Emne: Polering af sikringer gir’ bedre lyd ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Dolce Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 226
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clifton skrev:
Dolce skrev:
Gryff skrev:
@Antisilver: Det burde altså gøre indtryk på dig, at folk med en naturvidenskabelig baggrund IKKE er ret imponerede af dine argumenter. Det er ellers naturvidenskaben, der er skyld i, at du (og os andre) overhovedet har et anlæg.   |
|
|
Folk med naturvidenskabelig baggrund har ALDRIG gjort særligt stort indtryk på MIG...De KAN jo ikke ligefrem beskyldes for at tænke - og frem for alt - MÆRKE efter - selv. Sjæleligt underernærede og afskåret fra halsen og ned, som de jo i reglen er.
|
|
|
Imponerende... |
|
|
Hej Clifton, ved godt du er lægeudd. Men der findes jo også NATURlige læger. Vejen frem er lagt.
Jeg skriver blot disse indlæg til forsvar for en mand som vil vores hobby det allerBEDSTE. For at yde noget MORALSK opbakning til en efterhånden rigeligt trængt - og tiltrængt ekspert, på lydsiden. Hurra at der findes ANTIér i denne forsnævrede, smalhalsede verden. Brug hjerterne til at lytte med derude, - kun Dem som IKKE kan høre musikken, fordømmer De som danser. __________________ Stilhed er mere end fraværet af lyd
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.Antisilver skrev:
Clifton skrev:
Dolce skrev:
Gryff skrev:
@Antisilver: Det burde altså gøre indtryk på dig, at folk med en naturvidenskabelig baggrund IKKE er ret imponerede af dine argumenter. Det er ellers naturvidenskaben, der er skyld i, at du (og os andre) overhovedet har et anlæg.   |
|
|
Folk med naturvidenskabelig baggrund har ALDRIG gjort særligt stort indtryk på MIG...De KAN jo ikke ligefrem beskyldes for at tænke - og frem for alt - MÆRKE efter - selv. Sjæleligt underernærede og afskåret fra halsen og ned, som de jo i reglen er.
|
|
|
Imponerende... |
|
|
tjaah...forleden kaldte clifton mig både det ene og andet og beklagede det ikke, hvorefter dolce vel nærmest har en pointe baseret på et hændelsforløb, hvor jeg nok mener at en læge gik efter manden ved at benytte psykiatriske betegnelser løsrevet og det er altså en skærpet omstændighed, da en læge udemærket ved, at de benyttede skældsord er relateret til et diagnosesystem, hvorefter det fik karakter at troll virksomhed. |
|
|
Jeg mener ikke jeg har kaldt dig noget. Blot påpeget at din opfattelse må anses for at være en vrangforstilling, baseret på at den i den grad adskiller sig fra hvad der doceres på universitetet og så vidt jeg ved ikke deles af andre accpterede minoriteter.
At du mener at paranoia er et skældsord må du selv hyppe med. Hvis du ikke har en fremmedordbog kan den skaffes på biblioteket.
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 427
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet (som jeg ser det) er, at Antisilver bliver enormt sur, når man anvender hans egen argumentation imod ham selv - så er det ligegyldigt hvad den konkrete sammenhæng er.  
__________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolce skrev:
|
Hej Clifton, ved godt du er lægeudd. Men der findes jo også NATURlige læger. Vejen frem er lagt.
Jeg skriver blot disse indlæg til forsvar for en mand som vil vores hobby det allerBEDSTE. For at yde noget MORALSK opbakning til en efterhånden rigeligt trængt - og tiltrængt ekspert, på lydsiden. Hurra at der findes ANTIér i denne forsnævrede, smalhalsede verden. Brug hjerterne til at lytte med derude, - kun Dem som IKKE kan høre musikken, fordømmer De som danser.
|
|
|
Jeg forstår ikke helt hvorfor du mener det nødvendigt at forsvare ham. Jeg synes det er lidt svært at tage en mand seriøst, der en gang mente at digitale kilder ligefrem ødelagde ørene, men som i dag spiller på en Rega Apollo CD afspiller.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=31849
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gryff, du ved jo udemærket at havelågen er et nultweak, at mikrobølgeovnen er et antitweak og at sikringspoleringen er et nanotweak. 
|
| Til top |
|
| |
Dolce Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clifhangerhimself med flere - Husk at adskille personligt og professionelt - skidt og snot - fra hinanden. Måske I så en skønne dag får øje på og smag for kanelet - men grav lige lidt dybere...hvis i tør  __________________ Stilhed er mere end fraværet af lyd
|
| Til top |
|
| |
MRC_Hans Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.Antisilver skrev:
| Sådan kan det ikke stilles op.Det er en yderst manipulerende argumentationsteknik, der udvises her. Men bliver vi i den samme..så er det nemt.For så ville mcr hans slet ikke være her om mennskeheden ikke mærkede efter og responderede på kærlighedsinput. Så kausaliteten må være iorden i argumnetationsteknikken |
|
|
Bevares, jeg tog det lidt fra den humoristiske side. Hvad sku' man næsten ellers?
... Men spørgsmålet med teknikken er nu alvorligt nok. Det giver faktisk ikke mening at sidde og bruge én af teknologiens enorme landvindinger til at sige, at teknik ikke kan bruges til noget. Det er iike sådan, at man skal acceptere alt, blot fordi det er teknisk, for teknikerene kan også tage fejl, men man kan altså ikke bare vælge og vrage efter forgodtbefindende, hvad man vil tage for gode varer.
Mr.Antisilver skrev:
| Det er dig,, der ikke har fattet hvori psýkoakustiske virkemidler består. En scene(iscenesættels) aktiverer pr. def. altid psykoakustikken. Der er netop i den foreslåede scene krav om udefra at producere et bestemt resultat. Denne viden virker ind på lytteren som psykoakustik |
|
|
Ahah! Så når man arrangerer en blindtest, så kan man ikke stole på folks lytteevne, så snyder de sig selv, fordi de har bestemte forventninger, men når de lytter hjemme hos sig selv og ved hvornår de har installeret et tweak, så er lytteevnen et ufejlbarligt måleinstrument?
Jaaaavel.
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend, man har et standpunkt til man tar et nyt. Det er da fair nok at skifte mening når man oplever en ny afspiller. Man kan så undre sig over det tidligere frontale angreb på digitalteknologien fra antisilver, men hvis det er baseret på mange års erfaring, så er det da fair nok som jeg ser det. Så kan vi andre jo have vores mening om hvorvidt Apollo er den hellige gral eller ej. Selv har jeg ikke hørt den så jeg har ingen særlig mening endnu.
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MRC_Hans Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
xo skrev:
|
Gryff, du ved jo udemærket at havelågen er et nultweak, at mikrobølgeovnen er et antitweak og at sikringspoleringen er et nanotweak. 
|
|
|
Joh, men pointen med havelågen var at få Mr. AS (eller andre) til at indrømme, at der faktisk er tweaks, som de ville afvise, uden at prøve dem. Derefter kunne vi nemlig måske få en mere saglig diskussion om, hvilke kriterier man kan bruge for at afvise noget uden at prøve det selv.
Mch Hans
|
| Til top |
|
| |
Dolce Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Dolce skrev:
|
Jeg skriver blot disse indlæg til forsvar for en mand som vil vores hobby det allerBEDSTE. For at yde noget MORALSK opbakning til en efterhånden rigeligt trængt - og tiltrængt ekspert, på lydsiden. Hurra at der findes ANTIér i denne forsnævrede, smalhalsede verden. Brug hjerterne til at lytte med derude, - kun Dem som IKKE kan høre musikken, fordømmer De som danser.
|
|
|
Jeg forstår ikke helt hvorfor du mener det nødvendigt at forsvare ham. Jeg synes det er lidt svært at tage en mand seriøst, der en gang mente at digitale kilder ligefrem ødelagde ørene, men som i dag spiller på en Rega Apollo CD afspiller.
JEG spiller selv på en Apollo spændt for 300B trioder og ekstremt afslørende Lowther hybrider. Regaen bruger jeg ganske enkelt fordi den til prisen under 20.000 kr, som er maks jeg vil spenderer på et enkelt apperat, ikke er overgået på de musikalske parametre- endnu. Og det er et videnskabeligt faktum
Spøg til side. Min fornemmelse og oplevelse af Mogens/Antisilver, er at han er et ejegodt og entusiastisk gemyt, der gerne vil dele ud af sine erfaringer og at han gør det med hjertet på rette sted. Og jeg skulle hilse og sige, at jeg har en del forstand på og fornemmelse for mennesker - af både den ene og den anden karat.
Ha en munter og hjertevarm dag
|
|
|
__________________ Stilhed er mere end fraværet af lyd
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
@(forskellige): Jeg er skam glad for, at den elablerede lægekundskab kunne finde ud af at kurere min cancersygdom for nu 10 år siden. Det var næppe gået med healing og naturmedicin. Noget andet er, at Clifton nok ikke burde nævne begreber som vrangforestillinger og paranoia i en diskussion som denne. Men jeg bestemmer selvfølgelig ikke, hvad andre vil skrive.
Jeg opfatter helt klart Svend P's selvinvitation som en (venlig) provokation for at få Antisilver til at forstå, at hans argumentation ikke holder. Det undrer mig lidt, at Antisilver tænder så meget af på den.
Hvis man ikke kan tåle at blive drillet, skal man (efter min mening) nok ikke starte en tråd som denne. Jeg ville ikke kunne overleve ret længe i mit arbejde uden en god portion humor og selvironi. __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
Mr.Antisilver Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 409
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clifton skrev:
Mr.Antisilver skrev:
Clifton skrev:
Dolce skrev:
Gryff skrev:
|
|
|
|
|
Imponerende... |
|
|
tjaah...forleden kaldte clifton mig både det ene og andet og beklagede det ikke, hvorefter dolce vel nærmest har en pointe baseret på et hændelsforløb, hvor jeg nok mener at en læge gik efter manden ved at benytte psykiatriske betegnelser løsrevet og det er altså en skærpet omstændighed, da en læge udemærket ved, at de benyttede skældsord er relateret til et diagnosesystem, hvorefter det fik karakter at troll virksomhed.
|
|
|
Jeg mener ikke jeg har kaldt dig noget. Blot påpeget at din opfattelse må anses for at være en vrangforstilling, baseret på at den i den grad adskiller sig fra hvad der doceres på universitetet og så vidt jeg ved ikke deles af andre accpterede minoriteter.
At du mener at paranoia er et skældsord må du selv hyppe med. Hvis du ikke har en fremmedordbog kan den skaffes på biblioteket. |
|
|
Lad mig hjælpe dig lidt med hukommelsen.
"I at dine udtalelser vedr. sansning og videnskabelig redelighed ikke er i overnsstemmelse med hvad jeg har lært på universitetet i forbindelse med min uddannelse til læge, og dermed nærmest pr. definition er paranoide forestillinger"
Forestillinger er ikke paranoide blot fordi de ikke passer ind i hr. cliftons naturvidenskabeligt mainstrewamede univers. Ikke desto mindre kan det ikke overses, at jeg blev hævde paranoid. En dag på et helt igennem uvidenskabeligt grundlag, der endog ikke indeholdte en metode. Se..sådan noget kalder jeg TROLL
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
MRC_Hans skrev:
Mr.Antisilver skrev:
| Sådan kan det ikke stilles op.Det er en yderst manipulerende argumentationsteknik, der udvises her. Men bliver vi i den samme..så er det nemt.For så ville mcr hans slet ikke være her om mennskeheden ikke mærkede efter og responderede på kærlighedsinput. Så kausaliteten må være iorden i argumnetationsteknikken |
|
|
Bevares, jeg tog det lidt fra den humoristiske side. Hvad sku' man næsten ellers? Fakta er jeg fjernede din argumentation med et par sætninger. Din blinde tro på naturvidenskaben er groteks. Du er her ikke pga. naturvidenskaben
... Men spørgsmålet med teknikken er nu alvorligt nok. Det giver faktisk ikke mening at sidde og bruge én af teknologiens enorme landvindinger til at sige, at teknik ikke kan bruges til noget. Det er iike sådan, at man skal acceptere alt, blot fordi det er teknisk, for teknikerene kan også tage fejl, men man kan altså ikke bare vælge og vrage efter forgodtbefindende, hvad man vil tage for gode varer.
Mr.Antisilver skrev:
| Det er dig,, der ikke har fattet hvori psýkoakustiske virkemidler består. En scene(iscenesættels) aktiverer pr. def. altid psykoakustikken. Der er netop i den foreslåede scene krav om udefra at producere et bestemt resultat. Denne viden virker ind på lytteren som psykoakustik |
|
|
Ahah! Så når man arrangerer en blindtest, så kan man ikke stole på folks lytteevne, så snyder de sig selv, fordi de har bestemte forventninger, men når de lytter hjemme hos sig selv og ved hvornår de har installeret et tweak, så er lytteevnen et ufejlbarligt måleinstrument?
Jaaaavel.
Mvh Hans |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Dolce skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Og dette vidste jeg jo godt SvendP mente, hvorfor hele hans tilstedeværelse her alene har været drilleri.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
MRC_Hans skrev:
Mr.Antisilver skrev:
|
|
Bevares, jeg tog det lidt fra den humoristiske side. Hvad sku' man næsten ellers?
Mr.Antisilver skrev:
|
|
Ahah! Så når man arrangerer en blindtest, så kan man ikke stole på folks lytteevne, så snyder de sig selv, fordi de har bestemte forventninger, men når de lytter hjemme hos sig selv og ved hvornår de har installeret et tweak, så er lytteevnen et ufejlbarligt måleinstrument? Nej. Det sker ikke, når der ingen psykoakustik er, hvilket jeg har redegjort for, hvorledes man opnår tidligere.
Jaaaavel.
Mvh Hans |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Antisilver: Men JEG er her STADIG grundet naturvidenskaben (se mit forrige indlæg) og det er jeg sq glad for.    __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
MRC_Hans skrev:
xo skrev:
|
|
|
|
Joh, men pointen med havelågen var at få Mr. AS (eller andre) til at indrømme, at der faktisk er tweaks, som de ville afvise, uden at prøve dem. Derefter kunne vi nemlig måske få en mere saglig diskussion om, hvilke kriterier man kan bruge for at afvise noget uden at prøve det selv.
Mch Hans
|
|
|
Du har ikke patent på saglighed. Du har en optik.Jeg en anden. dagsordenen bør aldrig sættes udelukkende på en bestemt person optik
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gryff skrev:
@Antisilver: Men JEG er her STADIG grundet naturvidenskaben (se mit forrige indlæg) og det er jeg sq glad for.   |
|
|
NIx.Der findes noget, der betegnes mennekehedens historie og den indeholder udelukkende kærlighed som udviklingsmotor for menneskeheden
|
| Til top |
|
| |
Bøgely Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mogens,
jeg blander mig (stikker hånden ned i et hvepsebo?) lige i debatten med et eksempel på et tweak. Min gode og kyndige ven M, der kan lidt af hvert, herunder lodde ting sammen, var i færd med at lave fine netkabler og netstøjsfilter til min ven K. Netkablerne var nogle kraftige og flot skærmede kabler, hvor på der blev monteret nogle fine og meget store stik. So einen Ding muss ich auch haben! Jeg fik filter og kabler til amp og cd, og jeg følte, helt bestemt at lyden i mit anlæg blev forbedret.
Kort tid efter, fik jeg besøg af min stedfar, der er aut. el-installatør. Jeg viste ham med stolthed min nye investering, hvorpå han tørt konstaterede: "Sådan nogle kabler bruger vi i svinestaldene, dem kan rotterne ikke gnave over!".
Det ændrer ikke på, at jeg er glad for mine "rottesikrede" kabler - og den lyd, jeg mener blev forbedret af kablerne.
Med venlig hilsen
Henrik
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|