Eupen, det er et "bulk" kabel til 12 € meteren - det står godt i forhold til etableret highend kabler.
Det røde hospitalkabel, er fint til sundhedssektoren, til hifi dur det ikke, der er man ligså godt tjent med de alm. standartkabler som medfølger div. grej. |
|
|
Hejsa Alex
Nu har Eupen jo et par kabler eller to på programmet - kan du oplyse lidt mere og gerne et link..
Mvh MikeAalb
|
|
|
Jep, det kan jeg da, her er et link http://www.audioservice-blank.de/
Jeg bruger denne model: Eupen Audioline 3G2,5
Kablerne har jeg termineret med Schuko, den billige af slagsen fra elfa 46 kr stk 
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi skrev:
|
Nå.......nu ved professionelle lydfolk ikke noget om lyd???
Når nu der ind imellem diskuteres de professionelle lydfolks manglende kompetence på baggrund af deres fravalg af særlige udvalgte netkabler og signalkabler så er min kommentar at langt de fleste steder i professionel lyd benytter man balanceret drift i stedet for ubalanceret drift.
Den lyttemæssige forskel ved balanceret og ubalanceret drift er så meget mere tydelig, med positivt udfald til balanceret drift, end hvis man sammenligner den lyttemæssige forskel på et ubalanceret setup med de allerværst tænkelige signal- og netkabler med et uabalanceret setup med de absolut bedst tænkelige signal- og netkabler.
Det siger så også en smule om hvor væsentligt man tages i røven ved at bruge alt for mange penge på signal- og netkabler på et anlæg som kører ubalanceret når man ville kunne købe et balanceret kabel til under hundrede kroner der lydmæssigt kan outperforme alle ubalancerede signaloverførsler - hvis bare man havde udstyr til at køre balanceret som de professionelle.
Så den nedgøren af de professionelle lydfolk er helt uberettiget.
Det handler om at der findes HiFi entusiaster som har for lidt viden om faktiske forhold som har indflydelse på lyden og samtidig har for høje tanker om dem selv og deres hjemmelyd.
Bortset fra det med den balancerede drift så betyder kablerne i en arm på en pladespiller stadig mere end nogen andre kabelføringer mellem anlægets enkeltdele. Højttalerkabler betyder langt mere end signalkabler og signalkabler betyder langt mere end netkabler. Selv de indre kabelføringer i anlæget har større betydning for lyden end netkabler.
Så jeg kan egentlig godt forstå at de griner deres røv i laser i det musikerforum der tidligere er henvist til.
"dolph" |
|
|
Meget godt skrevet.  Vi ser også stille og roligt, mærker som Behringer, mase sig ind i en del anlæg, rundt omkring. Studiegear er nede i priser, hvor det stille og roligt vil få overtaget, hvis ikke hifi-producenterne tager sig lidt sammen.
|
| Til top |
|
| |
MikeAalborg Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
MikeAalborg skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
|
Hejsa Alex
Mvh MikeAalb
|
|
|
Jep, det kan jeg da, her er et link http://www.audioservice-blank.de/
Jeg bruger denne model: Eupen Audioline 3G2,5
Kablerne har jeg termineret med Schuko, den billige af slagsen fra elfa 46 kr stk 
|
|
|
Spændende shop - takker
Mvh MikeAalb __________________ Mvh
Mike
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom lige til at tænke på noget, med hensyn til tilspilning af netkabler - for de der tror på den slags. Hvis man nu tilspiller netkablet, med apparatet tilkoblet i forkert fase - altså med netstikket vendt forkert, i forhold til laveste stelspænding - skal kablet så efterfølgende tilspilles igen, med kablet vendt korrekt ? Hmm... har nogen gjort sig tanker om det ?
|
| Til top |
|
| |
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 22 Juni 2006 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Kom lige til at tænke på noget, med hensyn til tilspilning af netkabler - for de der tror på den slags.
Hvis man nu tilspiller netkablet, med apparatet tilkoblet i forkert fase - altså med netstikket vendt forkert, i forhold til laveste stelspænding - skal kablet så efterfølgende tilspilles igen, med kablet vendt korrekt ? Hmm... har nogen gjort sig tanker om det ?  |
|
|
HVIS der er noget som helst validt omkring tilspilning af netkabler, må det have noget at gøre med at kontaktovergange ændrer sig (sammensvejsning??). Derfor burde det at vende et kabel 180 grader, ikke have den store indflydelse på andre end de kontaktovergange der er i selve forbindelsen mellem stik og dåse.
Men nogen forsøger at sætte lus i skindpelsen, right??
BTW, er der stelspænding såfremt din apparater er jordet korrekt?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Juni 2006 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
golfdane skrev:
Spencer skrev:
Kom lige til at tænke på noget, med hensyn til tilspilning af netkabler - for de der tror på den slags.
Hvis man nu tilspiller netkablet, med apparatet tilkoblet i forkert fase - altså med netstikket vendt forkert, i forhold til laveste stelspænding - skal kablet så efterfølgende tilspilles igen, med kablet vendt korrekt ? Hmm... har nogen gjort sig tanker om det ?  |
|
|
HVIS der er noget som helst validt omkring tilspilning af netkabler, må det have noget at gøre med at kontaktovergange ændrer sig (sammensvejsning??). Derfor burde det at vende et kabel 180 grader, ikke have den store indflydelse på andre end de kontaktovergange der er i selve forbindelsen mellem stik og dåse.
Men nogen forsøger at sætte lus i skindpelsen, right??
BTW, er der stelspænding såfremt din apparater er jordet korrekt? |
|
|
Nu er der ikke jordforbindelse i min elinstallation, og desuden ikke jord, på samtlige komponenter i anlægget. Flere har fastmonteret netkabel, uden jord. Her betyder det noget, om netstikket vender den ene eller anden vej. Teorien om at det er overgangene, og ikke selve kobberet der tilspilles, lyder plausibel - om man tror på den slags.
|
| Til top |
|
| |
Rotel dyr Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 447
|
| Sendt: 22 Juni 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|