Forfatter |
|
Mlarsen Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
Sendt: 10 Juli 2006 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Att: LarsenLP: det lyder som en spændende HTPC du har fået samlet dig, jeg er selv meget interesseret i HFX mini kabinettet, men jeg synes det er lidt pebret i prisen. Hvor meget kom dit setup til at stå dig i og hvor meget kom investeringen i kabinettet alene dig til at koste (inkl. strømforsyning, diverse risercards, kølere osv.? __________________ Med venlig hilsen
Michael Larsen
Min hjemmebio: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18095&KW=ml arsen
|
Til top |
|
|
LarsenLP Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 67
|
Sendt: 10 Juli 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Regnestykket for kabinettet kom til at se således ud (ekskl. moms):
HFX mini heatsink case &n bsp; € 280,00 Borg HPC mini &n bsp; &n bsp; € 65,80 DVD mini &n bsp; &n bsp; € 107,50 EF16 external 165W &n bsp; € 92,00 HDD mini - silent box &nb sp; € 32,50 Riser card PCI bottom € 31,50 Riser card PCI top &nb sp; &nb sp; € 28,00 _______________________________________ € 637,30 Shipping with DHL &nb sp; +€ 32,00
Priserne for den øvrige hardware har jeg ikke lige regnet ud, så jeg vil anbefale en hurtig tur på EDB-priser for (aktuelle) priser...
|
Til top |
|
|
StefanLyager Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har I et godt forslag til, hvor man køber delene til HFX mini'en billigst? Der ser ikke ud til at være ret mange forhandlere i Danmark. Nogle gode forslag til udenlandske forhandlere?
/Stefan
|
Til top |
|
|
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener at du kan bestille direkte fra producenten i Tyskland. Jeg tror at prisen er mere eller mindre fastsat fra producenten.
|
Til top |
|
|
LarsenLP Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte selv direkte fra mCubed, da mini'en ikke var landet i DK endnu. Fin service - og rimelig hurtig levering. Et af riser-kortene var ikke på lager, så det eftersendte de uden yderligere fragtomkostninger.
http://www.mcubed-tech.com/english/shop.htm
|
Til top |
|
|
Mlarsen Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Angel Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 482
|
Sendt: 20 Juli 2006 kl. 05:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
LarsenLP Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juli 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
Sendt: 20 Juli 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super fedt kabinet. Kan ikke lade være med at være lidt misundelig på dig;-)
Du har samme DVD som jeg har (bruger den dog ikke da jeg kører fra min pc nu). Kender du nogen, der arbejder for SONY. Eller har du bare en forkærlighed for det?
|
Til top |
|
|
LarsenLP Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juli 2006 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en forkærlighed for Sony - og så havde jeg en god forbindelse for en 6-7 år siden :-)
|
Til top |
|
|
WeezY Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 22 Juli 2006 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blue-Ray bruger vist PATA... synes jeg har hørt..... så dem der kun har SATA og ATA... det er sgu syndt...
|
Til top |
|
|
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
Sendt: 23 Juli 2006 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
WeezY skrev:
<span ="lgText">Blue-Ray bruger vist </span><span ="lgText">PATA... synes jeg har hørt..... så dem der kun har SATA og ATA... det er sgu syndt...</span>
|
|
|
PATA og ATA er det samme...
|
Til top |
|
|
kvestergaard Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 339
|
Sendt: 23 Juli 2006 kl. 02:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
WeezY skrev:
Blue-Ray bruger vist PATA... synes jeg har hørt..... så dem der kun har SATA og ATA... det er sgu syndt...
|
|
|
Det er vist også en lidt for grov generalisering af sige at Blu-ray bruger ATA, slut. Der er sikkert en del af de kommende Blu-ray drev til PC som bruger ATA men det er fuldstændigt op til producenten at afgøre om der skal være ATA eller SATA interface på drevet, og det har intet med Blu-ray standarden at gøre.
|
Til top |
|
|
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
Sendt: 23 Juli 2006 kl. 02:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
WeezY skrev:
Blue-Ray bruger vist PATA... synes jeg har hørt..... så dem der kun har SATA og ATA... det er sgu syndt... |
|
|
Til de fleste SATA motherboards følger der en konverter med, så man kan lave almindelige PATA dreve om til at køre SATA, så det burde ikke være et problem. De fleste nye motherboards har som regel begge stiktyper.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 Juli 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsenLP skrev:
EF16 external 165W &a mp;n bsp; € 92,00 |
|
|
165 watt strømforsyning lyder ikke af meget. Er der en, der har et bud på, om den vil kunne trække et Asus P4PE med en Pentium 4 2,4 GHz (socket 478), 1,5 GB RAM, 2 SATA-harddiske, TV-tuner-kort samt et fornuftigt grafikkort?
/Stefan
|
Til top |
|
|
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 24 Juli 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Det er ikke nok mht strømforsyning....mindst 300 hvis dit gfx kort er andet end onboard.....IDE66 er langt rigeligt som interface til blueray/HDDVD Drevets pris når det engang bliver tilgængeligt til lægmand, vil utvivlsom blive til at overse. Mvh Anders
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 Juli 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... øv... nu øjnede jeg ellers lige en chance for at benytte noget af mit hardware til en HTPC og så ellers skifte over til at køre med en bærbar + docking station til dagligt.
Jeg må nok overveje en af de større modeller i stedet... desværre... :-/
/Stefan
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 04 September 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsenLP skrev:
Regnestykket for kabinettet kom til at se således ud (ekskl. moms):
HFX mini heatsink case &a mp;n bsp; € 280,00 Borg HPC mini &a mp;n bsp; &a mp;n bsp; € 65,80 DVD mini &a mp;n bsp; &a mp;n bsp; € 107,50 EF16 external 165W &a mp;n bsp; € 92,00 HDD mini - silent box &am p;nb sp; € 32,50 Riser card PCI bottom € 31,50 Riser card PCI top &am p;nb sp; &am p;nb sp; € 28,00 _______________________________________ € 637,30 Shipping with DHL &am p;nb sp; +€ 32,00
Priserne for den øvrige hardware har jeg ikke lige regnet ud, så jeg vil anbefale en hurtig tur på EDB-priser for (aktuelle) priser...
|
|
|
Hej Lars
Er priserne for kabinettet steget, eller er der mere med i den her bundle end man har brug for:
http://www.mcubed-store.com/catalog/product_info.php?product s_id=177
Der angives prisen til 899 euro for kabinettet med tilbehør. Jeg havde ellers nogenlunde bestemt mig, at hvis det kunne holdes på de ca. 670 euro du har givet, så skulle jeg have et. Nu ved jeg ikke rigig!
Håber du kan hjælpe med at opklare det.
|
Til top |
|
|
Mlarsen Forum Bruger

|
Sendt: 04 September 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
LarsenLP Forum Bruger

|
Sendt: 05 September 2006 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en kombination af, at der i HFX mini bundle er "iMon VFD and Remote Control" og "Backpanel HiFi" med i forhold til min konfiguration, og at jeg havde angivet priserne ekskl. moms. Jeg mener momsen er ca. 16%...
|
Til top |
|
|