Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 00:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Polering af sikringer gir’ bedre lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 34
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

@Patrick

Patrick skrev:
Gryff skrev:

Den her forstår jeg ikke:

Patrick skrev:
Jeg vil kunne klare enhver blindtest

Blindtests handler da om at teste en evt. forskel mellem produkter/tweaks. Det handler ikke om at personer skal "klare den" - som om det var en løgnedetektortest. Det er jo ikke testpanelet, der testes.

Hvis du indsætter de 6 ord du har pillet ud af en sætning og afsnit og sætter de 6 ord tilbage hvor de kom fra, så burde du kunne forstå både teksten og sammenhængen i teksten

Og jeg har også forklaret dig, hvorfor det du skriver, er noget vrøvl - endda i det citat du selv bringer.  På det tidspunkt, hvor jeg citerede dig, havde du jo heller ikke skrevet, at dit "tweak" bestod  i et nyt forstærkersæt. Og så bliver det jo en helt anden snak.

hilsen Per
Til top Vis Gryff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gryff

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Jacob5_10

Den med hّjttalerne kunne kapere 220 V kّber jeg ikke, men gamle hovedtelefoner med en impedans omkring de 4.000 Ohm var somme tider med alm. netstik og se disse kunne jo sوttes i stikkontakterne, jeg turde ikke prّve lyden.  PS  samme hovedtelefoner skulle anvendes varsomt udendّrs i frostvejr, hensyn operatّrernes velbefindende (fastfrysning tro jeg).   Jeg hّrte en anden maade ّdelوgge en forstوrker, man skulle sوtte 220 V IND via hّjttalerudgangen. Eller pakke forstوrkeren lufttوt ind og skrue helt op, saa burde den hurtigt vوre der. 

Men at hّjttalerne overlevede ___

Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

@Antisilver: Det skal altså forstås som, at du mener, diskussionen er slut?

hilsen Per

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Gryff

No offense, men for mig var Gryff noget som dukkede op ved vaade/alkoholiske fester for mindst 30 aar tilbage.    

Mvh

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Kom nu Mr.Antisilver, nu må du sku stå ved det du skriver og deltege i den blindtest, Svend P og Olsen. vil enda lave den hos dig selv, der har du klart de bedst mulige forhold til at bevise det du skriver.

Mvh

JmJ

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

osprey skrev:

Gryff

No offense, men for mig var Gryff noget som dukkede op ved vaade/alkoholiske fester for mindst 30 aar tilbage.  

Ha ha ha - i dette tilfælde er det en af tre både, der ved hjælp af et wirespil føres over Rhinen i Basel (Schweiz). Wirespillet er nødvendigt pga. den stærke strøm. Båden hedder faktisk 'Vogel Gryff'.

Men iøvrigt plejer jeg ikke spørge andre om, hvorfor de har valgt netop det brugernavn.

hilsen Per

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:

Kom nu Mr.Antisilver, nu må du sku stå ved det du skriver og deltege i den blindtest, Svend P og Co. vil enda lave den hos dig selv, der har du klart de bedst mulige forhold til at bevise det du skriver.

Mvh

JmJ

Antisilver har flere gange nævnt at han ikke tror at blindtest er pålidelige. Det kan man mene om det hvad man vil, men det er vist begrundelsen - og det er der vist en del der åbenbart har overset; det er ellers nævnt i flere tråde, incl. denne, og på flere forums, mig bekendt. Derudover har han jo sådan set sagt, at man kan prøve selv. Dog mener jeg ikke han endnu har desideret afvist en blindtest. KvK luftede muligheden!?

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

xo skrev:
Jean M Jarre skrev:

Kom nu Mr.Antisilver, nu må du sku stå ved det du skriver og deltege i den blindtest, Svend P og Co. vil enda lave den hos dig selv, der har du klart de bedst mulige forhold til at bevise det du skriver.

Mvh

JmJ

Antisilver har flere gange nævnt at han ikke tror at blindtest er pålidelige. Det kan man mene om det hvad man vil, men det er vist begrundelsen - og det er der vist en del der åbenbart har overset; det er ellers nævnt i flere tråde, incl. denne, og på flere forums, mig bekendt. Derudover har han jo sådan set sagt, at man kan prøve selv. Dog mener jeg ikke han endnu har desideret afvist en blindtest. KvK luftede muligheden!?

Jeg er lige glad med om KvK kan høre forskel eller ej, jeg vil gerne se om Antisilver kan, hvis han ikke tror på blindtest så er det fordi han ikke kan høre en skid forskel, og det er også ganske ok, for det tror jeg heller ikke man kan.

Jeg bilder også mig selv ind jeg kan høre alt muligt, derfor deltager jeg heller ikke i en blindtest fordi dette ville ødelægge min illusion, og det er også det jeg tror Antisilver er bange for, så har han jo spildt sin tid og liv

Når man så ikke har flere tåbelige argumenter for det vanvid man har skrevet, så skriver man bare at tråden er slut, for hans vedkommende, det er sku da lidt tyndt.

Mvh

JmJ

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Jacob5_10

I et Hi Fi blad, dansk, var en artikel om hvilke stjernetegn som købte hvad i udstyr. Og een af disse foreslog musik engang imellem skulle høres i total mørke (Kælder).    

Hver gang jeg hører ordet Gryphon tænker jeg paa Gryf'er.

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:
xo skrev:
Jean M Jarre skrev:

Mvh

JmJ

Jeg er lige glad med om KvK kan høre forskel eller ej, jeg vil gerne se om Antisilver kan, hvis han ikke tror på blindtest så er det fordi han ikke kan høre en skid forskel, og det er også ganske ok, for det tror jeg heller ikke man kan.

Jeg bilder også mig selv ind jeg kan høre alt muligt, derfor deltager jeg heller ikke i en blindtest fordi dette ville ødelægge min illusion, og det er også det jeg tror Antisilver er bange for, så har han jo spildt sin tid og liv

Når man så ikke har flere tåbelige argumenter for det vanvid man har skrevet, så skriver man bare at tråden er slut, for hans vedkommende, det er sku da lidt tyndt.

Mvh

JmJ

Jeg ville også falde ned af stolen hvis nogen konsistent kunne høre forskel i en blindtest. Men antisilver har tidligere forsøgt at forklare hans aversion mod blindtest, men det var vist i nogle meget lange tråde som til sidst gik op i hat, briller og flambering, derfor tror jeg ikke han vil ind på den vej igen.

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Jacob5_10

I anden sammenhæng opgav min ven mig og fortalte jeg kun var til 2 konservesdaaser med hvid traad mellem, for meget forvrængning i sort, eller ogsaa var det omvendt. Men historien er fortsat sand for den kom (ikke i avisen) men i et Hi Fi blad, hvilket har jeg lykkeligt glemt.

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:

For nu af afrunde det for mit vedkommende, så skal jeg summere op, at jeg ikke på nogen måde har ønsket at bringe tråden ud i det rene nonsens, som bl.a. kan ses, når helt absurde fænomener, såsom alkydmaling af en havelåge tillægges betydning for lyden.

Nu er jeg nødt til at vide, om du har prøvet tweaket med alkydmalingen?

I modsat fald kan du vel ikke afvise at det virker - og selv om det ikke virker hos dig, er det jo blot fordi dit anlæg er sammensat så det ikke er istand til at afsløre disse forskelle!

At det skulle have en indflydelse på lyden er uomtvistelig - den er sanset - og mere end 1 gang - og sanserne/hørelsen hos en trænet lytter kan ikke snydes - det er vi jo ganske enige om!?!

Den dybere tekniske forklaring på forskellige malingers viskositet, efterfølgende glans og hårdhed og dennes betydning for reflektion af lydbølger - også gennem vinduer - er lang og vil næppe interesse mange her, hvorfor den udelades.

Bemærk: ovenstående kan indeholde spor af ironi!

PS. Kan du genkende argumentationen?
Begge "tweaks" er lige realistiske - uanset tilgang til emnet. Jeg kan derfor ikke se, hvorfor det ene er nonsens, hvis det andet ikke er?

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

@Antisilver: Det er simpelthen for tyndt, du bare bakker ud på den måde. Hvad er forresten din mening om nedenstående:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=45390

som henviser til:

http://www.electricstuff.co.uk/cdzap.html

Du kan vel ikke helt afvise det, når du ikke har prøvet det (endnu?).

Du skriver jo selv i  den anden tråd, at
Antisilver skrev:
microbølgeovnen...hmm..måske noget, der skal testes

SORRY - men jeg kunne altså ikke lade være med at krydsreferere. Jeg ved godt, at din kommentar i den anden tråd var ironisk ment, men dybest set er det hverken mere eller mindre meningsløst end at polere sine sikringer eller male sin havelåge. Hverken ud fra en naturvidenskabelig argumentation eller med din egen argumentation i denne tråd.

hilsen Per

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

xo skrev:

Antisilver har flere gange nævnt at han ikke tror at blindtest er pålidelige.

Nu er det jo ikke en religion man kan vælge at tro på eller lade være, men i stedet et "instrument" til at sikre objektive testresultater. Jeg kan ikke forstå hvordan en totalt objektiv sanse-maskine som Antisilver (hans egen påstand!), kan blive forstyrret af en blindtest.

Konklusionen er, at han ikke kan høre forskel, hvis han ikke ved hvilken sikring det er der sidder i tavlen. Hvilket jeg heller ikke regnede med...

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

xo skrev:

Antisilver har flere gange nævnt at han ikke tror at blindtest er pålidelige.

Nu er det jo ikke en religion man kan vælge at tro på eller lade være, men i stedet et "instrument" til at sikre objektive testresultater. Jeg kan ikke forstå hvordan en totalt objektiv sanse-maskine som Antisilver (hans egen påstand!), kan blive forstyrret af en blindtest.

Konklusionen er, at han ikke kan høre forskel, hvis han ikke ved hvilken sikring det er der sidder i tavlen. Hvilket jeg heller ikke regnede med...

I sidste ende er alt jo tro, Svend. Det var i den forstand det skulle ses. Antisilver må naturligvis have velfunderede argumenter for hvorfor blindtest ikke kan bruges. Jeg orker ikke optrevle de tidligere tråde.

Og pas nu på med at sætte ham ord i munden - sansemaskine er vist ikke hans eget ordvalg. Det antyder at han er ufejlbarlig eller ekstremt konsistent.

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

xo, faktisk har Antisilver netop flere gange i denne tråd mere end antydet at hans sanseapparat (for ikke at kalde det -maskine...) er så trænet og fintfølende at enhver forskel han sanser til enhver tid er reel og ikke indbildt. Han har ikke brugt ord som ufejlbarlig eller ekstremt konsistent, men jeg mener helt klart at det har været underforstået i hans indlæg.

Netop derfor kan jeg heller ikke helt forstå hvad argumentet skulle være for ikke at stole på blindtests (jeg ooooorker ikke at skulle finde AS' argumenter frem om dette i 20+ sider lange tråde...). Hvis hans hørelse/sanseapparat virkelig er så præcist som han hævder, så skulle han vel ramme rigtigt i 100% (eller meget tæt på) af alle blinde lyttetests? 

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

lidt forklaring (på engeslk)

Contact cleaners work by dissolving the oxides and sulphides that form as surface corrosion (this occurs with most metals to a greater or lesser extent), leaving a much cleaner surface. However, if you look at the average jack plug/socket contact under a microscope, it would resemble nothing more than a tree trunk lying on a plank -- touching in various places, but certainly not the smooth contact that many people would suppose. Between the actual points of contact exist small air gaps. After the surface contaminants have been dissolved, an application of enhancing fluid leaves a thin film that fills many of these voids, providing a much larger total contact area and giving significantly lower contact resistance. A single wiping application will not only clean your contacts, but keep them in tip-top condition for months, or even years, by preventing further oxidation. The thin film also tends to migrate to the other side of the contact, so that, for instance, cleaning your plugs will ensure that some of the film will end up on the socket as well. Although these solutions can be expensive when bought in concentrated bottle form, unless you need to use them regularly, you can now also buy them as packs of impregnated 'wipes'. A single wipe will provide enough fluid to clean a few dozen plugs.

Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

og lidt mere

I've discovered the benefits of contact cleanliness the hard way, and have maintained for some time a regime of cleaning my plugs every few months, using wire wool or Brasso on mains plugs and isopropyl alcohol on all the rest. Alcohol will remove surface dirt, but won't deal with oxides or sulphide layers. Having now tried DeoxIT and ProGold (from Caig Laboratories, and available from Russ Andrews -- see contacts box), I am never going to be caught without them again. The difference is not just lack of RF interference, but greater low-level detail with all signals. This is simply because the contact resistance is so much lower and more predictable. Cleaning and enhancing works particularly well in the case of speaker and mains contacts, where contact resistance is more significant, but will improve any contact in the long term. It's well worth giving this a try -- without contact enhancers, your jack fields may still resemble an avenue of tree trunks lying across planks!

Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

et spørgsmål (på engelsk):

Can you proove this in a blind test?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Vil bare lige orientere om, at jeg stadigvæk er klar på en blindtest.

Antisilver: Jeg kan ikke finde det sted hvor du argumenterer for hvorfor blindtests ikke besidder en høj reliabilitet og validitet. Hvis vi er opmærksomme på vores metodiske fremgangsmåde, så mener jeg godt, at en blindtest kan udføres forskningsmæssigt med høj troværdighed.

Du skal være velkommen til at angive rækkefølge og komme med et bud på metodisk fremgangsmåde. Om ikke andet, så vil jeg da se frem til at høre dit anlæg og få en hyggelig snak om lyd

<< Forrige Side af 34 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes