Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 02:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Polering af sikringer gir’ bedre lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 34
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Den her forstår jeg ikke:

Patrick skrev:
Jeg vil kunne klare enhver blindtest

Blindtests handler da om at teste en evt. forskel mellem produkter/tweaks. Det handler ikke om at personer skal "klare den" - som om det var en løgnedetektortest. Det er jo ikke testpanelet, der testes.

hilsen Per
Til top Vis Gryff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gryff

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

MRC_Hans skrev:

Kurt von Kubik skrev:
Jeg kan ikke komme med andre forklaringer på fænomenet, end at små faseforskydninger mellem de forskellige trafoer, nemmere kobles til nettet når der sidder en ren sikring. Den "beskidte" sikring bevirker måske i højere grad, at apparaterne ser hinanden gennem lysnettet. Who knows?

Nej, beklager. Din forklaring holder ikke vand. Hvad i alverden skulle faseforskydninger også betyde for lyden i dit anlæg?

Hør nu her: Det der kommer igennem dine sikringer er 230V vekselstrøm (AC), 50Hz. Fyldt med diverse støj og ting og sager (faseforskydninger, forvrængninger, spikes fra lysdæmpere, osv, osv.)

Har du nogensinde hørt 230V AC, 50Hz? ... Det kendte jeg én som gjorde, men det er en anden historie. Dog kan jeg sige dig, at det ikke lyder ret godt (men HØJT).

Hvad hører du, når du skruer op for dit anlæg, uden signal? ...Forhåbentlig intet som helst, ellers er dit anlæg i hvertfald på lige det punkt ringere end mit, i forhold til standarden her sikkert ret middelmådige, anlæg.

Hvordan kan det være, at vi kan koble 230V osv. til vores anlæg, uden at vi kan høre spor til det i højttalerne? Det er naturligvis fordi konstruktøren har gjort sig store anstrengelser for at ensrette, udglatte og filtrere strømmen, så anlæggets kredsløb får den fine DC, de skal bruge. Desuden har han sørget for at konstruere forstærkeren så den ikke gengiver alle mulige forstyrrelser og ændringer i forsyningen, men så vidt muligt udelukkende det signal du sender igennem. På alle ordentlige anlæg er alle disse ting lykkedes glimrende for konstruktøren, derfor virker anlægget glimrende, selvom netspændingen er fuld af støj og iøvrigt kan finde på at svinge +-10%.

At pudse tavlesikringen kan måske ændre forsyningsspændingen nogle få millivolt, hvis der ellers var dårlig forbindelse fra starten. .... Jeg tror, jeg i anden sammenhæng har brugt sammenligningen med at stå op på en stol for at se nærmere på månen. Her svarer det nok nærmere til at stå på et stykke papir.

Hvorfor hører du så forskel? Tjah, fordi dine sanser, til trods for, hvad visse tror, i stor udstrækning fortæller dig hvad du venter, ønsker, eller nogen gange ikke ønsker, at opfatte.

Mvh Hans

Hørt-Hørt-Hørt

Nu skal det da lige retfærdigvis nævnes, at Kurt von der rigtig mange Kubik jo havde drukket en del Rød Egern inden han gjorde forsøget. Endda så meget at han vistnok fik mavekneb. Pu-ha, det skal man vist holde sig fra. Med mindre man savner noget at bruge/spilde sin tid på.

:-) hilsen

Medlem

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

MRC_Hans
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Da tråden alligevel bevæger sig på grænsen af underholdningsbranchen, så kan jeg jo fortælle historien om at høre 230V.

Tilbage i begyndelsen af tresserne hvor jeg var en stor knægt, øh ung mand, var der rigtigt mange på min alder, der lavede rockorkestre (pigtråd, hed det dengang). Der var endda nogle, som tjente penge på det (men ikke nogen jeg kendte ).

Én af mine venner havde startet sådan et orkester sammen med et par andre, og de havde fået skrabet sammen til et par el-spader og 2 (to) 30W forstærkere. De øvede sig i min vens kælder (jeg tvivler på, de nogensinde nåede til andet end at øve sig).

Imidlertid manglede de højttalere, og da pengene var sluppet op måtte de gå over til selvbyg. Min ven havde på én eller anden måde skaffet en masse brugte højttalere af den type, man puttede i almindelige radioer, dengang. Så havde han af nogle store krydsfinér plader (spånplade var ikke rigtigt fremme endnu) flikket nogle kasser sammen, med en masse huller i til højttalere (jo, de lignede grangiveligt kæmpeoste).

Jeg havde så tegnet, hvordan han skulle forbinde dem sammen i serie og parallel, så han fik nogle 16ohms enheder (det var impedansen på forstærkerne). Dengang var højttalerstik nogle sjove bakelitdåser med tre runde ben, og de var af én eller anden grund ret dyre (det var sg'utte pga kvaliteten). Nu fandt min ven hurtigt ud af, at midterbenet faktisk ikke blev brugt til noget, og at positionen og dimensionen på yderbenen var nøjagtigt som på et almindeligt billigt netstik (jeg tror I nu kan se, hvor dette leder hen). Altså wirede han sit højttalersystem med netstik (og iøvrigt også netledning), og dermed var scenen sat:

En mørk aften skulle hans lillesøster ned i kælderen og kunne åbenbart ikke finde lampen. I stedet fumlede hun rundt i mørket til hun fandt en ledning med et netstik, som hun puttede i en stikkontakt, og så tændte hun for strømmen.

..... Der gik kun nogle få sekunder, før propperne sprang, og nabolagets hunde holdt op med at gø efter et kvarters tid. I det hele taget endte det godt; lillesøster var så go' som ny efter nogen trøst og et par rene underbukser, og mærkeligt nok holdt højttalerne, eller de lød i hvertfald ikke væsentlig værre end før.

Mvh Hans

Til top Vis MRC_Hans's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MRC_Hans

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

MRC_Hans skrev:

Da tråden alligevel bevæger sig på grænsen af underholdningsbranchen, så kan jeg jo fortælle historien om at høre 230V.

Tilbage i begyndelsen af tresserne hvor jeg var en stor knægt, øh ung mand, var der rigtigt mange på min alder, der lavede rockorkestre (pigtråd, hed det dengang). Der var endda nogle, som tjente penge på det (men ikke nogen jeg kendte ).

Én af mine venner havde startet sådan et orkester sammen med et par andre, og de havde fået skrabet sammen til et par el-spader og 2 (to) 30W forstærkere. De øvede sig i min vens kælder (jeg tvivler på, de nogensinde nåede til andet end at øve sig).

Imidlertid manglede de højttalere, og da pengene var sluppet op måtte de gå over til selvbyg. Min ven havde på én eller anden måde skaffet en masse brugte højttalere af den type, man puttede i almindelige radioer, dengang. Så havde han af nogle store krydsfinér plader (spånplade var ikke rigtigt fremme endnu) flikket nogle kasser sammen, med en masse huller i til højttalere (jo, de lignede grangiveligt kæmpeoste).

Jeg havde så tegnet, hvordan han skulle forbinde dem sammen i serie og parallel, så han fik nogle 16ohms enheder (det var impedansen på forstærkerne). Dengang var højttalerstik nogle sjove bakelitdåser med tre runde ben, og de var af én eller anden grund ret dyre (det var sg'utte pga kvaliteten). Nu fandt min ven hurtigt ud af, at midterbenet faktisk ikke blev brugt til noget, og at positionen og dimensionen på yderbenen var nøjagtigt som på et almindeligt billigt netstik (jeg tror I nu kan se, hvor dette leder hen). Altså wirede han sit højttalersystem med netstik (og iøvrigt også netledning), og dermed var scenen sat:

En mørk aften skulle hans lillesøster ned i kælderen og kunne åbenbart ikke finde lampen. I stedet fumlede hun rundt i mørket til hun fandt en ledning med et netstik, som hun puttede i en stikkontakt, og så tændte hun for strømmen.

..... Der gik kun nogle få sekunder, før propperne sprang, og nabolagets hunde holdt op med at gø efter et kvarters tid. I det hele taget endte det godt; lillesøster var så go' som ny efter nogen trøst og et par rene underbukser, og mærkeligt nok holdt højttalerne, eller de lød i hvertfald ikke væsentlig værre end før.

Mvh Hans

Sikke nogle fjolser  Men jeg har hørt rygter om at det var sådan at Mr Antisilver fik Hi-Fi som hobby!

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

MRC_Hans skrev:

Da tråden alligevel bevæger sig på grænsen af underholdningsbranchen, så kan jeg jo fortælle historien om at høre 230V. Dengang var det nu kun 220V - men pyt...

Havde propperne nu været poleret, ville de ikke være sprunget, men istedet ville det have været den rene vellyd, der strømmede ud af højtalerne....

Spøg til side  - en god og underholdende historie - tak for den

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

MRC_Hans
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:
Dengang var det nu kun 220V - men pyt....

Helt rigtigt. Jeg overvejede at skrive 220 eller forklare, at det var det dengang, men ... historien var rigeligt lang endda .

Tilføjet: Iøvrigt var dette vist mit første møde med Murphy's lov: Hvis noget kan gøres forkert, vil én eller anden før eller senere gøre det. Jeg havde advaret ham og sagt, at midterbenet var der for at forhindre, at man puttede højttaleren i stikkontakten, men han svarede, at det vidste de da godt at de ikke skulle . ..... Nej, jeg grinede ikke ad ham bagefter, for han var temmelig stor.

Mvh Hans

Stemer
Lukket konto
Lukket konto
Lukket - eget ønske!

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

MRC_Hans skrev:

<snip - historie her>

Der er faktisk diskoteker, der i deres besiddelse har kabler der går fra DK 230V (eller blå CEE) til Speakon - som de bruger til at teste deres bundkasser med på lageret...

Tror du på Hifi?
Til top Vis Stemer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stemer

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

@Antisilver:

1. Hvor meget er den samlede (ny)pris for dit anlæg? Hvor meget vil en god power conditioner koste dig?

2. Det er pudsigt så afvisende, du er overfor naturvidenskabelige argumenter. Hvis din 'begribe og sanse' tilgang til verden var universelt gældende, havde du altså ikke noget anlæg. 

hilsen Per

Jakob5_10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

MRC_Hans skrev:

Mvh Hans

Hey hvad hed din ven?? min far kan nemmelig en historie om dengang i slutningen af 60'erne da han spillede i et orkester som minder mistænkeligt meget om den historie som du fortæller her !!

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Jakob5_10 skrev:
MRC_Hans skrev:

...

Mvh Hans

Hey hvad hed din ven?? min far kan nemmelig en historie om dengang i slutningen af 60'erne da han spillede i et orkester som minder mistænkeligt meget om den historie som du fortæller her !!

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

MRC_Hans skrev:

Kurt von Kubik skrev:
Jeg kan ikke komme med andre forklaringer på fænomenet, end at små faseforskydninger mellem de forskellige trafoer, nemmere kobles til nettet når der sidder en ren sikring. Den "beskidte" sikring bevirker måske i højere grad, at apparaterne ser hinanden gennem lysnettet. Who knows?

Nej, beklager. Din forklaring holder ikke vand. Hvad i alverden skulle faseforskydninger også betyde for lyden i dit anlæg?

Hør nu her: Det der kommer igennem dine sikringer er 230V vekselstrøm (AC), 50Hz. Fyldt med diverse støj og ting og sager (faseforskydninger, forvrængninger, spikes fra lysdæmpere, osv, osv.)

Har du nogensinde hørt 230V AC, 50Hz? ... Det kendte jeg én som gjorde, men det er en anden historie. Dog kan jeg sige dig, at det ikke lyder ret godt (men HØJT).

Hvad hører du, når du skruer op for dit anlæg, uden signal? ...Forhåbentlig intet som helst, ellers er dit anlæg i hvertfald på lige det punkt ringere end mit, i forhold til standarden her sikkert ret middelmådige, anlæg.

Hvordan kan det være, at vi kan koble 230V osv. til vores anlæg, uden at vi kan høre spor til det i højttalerne? Det er naturligvis fordi konstruktøren har gjort sig store anstrengelser for at ensrette, udglatte og filtrere strømmen, så anlæggets kredsløb får den fine DC, de skal bruge. Desuden har han sørget for at konstruere forstærkeren så den ikke gengiver alle mulige forstyrrelser og ændringer i forsyningen, men så vidt muligt udelukkende det signal du sender igennem. På alle ordentlige anlæg er alle disse ting lykkedes glimrende for konstruktøren, derfor virker anlægget glimrende, selvom netspændingen er fuld af støj og iøvrigt kan finde på at svinge +-10%.

At pudse tavlesikringen kan måske ændre forsyningsspændingen nogle få millivolt, hvis der ellers var dårlig forbindelse fra starten. .... Jeg tror, jeg i anden sammenhæng har brugt sammenligningen med at stå op på en stol for at se nærmere på månen. Her svarer det nok nærmere til at stå på et stykke papir.

Hvorfor hører du så forskel? Tjah, fordi dine sanser, til trods for, hvad visse tror, i stor udstrækning fortæller dig hvad du venter, ønsker, eller nogen gange ikke ønsker, at opfatte.

Mvh Hans

Jeg er såmænd udmærket klar over, hvad strømforsyningerne laver i et set-up.
Spændingstilpasning, ensretning, udglatning og filtrering, men jeg har kunnet konstatere, at der er forskel på netkabler. Det tror jeg såmænd rigtig mange vil bakke mig op i. Forklaringen på det fænomen kan jeg absolut ikke finde i, at et tykt netkabel bare skulle være det bedste, fordi det skulle bringe mere strøm hid. Den forklaring køber jeg overhovedet ikke. Det må være noget andet der bevirker forskelle på netkabler.
Min eneste forklaring er interaktion mellem primærviklerne pga reaktans. Og så er det pludselig nemlig faseforskydninger mellem strøm og spænding der er med - eller modspiller - you choose.
Transformere er vidt forskellige og af vidt forskellig størrelse. De MÅ påvirke hinanden via netkablerne, ellers kan der umuligt være  deforskelle at høre på forskellige netkabler.
Store trafoer med tunge jernkerner må påvirke mindre trafoer i én eller anden grad.

I øvrigt mht. støj på nettet, så har jeg med egne øjne set den sinus der leveres på et scoop. Hvor er støjen spørger jeg? Da jeg så den var den så smuk som den burde være.
Jeg har aldrig set al den støj der tales om. Men måske jeg blot er heldig at bo i et gammelt villakvarter i Århus, kun omgivet af 290.000 andre mennesker der bruger strøm og hægter SMPSér på nettet.

Sikringsfænomenet hos AS har jeg helt klart forholdt mig særdeles skeptisk til. Men hvis det skulle have noget på sig, som jeg dog ikke endnu har blindtestet på nogen, så MÅ dte være fordi, at der fjernes fragmenter af en Ohm i seriemodstand med nettet, som så må få den dominerende transformer til gå efter strøm fra nettet i højere grad, end at den hugger energien fra de andre transformere, eller noget i den retning.

Det kunne i øvrigt tyde på, at det i visse sammenhænge kan være en god idé, at trække et kraftigt kabel frem til anlægget og så trække tyndere og måske længere kabler fra fordelerdåsen til de enkelte komponenter i anlægget.

Rent empirisk er det min opfattelse, at tykke netledninger direkte i apparaterne ikke er nogen god løsning.

Til gengæld er det min erfaring, at en kraftig ubrudt kabelføring fra tavlen ind til set-uppet er en fin idé. Kan man endda trække 2 kabler fra samme gruppe, så tror jeg også det er en fin idé. Lige præcist det har jeg lige fået lavet, men jeg ved endnu ikke nok om det, til at jeg kan konkludere, at det er pengene og besværet værd.
Den første direkte forbindelse var fuld valuta, om man har interesse for min opfattelse.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Hej (igen) Antisilver

Vi fik aldig aftalt en dag hvor Olsen og undertegnede kunne kigge forbi og lave blindtesten med dig og dine sikringer. Hvordan passer torsdag aften dig?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
MRC_Hans skrev:

Kurt von Kubik skrev:

Mvh Hans

Spændingstilpasning, ensretning, udglatning og filtrering, men jeg har kunnet konstatere, at der er forskel på netkabler. Det tror jeg såmænd rigtig mange vil bakke mig op i. Forklaringen på det fænomen kan jeg absolut ikke finde i, at et tykt netkabel bare skulle være det bedste, fordi det skulle bringe mere strøm hid. Den forklaring køber jeg overhovedet ikke. Det må være noget andet der bevirker forskelle på netkabler.
Min eneste forklaring er interaktion mellem primærviklerne pga reaktans. Og så er det pludselig nemlig faseforskydninger mellem strøm og spænding der er med - eller modspiller - you choose.
Transformere er vidt forskellige og af vidt forskellig størrelse. De MÅ påvirke hinanden via netkablerne, ellers kan der umuligt være  deforskelle at høre på forskellige netkabler.
Store trafoer med tunge jernkerner må påvirke mindre trafoer i én eller anden grad.

I øvrigt mht. støj på nettet, så har jeg med egne øjne set den sinus der leveres på et scoop. Hvor er støjen spørger jeg? Da jeg så den var den så smuk som den burde være.
Jeg har aldrig set al den støj der tales om. Men måske jeg blot er heldig at bo i et gammelt villakvarter i Århus, kun omgivet af 290.000 andre mennesker der bruger strøm og hægter SMPSér på nettet.

Sikringsfænomenet hos AS har jeg helt klart forholdt mig særdeles skeptisk til. Men hvis det skulle have noget på sig, som jeg dog ikke endnu har blindtestet på nogen, så MÅ dte være fordi, at der fjernes fragmenter af en Ohm i seriemodstand med nettet, som så må få den dominerende transformer til gå efter strøm fra nettet i højere grad, end at den hugger energien fra de andre transformere, eller noget i den retning.

Det kunne i øvrigt tyde på, at det i visse sammenhænge kan være en god idé, at trække et kraftigt kabel frem til anlægget og så trække tyndere og måske længere kabler fra fordelerdåsen til de enkelte komponenter i anlægget.

Rent empirisk er det min opfattelse, at tykke netledninger direkte i apparaterne ikke er nogen god løsning.

Til gengæld er det min erfaring, at en kraftig ubrudt kabelføring fra tavlen ind til set-uppet er en fin idé. Kan man endda trække 2 kabler fra samme gruppe, så tror jeg også det er en fin idé. Lige præcist det har jeg lige fået lavet, men jeg ved endnu ikke nok om det, til at jeg kan konkludere, at det er pengene og besværet værd.
Den første direkte forbindelse var fuld valuta, om man har interesse for min opfattelse.

Hej Kurt von der meget vilde kubik. Du skal da ikke stikke fingeren i kontakten, men i jorden. Polerede sikringer i min bare. Har du nu drukket Rød Egern igen. Prøv at polere dine netben med diamantpasta, også dig AS - se DET er noget der rykker.

:-) hilsen

Medlem

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

@(Flere brugere)

Er det virkeligt nødvendigt at citere hele det lange indlæg, I vil svare på for at tilføje to-tre linjer? Det bliver meget svært at orientere sig i tråden på denne måde.

@Antisilver:

1. Hvor meget er den samlede (ny)pris for dit anlæg? Hvor meget vil en god power conditioner koste dig?

2. Det er pudsigt så afvisende, du er overfor naturvidenskabelige argumenter. Hvis din 'begribe og sanse' tilgang til verden var universelt gældende, havde du altså ikke noget anlæg. 

hilsen Per

MRC_Hans
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Jakob5_10 skrev:

Tjah, nu vil jeg jo ikke udleve nogen, men der sker vel ikke noget ved at sige, at han hed Preben og boede i Københavnsområdet. Men det er nok ikke den eneste gang sådan noget skete. Ca. hver anden teenage dreng var med i en slags orkester dengang, og da pengene generelt var lige så små som talenterne, var den tekniske opfindsomhed stor. Jeg byggede for eksempel en del guitarforstærkere for andre. Der foregik ved at de kom med en gammel radio, og så byggede jeg en forstærker af delene. Sådan nogle radioer var altid universalforsynede, dvs, de havede ikke nogen nettransformer, så hvis man vendte netstikker forkert, var der 220V på chassiset, og dermed på guitaren . ... Så vidt jeg ved var der ingen af mine "kunder" der blev slået ihjel. Iøvrigt spillede de fleste sådan, at lidt stød i strengene kun ville være en fordel .

Mvh Hans

MRC_Hans
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Præcis! Og det er altså min påstand, at forklaringen findes inde i hovedet på lytteren. Dette bliver desværre ofte opfattet som, at jeg tror folk er dumme eller tossede, men det er slet ikke tilfældet. Det er en naturlig del af vores sanseapparat, at det fortolker alle indkomne stimuli. Det er simpelthen en biologisk nødvendighed fordi hvores hjerne slet ikke kan behandle den enorme mængde data, som vores sanseapperat opfatter.

Citér:

Næh, men når du skal se på kurven fra 230V er du jo også nødt til at sætte scopets følsomhed til omkring 50V/cm, og så ser man ikke ret meget. Prøv at sætte et højpasfilter ind og skru op for følsomheden, så skal du se løjer. Men sjovt nok kan et gammelt net være mere rent end et moderne, netop fordi det har en høj induktans og derfor er dårligere til at transmittere høje frekvenser.

Mvh Hans

patrick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

SANmann skrev:
patrick skrev:

Det er utroligt hvad div. folk herinde går op i og hvor stor interesse indlægget i denne tråd har. Størsteparten af jer er utrolig velhavende - jeg ved ikke om I ved det - men I er ufattelig velhavende. I er velhavende på det som jeg personlig så gerne vil have noget mere af - - TID  - -  

Mens nogen af Jer har pudset sikringer og lavet indlæg og læst indlæg i de sidste 14 dage så har jeg testet et lidt specielt men dog fornuftig tweek af som tog mig ca. 12 dage. 

Og jeg er nu færdig med at gennemføre mit tweek – OG DET VIRKER FOR VILDT –

Lyden er ganske enkelt bedre på alle områder. … Jeg troede nærmest ikke mine egne ører da vi testede MIT tweek. High Sound i Hvidover vil og kan bekræfte den absolutte hørbare forskel, og han er ikke let at ændre mening på.

Jeg vil kunne klare enhver blindtest og vil vædde i forholdet 1 til 10 på at jeg kan høre forskel på mit tweek hver gang.

Jeg er ikke erfaren i surround sound, men mit tweek holder 110%

HEYYYY lad os hvad dit twek er

Mvh SANmann

Mit twek / tweak er at jeg undlod at pudse sikringer og læse om vanvittige tweaks i 12 dage istedet for arbejdede jeg ekstra hårdt i 12 dage, så var der overskud nok til at købe en Sunfire Cinema Grand effektforstærker på 7x400 watt og en sunfire TG4 forforstærker hos en butik i Hvidover.

Tweaket virker for vildt. Kan høre markant forskel om jeg så har hovedet dybt nede i en spand vand. Diskanten er krystal klar og mellemtonen går utrolig godt igennem.  

Hvis I efterligner mit tweek vil mange af Jer finde ud af at det faktisk virker. (Sunfiredelen er ikke  nødvendigt for at tweeket fungere andet godt High End udstyr kan bruges)

Just an opinion

Til top Vis patrick's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af patrick

patrick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Gryff skrev:

Den her forstår jeg ikke:

Patrick skrev:
Jeg vil kunne klare enhver blindtest

Blindtests handler da om at teste en evt. forskel mellem produkter/tweaks. Det handler ikke om at personer skal "klare den" - som om det var en løgnedetektortest. Det er jo ikke testpanelet, der testes.

Hvis du indsætter de 6 ord du har pillet ud af en sætning og afsnit og sætter de 6 ord tilbage hvor de kom fra, så burde du kunne forstå både teksten og sammenhængen i teksten.

Til top Vis patrick's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af patrick

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

patrick skrev:
SANmann skrev:
patrick skrev:

Det er utroligt hvad div. folk herinde går op i og hvor stor interesse indlægget i denne tråd har. Størsteparten af jer er utrolig velhavende - jeg ved ikke om I ved det - men I er ufattelig velhavende. I er velhavende på det som jeg personlig så gerne vil have noget mere af - - TID  - -  

Mens nogen af Jer har pudset sikringer og lavet indlæg og læst indlæg i de sidste 14 dage så har jeg testet et lidt specielt men dog fornuftig tweek af som tog mig ca. 12 dage. 

Og jeg er nu færdig med at gennemføre mit tweek – OG DET VIRKER FOR VILDT –

Lyden er ganske enkelt bedre på alle områder. … Jeg troede nærmest ikke mine egne ører da vi testede MIT tweek. High Sound i Hvidover vil og kan bekræfte den absolutte hørbare forskel, og han er ikke let at ændre mening på.

Jeg vil kunne klare enhver blindtest og vil vædde i forholdet 1 til 10 på at jeg kan høre forskel på mit tweek hver gang.

Jeg er ikke erfaren i surround sound, men mit tweek holder 110%

HEYYYY lad os hvad dit twek er

Mvh SANmann

Mit twek / tweak er at jeg undlod at pudse sikringer og læse om vanvittige tweaks i 12 dage istedet for arbejdede jeg ekstra hårdt i 12 dage, så var der overskud nok til at købe en Sunfire Cinema Grand effektforstærker på 7x400 watt og en sunfire TG4 forforstærker hos en butik i Hvidover.

Tweaket virker for vildt. Kan høre markant forskel om jeg så har hovedet dybt nede i en spand vand. Diskanten er krystal klar og mellemtonen går utrolig godt igennem.  

Hvis I efterligner mit tweek vil mange af Jer finde ud af at det faktisk virker. (Sunfiredelen er ikke  nødvendigt for at tweeket fungere andet godt High End udstyr kan bruges)

Just an opinion

Kan ikke sige andet end: Respekt. Det er sku et tweak der er til at føle på.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

For nu af afrunde det for mit vedkommende, så skal jeg summere op, at jeg ikke på nogen måde har ønsket at bringe tråden ud i det rene nonsens, som bl.a. kan ses, når helt absurde fænomener, såsom alkydmaling af en havelåge tillægges betydning for lyden. Det er i mine øjne en fuldstændig underlødig stillingtagen, der ligger til grund for sådanne udtalelser, særligt når man ved, at den person, der udtalte det, ikke på nogen måde selv har gjort forsøget med sikringerne. Ligeledes bliver jeg beskyldt for at underkende naturvidenskabelige indsigter.Dette kan jeg afvise. Jeg tillader mig blot en hermeneutisk tilgang til naturvidenskaben, der muligvis er mere moden end en mere ligefrem tilgang, idet jeg underforstår at evne til at være kritisk har det med at være ligefrem proportional med alder og empiri.

Kurt har derimod faktisk gjort forsøget reelt og jeg fik uventet støtte derfra, hvilket får mig til at konstatere, at kurt åbenbart også har et setup, der vitterligt kan vise forskelle, små som store. Og det er jo et sandt privilegium at have sådan et setup, for de af os, der lægger vægt herpå.

Jeg er ligeledes blevet bedt om at svare på et spørgsmål, som stilleren heraf selv skyndte sig at besvare, hvorefter det ikke ligefrem lagde op til yderligere debat. Det var i forb. med en nærmere vurdering af fejlmulighederne knyttet til hhv. den visuelle som den auditive sans. Da vi ydermere, om vi gik igang med en slags diskurs herom, vil ryge ud i teori/filosofi/neurologi, vælger jeg at undlade at gå ind i det, da det næppe har almen interesse.

For til sidst lige at slå fast, hvor dette tweak befinder sig proportionalt i forhold til andre tweaks, så mener jeg klart at have givet udtryk for, at vi netop med dette tweak er nede i de helt små forskelle. Men jeg har samtidigt sagt, at enhver ændring af setup'et, der kan generere en forbedret evne til at visse forskellene i musikinformationen, til hver en tid er yderst velkomne.

fortsat god dag

Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver

<< Forrige Side af 34 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes