Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 13:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Polering af sikringer gir’ bedre lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 34
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:
Hvis du f.eks. kom til mig og efter en evaluering af effekten af ændring af sikringerne i setup kom frem til, at der ingen forskel er, så ville jeg på den ene side akceptere, at det er resultatet af din sansning, men straks derefter tolke i, hvad der blokerer en mere fri sansning og hvad det er i dig, der får dig til at lytte som du gør. For det vil jeg være nødsaget til at tolke. Det hører som bekendt med til historien, at jeg mener at sansning kan forbedres ved en bevidst indsats herfor og en af forklaringerne kunne være, at du måtte træne dig selv. En anden kunne være en blokering, altså en modstand  i dig selv imod at en ændring er mulig ved sikrinigspolering, der ikke er muligt at overskride for sanserne, der således betragtet ikke er frie.Og..jeg kunne blive ved..menbegrænser mig igen.

Så det du mener er, at hvis en given person sanser noget andet end dig, så er det helt uomtvisteligt denne anden person der har en indbygget "blokering" eller "modstand" eller ikke er "trænet" nok..? 

Hvorfor skulle den anden person ikke med lige så god ret kunne gøre den samme tolkning om dig?

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Jeg er sgu' ligeglad, jeg har poleret sikringen ind til mit anlæg, og lyden er ihvertfald ikke blevet dårligere.

vh. Henrik

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:

Jeg er sgu' ligeglad, jeg har poleret sikringen ind til mit anlæg, og lyden er ihvertfald ikke blevet dårligere.

vh. Henrik

Heyyyy, jeg har samme oplevelse. Jeg har lige malet havelågen blå. Resultat: lyden blev ikke dårligere

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
tarup 13 skrev:

vh. Henrik

Heyyyy, jeg har samme oplevelse. Jeg har lige malet havelågen blå. Resultat: lyden blev ikke dårligere

Det var da et latterligt indlæg.

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

@Antisilver: Parkér en kraftig magnet oven på din CD-spiller, og se hvad der sker. Det er præcis lige så realistisk som at polere sine sikringer - hvis jeg tolker dig korrekt - uanset tilgang til emnet. Men hvordan får man iøvrigt ideen med at polere sine sikringer, hvis man fornægter naturvidenskab?

hilsen Per
Til top Vis Gryff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gryff

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:
Svend P skrev:
tarup 13 skrev:

vh. Henrik

Nej, det var det bestemt ikke.

Tærtimod sætter havelåge eksemplet metode problematikken på spidsen.
Til top Vis Clifton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clifton

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Gryff skrev:

@Antisilver: Parkér en kraftig magnet oven på din CD-spiller, og se hvad der sker. Det er præcis lige så realistisk som at polere sine sikringer - hvis jeg tolker dig korrekt - uanset tilgang til emnet. Men hvordan får man iøvrigt ideen med at polere sine sikringer, hvis man fornægter naturvidenskab?

Dude!

http://www.dinew-hifi-system.de/zubehoer/Shakti_The_Stone_El ectromagnetic_Stabilizer.html

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:
Svend P skrev:
tarup 13 skrev:

vh. Henrik

det er jeg enig i og derfor besvarer jeg ej heller havelågespørgsmålet. Man kunne ligesåvel have sagt, at når fruen af huset laver flæskesteg hver anden søndag, så spiller anlægget meget bedre. Dette med at forplumre debatten er der naturligvis nogen, der synes er sjovt, endda en læge, men det må de selv om.

Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:
tarup 13 skrev:
Svend P skrev:
tarup 13 skrev:

vh. Henrik

det er jeg enig i og derfor besvarer jeg ej heller havelågespørgsmålet. Man kunne ligesåvel have sagt, at når fruen af huset laver flæskesteg hver anden søndag, så spiller anlægget meget bedre. Dette med at forplumre debatten er der naturligvis nogen, der synes er sjovt, endda en læge, men det må de selv om.

Men hvorfor er det det latterligt? Det er jo det der er hele ideen med spørgsmålet.

Jeg er iøvrigt først læge om 6 mdr

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

@Antisilver: Jeg tror bestemt ikke, du er ude på et provokere, men din tilgang til emnet er rimelig utraditionel. Hvis du ikke anerkender begreber som objektivitet, metode, hypotese og test, bliver det meget svært at føre en (for os) fornuftig dialog med dig. Det er muligt, at jeg har misforstået dig, men så må du gerne forklare nærmere.

Hvordan kom du på ideen med at polere sikringer, hvis det ikke var ud fra naturvidenskabelige kriterier?

hilsen Per

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

Mr.Antisilver skrev:
Hvis du f.eks. kom til mig og efter en evaluering af effekten af ændring af sikringerne i setup kom frem til, at der ingen forskel er, så ville jeg på den ene side akceptere, at det er resultatet af din sansning, men straks derefter tolke i, hvad der blokerer en mere fri sansning og hvad det er i dig, der får dig til at lytte som du gør. For det vil jeg være nødsaget til at tolke. Det hører som bekendt med til historien, at jeg mener at sansning kan forbedres ved en bevidst indsats herfor og en af forklaringerne kunne være, at du måtte træne dig selv. En anden kunne være en blokering, altså en modstand  i dig selv imod at en ændring er mulig ved sikrinigspolering, der ikke er muligt at overskride for sanserne, der således betragtet ikke er frie.Og..jeg kunne blive ved..menbegrænser mig igen.

Så det du mener er, at hvis en given person sanser noget andet end dig, så er det helt uomtvisteligt denne anden person der har en indbygget "blokering" eller "modstand" eller ikke er "trænet" nok..? 

Hvorfor skulle den anden person ikke med lige så god ret kunne gøre den samme tolkning om dig?

Nu er der jo en lang lang erfaring, der ligger til grund for mine udtalelser. Når mine egne børn ikke kan høre forskel på sikringspoleringen, men sagtens forskellene på korrekt netpolaritet, skift mellem cd og Lp og en hel række andre, og når jeg og 3 andre veltrænede entusiaster(der alle som om ikke har en skjult dagsorden om at mene noget andet bare for at mene det),kan,ja da er  det klart, at mine børn simpelthen ikke er trænet nok udi dette her.

Så som svar på dit spørgsmål vil jeg tillade mig at tolke på en sådan fremmed persons manglende evne til at detektere forskelle. Er denne fremmede person rogueagent vil det dog næppe være muligt at gøre noget som helst baseret på den voldsomme modstand imod dette tweak, han udviser. Man skal være parat til at erkende, at man kan lære mere udi i lytning.Er man ikke det, vil det være skønne spildte kræfter. Det hører med hertil, at hørelsen ændrer sig over tid

Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Gryff skrev:

@Antisilver: Parkér en kraftig magnet oven på din CD-spiller, og se hvad der sker. Det er præcis lige så realistisk som at polere sine sikringer - hvis jeg tolker dig korrekt - uanset tilgang til emnet. Men hvordan får man iøvrigt ideen med at polere sine sikringer, hvis man fornægter naturvidenskab?

Til din orientering fornægter jeg ikke naturvidenskab. Det er blot ikke en Gud

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Clifton skrev:
Mr.Antisilver skrev:
tarup 13 skrev:
Svend P skrev:
tarup 13 skrev:

vh. Henrik

Men hvorfor er det det latterligt? Det er jo det der er hele ideen med spørgsmålet.

Jeg er iøvrigt først læge om 6 mdr

Hvis du ikke kan se det af dig selv, så er der ikke mere jeg kan gøre her for dig.

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:
Clifton skrev:
Mr.Antisilver skrev:
tarup 13 skrev:
Svend P skrev:
tarup 13 skrev:

vh. Henrik

Men hvorfor er det det latterligt? Det er jo det der er hele ideen med spørgsmålet. Jeg er iøvrigt først læge om 6 mdr

Hvis du ikke kan se det af dig selv, så er der ikke mere jeg kan gøre her for dig.

Du kan jo være så god, at forklare hvorfor det er latterligt.

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

@Antisilver:

Jeg opfatter altså heller ikke naturvidenskaben som en gud. Jeg tror bestemt ikke, du er ude på et provokere, men din tilgang til emnet er rimelig utraditionel.

Hvis du ikke anerkender begreber som objektivitet, metode, hypotese og test, bliver det meget svært at føre en (for os) fornuftig dialog med dig. Det er muligt, at jeg har misforstået dig, men så må du gerne forklare nærmere.

Hvad mener du iøvrigt om ideen med magneten?

hilsen Per

Dolce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:

"Jeg er et seriøst menneske, når jeg beskæftiger mig med lyd"

- men man kan alligevel bilde dig hvadsomhelst ind, lige undtagen havelågers effekt

Hvad bilder du dig egentlig ind!? Jeg ser ingen indbildt person her. Men derimod en flok indbildske, mentalryttere, der sammen, i mangel af bedre at stille op, kører en bundskraber af en fællesnævner. Total overtroiske på det mekanistiske verdens og menneskesyn. Indbildt til randen med de løgn og lektier, som bærgret så viseligt kostant løber over med, hvor mennesker ikke har fået den rette stimuli, for at kunne - sanse sandt - skeldne klart - og dømme ret. Undre på om det ikke netop er de kvaliteter Mr. Antisilver, besidder og som visse af jer andre, er så klart afskåret fra og hvorfor I tillader jer at dømme ham som anormalen. Det kaldes i psykologiens fagre verden for PROJEKTION! Jeres eget sh*t, kastet op fra den kollektive massegrav, hvor al rodet er stuvet af vejen. Skjult for de sanser som ikke mere opfylder deres bestemmelse. Men synligt for dén der har øjne at se med og øren at høre med. 

Dolce Vita

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Dolce skrev:
jazzman skrev:

"Jeg er et seriøst menneske, når jeg beskæftiger mig med lyd"

- men man kan alligevel bilde dig hvadsomhelst ind, lige undtagen havelågers effekt

Hvad bilder du dig egentlig ind!? Jeg ser ingen indbildt person her. Men derimod en flok indbildske, mentalryttere, der sammen, i mangel af bedre at stille op, kører en bundskraber af en fællesnævner. Total overtroiske på det mekanistiske verdens og menneskesyn. Indbildt til randen med de løgn og lektier, som bærgret så viseligt kostant løber over med, hvor mennesker ikke har fået den rette stimuli, for at kunne - sanse sandt - skeldne klart - og dømme ret. Undre på om det ikke netop er de kvaliteter Mr. Antisilver, besidder og som visse af jer andre, er så klart afskåret fra og hvorfor I tillader jer at dømme ham som anormalen. Det kaldes i psykologiens fagre verden for PROJEKTION! Jeres eget sh*t, kastet op fra den kollektive massegrav, hvor al rodet er stuvet af vejen. Skjult for de sanser som ikke mere opfylder deres bestemmelse. Men synligt for dén der har øjne at se med og øren at høre med. 

Dolce Vita

Amen!!
Magen til pladder

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

@Dolce: Jeg har indberettet dit seneste indlæg.

hilsen Per

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Enten holder i jer til emnet og lader være med at køre personfnidder i den, ellers er jeg færdig med at vifte med pegefingeren, så falder hammeren. Nu er i advaret. Sidste chance!
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

MRC_Hans
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Ja, ærlig talt.

Mvh Hans.

Til top Vis MRC_Hans's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MRC_Hans

<< Forrige Side af 34 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne