Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 17:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvordan hjælper vi nye unge entusiaster ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mortenkongsfelt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Et yderst interessant indlæg, som dog nok desværre er meget svært at ændre radikalt på.

Jeg er selv næsten i målgruppen, 19 år gammel, og har kun et års "erfaring" (interesse?) med hifi. Dog kan det stadigvæk til tider irritere mig, at læse om folk på min egen alder som ikke gør sig forståelige på et ordentligt og sobert sprog. Hellere et tak for meget, end et for lidt! Det gør det også nemmere at rådgive folk, hvis de selv gør klart, hvad det er de efterlyser, og hvilke kriterier de har at gå ud fra! Og så skader en gennemlæsning af ens eget indlæg, og en smule grammatik - heller ikke! :)

Jeg syntes ikke hifi4all er særligt slemme ved nye/uvidende medlemmer, MEDMINDRE de spørger på en uforståelig og/eller ubehøvlet måde!

Bare tag en af de mange computer/hardware/gaming sites der er derude - de er meget værre, end herinde!

Problemet er slet ikke så stort som nogle måske ser det - Keep up the good work!

Til top Vis mortenkongsfelt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortenkongsfelt

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
... og så skal de unge lære at det hedder: "HØJTTALERE", og ikke "fronter"  

...og hovedtelefoner, ikke *høretelefoner

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

Emi_one
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:
Man siger til dem at det er en lukket klub, og at de skal skride

Jamen det er jo næsten sådan nu. 

Hvis man ser nogle gamle tråde igennem er der mange af de bruger som som kommer med deres første indlæg/tråd som der ikke bliver hjulpet.

Eksempel: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=41149&P N=19

Jeg er sikker på at der er nogle der ved det.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Som Wrong, synes jeg at vi gør det godt nok i forvejen med nybegynderne.

Jeg kan tværtimod fornemme at flere af de ældre og lidt "vildere" hifi entusiaster falder fra. Måske fordi de keder sig, eller ikke får nok kvalificeret modspil.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Onstage skrev:

Hej

Jeg synes den her diskussion er lidt sjov - nok mest fordi jeg tilhører jeres målgruppe ;P .. Jeg er 18 år, men den aldersgruppe i er ude efter fornemmer jeg lidt er den 14-17-årige gruppe. Jeg er total enig i jeres indlæg - de "unge" har en helt anden væremåde, og deres respekt for andre menneskers meninger og handlinger er mildest talt forsvundet :D ..

tal for dig selv og lad være med at stemple alle unge på den måde! jeg er selv 14.

Og jeg vil da sige, at det dér ikke ligefrem får mig til at føle mig mere velkommen!

Claus.petersen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Og at det hedder pladespiller og ikke plov!!!!!! :-)

Til top Vis Claus.petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus.petersen

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:

rockforlife skrev:

Nej det hedder ikke, hovedtelefoner eller høretelefoner men: Hørebøffer.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Emi_one
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

mathias 2 skrev:
Onstage skrev:

Hej

Jeg synes den her diskussion er lidt sjov - nok mest fordi jeg tilhører jeres målgruppe ;P .. Jeg er 18 år, men den aldersgruppe i er ude efter fornemmer jeg lidt er den 14-17-årige gruppe. Jeg er total enig i jeres indlæg - de "unge" har en helt anden væremåde, og deres respekt for andre menneskers meninger og handlinger er mildest talt forsvundet :D ..

tal for dig selv og lad være med at stemple alle unge på den måde! jeg er selv 14.

Og jeg vil da sige, at det dér ikke ligefrem får mig til at føle mig mere velkommen!

Er helt enig med dig Mathias!

Det er da en mærkelig udmælding at komme med Onstage. De ''unge'' er sgu lige så ''gode'' som de ''ældre''. Jeg har været bruger lige siden sommerferien, og har endnu ikke mødte en ''ung'' og useriøs bruger! Jeg er selv 14 år, (15 d. 26 okt.) og synes ikke jeg/vi andre unge er useriøse.

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Emi_one skrev:
mathias 2 skrev:
Onstage skrev:

Hej

Kan fandme ikke være enig med dig Mathias!

Det er da en mærkelig udmælding at komme med Onstage. De ''unge'' er sgu lige så ''gode'' som de ''ældre''. Jeg har været bruger lige siden sommerferien, og har endnu ikke mødte en ''ung'' og useriøs bruger! Jeg er selv 14 år, (15 d. 26 okt.) og synes ikke jeg/vi andre unge er useriøse.

du skriver at du IKKE er enig med mig... men din forklaring udstråler da at du ER enig med mig

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:

rockforlife skrev:

Det hedder sg da "ørebøffer"

Nej seriøst, det er hvad det er synes jeg. Så længe der er en ordentligt tone herinde, så er jeg glad

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Så slemme er vi da heller ikke?
Som Mathis 2 skriver, er en tråd som denne ikke det mest opmuntrende man kan løbe ind i en onsdag aften. Den starter som en god idé (måske med undtagelse af avataren - jeg vil sgu da ikke rende rundt med en "koklokke" der råber og skriger om, at jeg skal mades med den lille hifi-ske!), men bliver hurtigt transformeret til en hetz af den unge generation og deres(!) sms- og artosprog.
Jeg vil vove at påstå, at vores blotte tilstedeværelse herinde bevidner, at det altså ikke er os alle der er så langt ude i skoven, som I gerne vil have. For pokker, vi skal jo starte et sted, alle har været nybegyndere engang - og hvis de erfarne har glemt, de selv stod i en sådan situation, ja så vil jeg da helst være foruden de pågældende personers hjælp.
Med hensyn til grammatik og stavning: Dette er et online diskutionsforum - ingen af os er ved at skrive en afhandling, så jeg mener ikke, man kan forvente lyrik og skønskrivning på højeste plan - nogle gange kan det jo gå lidt hurtigt. Og jeg vil bestemt mene, at der er lige så mange af de "ældre" der lige glemmer et komma eller en endelse i en snæver vending - og hvad så? Det er da flueknepperi af bedste skuffe at gabe op over sådannne småting.
Så skulle vi ikke prøve at lægge bånd på os selv engang imellem, og huske at forkusere på det, vi  alle har til fælles, nemlig glæden ved musikken/den gode lyd? Lad de unge beundre de gamle, og lad de gamle give de unge en god grund til beundring: Viden og erfaring, og ikke mindst lysten til at dele denne på en sober og saglig facon.
Det kan da ikke være så svært?

P.S. Jeg er 17 og dermed bestemt i målgruppen. Og jeg altså vove at påstå, dette indlæg er nogenlunde velformuleret.

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Emi_one
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

mathias 2 skrev:
Emi_one skrev:
mathias 2 skrev:
Onstage skrev:

Hej

du skriver at du IKKE er enig med mig... men din forklaring udstråler da at du ER enig med mig

My bad  2 sek og det bliver rettet.

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Emi_one skrev:
mathias 2 skrev:
Onstage skrev:

Hej

Tror ikke der er nogle der dømmer nogle over en kamp men prøver bare at finde ud af hvor det ligger, og det er tit blandt de unge (selv om der findes mange der godt ved det)

Hvor tit har man ikke hørt dette: Højttalerne skal være på mindst være på 1000 watt,

Emi_one
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi
Sådan et indlæg har jeg endnu ikke set.

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Emi_one skrev:
Hi-Sonny-Fi

Nej med det har jeg, et par gange efterhånden. 

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Syntes lidt der er flere tråde der ligner hinanden med hvad skal jeg købe.....fra nogle som er spørgende fint nok men hvorfor ikke søge på de eksisterende tråde for at se om der er noget brugbart der,sådan er reglerne jo også sat op.

Der er nogle her som er noget skråsikre i at de har ret og kan agumentere til dommedag for deres holdninger og er ganske gode til det.Jeg håber at de nye kan skelne og vudere selv for ingen har fundet den eneste sandhed.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Der er mange tråde der beder om indkøbsråd, men de fleste tager jo heller ikke mange skunder at finde på et hjælpende svar til.

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

JRGW skrev:

Syntes lidt der er flere tråde der ligner hinanden med hvad skal jeg købe.....fra nogle som er spørgende fint nok men hvorfor ikke søge på de eksisterende tråde for at se om der er noget brugbart der,sådan er reglerne jo også sat op.

Der er nogle her som er noget skråsikre i at de har ret og kan agumentere til dommedag for deres holdninger og er ganske gode til det.Jeg håber at de nye kan skelne og vudere selv for ingen har fundet den eneste sandhed.

folk har jo forskellige budgets, rum og baggrundsviden så jeg synes nu det er meget fint at de laver sådanne indlæg... man skal jo starte et sted, og da helst det mest optimale sted...

Emi_one
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

Emi_one skrev:
Hi-Sonny-Fi

Nej med det har jeg, et par gange efterhånden. 

Det er nok bare mig der er offline/online på de forkerte tidspunkter så.

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Så slemme er vi da heller ikke?
Som Mathis 2 skriver, er en tråd som denne ikke det mest opmuntrende man kan løbe ind i en onsdag aften. Den starter som en god idé (måske med undtagelse af avataren - jeg vil sgu da ikke rende rundt med en "koklokke" der råber og skriger om, at jeg skal mades med den lille hifi-ske!), men bliver hurtigt transformeret til en hetz af den unge generation og deres(!) sms- og artosprog.
Jeg vil vove at påstå, at vores blotte tilstedeværelse herinde bevidner, at det altså ikke er os alle der er så langt ude i skoven, som I gerne vil have. For pokker, vi skal jo starte et sted, alle har været nybegyndere engang - og hvis de erfarne har glemt, de selv stod i en sådan situation, ja så vil jeg da helst være foruden de pågældende personers hjælp.
Med hensyn til grammatik og stavning: Dette er et online diskutionsforum - ingen af os er ved at skrive en afhandling, så jeg mener ikke, man kan forvente lyrik og skønskrivning på højeste plan - nogle gange kan det jo gå lidt hurtigt. Og jeg vil bestemt mene, at der er lige så mange af de "ældre" der lige glemmer et komma eller en endelse i en snæver vending - og hvad så? Det er da flueknepperi af bedste skuffe at gabe op over sådannne småting.
Så skulle vi ikke prøve at lægge bånd på os selv engang imellem, og huske at forkusere på det, vi  alle har til fælles, nemlig glæden ved musikken/den gode lyd? Lad de unge beundre de gamle, og lad de gamle give de unge en god grund til beundring: Viden og erfaring, og ikke mindst lysten til at dele denne på en sober og saglig facon.
Det kan da ikke være så svært?

P.S. Jeg er 17 og dermed bestemt i målgruppen. Og jeg altså vove at påstå, dette indlæg er nogenlunde velformuleret.

Hej med dig

Jeg mener bestemt ikke at man skal sætte alle over én kam, sådan fungerer det heldigvis ikke. De fleste uanset alder, som kommer herinde kan godt finde ud af at holde en ordentlig tone. Når jeg skriver "ordentlig tone", så tænker jeg bestemt ikke på om der er et komma eller en stavefejl i et indlæg. Som du selv skriver, er det ikke en afhandling der skal skrives herinde og det er jeg helt enig med dig i, samtidig med at man ikke skal forvente at alle skriver et dansk uden fejl overhovedet..Der er også folk som feks er ordblinde, og dem skal der naturligvis også være plads til, helt bestemt. Det som jeg synes er en skam er, de mennesker som ikke kan finde ud af at formulerere sig i en hyggelig og rar tone. Dem er der desværre nogle af, som "farer i flint" hvis en diskussion spidser til, og kalder folk både det ene og det andet bare fordi der enten er noget som de ikke forstår eller er uenig i. Den slags synes jeg vi skal se om der kan blive sat en dæmper for. Men samtidig tror jeg også at det er vigtigt for sitets fremtid, at vi ikke får det gjort til et "nørd site" ved at bruge en masse "smarte" ord som mange ikke forstår i iveren for at "vise hvad vi ved og kan", så jeg tror at det er en ballancegang fra begge sider der skal til.

- Samtidig er jeg nok endnu ikke så "grå og kedelig" at der for min skyld ikke må smides lidt humor ind i de forskellige indlæg, inden at "mods" dømmer : Den slags er ikke tilhørende hér eller "den slags har intet med sitets ærinde at gøre!.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum