| Forfatter |
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
sshd skrev:
Kim Petersen skrev:
| Tænk, jeg synes faktisk ikke at Medlyd har behov for at slappe af, han virker da ganske afslappet i sine svar. Det jeg fornemmer på Medlyd er ikke at han opponerer imod Poul's eventuelle kritik af Rega men kun hans retorik. |
|
|
Tænk, jeg synes faktisk at Medlyds indlæg giver indtryk af den usleste form for markedsføring: Tilsvining af konkurrenten. |
|
|
Jeg tror ikke vi har læst det samme indlæg - det seneste "større" indlæg fra Medlyd var da ganske sobert. Og jeg har indtryk af at tidligere responser på Pouls udgydelser kun er lavet på netop den baggrund og med grund heri.
Jeg må have overset Medlyd's tilsvining af konkurrenten Poul - kan du henvise mig til den?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradford skrev:
| Poul har helt sikkert et problem med Rega.....no sh*t Sherlock. Jeg tror ikke at jeg har læst noget andet produkt få kniven så hårdt! Men underholdende....og muligvis sandfærdig. Paradokset er at Poul også giver Tannoy kniven, og der er til trods for manden elsker Tannoy! Så den negative retorik kan faktisk skyldes en gammel kærlig for mærket Rega. Måske har Poul noget Rega derhjemme. |
|
|
Man tugter den man elsker? 
Bradford skrev:
| Undertegnede har ikke ejet skyggen af et Rega produkt, men de lavede en billig pladespillerarm som vist nok var populært i hos ungdommen på gymnasiet. Det var ofte sat sammen med NAD eller Denon....altså klubben havde været på spil. Hvilken andre legendariske produkter har de egentlig lavet som er værd at fortælle om.....eller hvad med alt den snak om spånflade og rumindustrien? |
|
|
Til at starte med var der vist deres Rega Planet pladespiller, den var udstyret med en S-arm. Mit kendskab til Rega starter dog først derefter...
Deres Rega Planar 2 og 3 var gode pladespillere til pengene, jeg havde selv 3'eren i en del år (indkøbt i 1989). Det er her deres primære eksistensgrundlag har ligget, og vel egentlig også ligger i dag - fornuftige produkter til fornuftige priser, ingen gejl.
I lang tid havde de så kun disse to pladespillere og deres respektive arme: RB250 og RB300 - det er nok dem du hentyder til. De er faktisk stadig rigtigt populære, og Origin Live har gjort en hel business ud af at tweak'e dem til større højder, og har baseret deres OL1 og Silver arme på Rega's konstruktion. Specielt RB250 anvendes også ofte som OEM-produkt af andre pladespiller-producenter.
Pickup'er har de også lavet i lang tid, men dem har jeg nu aldrig haft så megen fidus til, bortset fra at de rent fysisk passer perfekt til en Rega-arm pga. det tredie hul.
I løbet af årene har de så påbegyndt udvikling af andre produkter også, og til deres ros skal siges at der er mening bag. Af og til går der dog lidt Ivor (Linn) i den kære Roy Gandy, dvs. han har ret og forbrugeren har uret, og man skal kun match'e produkter indenfor dette mærke 
|
| Til top |
|
| |
sshd Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 634
|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holmbye skrev:
| Hej igen sshd,
Det går simpelthen totalt hen over min forstand at du kan skrive sådan. Som jeg opfatter Pouls skriblerier så er der en klar og utvetydig tilsvining af dette forums brugere og de branchemedlemmer der i øvrigt bevæger sig herinde ???
|
|
|
Delvis enig. Det er ikke alle brugere, der bliver svinet til. Undertegnede er iblandt. Tilbage i 1992-1997 ville jeg være et af de grænsepsykotiske tilfælde. Pt. er jeg et af de fjolser, med mindre optimale lytterum i friværdiens hellige tjeneste.
Holmbye skrev:
Når så man reagere ved helt afslappet at forklare hvorfor man ikke sympatisere med Pouls skriverier, så skriver du som du gør. Hvad kom først hønen eller ægget ? Her var det vist uden tvivl Poul der kom først med den tilsvinende markedsføring, som du kalder det.
|
|
|
Det er for nyligt blevet videnskabeligt bevist, at ægget kom før hønen, idet det ændringer i dna kun kan ske ved forplantning. Ægget blev derfor lagt af en ikke-høne. Der er heldigvis mange brugere, som tager det afslappet og forklarer hvorfor de er uenige. Du er bestemt en af disse. Et andet eksempel er Toftdahl, som i den grad har fået med pisken.
Medlyd påstår imidlertid, at han er uenig i retorikken, men fortsætter i samme stil med "hvilken hund er Poul" og det dybt usmagelige indlæg tilbage i "Poul is still going strong", som i øvrigt fik tråden lukket. Det minder om en børnehave hvor den der råber højest får ret. Der skal mindst to personer til en slåskamp og det er et eller andet sted hamrende ligemeget hvem der startede.
Holmbye skrev:
Pouls nævner faktisk både sin konkurrent og produkterne ved navns nævnelse og kalder det for plastik l**t. Hvis man så er så fræk at blive stødt over det så gør man sig altså skyldig i tilsvining af konkurrenten, kan du ikke prøve at forklare mig det ?
|
|
|
At blive stødt er en naturlig reaktion. Nogle reagerer ved at boykotte varer og brænde flag/ambasader af. Personligt ville jeg reagere ved at nægte at udtale mig på et så lavt plan.
Holmbye skrev:
Jeg er nødt til at spørge, har du overhovedet læst de klummer Poul skriver ?
|
|
|
Jeg har læst dem alle to gange - ganske underholdende læsning.
Personligt mener jeg, at der rammes plet en del gange (men ikke hver gang). De gange det ud over mig selv tager jeg stilling til, om manden kunne have ret og om jeg kan leve med konsekvenserne.
Det svarer lidt til min tur til London i 2000. Her mødte jeg en ung pige, som postulerede, at hvis jeg ikke tog Jesus til mig, så ville min sjæl brænde i helvede til evig tid. Jeg accepterede denne konsekvens. Ikke fordi jeg har noget imod Jesus eller de fleste af hans budskaber, men fordi postulatet ikke giver nogen mening. Hvis min sjæl skulle brænde i evig tid, skulle den bestå af uendeligt meget brændbart materiale og ville derfor fylde hele universet og der ville ikke være plads til noget helvede. Pigen var nu ellers meget sød og underholdende.
Holmbye skrev:
Det var i øvrigt også Poul der fandt på at sammenligne dette forums brugere med hunde hvilket fik brugerne til at komme med ganske vittige kommentare om hvilken hund poul mon selv er.
|
|
|
Dette ville være en vittig kommentar, hvis den kom fra privat bruger og ikke en grosist. Poul påpeger korrekt, at forhandlere er købmænd - også i deres fritid.
Medlyd forsvarer sig med, at han ikke sælger til slutbrugere, men kun til forhandlere. Det gør åbenbart en forskel?
Holmbye skrev:
Det fik så dig til at påpege den ubehagelige lynchstemning der er herinde når nogen kunne finde på at kalde Poul for en hund ?
|
|
|
Jeg var så vittig, at citere Poul.
Holmbye skrev:
Igen, hvis man i ramme alvor, eller for sjov kalder andre for hunde er det vel ikke helt urimeligt selv at blive gjort til en del af kennelen ?
|
|
|
Dette spørgsmål er på et så lavt plan, at jeg ikke gider diskutere det.
Holmbye skrev:
Det er med dyb og oprigtig undren at jeg læser dine indlæg ?
|
|
|
Jeg håber, at dette indlæg retter op på dette forhold.
Holmbye skrev:
Og i øvrigt må jeg sige at jeg også i høj grad syntes at Poul gør sig selv skyldig i det han beskylder andre for. Det kan være at han forsøger at pakke det spidsfindigt ind, det syntes jeg ikke er en undskyldning. Selvironien har jeg meget svært ved at få øje på.
|
|
|
Jeg er fuldstændig enig. Som jeg skrev, så minder situationen om HIFI Elektronik tilbage i starten af 80erne. AudioScan forsvarede sidste uges beskyldninger fra HIFI-klubben og hældte nye i hovedet på HIFI-klubben og vice versa. Ingen kan huske, hvem der startede og et eller andet sted er det irrelevant.
Holmbye skrev:
Og de sanheder som Poul er den eneste der tør sige hvad er det for nogen ? Kan jeg ikke få et par eksempler (er det at vi alle er dumme hunde og halv guder ?) |
|
|
Da vi har med HIFI at gøre, er det svært at snakke om sandheder. Det er nærmest en religion, om man stoler på videnskabelige bevislige teorier og måleinstrumenter eller sine/andres ører. Jeg har ikke på noget tidspunkt udtalt mig om sandheder i Pouls klumme. Jeg anser den (og dette forum) primært som underholdning. Men da du nu spørger, vil jeg citere: "...men
forhandlere som undertegnede er ikke, kan ikke og vil aldrig blive
andet end det, de er, nemlig f**king købmænd" (26/6-2006).
Holmbye skrev:
Husk nu manden er selv forhandler og branchemedlem der lever af at sælge hifi så helt hellig er han altså ikke, hvis ellers det da er en synd at sælge hifi (man får næsten det indtryk når man læser hans idioti.. undskyld skriverier.)
|
|
|
Se ovenstående citat.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Much ado about nothing?
C'mon guys! Let's call it quits shall we?
|
| Til top |
|
| |
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten S Chr skrev:
| Ny "Ugens Emne" uploadet !........ |
|
|
Et nyt ugens emne, men vel ikke noget nyt... Sådanne kommentarer til "tweaks" er allerede set i diverse tråde og newsgroups, og den sædvanlige nedladende tone er heller ikke ny længere = ikke særligt provokerende længere. Gab...
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
Carsten S Chr skrev:
| Ny "Ugens Emne" uploadet !........ |
|
|
Et nyt ugens emne, men vel ikke noget nyt... Sådanne kommentarer til "tweaks" er allerede set i diverse tråde og newsgroups, og den sædvanlige nedladende tone er heller ikke ny længere = ikke særligt provokerende længere. Gab...
|
|
|
He he, så sandt så sandt! Poul er ved at blive kvalt i sin succes
Hvis han i næste uge ikke bider hovedet af en levende due, så gider jeg snart ikke læse hans kommentarer mere 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo med undren i astronomiske størrelser, man læser, eller prøver at læse, kennel ejer Pouls, ”ugens sure opstød”. Denne gang har han igen betjent et af hans mest yndede ”se mig se mig” håndtag, nemlig at komme med person angreb. Denne gang er det Hr. Rasmussen, Hr. Densen, og en af hans kæpheste Medlyd, der bliver brugt som løfte stang for hans selv promoverende uge hadebrev.
De to førstnævnte er efter Kennel-kongens limiterede forstand, de rene fupmagere og i samme kategori som brugtbil handlere og naturmedicin healere. Man kan jo spørge sig selv om Poul-hundehoved, ikke har mere tiltro til hi-fi brugere, entusiaster, og andet lydforbrugende godt folk, end at de selv er i stand til at sortere skidt fra kanel, og hundehår fra suppen.
Poul hundepisker må under alle omstændigheder, have et konge slot reserveret, i den afdeling af Nirvana, der er tiltænkt misforståede genier.
Mht. hans egen professionalisme, giver hans såkaldte hjemmeside jo fint og uddybende svar der på.
Kik blot på forsiden… en fedtet usoigneret hund med hænge øjne og utvivlsom drage ånde, møder fremtidige pedeller og andre professioner som skal drage nytte af unikummets lyd viden. Hvis man ellers kan betjene den amatør barnagtige opbyggede hjemmeside, kan man se en meget imponerende ref., liste, hvor respekt indgydende og benchemark sættende kunder som: Vrå Højskole, Cirkus Tværs, og Carma Blomster, er nævnt. Hvad og hvad ikke Poul-hundehår i mund, har lavet nævnes ikke. Det kan vel være alt fra at tænde for projektoren, til at trække et par meter højttaler kabel. Men flot er det da.
At Poul hunde lufter, i den grad kaster sig over foretagender som Gryphon, Densen og andre af Poul ”jeg hader verden” bedømte etablerede Audio personer/ virksomheder, er mig til stadighed et stort mysterium.
Det er lidt efter den devis, som også fallerede politiker benytter, ”jeg har ikke selv noget at byde på, så jeg nedgøre bare de andre”. Hvad det er Poul hunde hale, forventer og kalkulere med at opnå ved at, efter hans beskedne indsigts mening, fremhæve andres mangler, frem for egne kunde, står hen i det uvisse.
Man kan vel sige at Poul hundegalskab, blænder med sin uforståelige retorik, og retoriske udfald mod alt og alle, der ikke deler hans forsmåede tanke gang om andre mennesker og deres kunde og laden.
Hvordan han har tid og energi til at komme med disse ugentlige guldkorn, er også en gåde. Han må jo tage kaffedrop og red bull diæt til hjælp, for at have tid til disse uge gylle opkast, mellem alle hans top professionelle opgaver, og kun sekretæren, har styr på den alen lange liste, af fyrstelige betalte konsulent opgaver han med 85 timer arbejdes uge presser ind mellem denne faste uge skriftlige beskæftigelse.
Med håb om at dette bringer mig ind i den exklusive klub af indbildske hifi ”folk” der nyder godt at Poul hunde pruts vederstykkelige klar analytiske retorik overflødigheds horn, kaldet ugens…. ”jeg hader verden” brev.
…har han virkeligt ikke andet at tage sig til.
Peter
ps: Poul, -ville det ikke hjælpe hvis du også skrev deres privat adresse og privat telefon nummer på? __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |

Tidl. Schmidt Audio
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej 3DX !......
Jeg håber så sandelig du fik luft !.......
Mvh __________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
lidt, tak  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
citat poul: Vær ganske rolig, den bedste test er den, der provokerer og irriterer.
Hehe uhh syntes du virkelig. Men ved jo godt at du er helt vild med den slags. Men kom med noget nyt. Du begynder at kede mig. Det er stadig den samme sø du svømmer rundt i. ZZZZzzzzz.....
|
| Til top |
|
| |

Tidl. Schmidt Audio
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt så !...... 
Jeg syntes man skal tage "Ugens Emne" for hvad det er !....... Det er klart for enhver, at der bliver provokeret "BIG TIME" når Poul går igang med skriveriet !....... Det er sgu også meningen !...... Alle kan få noget positivt ud af at blive provokeret !.......
Jeg er heller ikke 100 % enig i alt fra "Ugens Emne", men jeg syntes at det har sin berettigelse !....... Det er jo tilladt, at sortere lidt !.......
Hvis aldrig vi bliver provokeret/udfordret; Ja, så kommer vi sgu aldrig videre !....... 
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
helt enig.
men det er sgu for lavt at angribe folk med navns nævelse. de har jo ikke en chance for at komme forsvare sig. og så bare pakke det ind i fine ord. __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
lidt, tak  |
|
|
Husk nu at bruge luften til noget positivt 
|
| Til top |
|
| |

Tidl. Schmidt Audio
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
|
helt enig.
men det er sgu for lavt at angribe folk med navns nævelse. de har jo ikke en chance for at komme forsvare sig. og så bare pakke det ind i fine ord.
|
|
|
Sådan er det !.......
Det er hele pakken man køber i "Ugens Emne".......
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo jo, men den der pakker den ind, bestmmer jo indholdet.
bare lidt pli, er jo ikke forbudt  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten S Chr skrev:
Det er hele pakken man køber i "Ugens Emne"....... |
|
|
No sale her 
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Jo...Poul gør det svært for nogle, men der er mange som holder liv i Poul og ugens emne. Så har man et problem med ugens emne, så kunne det være man ikke skukke holde liv i det selv. Så når folk brokker sig tråd op og tråd ned, så hælder man jo selv benzin på bålet. Det kan godt være at Poul ikke overholder basale net-etikken, men det behøver han jo ikke når i andre rask væk citér ham og hiver det med indenfor her.
Har mor ikke fortalt at man skal holde snavset udendørs ??
Bravo drenge (Kim Petersen, 3DX mf. - keep up the good work .
Mvh
Bradford
__________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradford skrev:
Hej...
Jo...Poul gør det svært for nogle, men der er mange som holder liv i Poul og ugens emne. Så har man et problem med ugens emne, så kunne det være man ikke skukke holde liv i det selv. Så når folk brokker sig tråd op og tråd ned, så hælder man jo selv benzin på bålet. Det kan godt være at Poul ikke overholder basale net-etikken, men det behøver han jo ikke når i andre rask væk citér ham og hiver det med indenfor her.
Har mor ikke fortalt at man skal holde snavset udendørs ??
Bravo drenge (Kim Petersen, 3DX mf. - keep up the good work .
Mvh
Bradford
|
|
|

|
| Til top |
|
| |